Paastoaminen

"On toki varmasti", "lienee", "spekulaationi". Olitkos beginner siis ite koskaan kertaakaan paastonnu, pätkää tai pitempää? Hanakasti kommentoit, mutta vaikuttaa, että ilman kokemusta.

16/8:n aloitin muistaakseni 2010 lopulla ja aamupaloja ei sen koommin juuri ole syöty. Alkuun toimi todella hyvin ja kunto kiristyi äkkiä. Meni aika pitkään hieman jojoillessa, taisin yrittää päästä liian kireäksi liian pitkään ja sitten kun alkoi syödä, läskiä tuli nopeasti. Välipäivät meni dieetillä usein yhdellä aterialla. Viime vuosina en ole juuri syömisikkunaa tuijottanut, klo 12 joka tapauksessa ensimmäinen ateria ja pääateria sitten treenin jälkeen seitsemän maissa. Voi mennä vielä joku herajauheesta hyrskytelty juoma illemmalla.

Tuon kommentin aikaan ei ollut kokemusta kuin yhdestä 2vrk paastosta, ja omaa pidempää paastoa ennakoiden tuossa spekuloinkin. Toissa viikolla meni n.93h (su ilta - to ilta) kahvilla, vedellä ja vissyllä. 90h paaston jälkeen treenasin ja kyllähän siinä melko paljon toistoja sarjoista tippui, kovaa en tosin yrittänytkään tehdä. Painoa tuli yllättävän paljonkin takaisin, vaikka tarkemmin katsoen ehkä kuitenkin kokonaispudotus oli suunnilleen sitä mitä odottaa saattaa. Paastoa edeltäneen viikon keskiarvo 92,4kg, paaston jälkeisen viikon 91,1kg. Kolme kalenterivuorokauttahan siinä tuli vajetta, kun torstainakin sain suht hyvät kalorit illalle. Voimia lähti ainakin penkissä jonkin verran eikä ole vielä takaisin kuulunut. Olen kahden vaiheilla otanko vielä tuollaisen muutaman päivän paaston, kiristelenkö ns. tasavajeella vai jotain siltä väliltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli sitten eilen katkastua kokonaan se 72h paasto ja tällä kertaa onnistu paremmin ku hyvin omasta mielestä! Eli söin n.400g Amaranttia, 100g tahinia ja jotain 600g omenia ja paino silti laski eilisestä puolella kilolla. Jännä miten se nyt onnistu näin, yleensä tossa on mulla aina noussu n.1-2kiloa nestettä kroppaa ku saa suolaa ja ruokaa tollasen 3päivä tyhjentely jälkee, eikä nyt ollut edes pakko pelkillä hedelmillä katkasta. Yleensä olen sen vesimelonilla tehnyt sillä se on niin kevyt ruoka ruuansulatukselle, oisiko tässä jonkinlaista adaptoitumista jo tapahtunut kun on kuitenkin jo 4krt tälle vuodelle kun vähintään tuon 72h paastoan. Nyt sitten heräs kunnon into kattella tää vuoden projekti täysillä ja rennoin mielin loppuun. Tsemppiä kaikille!:worship:

E. Eihä toi ruokamäärä nyt päätä huimaava ollu sinääsä mutta kyllä tosta rapiat 2tonnia kaloreita tulee joista hiilareitaki n.300g. rasvaa n.60g prodea jäi sitten n.80g

Tuon kommentin aikaan ei ollut kokemusta kuin yhdestä 2vrk paastosta, ja omaa pidempää paastoa ennakoiden tuossa spekuloinkin. Toissa viikolla meni n.93h (su ilta - to ilta) kahvilla, vedellä ja vissyllä. 90h paaston jälkeen treenasin ja kyllähän siinä melko paljon toistoja sarjoista tippui, kovaa en tosin yrittänytkään tehdä. Painoa tuli yllättävän paljonkin takaisin, vaikka tarkemmin katsoen ehkä kuitenkin kokonaispudotus oli suunnilleen sitä mitä odottaa saattaa. Paastoa edeltäneen viikon keskiarvo 92,4kg, paaston jälkeisen viikon 91,1kg. Kolme kalenterivuorokauttahan siinä tuli vajetta, kun torstainakin sain suht hyvät kalorit illalle. Voimia lähti ainakin penkissä jonkin verran eikä ole vielä takaisin kuulunut. Olen kahden vaiheilla otanko vielä tuollaisen muutaman päivän paaston, kiristelenkö ns. tasavajeella vai jotain siltä väliltä.

