Paino ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 25v, 190cm ja 82kg kaveri, käynyt salilla reilun vuoden. Diggaan salilla käymisestä ihan sen itsensä vuoksi, mutta vähän nakertaa motivaatiota se, että paino ei ole vuodessa noussut kuin pari, kolme kiloa. Voi tietty olla, että syön liiian vähän, mutta mulla tulee raja vastaan siinä, että en tahdo ylensyödä joka päivä. En syö mitenkään erityisen terveellisesti, vaan kaikki pizza + kebab menee, ei tosin päivittäin. En ole laskenut, paljonko päivässä tulee kaloreita, mutta luulis, että joku 400g jauhelihaa vastaava annos prodea päivässä riittäisi johonkin.

Myös sarjapainojen kehitys on ollut mitä sattuu, paitsi vetoliikkeissä, jotka tuntuvat vastaavan treeniin riippumatta siitä, miten tyhmästi painojen lisäämisen tekee. Paitsi että nyt on ikävä kyllä mavessakin alkanut tulla joku henkinen muuri vastaan, kun alkaa treenin alussa tuntua " ei vittu taas ", vaikka viime kunnon vetotreenistä on kulunut kolme viikkoa.

Taisit itse vastata jo omaan ongelmaasi..?

Lisää ruokaa, Tonto. Jos paino pysyy suunnilleen samassa nyt jatkuvasti, ei sun tarvitse lisätä sitä ravinnon määrää edes kovin paljoa että se alkaa nousemaan.

Olen 25v, 190cm ja 82kg kaveri... "mutta luulis, että joku 400g jauhelihaa vastaava annos prodea päivässä riittäisi johonkin."

Tarkistin laskurilla, että 400g jauhelihaa sisältää noin 80g proteiinia... jos haluat kasvaa niin proteiinia sais tulla se 2,5g per kilo, eli sun kohdallas toi 80g on valitettavasti aivan liian vähän...

Kiitos hyvistä neuvoista! Tuntuu aika mahdottomalta ajatus, että söisin liian vähän, koska olen tällä hetkellä työtön, eli istun koneen ääressä koko ajan samaan aikaan syöden. Kyllä safkaa tulee päivässä enemmän kuin 400g jauhelihaa, mutta eihän sillä pitäis olla kauheasti väliä, tuleeko energia proteiineista vai mistä, eikö kokonaiskulutus ratkaise?

Tietty voi olla, että treenin jumittaminen johtuu liian vähäisestä ravinnonsaannista. Mutta jos riittävän safkan saaminen oikeasti vaatii, että joutuu mättämään ruokaa 2h välein, aamusta lähtien, se pistää vähän miettimään koko homman mielekkyyttä..

Pistän nyt läpän vuoksi tähän, mitä söin eilen ( kellonajat saattaa vähän heittää )

Klo 13.00 - puuroa, 250g rahkaa, 1 omena

Klo 17.00 - Chillin riisi kebab annos

Klo 19.00 - 250g rahkaa, 1 omena

Klo 20.00 - joku 100-150g jauhelihaa, spagettia, 2 porkkanaa

Klo 22.00 - 24.00 - tässä välissä söin 350g pitsan, 2x155g tonnikalapurkkia, 1 bisse, 5 mandariinia

Heräsin vasta 12.30, sen takia syöminen oli vähän ( liian ) iltapainotteista eilen..
Minkäköhän laisia terveysvaikutuksia on muuten, jos tällaisella ruokavaliolla vetää? Kun itse katson tota listaa, niin aika skeidalta näyttää.

Nyt tulee aavistuksen piikittävää tekstiä, joten lue rauhallisin mielin :D

Painoa tulee jos syöt yli kulutuksen. Paino pysyy samassa jos syöt kulutuksesi verran. Paino laskee jos syöt alle kulutuksen. Tuo on puhdasta matematiikkaa.

Sun on "ylensyötävä" päivittäin jos haluat kasvaa ja se on fakta. Et voi kasvaa jos kropalla ei ole polttoainetta tarpeeksi. Paino nousee kun syöt yli kulutuksen, mutta se mitä syöt ja miten treenaat vaikuttaa siihen mistä tämä tuleva painosi koostuu pääasiassa.

Keskity syömiseen ja treeniin enemmän kuin sinnepäin. Tämä harrastus sitoo 247 jos haluaa oikeasti saada tuloksia.

