Kannanpa korteni kekoon minäkin...
Eli tällä hetkellä tuntuu etten koskaan halua lapsia, myönnän kyllä että olen nuori ja ehkä 30 jälkeen ajatukset on ihan erilaiset.
Seurusteltu ollaan 8 vuotta, mieheni on mua vanhempi joten olen 2 lapsen ns.äitipuoli... mutta ikinä en ole edes yrittänyt olla äidillinen näille ihanille lapsukaisille, olen heille vaan kaveri. Isä on saanut hoitaa heidät aina kun meillä ovat. Lisäksi kaikki läheiset ystäväni ovat kotiäitejä ja olenkin 2 ihanan lapsen kummitäti. Olen myös hoitanut toista kummilastani kokopäiväisestikin välillä (kun olin työttömänä).
Lapset on ihania, siitä ei pääse mihinkään. Esimerkiksi 3-vuotias kummipoikani on ehkä ainut ihminen maailmassa jonka puolesta voisin vaikka kuolla...
Silti huokaisen aina helpotuksesta kun olen ipanoitten kanssa kauemmin ollut ja pääsen kotiin omaan rauhaani kissojani rapsuttelemaan ( kyllä, kaksi kissaa :D ).
Siihen onkin monia pieniä syitä, miksi en ole vielä lapsia halunnut...
-ei ole aikaa, mulla on kauheasti harrastuksia ym. kuten miehellä myös
-sairauteni, (jonka ansiosta lapsensaanti voi olla myös erittäin vaikeaa) joka luultavasti pahenisi raskauden vuoksi, sitä en enää kestä.
-sukuni naiset lihoo (KAIKKI, oikeasti
) 20-30 kiloa raskauden aikana...olen itse jo nyt ylipainoinen
-kammoan synnyttämistä, se on ihan kynnyskysymys. En pysty katsomaan synnytysvideoita tms. en edes kestä kuunnella ystävieni synnytysjuttuja, alkaa ahistaa ja tulee paniikki.
-viihdyn parhaiten yksin.
-vauvat on avuttomia ja minä yhtä avuton niiden seurassa, kammottaa ajatuskin että minut laitettaisiin sellaista hoitamaan.
-välillä tuntuu että kissoistakin on liian suuri vastuu.
-siskolleni tehtiin keisarinleikkaus, kun vauva ei olisi mahtunut tulemaan. Minulle tehtäisiin varmaan myös, meillä on samanlainen fysiikka ja molemmilla "sukuvikana" suurikokoiset vauvat (lisää paniikintunnetta :( )
-äidit vaan valittaa aina...kun ei pääse mihinkään kun on nää lapset, miehet luuhaa ties missä... naisista tulee hirviöitä, en halua sellaiseksi.
-olen pilalle lellitty prinsessa ja helvetin itsekäs.
siinäpä niitä. Olen myös ajatellut että jos joskus haluan lapsen niin adoptio olisi ihan varteenotettava ajatus, mulle ei olisi ollenkaan vaikeaa rakastaa toisen tekemäää lasta. Ja kun ajattelee kuinka paljon maailmassa on lapsia joilla ei ole vanhempia :itku: ...