Minulla on vähän samantapaisia kokemuksia paastosta. Persetuntumalla sanoisin, että 24h:n jälkeen rupeaa katabolia voimistumaan, enkä itse mielelläni tuosta yli enää paastoa vaikka olotila usein onkin tässä vaiheessa hyvä. Keto ennen paastoa varmaan auttaisi jonkin verran. IF tai OMAD rasvaa polttavana reiluilla miinulksilla viikon-parin jaksoissa on sujunut ihan hyvin ja tuona aikana en painoharjoittelua suorita. Mielestäni kovilla miinuksilla raskas harjoittelu on melko hyödytöntä tai jopa haitallista kun palautumisresurssit ovat vajaat. Mielummin lepään tai harrastan kevyitä harrastuksia tuon ajan, ja sitten perään reilu tankkaus ja 1-2 viikkoa maltillisilla plussilla punttia. Minulle sopii, muista en tiedä :)

Eli söin n .400g Amaranttia, 100g tahinia ja jotain 600g omenia ja paino silti laski

E. Eihä toi ruokamäärä nyt päätä huimaava ollu sinääsä mutta kyllä tosta rapiat 2tonnia kaloreita tulee joista hiilareitaki n.300g. rasvaa n.60g prodea jäi sitten n.80g

Aikaa jänniä ruokia.... parempi varmaan sanoa harvinaisempia ruokia. Jotain eritistä syytä? En muista, että kukaan "paasto pro" olisi noita ainakaan erikseen maininnut. Toki, jos ovat sinulle perusruokaa, niin ei miksipäs ei. Kunhan olen utelias. ..

Itsellä lähti vuoden toinen pidempi paasto kokeiluun. Vois jopa jotain mittoja ja kuvia postailla tänne..

Aikaa jänniä ruokia.... parempi varmaan sanoa harvinaisempia ruokia. Jotain eritistä syytä? En muista, että kukaan "paasto pro" olisi noita ainakaan erikseen maininnut. Toki, jos ovat sinulle perusruokaa, niin ei miksipäs ei. Kunhan olen utelias. ..

Itsellä lähti vuoden toinen pidempi paasto kokeiluun. Vois jopa jotain mittoja ja kuvia postailla tänne..

No joo harvinaisempia varmaa tarkempi termi :) Itsekkin tässä 2vuoden sisään näitä löytäny, toi Tahini kyllä on vaa hienompi nimi Seesamsiementahnalle :D Ei tässä sen erityisempiä syitä oo ku että lopetellu eläinkunnan tuotteite syöntiä nii täyty sit tutkia nuita kasvikunnan tuotteita ja toi amarantti esim on omasta mielestä loistava tuote, sisältää proteiinia 14g per 100g ja oliko jotain 70g hiilariakin sekä kaiken kukkuraksi aminohappo profiilin sanotaan olevan täydellinen, eli sisältää kaikkia niitä mitä kroppa ei voi itessään tuottaa. Sinäänsähän nuilla ei nimillä ei niin merkitystä ole että ihan hyvin oisin voinu vaan ilmoittaa kalorimäärät mitä söin mutta halusin olla perusteellisempi tuossa viestissä selvästi :D

Nuita makroja lähinnä sillä että kun siihen tyhjään paasto kuntoon vetäsi tollaset määrät aineksia niin oisin voinu vannoa että painoni nousee, mutta näin ei tällä kertaa käyny samalla antoi hyvin osviittaa jos joku näistä tykkää enemmänki "analysoida".

Kovasti tsemppiä paastoo! Ajan kanssa kyllä itellä helppottanu paljo, toki pätkäpaastoilula on apua tässä ja tasasella ruokavaliolla.