Ellet halua, niin jatka kuten tähän asti :)

Nyt tulee aavistuksen piikittävää tekstiä, joten lue rauhallisin mielin :D

Painoa tulee jos syöt yli kulutuksen. Paino pysyy samassa jos syöt kulutuksesi verran. Paino laskee jos syöt alle kulutuksen. Tuo on puhdasta matematiikkaa.

Sun on "ylensyötävä" päivittäin jos haluat kasvaa ja se on fakta. Et voi kasvaa jos kropalla ei ole polttoainetta tarpeeksi. Paino nousee kun syöt yli kulutuksen, mutta se mitä syöt ja miten treenaat vaikuttaa siihen mistä tämä tuleva painosi koostuu pääasiassa.

Keskity syömiseen ja treeniin enemmän kuin sinnepäin. Tämä harrastus sitoo 247 jos haluaa oikeasti saada tuloksia.

Ellet halua, niin jatka kuten tähän asti :)

Olet varmaan oikeassa. Catchina on, että tuloksia on tullut tähän asti, nyt ne ovat vaan jumiutuneet. Ehkä johtuu huonosta syömisestä, ehkä ei, luultavasti kyllä. Ylensyömisestä sen verran, että olen oikeasti pari kertaa syönyt liikaa, en suosittele kenellekään. Tietty syömisen voi hoitaa fiksustikin, silleen että ei mene tukkoon. En itse jaksa uskoa, että treenaamiseen tarttis tällä tasolla panostaa 24/7, että sais tuloksia. Olen itse todiste siitä, että ei tarvi. Ehkä tästä eteenpäin sitten tarvii..

Toi 13t on ihan liian pitkä aika olla syömättä. Ja riittää ku syöt sen 2,5-3t välein. En ehkä lähtis gebabii ja pizzoja jokapäivä vetämään. Ehkä sen 1-2x viikossa korkeentaan.

Kiitos hyvistä neuvoista! Tuntuu aika mahdottomalta ajatus, että söisin liian vähän, koska olen tällä hetkellä työtön, eli istun koneen ääressä koko ajan samaan aikaan syöden. Kyllä safkaa tulee päivässä enemmän kuin 400g jauhelihaa, mutta eihän sillä pitäis olla kauheasti väliä, tuleeko energia proteiineista vai mistä, eikö kokonaiskulutus ratkaise?

Tietty voi olla, että treenin jumittaminen johtuu liian vähäisestä ravinnonsaannista. Mutta jos riittävän safkan saaminen oikeasti vaatii, että joutuu mättämään ruokaa 2h välein, aamusta lähtien, se pistää vähän miettimään koko homman mielekkyyttä..

Pistän nyt läpän vuoksi tähän, mitä söin eilen ( kellonajat saattaa vähän heittää )

Klo 13.00 - puuroa, 250g rahkaa, 1 omena

Klo 17.00 - Chillin riisi kebab annos

Klo 19.00 - 250g rahkaa, 1 omena

Klo 20.00 - joku 100-150g jauhelihaa, spagettia, 2 porkkanaa

Klo 22.00 - 24.00 - tässä välissä söin 350g pitsan, 2x155g tonnikalapurkkia, 1 bisse, 5 mandariinia

Heräsin vasta 12.30, sen takia syöminen oli vähän ( liian ) iltapainotteista eilen..
Minkäköhän laisia terveysvaikutuksia on muuten, jos tällaisella ruokavaliolla vetää? Kun itse katson tota listaa, niin aika skeidalta näyttää.

Ei tuossa listassasi skeidaa ole kuin kebab ja pitsa. Sillä kyllä on väliä, mistä energiasi otat, varsinkin jos meinaa kehoa rakentaa muutenkin kuin mahan kohdalta.

Mutta pahoin pelkään, että kun joku sinulle antaa tarpeeksi hyviä neuvoja ruokailujesi suhteen, koet tilanteen liian monimutkaiseksi ja jätät asian vanhalle tolalle. Ainakin osasta kommenteistasi huokuu lievähkö ennakkoluulo/puolilämmin asenne.

Tiheämpiä ruokailuvälejä, vähemmän kerralla, hyviä rasvoja joukkoon. Ei ähkyssä tarvitse olla hetkeäkään päivässä jos käyttää vähän aikaa eväiden suunnitteluun. Aikaahan sinulla luulisi olevan?

