No ei mulla sitten oo huolen häivää. Ainakin 300 000kcal varastossa.Kehon varastorasvan määrästä se paaston helppous tai vaikeus riippuu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei mulla sitten oo huolen häivää. Ainakin 300 000kcal varastossa.Kehon varastorasvan määrästä se paaston helppous tai vaikeus riippuu.
No ei mulla sitten oo huolen häivää. Ainakin 300 000kcal varastossa.
Komiasti ehtii vielä kesäkuntoon vois laittaa sit iltapaskalle juttuvinkin kuinka laihdutin 30kg tekemällä tämän yksinkertaisen muutoksen.100 päivän paasto.
Paljonko söit rasvaa hiilaripitoisella ruokavaliolla?Itse olen ollut kova syömään silloin kun vielä vetelin surutta hiilareita. Nälkä niin sanotusti kasvoi syödessä. Ihmisillä ei ole kovin hyviä kylläisyysmekanismeja hiilareihin, mutta rasvan ja proteiinin suhteen asia on eri. Tämä ei ole hyökkäys hiilareita kohtaan, mutta itselleni jatkuva korkeahiilarinen ruokavalio ei sovi, se johtaa pidemmän ajan kuluessa väistämättä nälän kasvuun ja sitä myöten ylimääräiseen rasvakudokseen.
Paljonko söit rasvaa hiilaripitoisella ruokavaliolla?
Nälän tunne on tosi häiritsevä. Nimenomaan korkeahiilarisella.
Luin jonkun blogitekstin just pari tuntia sitten joltain naiselta joka on paastoillut 7vrk pätkiä jo vuositolkulla, ja hänen tulkinta oli, että nälkäsignaali loppuu siinä vaiheessa kun vatsa ja suolisto on tyhjä ja keho sopeutunut käyttämään rasvaa energiana. En tiedä mekanismia mistä johtuu, mutta ohjeisti siis ihan uusia paastoilijoita blogissaan syömään tokana päivänä jonkun laksatiivin, että pääsee mahd helpolla sen näläntunteen "yli" eikä paasto katkea ennenkuin alkaakaan.Itsellä sama. Eroa kuin yöllä ja päivällä näläntunteessa keto vs edes medium hiilari. Ketolla tai edes pätkäpaastossa itsellä näläntunne täysin tuhoutunut. Ei ole ikinä nälkä. Edes nyt 4,5 vrk paastossa ei ollut kertaakaan nälkä. Kroppa kait tulkitsee että rasvaa on vielä riittämiin, ei mitään hätää, ei tartte lähettää nälkäsignaalia. Sitten jos syön aamulla yhden ruisleivän niin parin tunnin päästä on nälkä. Mikähän ilmiö tuokin on.
Luin jonkun blogitekstin just pari tuntia sitten joltain naiselta joka on paastoillut 7vrk pätkiä jo vuositolkulla, ja hänen tulkinta oli, että nälkäsignaali loppuu siinä vaiheessa kun vatsa ja suolisto on tyhjä ja keho sopeutunut käyttämään rasvaa energiana. En tiedä mekanismia mistä johtuu, mutta ohjeisti siis ihan uusia paastoilijoita blogissaan syömään tokana päivänä jonkun laksatiivin, että pääsee mahd helpolla sen näläntunteen "yli" eikä paasto katkea ennenkuin alkaakaan.
Mitä olen kirjallisuutta tavannut, niin on spekuloitu, että yksilöiden välillä on isoja eroja insuliinituntemuksissa. Ja myös siinä, miten tuntemukset sitten tulkitaan emotionaalisesti ja ajatuksen tasolla, jotka sitten ohjaavat ruokailukäyttäytymistä.Sitten jos syön aamulla yhden ruisleivän niin parin tunnin päästä on nälkä. Mikähän ilmiö tuokin on.