E. Noihin ruoka-aineisiin vielä tai amaranttiin nii toikihan on tosi vanha ruokalähde, tai niin sitä sanotaan että jotain 3-4tuhatta vuotta sitten sitä on käytetty jo paljon arkisessa ruuassa, sitä mistä nuo luvut ja analyysit on peräisin en niin tarkkaan tiedä. Ilmeisesti ovat nyt alakamassa tekemään comebackia ja hyvä niin :)

Pistetääs vielä yks "jälki tsekkaus" paaston katkasusta. Eli tänää oli taas paino laskenu sellasen 400g vaikkakin söin eilen hieman enemmän kun toissapäivänä, samoja lähteitä mutta hieman enemmän, omenoitakin taisi n.kilon verran mennä. Toki syön OMAD tyylillä joten silläkin voi hieman apua olla. Paino oli aamulla 94.3kg pituuttakin löytyy about. 195cm että en nyt älyttömän ylipainoinen ole vaikkakin valakosta kropasta löytyy. Siihen en hirveänä usko että tuo painon pudotus jotain lihaskatoa olisi kun lihasmassakaan ei ole mikään normaalia suurempi :D

Mulla paino voi vaihdella parikin kiloa joten trendin saat vasta kun kirjaat esim. Joka päivä painon ylös ja katsot parin-kolmen viikon sykleissä käppyrän suuntaa. Itse käyn puntarilla vain välillä mielenkiinnosta - peili ja esim inbody kertovat paaaaljon paremmin.

Mulla paino voi vaihdella parikin kiloa joten trendin saat vasta kun kirjaat esim. Joka päivä painon ylös ja katsot parin-kolmen viikon sykleissä käppyrän suuntaa. Itse käyn puntarilla vain välillä mielenkiinnosta - peili ja esim inbody kertovat paaaaljon paremmin.

Kertoo kyllä! Tossa puntarissa sattuu olee tollanen joku pilipali inbodyki mukana :D Mutta joo siis lähinnä tuo tässä on ollu mielenkiintosta kun 72h paaston jälkeen syön suolaa ja hiilaria ja paino jatkaa laskua. Aina ennen se nimenomaan on sen kilon pari pompannu ylöspäin heti paaston katkaisun jälkeen mikä käy järkeenkin täysin. Painotetaan nytten että en näillä 72h+ paastoilla hae painonpudotusta enään miltään osin, vaikkakin sitä luonnollisesti tapahtuu, mutta tämä on työkalu minulle freesata kroppaa ja mieltä.

Maanantaina sitten alotan kunnollisen OMAD kokeilun jolla haen enemmänkin tuota kehonkoostumuksen muutosta, jolloin kaloritkin pomppaa +3k mutta liikunta lisääntyy huomattavasti tämänhetkiseen verrattuna.

Kaupojen vaakojen inbodyt ovat todella epätarkkoja, myös käsikahvalliset. Tutkin asiaa joskus kun meinasin hommata. Oma vaaka josta moinen löytyy näyttää että mun rasva% on noussut sitä mukaa kun laihdutin.:ROFLMAO:

Kaupojen vaakojen inbodyt ovat todella epätarkkoja, myös käsikahvalliset. Tutkin asiaa joskus kun meinasin hommata. Oma vaaka josta moinen löytyy näyttää että mun rasva% on noussut sitä mukaa kun laihdutin.:ROFLMAO:

Joo saman oon huomannu! :D Kattelen silti tolla että jos se jotai suuntaa antas kuitenki, mutta tuohon rasva rosentti lukemaan en kuitenkaan usko vaikkakin jos se näyttää pienempää ajattelen että jotain muutosta on saatu aikaan kuitenkin

nopea kysymys..... Käyttääkö kukaan jonkinlaisia aminohappo- tai kofeiinivalmisteita esim treenin aikana?

Puhutko nyt paaston aikaisesta reenistä vai yleisesti? Itellä ei tuu käytettyä ollenkaan.

72h ja 40min paasto takana ja olo on loistava. Tietenkin kova nälkä ja kroppa tyhjä, mutta yleisestä olotilasta en paaston vaikutusta huomaan. Jotenkin täynnä energiaa ja mieli korkea. Ainoat kalorit on tullut pullosta funlightia ja muutamasta kupista vihreästä teestä. Muuten vettä ja suolaa.

Jotain taustaa:

Joulun ja kinkku-suklaa-luumutorttua -pöhön laskettua 27. päivä painoa oli 86,4 kg.

Tammikuu kesto 2400 kaloreilla 4 ateriaa päivässä ja paino 81 kg. Nyt myöhemmin ja viisaampana kaloreita olisi voinut pitää jopa korkeampana. Olotila oli kuitenkin pepusta, koska jokapäiväinen tarkka kaloreidenlaskeminen on tosi syvältä. Jaksoin todellakin vain kuukauden.

Helmikuun 2 eka viikkoa flunnsakuume -kierre aika + - 0 vaihe dietille.