Viimeksi muokattu:
Olet varmaan oikeassa. Catchina on, että tuloksia on tullut tähän asti, nyt ne ovat vaan jumiutuneet. Ehkä johtuu huonosta syömisestä, ehkä ei, luultavasti kyllä. Ylensyömisestä sen verran, että olen oikeasti pari kertaa syönyt liikaa, en suosittele kenellekään. Tietty syömisen voi hoitaa fiksustikin, silleen että ei mene tukkoon. En itse jaksa uskoa, että treenaamiseen tarttis tällä tasolla panostaa 24/7, että sais tuloksia. Olen itse todiste siitä, että ei tarvi. Ehkä tästä eteenpäin sitten tarvii..
Jos vuoden olet treenannut ja kehittynyt, se menee vielä aloittelijan kehityksen piikkiin. Kyllä se vaan kummasti stoppaa sitten, ja sitä panostuksen määrää pitää lisäillä koko ajan jos haluaa kehittyä..

Tuossa ylempänä olevat kommentit olivat täyttä rautaa, lue ne ajatuksella ja hellitä vähän ennakkoluuloistasi. Pientä panostusta ruokavalioon niin rupeaa se rautakin taas nousemaan eri malliin :)

Lycka till!

Jos vuoden olet treenannut ja kehittynyt, se menee vielä aloittelijan kehityksen piikkiin. Kyllä se vaan kummasti stoppaa sitten, ja sitä panostuksen määrää pitää lisäillä koko ajan jos haluaa kehittyä..

Tuossa ylempänä olevat kommentit olivat täyttä rautaa, lue ne ajatuksella ja hellitä vähän ennakkoluuloistasi. Pientä panostusta ruokavalioon niin rupeaa se rautakin taas nousemaan eri malliin :)

Lycka till!

Joo, olin ennen tätä kulunutta vuotta ehtinyt käydä salilla säännöllisesti vähän aikaa, sitten oli vuoden tauko, jolloin tein kaikkea muuta kivaa. Pointti oli vaan se, että vaikka olen täys noobi, tän vuoden kehitys ei ole joka suhteessa pelkkää aloittelijan kehitystä. Mavessa aloitin vuosi sitten tekemällä sarjaa 120kg:llä, tän luvun saaminen ylöspäin ei tullut ihan itsestään, piti myös nähdä vaivaa. No, 155 kilolla otettuun femmaan se kehitys on nyt jäänyt, eli vuodessa on tullut 35 kg lisää sarjapainoihin. Kaipa sekin on aloittelijan kehitystä, mutta ei kuitenkaan yhtä helposti tullut kuin ne painot, joita aikoinaan lisäilin, että pääsin tohon 120 kiloon.

Kiitos kaikille neuvoista ja vielä semmonen, että oliko tossa yhden päivän safkassa ylipäätänsä tarpeeksi kaloreita lihaksen kasvatusta ajatellen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuleehan tuosta kaloreita riittävästi, mutta kalorit tulee aika pitkälti kebabista ja pizzasta, kannattaa niiden tilalle löytää vähän puhtaammat vaihtoehdot ja kylkeen paljon kasviksia! Muista myös hyvät rasvat.

+3000kcal päivässä puhtaasta ruoasta niin hyvä tulee, kunhan se reenaaminen ja lepääminenkin on kunnossa. ;)

Joo, olin ennen tätä kulunutta vuotta ehtinyt käydä salilla säännöllisesti vähän aikaa, sitten oli vuoden tauko, jolloin tein kaikkea muuta kivaa. Pointti oli vaan se, että vaikka olen täys noobi, tän vuoden kehitys ei ole joka suhteessa pelkkää aloittelijan kehitystä. Mavessa aloitin vuosi sitten tekemällä sarjaa 120kg:llä, tän luvun saaminen ylöspäin ei tullut ihan itsestään, piti myös nähdä vaivaa. No, 155 kilolla otettuun femmaan se kehitys on nyt jäänyt, eli vuodessa on tullut 35 kg lisää sarjapainoihin. Kaipa sekin on aloittelijan kehitystä, mutta ei kuitenkaan yhtä helposti tullut kuin ne painot, joita aikoinaan lisäilin, että pääsin tohon 120 kiloon.

Kiitos kaikille neuvoista ja vielä semmonen, että oliko tossa yhden päivän safkassa ylipäätänsä tarpeeksi kaloreita lihaksen kasvatusta ajatellen?

Kalorilaskentaa voi harjoitella itsekin, fineli.fi on ainakin itselle tullut tutuksi kun olen tähän ruokavaliohommaan panostanut.

Lonkalta voisin heittää, että ainakaan hyvät rakennusaineet ei riitä. Prodea tulee liian vähän painoa kohti, kuin myös hyviä rasvoja.

Energiamäärä on aikalailla kytköksissä tuohon kebeb-mättöön, todellista määrää ei taida tietää kukaan.

Kyllä safkaa tulee päivässä enemmän kuin 400g jauhelihaa, mutta eihän sillä pitäis olla kauheasti väliä, tuleeko energia proteiineista vai mistä, eikö kokonaiskulutus ratkaise?

Kyllä se kokonaiskulutus ja saatu kalorimäärä vaikuttaa, mutta jos saisit 3000kcal pelkästä sokerista niin lupaan, että se ei rakenna lihasta läheskään yhtä hyvin kuin 3000kcal jotka on saatu proteiinin muodossa.

Ei ollut sitten mitenkään tarkoitus lesota sillä ( paitsi vähän ), että maveen on tullut vuodessa 35kg lisää. Solid Necro, anteeksi että meni vähän off topiciksi. Toi aloittelijan kehitys on vaan vähän suhteellinen käsite. Kun ihan ensimmäistä kertaa menin puoliksi pakon edessä salille, painoin jotain 65kg. Broidi pisti mut heti mavettamaan, penkkaamaan ja pystypunnertamaan. Ylätaljassakin tuli roikuttua. Mulla on ehkä vähän epäterve suhtautuminen liikuntaan ylipäätänsä, kun ei käytännössä mitään urheilutaustaa ennen salitreeniä ollut tullut hankittua, ja toi edellä kuvattu treeni tuntui sen mukaiselta. Tossa vaiheessa paino tosiaankin nousi pelkästään näkkäriä syömällä.

Mut joo, kyllä kaikki on varmaan oikeassa siinä, että aina voi syödä terveellisemmin ( ja enemmän ). Kaloreita en silti taida jaksaa alkaa laskemaan..

Ite voin suositella että pitää kirjaa syömisistä ja suunnittelee ruokailujaan vaikkapa vain parin viikon ajan. Siinä ajassa tulee itelle jo aika kattavasti ylös mitä kaikkea sitä tulee syötyä.

Vähän se aikaa vie mutta itseäni auttanut kovasti.

Kun jaksaa vähän seurata ruokailuaan niin voi tulla yllätyksiä kuinka paljon/vähän jostain ruuista saa prötskyy/hiilaria/rasuvaa.

Terveisin nimimerkki " Evväät ennen kuin vinttikoiralla"

Ei niitä tarvitse laskea kunhan syöt usein ja riittävästi, eli sen verran, että rupeaa tuo elopaino tasaisesti, mutta hitaasti nousemaan.

Oli ehkä vähän harhaanjohtava toi otsikko " paino ei nouse " , sillä paino ON kyllä noussut koko ajan, ainoastaan erittäin hitaasti. Olen huomannut, että ruokahalun kasvatuksessa mavet ja kyykyt näyttelee aika ratkaisevaa roolia. Nyt en ole kumpaakaan kunnolla tehnyt pariin viikkoon, osittain johtuen alaselkäjumista, osittain koska olen laiska, niin ei safkaakaan uppoa aivan yhtä paljon.

ootko SivariKingi ajatellut ottaa lisäravinteita ruokavalioon? Niistä saa aika helposti kalorit sun muut protskut jos ei jaksa vetää kiinteää ruokaa.

Näihän se mennee. Ite luulin "kauan" ("" koska ikää vasta 17v.) että oon ns. hardgaineri, eli paino ei nouse helposti. Ei sitte jaksanu enää olla 189cm ja 75kg, joten ruokaa naamariin ihan perkeleesti ja kunnon harvajakonen ohjelma (omalla kohdalla starting strength). Kohta puoli vuotta mennyt ja mitat nyt 189cm ja 86kg. Jos minä pystyn siihen niin niin pystyt sinäkin. Otat tavotteeksi juoda joka päivä 3-4 litraa maitoa, aluksi vaikka kevyt maitoa eikä rasvatonta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom