Paino ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Otat tavotteeksi juoda joka päivä 3-4 litraa maitoa, aluksi vaikka kevyt maitoa eikä rasvatonta.

Menee hiieeman offtopic, mutta se uusi maitojuoma, jossa on 50% enemmä kalsiumia kuin normimaidossa, sisältää myös proteiinia 3,8g joka tekee jo litralla 38g. Sehän on normimaitoon verrattuna jo 5g enemmä per purkki :D

Myös sarjapainojen kehitys on ollut mitä sattuu, paitsi vetoliikkeissä, jotka tuntuvat vastaavan treeniin riippumatta siitä, miten tyhmästi painojen lisäämisen tekee. Paitsi että nyt on ikävä kyllä mavessakin alkanut tulla joku henkinen muuri vastaan, kun alkaa treenin alussa tuntua " ei vittu taas ", vaikka viime kunnon vetotreenistä on kulunut kolme viikkoa.

Lukaisin suurin piirtein koko ketjun äkkiseltään läpi, eikä treenistä ole mitään mainittu? Kai ne lihaksetkin vaatii kunnon treeniä, vai mitä tässä haetaan? :) Ite kyllä keskittyisin ensinnä tuohon asenteeseen salilla - ilman tuloksia tuskin mitään aikaan edes saadaan...

Ja entisenä hese-/kebab-äijänä voin sanoa et helpottaa muutenkin ihan älyttömästi kun alat kiskomaan kunnon ruokaa paskaruoan sijasta. Vaikea tosin syödä järkevästi jos salillakin vanne kiristää päätä. :D

Lukaisin suurin piirtein koko ketjun äkkiseltään läpi, eikä treenistä ole mitään mainittu? Kai ne lihaksetkin vaatii kunnon treeniä, vai mitä tässä haetaan? :) Ite kyllä keskittyisin ensinnä tuohon asenteeseen salilla - ilman tuloksia tuskin mitään aikaan edes saadaan...

Ja entisenä hese-/kebab-äijänä voin sanoa et helpottaa muutenkin ihan älyttömästi kun alat kiskomaan kunnon ruokaa paskaruoan sijasta. Vaikea tosin syödä järkevästi jos salillakin vanne kiristää päätä. :D

En maininnut treenistä mitään, koska en ole treenin suhteen niin pallo hukassa kuin ravintopuolella. Olen tehnyt reilun vuoden perusliikkeitä fiilispohjalta, mikä on johtanut siihen, että ne liikkeet joiden tekemisestä olen tykännyt ( leuat, mave ) ovat jonkun verran " edellä " kyykkyjä ja punnerrruksia. Lähinnä mulle on vaikeuksia tuottanut sarjapainojen nostaminen kyykyssä ja penkissä, kun taas mavessa ei koskaan ole ollut tätä ongelmaa ( paitsi nyt ). SS kokeilin, mutta siinä tuli seinä liian nopeasti vastaan ( joo, aloitin liian kovaa ja korkealta ).

Onneksi tänään tajusin mikä tossa SS on mulle mättänyt ( ja tää pätee vaan kyykkyyn ). Kun ohjelmassa neuvotaan tekemään 3x5 samalla painolla, niin ainakin mulle tää johti siihen, että jäi liikaa voimia säästöön, kun kelasi vaan " että vielä pitää jaksaa 2 sarjaa ". Nyt kun teki " pyramidi " tyylin, että nosti painoja vähän joka sarjassa, niin sai vihdoinkin viimeiseen sarjaan mennessä tunteen, että on tehnyt jotain.