Siitä sitten vapaalla IF:llä, silloin tällöin pidempää max 48h paastoa ja silloin tällöin jopa 5000 kcal päiviä. Tämä oli mukavaa aikaa. Ei tammikuun stressiä ruokailusta ja paino laski tasaisen varmasti. Tuo max 48h paaston olin havainnut toimivan parhaiten, jotta salilla riehuminen ei kauheasti hidastunut kunhan veti hiilareita ennen treeniä. Tyhjällä kropalla ei vaan syttynyt.

Viime viikon pe tuntui, että olin antanut kaiken ja liikaa, kroppa halusi lepoa. Painoa oli tippunut tuon mukavamman diettityylin 1.5kk aikana toiset 5 kiloa, noin 75,5kg. Vapaa viikonloppu, en laskenut kaloreita, mutta arvelisin että lähempänä 15k kuin 10k. Meni kaikkea!

Ma. paluu dietille: 1200kcal ja tuskanhikinen käsi-olkapäätreeni

Ti. takajalat kovaa, 1500kcal ja vika ruokailu klo 13.

Noina kahtena päivänä syntyi idea, että voisin lopetella 4kk diettijakson tyylikkäästi pitkällä paastolla.

Ke 30h ilman ruokaa ei edes huomannut, kun tein tunnin keskivartalo kiertoharjoittelu treenin. Kroppa oli selvästi tottunut jo tuollaiseen diettirytmiin.

To. 50h ilman ruokaa mutta iso :kakka:.

Normaalisti jos treenaan näin myöhään paastolla, niin ennen treeniä paljon hiilareita. Kokeilin tällä kertaa ilman. Yllättävän hyvä selkä-rinta treeni supersarjoilla. Vaikka sarjapainot tippuneet rajusti ja selkeästi nuutunut olo; normaalisti, kun huomaa, että sarja väsyttää, niin jaksaa silti pusertaa muutaman toiston vielä. Mutta nyt, kun tuntui ettei enää jaksa, niin ei todellakaan jaksanut. Oli pakko siirtyä toiseen liikkeeseen. Ehkä tuon takia, kun sarjoja ei pystynyt tehdä ”loppuunsaakka”, niin jaksoin tunnin ja sarjoja kertyi selällä lähemmäs 20 ja rinnalle myös yli 10 ja tuhosni lihakset tuolla tyylillä.

En ole vielä päättänyt kuinka kauan jaksan vielä paastoa. Fiiliksen pohjalta. Toki esim, 7 päivää on ja kuulostaa todella enemmän hardcorelta. Huomenna olisi tarkoitus treenata etureidet. Ja jo vanhasta tottumuksesta tiedän, että ei tule kyykyistä mitään, kun kroppa on tyhjänä hiilareista. Voisi kokeilla extra annoksen kofeiinia ja vaikka jotain fillari komboa

Palaillaan….

72h ja 40min paasto takana ja olo on loistava. Tietenkin kova nälkä ja kroppa tyhjä, mutta yleisestä olotilasta en paaston vaikutusta huomaan. Jotenkin täynnä energiaa ja mieli korkea. Ainoat kalorit on tullut pullosta funlightia ja muutamasta kupista vihreästä teestä. Muuten vettä ja suolaa.

Jotain taustaa:

Joulun ja kinkku-suklaa-luumutorttua -pöhön laskettua 27. päivä painoa oli 86,4 kg.

Tammikuu kesto 2400 kaloreilla 4 ateriaa päivässä ja paino 81 kg. Nyt myöhemmin ja viisaampana kaloreita olisi voinut pitää jopa korkeampana. Olotila oli kuitenkin pepusta, koska jokapäiväinen tarkka kaloreidenlaskeminen on tosi syvältä. Jaksoin todellakin vain kuukauden.

Helmikuun 2 eka viikkoa flunnsakuume -kierre aika + - 0 vaihe dietille.

Siitä sitten vapaalla IF:llä, silloin tällöin pidempää max 48h paastoa ja silloin tällöin jopa 5000 kcal päiviä. Tämä oli mukavaa aikaa. Ei tammikuun stressiä ruokailusta ja paino laski tasaisen varmasti. Tuo max 48h paaston olin havainnut toimivan parhaiten, jotta salilla riehuminen ei kauheasti hidastunut kunhan veti hiilareita ennen treeniä. Tyhjällä kropalla ei vaan syttynyt.

Viime viikon pe tuntui, että olin antanut kaiken ja liikaa, kroppa halusi lepoa. Painoa oli tippunut tuon mukavamman diettityylin 1.5kk aikana toiset 5 kiloa, noin 75,5kg. Vapaa viikonloppu, en laskenut kaloreita, mutta arvelisin että lähempänä 15k kuin 10k. Meni kaikkea!

Ma. paluu dietille: 1200kcal ja tuskanhikinen käsi-olkapäätreeni

Ti. takajalat kovaa, 1500kcal ja vika ruokailu klo 13.

Noina kahtena päivänä syntyi idea, että voisin lopetella 4kk diettijakson tyylikkäästi pitkällä paastolla.

Ke 30h ilman ruokaa ei edes huomannut, kun tein tunnin keskivartalo kiertoharjoittelu treenin. Kroppa oli selvästi tottunut jo tuollaiseen diettirytmiin.

To. 50h ilman ruokaa mutta iso :kakka:.

Normaalisti jos treenaan näin myöhään paastolla, niin ennen treeniä paljon hiilareita. Kokeilin tällä kertaa ilman. Yllättävän hyvä selkä-rinta treeni supersarjoilla. Vaikka sarjapainot tippuneet rajusti ja selkeästi nuutunut olo; normaalisti, kun huomaa, että sarja väsyttää, niin jaksaa silti pusertaa muutaman toiston vielä. Mutta nyt, kun tuntui ettei enää jaksa, niin ei todellakaan jaksanut. Oli pakko siirtyä toiseen liikkeeseen. Ehkä tuon takia, kun sarjoja ei pystynyt tehdä ”loppuunsaakka”, niin jaksoin tunnin ja sarjoja kertyi selällä lähemmäs 20 ja rinnalle myös yli 10 ja tuhosni lihakset tuolla tyylillä.

En ole vielä päättänyt kuinka kauan jaksan vielä paastoa. Fiiliksen pohjalta. Toki esim, 7 päivää on ja kuulostaa todella enemmän hardcorelta. Huomenna olisi tarkoitus treenata etureidet. Ja jo vanhasta tottumuksesta tiedän, että ei tule kyykyistä mitään, kun kroppa on tyhjänä hiilareista. Voisi kokeilla extra annoksen kofeiinia ja vaikka jotain fillari komboa

Palaillaan….

Millasta putoamista oli sarjapainoissa? Muuten mielenkiintosen kuulonen projekti ollu! Ja tsemppiä tulevaan :) Ja reenasitko siis kesken tuon 72h paaston tuon selkärinta reenin? Ja jatkat vielä paastoa?

Millasta putoamista oli sarjapainoissa? Muuten mielenkiintosen kuulonen projekti ollu! Ja tsemppiä tulevaan :) Ja reenasitko siis kesken tuon 72h paaston tuon selkärinta reenin? Ja jatkat vielä paastoa?

Kyllä treenasin kesken paaston ja jatkoin paastoa treenin jälkeen. Itse asissassa treenasin kahdesti paaston aikana. 18h paastoa hyvä keskivartatalo kiertoharjoitus ja paasto jatkui. 52h paastoa takana ja selkä-rinta superina ja paasto jatkui.

Puolet sarjapainoista pois ja muutama toisto vähemmän kuin normaalisti. Jos normaalisti 10 toiston kohdalla "tähän paina" -fiilis ja polte lihaksessa, niin pystyi tehdä sen 5 lisää. Nyt 8 toiston kohdalla tämähän painaa, pumppi poissa, ja 10 toisto energiat täysin loppu. Pakko levätä

Mutta lopulta kuitenkin puolet enemmän sarjoja kuin normi treenissä ja sain fiiliksen, että treeni loppu kun lihaksesta todellakin loppui voima ja energia. Kropassa oli energiaa, mutta lihaksessa ei. Ja tyytyväinen olo.

15min treeniä: prkl eihän tästä tule mitään. 8-12 toistoa soutuja istuen, ylätaljaa, perus penkkiä. 4 kierrosta, ei todellakaan mitään kiirettä
20-40min: Kappas kroppa syttyi, sai jo jotain pumppia treeni kulki paremmin. kp vinopenkkiä , kulmasoutu, ylätaljaan eri kahvalla.
40-50min: Kauheeta pakkopullaa, puhti kokonaan poissa, yritin jotain flaisseja, mutta tuntui että liikutan luuta vain ja lihas ei tee duunia ollenkaan.

Ja edelleen fiilis on, että voisin kokeilla treenata etureisiä huomenna. Täysin paastolla. Yksi jalka kerrallaan ojennuksia ja prässiä. Jos ei syty ollenkaan, ja olo todella kauhea, niin vedän jonkun kovan treenilaturin ja kokeilen uudestaan. Jos olotila vain nälkäinen, saamaton ja heikko, mutta mukava niin en syö. Jos taas olotila kuolemaa muistuttava zombi, ja ei mukava usemman tunnin ajan, niin syön.

Esim tänään duunissa ekan tunnin jälkeen vajaan tunnin ihan kauhea, mutta se meni ohi.

Hullua tämä taitaa olla, mutta silti jotenkin mukavaa ja kauheeta itserääkkiä ja todellakin mukavuusalueen ulkopuolella olemista.

ja btw, viime vuonna olin koko viikon ilman ruokaa, treenasin 6päivänä vielä rintaa.

Hullua tämä taitaa olla, mutta silti jotenkin mukavaa ja kauheeta itserääkkiä ja todellakin mukavuusalueen ulkopuolella olemista.
Tämän allekirjoitan kanssa täysin! :D Mukavaa tuo kyllä on haastaa omaa mieltä. Ja hurja äijjä oot nui "pitkällä" paastoajalla rohkenet salille reenaa, respect! Toki varmana täytyy varovaisemmin ottaa. Itsekkin kyllä tykkään paastoajan reenistä mutta lähinnä pätkäpaastolla, tuota pitkän paaston reeniä ei ole vielä tullut kokeiltua.

Mulla tuntui reilun 80h paastojen aikana, että lihat ei palaudu kovista punteista. Yhden paaston alussa tein semikovan jalkatreenin ja paaston lopussa jaloissa tuntui tosi ikävä "kroonisen" oloinen kipu, joka ei parantunut. Semmonen domssi, joka tuntui kuin elimistö söisi itseänsä.

Ton kokemuksen jälkeen olen paaston aikana tehnyt keveetä punttia lähinnä sen takia, että elimistö saisi edes jonkin signaalin lihasten tarpeellisuudesta. Kevee aerobinen kevyen puntin lisäksi toimii hyvin mulle paaston aikana.

Extrasuola auttaa jaksamaan.

Hyvät 9h yöunet. Mieli virkeä = kova halu riehumaan salille. Kroppa ei juurikaan ole vielä 20min jälkeen ja litran veden jälkeen käynnistynyt.Vähän raskaampi olo kuin perus dietillä.
Jotain mittoja:
8h paasto: 76,7kg
36h : 75,4 kg
64h 74,2
ja nyt aamulla 88h 73,5. Reidestä lähtenyt 2cm, haba samoissa, tiukasta-jännitetystä vatsasta 3cm, ja huono ryhti-pömppömaha 8cm.

Mulla tuntui reilun 80h paastojen aikana, että lihat ei palaudu kovista punteista. Yhden paaston alussa tein semikovan jalkatreenin ja paaston lopussa jaloissa tuntui tosi ikävä "kroonisen" oloinen kipu, joka ei parantunut. Semmonen domssi, joka tuntui kuin elimistö söisi itseänsä.

Ton kokemuksen jälkeen olen paaston aikana tehnyt keveetä punttia lähinnä sen takia, että elimistö saisi edes jonkin signaalin lihasten tarpeellisuudesta. Kevee aerobinen kevyen puntin lisäksi toimii hyvin mulle paaston aikana.

Extrasuola auttaa jaksamaan.

1. Lapsena rikkonut polvet, joten mulla toi krooninen kipu on "onneksi" jotenkin vakio. Tottunut elämään tuon kanssa. Toki tämä kropan extra kuivuus vaan pahentaa tilannetta.

2. Juuri tuon takia käyn myös tekemässä huonon salin. Kovin siinä uskossa, että paljon parempi kuin, jos pelkästään sohvalla makaisi.

Viestin aikanaoli pakko käydä ihan kunnon kakalla:woot: Mistä kroppa teki tuon? Suola,Kreatiini,MSM,C-vitamiini,vichyä,vettä, vihreetä teetä vain.... :ROFLMAO:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom