Paastoaminen

Voisin ihan kokeilumielessä tehdä yhden pitemmän setin esim. viikko putkeen. Mutta 72-96 h jälkeen paastoilu ei enää merkittävästi lisää hyötyjä? Mitä pitempään paastoilee, niin sen tarkempi pitää olla sen jälkeen syömisessä, ettei tule ns. refeed syndrome!
Joo - olen itse tehnyt yhden 106 tunnin paaston, pari 72h ja muutamia 36-48h paastoja. Nämä puolentoista päivän rupeamat ovat hyvä keino päästä syvemmälle ketoon, mutta ei niitäkään pitäisi kai ihan joka viikko tehdä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo - olen itse tehnyt yhden 106 tunnin paaston, pari 72h ja muutamia 36-48h paastoja. Nämä puolentoista päivän rupeamat ovat hyvä keino päästä syvemmälle ketoon, mutta ei niitäkään pitäisi kai ihan joka viikko tehdä.

No se riippuu kohdehenkilön lihavuudesta. Esim. mulla on vieläkin noin 50 kg ylim. rasvaa kropassa, joten voin vetää paastoissa huoletta ns. päätyyn asti?!
 
50kg on kyllä tosi paljon. Siltikin suosittelisin menemään rauhassa ja yrittämään aineenvaihdunnan pitämistä niin ylhäällä kuin mahdollista.

On täysin todennäköistä, että näläntunne katoaa suurelta osalta noin rankasti paastotessa - ja se on seurausta ghreliinin toimimattomuudesta, kun on riittävän aikaa ollut todella alhaisilla kaloreilla eikä hormonin erittymisen seurauksena kaloreita ole tullut kehoon. Samaan aikaan se aineenvaihdunnan "uuni" menettää lämpöään eikä polta enää niin kirkkaalla.

Tsemmpiä. Hyvin olet vetänyt!
 
Back
Ylös Bottom