Kun tuloksista oli puhe, niin pistetäänpä nyt vähän omia, massiivisia ennätyslukemia tähän:

kyykky: 110kgx5
mave: 155kgx5 ( remmeillä )
penkki: 70kgx5
pystäri: 50kgx5 ( tässä käytin aika paskaa tekniikkaa )

Riveä olen pari kertaa tehnyt, sain siinä hikisesti 60 kg nousemaan. Kulmasoutua ei kehtaa tehdä, liike menee sellaiseksi hinaamiseksi että itseäkin alkaa naurattaa, jos painoa tangossa yli 50 kg. Leukoja ja dippejä menee ilman lisäpainoja 10 ja 8. Leuat on siistejä. Olen monta kertaa huijannut itseni salille, " vetämään leukoja " , mutta sitten kun olen saanut raahattua laiskan olemukseni salille asti, olenkin tehnyt kyykkyä tai mavea. Tällainen itsensä kusettaminen toimii hyvin meille, joilla ei ole tahtoa eikä motivaatiota.

Suosittelen tuota SS:ää kyllä siulle. Kyllä alkaa tuntumaan se viimenenki sarja kun lisäät joka treeniin 2,5 kiloa. Pitää muistaa että ei saa olla kiire mihinkään SS:n kans! Rinnallevetoa suosittelen tekemään, itselläni se ainakin alkoi näkyä kun vaihdoin soudun riveen. Niin kauan jatkat sitä ohjelmaa kunnes huomaat ettet enää kehity (sarjapainot), ruokaa kuluu tietenki päivä päivältä enemmän mitä pidemmälle mennään.

Haluaisin kovasti tykätä SS:stä, mutta jos olisin esim. tänään tehnyt ohjelman mukaan kaikki sarjat, ei kyykkytulos olisi edes sitä, mitä se on nyt. Olen parikin kertaa ohjelmalla yrittänyt, ei vaan natsaa, en millään jaksa alkaa kyykkäämään jollain 50 kg:lla, vaikka sillä tavalla saisikin kovia tuloksia parin kuukauden päästä. Tietty voi olla, että tällaisella random-pelleilyllä ei tän enempää voi edes kehittyä, mave kun tosiaankin paranee muihin liikkeisiin verrattuna " helpommin " . Kyykkytulosta saan kyllä parannettua vielä reilusti, SS tai ei, lähinnä noitten punnerrusten jumittamiseen olisi kiva löytää joku lääke..

Ei tuo kyllä lähtökohtaisesti kovin hyvältä kuulosta ettei malta edes tollasessa ohjelmassa lähteä tarpeeksi alhaalta ja edetä suunnitelmallisesti eteenpäin ja ajatella pitkäjänteisesti. Tuskinpa tulee kehitys sitten pitemmän päälle millään ohjelmalla onnistumaan, kun ei niitä ennätys rautoja voi tosiaankaan tehdä koko ajan ilman että välillä hakee pohjia ja vauhtia hieman alempaa. Malta edes yhden kerran mielesi ja koeta noudattaa ohjelmaa tunnollisesti. Jos ei SS niin kokeile SF-versiota samantyylisestä treenistä. Ketju löytyy treeniosiosta. Itellä nousi sarjapainot jopa kymmenillä kiloilla siinä, enkä sooloillut tai hätäillyt ollenkaan. 2-3kk on todella lyhyt aika tässä touhussa, eikä siinä ajassa oikeastaan ehdi kuin vasta saada ohjelman kunnolla tulille. Kuukaudessa ei ehdi sitäkään.

Ei tuo kyllä lähtökohtaisesti kovin hyvältä kuulosta ettei malta edes tollasessa ohjelmassa lähteä tarpeeksi alhaalta ja edetä suunnitelmallisesti eteenpäin ja ajatella pitkäjänteisesti. Tuskinpa tulee kehitys sitten pitemmän päälle millään ohjelmalla onnistumaan, kun ei niitä ennätys rautoja voi tosiaankaan tehdä koko ajan ilman että välillä hakee pohjia ja vauhtia hieman alempaa. Malta edes yhden kerran mielesi ja koeta noudattaa ohjelmaa tunnollisesti. Jos ei SS niin kokeile SF-versiota samantyylisestä treenistä. Ketju löytyy treeniosiosta. Itellä nousi sarjapainot jopa kymmenillä kiloilla siinä, enkä sooloillut tai hätäillyt ollenkaan. 2-3kk on todella lyhyt aika tässä touhussa, eikä siinä ajassa oikeastaan ehdi kuin vasta saada ohjelman kunnolla tulille. Kuukaudessa ei ehdi sitäkään.

Tuli mieleen sellainen mielenkiintoinen pointti, että eikö SS niiden jokakertaisten painonkorotusten johdosta nimenomaan perustu siihen, että uusia ennätyksiä tahkotaan joka treenissä? Tietty aloitus matalampaa, mutta siihenhän ohjelmalla nimenomaan pyritään, että joka treeni nousee enemmän rautaa kuin edellisessä treenissä?

Näihän se mennee. Ite luulin "kauan" ("" koska ikää vasta 17v.) että oon ns. hardgaineri, eli paino ei nouse helposti. Ei sitte jaksanu enää olla 189cm ja 75kg, joten ruokaa naamariin ihan perkeleesti ja kunnon harvajakonen ohjelma (omalla kohdalla starting strength). Kohta puoli vuotta mennyt ja mitat nyt 189cm ja 86kg. Jos minä pystyn siihen niin niin pystyt sinäkin. Otat tavotteeksi juoda joka päivä 3-4 litraa maitoa, aluksi vaikka kevyt maitoa eikä rasvatonta.

Jep, samanlaista tarinaa täällä päin paitsi että pituutta on enemmän ja painoa oli vähemmän.

Tänään on tullut syötyä ehkä vähän paskasti joten tällä hetkellä vedän salinjälkeiseksi iltapalaksi viiden ison munan munakasta jossa on melkeen desi ruokakermaa, 100g kinkkusuikaleita ja perkeleesti emmental raastetta. Palan painikkeeksi 1.5L tölkki kevytmaitoa naamariin ja jälkkäriksi pari omenaa.

Eli tällasia ruokailutottumuksia jotkut joutuu pitämään yllä että sitä massaa tulisi...

Kaikillehan tämmönen mättäminen ei todellakaan sovi mutta mulla on pysynyt maha kurissa :D

Tuli mieleen sellainen mielenkiintoinen pointti, että eikö SS niiden jokakertaisten painonkorotusten johdosta nimenomaan perustu siihen, että uusia ennätyksiä tahkotaan joka treenissä? Tietty aloitus matalampaa, mutta siihenhän ohjelmalla nimenomaan pyritään, että joka treeni nousee enemmän rautaa kuin edellisessä treenissä?

No joo, ennätyksiä yritetään tehdä treeni treeniltä tai viikko viikolta, mutta siinä nyt kuitenkin oli se pointti siitä tarpeeksi alhaalta aloittamisesta, ja siitä ettei pusketa päätä seinään heti ekasta treenistä lähtien. Minulla SF:ssä nousi painot 14 viikon ajan joka viikko +2,5kg, ja tämä onnistuminen perustu justiisa siihen että alussa maltoin mieleni ja tein nekin treenit pois alta jotka ei oikeastaan missään tuntuneet. Tulos: 3kk myöhemmin 20kg isommat sarjapainot joka liikkeessä ja nostotekniikat paremmassa kuosissa ku ikinä. Arvaa harmittiko siinä vaiheessa enää se, että muutamilla ekoilla viikoilla ei saanu painaa niin kovaa kun olisi pystynyt?:rolleyes: No arvasit oikein, ei harmittanut ja olin iloinen että maltoin mieleni siellä alussa. Ilman sitä olis jääny kehitys paljon huonommaksi.:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tällainen asiaan mitenkään liittymätön pointti, että onko tällaisen aloittelijan ylipäätänsä mahdollista saada itseään ylikuntoon? Kysyn siksi, kun reilu kuukausi sitten minulla oli 3-4 viikkoa kestänyt jakso, jolloin tein mavea kerran viikossa omilla rajatilapainoilla, kun halusin saada tuloksia parannettua. Tulokset parani jonkun 1-2 toiston verran, mutta nyt mättää joku asia päässä tai kropassa, kun aina kun alkaa tekemään mavea, niin joku 100 kg tuntuu niin raskaalta, että pitää lähteä saman tien himaan.

Itse epäilen, että asia on ainakin osittain korvien välissä, kun ei satunnaiset selkäjumit ole ennenkään kauheasti treeniä haitanneet. Tietty voi olla, että mavea ei voi parantaa kun tiettyyn pisteeseen, ilman että kyykky paranisi myös. Pitää ehkä panostaa kyykkyyn enemmän.

Tällainen asiaan mitenkään liittymätön pointti, että onko tällaisen aloittelijan ylipäätänsä mahdollista saada itseään ylikuntoon? Kysyn siksi, kun reilu kuukausi sitten minulla oli 3-4 viikkoa kestänyt jakso, jolloin tein mavea kerran viikossa omilla rajatilapainoilla, kun halusin saada tuloksia parannettua. Tulokset parani jonkun 1-2 toiston verran, mutta nyt mättää joku asia päässä tai kropassa, kun aina kun alkaa tekemään mavea, niin joku 100 kg tuntuu niin raskaalta, että pitää lähteä saman tien himaan.

Itse epäilen, että asia on ainakin osittain korvien välissä, kun ei satunnaiset selkäjumit ole ennenkään kauheasti treeniä haitanneet. Tietty voi olla, että mavea ei voi parantaa kun tiettyyn pisteeseen, ilman että kyykky paranisi myös. Pitää ehkä panostaa kyykkyyn enemmän.

Kumma jos tuolla mave määrällä saa itsensä ylikuntoon, montako sarjaa teit kerralla? Kyllähän se mave tulos varmasti paranee kun painot kyykyssä kasvaa :)

Kumma jos tuolla mave määrällä saa itsensä ylikuntoon, montako sarjaa teit kerralla? Kyllähän se mave tulos varmasti paranee kun painot kyykyssä kasvaa :)

Jos lämppäreitä ei lasketa mukaan, tein kerralla ainoastaan 1-2 kovaa sarjaa. Mave on kyllä liikkeenä niin raskas, että lämppäritkin voisi melkeen laskea mukaan tohon sarjamäärään. Silloin sarjat olisi mennyt tyyliin 135x8, 145x5, 155x5. En oikeastaan tiedä mitä ylikunto tarkoittaa, yritänhän vaan keksiä mikä mättää, kun treeni ei kulje..

Ehkä tässä on kyse just siitä pään hakkaamisesta seinään, mihin aikaisemmin viitattiin.

Jos lämppäreitä ei lasketa mukaan, tein kerralla ainoastaan 1-2 kovaa sarjaa. Mave on kyllä liikkeenä niin raskas, että lämppäritkin voisi melkeen laskea mukaan tohon sarjamäärään. Silloin sarjat olisi mennyt tyyliin 135x8, 145x5, 155x5. En oikeastaan tiedä mitä ylikunto tarkoittaa, yritänhän vaan keksiä mikä mättää, kun treeni ei kulje..

Ehkä tässä on kyse just siitä pään hakkaamisesta seinään, mihin aikaisemmin viitattiin.

Eikös tässä ole jo monta sivullista neuvoja, millä saat treenin taas kulkemaan? Se on tullut jo todettua että paskalla ruokavaliolla saa tulokset nousemaan vain aikansa, sen jälkeen kun aloittelijan osuus on käyty täytyy alkaa panostamaan muihin osa-alueisiin. (Syönti ja lepo)

Viimeksi muokattu:
Eikös tässä ole jo monta sivullista neuvoja, millä saat treenin taas kulkemaan? Se on tullut jo todettua että paskalla ruokavaliolla saa tulokset nousemaan vain aikansa, sen jälkeen kun aloittelijan osuus on käyty täytyy alkaa panostamaan muihin osa-alueisiin. (Syönti ja lepo)

Okei, tulin just siihen tulokseen, että tää ruikutus ja itkeminen netin keskustelupalstalla on aika turhaa. Paino ei ehkä ole noussut massiivisesti, mutta mitäs väliä sillä on, kun peilistä näkee, että muutosta on tapahtunut. Pitää varmaan käydä uudestaan naprapaatilla, niin ehkä mave alkaa taas skulaamaan, kun selkäydinnesteetkin valuu taas oikeisiin paikkoihin. Tosta syömisestä sen verran, että siinä vaiheessa kun mun aineenvaihdunnalla varustettu kaveri alkaa tarkkailemaan syömisiään, niin ainoa ja varma lopputulos on painon putoaminen. Ei tietenkään kannata vetää pizzaa joka päivä, enkä niin teekään, toi esimerkki jonka laitoin näkyviin oli siinä mielessä huono. Silloin kun on nälkä, syön mitä kaapista löytyy, oli se sitten rahkaa, kananmunia tai pizzaa.

Kiitos kaikille, jotka vaivautuivat tänne postaamaan! Toivottavasti tää threadi tekee itsensä tarpeettomaksi.

Okei, tulin just siihen tulokseen, että tää ruikutus ja itkeminen netin keskustelupalstalla on aika turhaa. Paino ei ehkä ole noussut massiivisesti, mutta mitäs väliä sillä on, kun peilistä näkee, että muutosta on tapahtunut. Pitää varmaan käydä uudestaan naprapaatilla, niin ehkä mave alkaa taas skulaamaan, kun selkäydinnesteetkin valuu taas oikeisiin paikkoihin. Tosta syömisestä sen verran, että siinä vaiheessa kun mun aineenvaihdunnalla varustettu kaveri alkaa tarkkailemaan syömisiään, niin ainoa ja varma lopputulos on painon putoaminen. Ei tietenkään kannata vetää pizzaa joka päivä, enkä niin teekään, toi esimerkki jonka laitoin näkyviin oli siinä mielessä huono. Silloin kun on nälkä, syön mitä kaapista löytyy, oli se sitten rahkaa, kananmunia tai pizzaa.

Kiitos kaikille, jotka vaivautuivat tänne postaamaan! Toivottavasti tää threadi tekee itsensä tarpeettomaksi.

Jotenkin en nyt ymmärrä asennettasi, mutta mun puolesta saat pitää tunkkis. En todellakaan tarkoittanut enää sitä mässylistaasi, vaan koetin palauttaa mieleen sen että saat energiaa liian vähän kehittyäksesi. Käskinkö diettaamaan? Vaikka vetäisit kolme kepappia päivään ni sekin kasvattaa sua oikesta paikoista enemmän kuin yksi. Mavekaan kun ei ole sen kummempi liike kuin muut, senkin tekemiseen ja siinä kehittymiseen tarvitaan energiaa.

Antaa olla.

Jotenkin en nyt ymmärrä asennettasi, mutta mun puolesta saat pitää tunkkis. En todellakaan tarkoittanut enää sitä mässylistaasi, vaan koetin palauttaa mieleen sen että saat energiaa liian vähän kehittyäksesi. Käskinkö diettaamaan? Vaikka vetäisit kolme kepappia päivään ni sekin kasvattaa sua oikesta paikoista enemmän kuin yksi. Mavekaan kun ei ole sen kummempi liike kuin muut, senkin tekemiseen ja siinä kehittymiseen tarvitaan energiaa.

Antaa olla.

Joo, ei ollut mitenkään tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta teinkö mä muka niin? Meinasin safkojen vahtimisella sitä, että sinun puheet paskasafkoista kuulostivat siltä, että jotain ( roska )ruokia tulisi nimenomaan tietoisesti välttää, mikä mun kohdalla tarkottaisi joissain tilanteissa ( duunissa, kaverin luona etc. ), että safkaa ei tulisi lainkaan. Ei skeidamätön minimoimisessa ole mitään vikaa, mutta joillain ihmisillä on ihan oikeasti aika suora putki, eli painoa on vaikea saada ilman, että vetää safkaamisen överiksi.

Tosiaankin jos mave alkaa taas kulkea pelkästään safkan määrää lisäämällä, niin olen sulle kiitoksen velkaa. Koska ilmeisesti tiedät, mistä puhut, niin voisitko ystävällisesti jeesata sen verran, että kirjoitat tähän esimerkin, mitä päivän ravinto-annoksen pitäisi sisältää?

Joo, ei ollut mitenkään tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta teinkö mä muka niin? Meinasin safkojen vahtimisella sitä, että sinun puheet paskasafkoista kuulostivat siltä, että jotain ( roska )ruokia tulisi nimenomaan tietoisesti välttää, mikä mun kohdalla tarkottaisi joissain tilanteissa ( duunissa, kaverin luona etc. ), että safkaa ei tulisi lainkaan. Ei skeidamätön minimoimisessa ole mitään vikaa, mutta joillain ihmisillä on ihan oikeasti aika suora putki, eli painoa on vaikea saada ilman, että vetää safkaamisen överiksi.

Tosiaankin jos mave alkaa taas kulkea pelkästään safkan määrää lisäämällä, niin olen sulle kiitoksen velkaa. Koska ilmeisesti tiedät, mistä puhut, niin voisitko ystävällisesti jeesata sen verran, että kirjoitat tähän esimerkin, mitä päivän ravinto-annoksen pitäisi sisältää?

Jees, netin välityksellä tapahtuvassa kommunikoinnissa tulee useasti väärinkäsityksiä kun ei pysty rivien välistä lukemaan toisen kasvonilmeitä tai äänenpainoja. Joten takaisin asiaan.

Kalorilaskuri.fi:n mukaan sinun salipäivän (60min lihaskuntoharjoittelu) kulutuksesi on n. 2700kcal. Tällä kalorimäärällä et kasva, etkä pienene. Joten saadaksesti lihasta, sinun täytyy syödä enemmän. Monet pitävät 500kcal pluskaloreita optimina, en voi väittää vastaan etteikö näin olisi. Tällä plussamäärällä läskiä/lihas- suhde pysyy ok tasolla. Huom! Lihasta hakiessa tulee aina kaupantekijäisenä läskiä, valitettavasti. Eli sinuna alkaisin mättämään n. 3300kcal päivässä. Määrä tuntuu suurelta, mutta tähänkään kun ei oikeen vaihtoehtoja ole..

En ole mikään asiantuntija, mutta mielestäni hyvä ruokavalio pitää sisällään tarpeellisen määrän proteiineja ja hyviä rasvoja (öljyt, kalarasva jne.). Hiilareita tarvitset lihaksiston palautumiseen ja yleisen energiatason ylläpitämiseen. Yleisin käytetty suhde taitaa olla 40% protsku/ 30% hiilari / 30% rasva päivän energiatarpeesta, tätä koitan itsekin noudattaa suurin piirtein. Nopeat hiilarit (sokeri jne.) jättäisin pois muulta osin, kuin raskaan treenin jälkeen. Muissa tapauksissa elimistö ei näitä tarvitse, joten ne painautuvat suoraan vyötärölle. Proteiineilla rakennat sen lihan, kunhan se ensin on hiilareilla palauteltu/pumpattu energiaa täyteen. Kärjistetysti kuvailtuna.

Tää ei oikeastaan liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta en jaksa tehdä uutta threadia. Kyse on voimatasoista, ja niitten noususta. Itseäni askarruttaa se, että jos teen uuden enkan, vaikka kyykyssä 120kgx5, niin eikö voi sanoa, että voimatasot ovat nousseet? Ongelma on vaan, että seuraavassa treenissä saankin hikisesti tehtyä kyykyssä 60kgx5, joten oikeastaan voimatasot pikemminkin loppupeleissä laskivat. Onko tämä yleistä, että omia ennätyspainoja ei välttämättä pysty kiskomaan ihan milloin tahansa? Ja jos näin on, voiko ylipäätänsä puhua mistään kehityksestä? Jos se kehitys kerta jää siihen yhteen kertaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom