Paastoaminen

Unohtakaa paasto. Tomppakin syö 15 kertaa päivässä!
15 ateriaa päivässä ja vuorokauden energian saanti kokonaisuudessaan 1200 kilokaloria, eli 80 kcal per ateria. Okei.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitkäs on tunnelmat? Kuinka sujuu/sujui?

Kohta 91 h täynnä. 5 h päästä olis kaapissa 800 g jauhelihaa ja purkki tomaattimurskaa. Tänään ja huomenna tollanen setti naamariin. Illalla salille tai vaan tepastelee riippuen mielialasta.
Huomenna klo. 21 alkaa "vain" 65 h veto, jonka päälle pari OMAD-päivää. Ensi viikolla kokeillaan uutta enkkaa paastoilussa höystettynä noin 130 000 askeleella......
 
Kohta 91 h täynnä. 5 h päästä olis kaapissa 800 g jauhelihaa ja purkki tomaattimurskaa. Tänään ja huomenna tollanen setti naamariin. Illalla salille tai vaan tepastelee riippuen mielialasta.
Huomenna klo. 21 alkaa "vain" 65 h veto, jonka päälle pari OMAD-päivää. Ensi viikolla kokeillaan uutta enkkaa paastoilussa höystettynä noin 130 000 askeleella......

Nonii nyt on äijällä kunnon meininki. Tsemiä vaan ihan helvetisti. Nyt jatkat oikeaa toimintaa sinnikkäästi. Paino tippuu ihan hitosti ja terveys paranee.
 

Tää tuntuu sujuvan joka kerralla vähän helpommin. Pitäisköhän ahnehtia ja yrittää maagista viikon settiä alkaen su klo. 21?!
Toi hieno vaihe kun alkaa pidetä paastot, tulee sellaisia ahaa elämyksiä käytännön kokemuksen kautta..että tämähän sujuu! On varmaan yksilöllistä, että onko aina päätettynä paaston pituus ja tavoite vai ei. Itse aikoinaan oli päätettynä se minimi. Ja sitten venytin päivä kerrallaan. Sisällytin paastottuun päivään aina seuraavan yön. Eli jos paastosin yhden päivän niin vasta seuraavana aamuna söin, niin käytännössä se oli 1,5 vuorokautta. Tää auttoi siihen paaston venytykseen, kun aamulla oli aina niin hyvä ja seesteinen olo, niin oli helppo päättää että enpäs syö ainakaan tänään ja katsotaan huomenna mikä tilanne..jne. Mun pisin paasto oli 10 päivää ja varmaan 5 päivästä eteenpäin se meni tolleen päivä kerrallaan. Joskus illasta oli heikompia oloja, lähinnä henkisesti horjumista mutta psyykkasin silleen että no ehkä huomenna syön, ja että mennääs nyt tää päivä silti tälleen. Aamulla sitten oli taas hieno flow eikä halunnu siihen fiilikseen syödä. Jne. Itse en olisi tavoitteellisesti välttämättä pystynyt noinkaan pitkään mutta toisaalta jäi fiilis että tolleen avoimin mielin voisi venyttää vielä pidempäänkin. Joillekin varmaan toimii paremmin että on selvä tavoite ja päätös ja sitten vaan toteuttaa. Joskus myös onnistuin syödä paaston päätteeksi vielä puolet paastotusta ajasta kasviksia, kalaa ja hedelmiä. Hieno kokemus oli sekin. Tsemppiä sun projektiin ja vahvoja päätöksiä että pidetään omasta meille sopivasta systeemistä kiinni syksyn ja talven yli niin voi veljet miten hieno on käydä kesään kun taas valon lisääntyminen antaa oman boostinsa ja ei olla kaamoksen aikana annettu periksi vaikka muutoin matalalentoa olisi ollutkin! 🙂👍
 
Paljon sulla paino, onko paljon ylimäärästä?

12.1 oli 166 kg
13.5. oli 160
Tänään oli 134. Sekalaista "tosissaan" paastoilua nyt takana vasta noin 3 kk. Tulokset olisi tietysti vielä paremmat, jollen olisi joidenkin paastojen jälkeen syönyt överisti.

Tavotteena 80 kg ensi kesänä. Itse ajankohdalla ei ole niin väliä, ja riippuu pitkälti siitä, että kuinka pitkiä paastoja vetää. Toistaiseksi olen mennyt max. 100 h kerralla.

PS. Rasvaa kropassa on vielä enemmän kuin riittävästi, jotta tämä touhu on ns. turvallista. Jopa firman lekuri näytti vihreetä valoa!
 
Viimeksi muokattu:
12.1 oli 166 kg
13.5. oli 160
Tänään oli 134. Sekalaista "tosissaan" paastoilua nyt takana vasta noin 3 kk. Tulokset olisi tietysti vielä paremmat, jollen olisi joidenkin paastojen jälkeen syönyt överisti.

Tavotteena 80 kg ensi kesänä. Itse ajankohdalla ei ole niin väliä, ja riippuu pitkälti siitä, että kuinka pitkiä paastoja vetää. Toistaiseksi olen mennyt max. 100 h kerralla.

PS. Rasvaa kropassa on vielä enemmän kuin riittävästi, jotta tämä touhu on ns. turvallista. Jopa firman lekuri näytti vihreetä valoa!
Hyvin on paino laskenut, varmaan jo nyt ihan eri fiilis.
Näyttäis paasto toimivan.
 
Tuli pitkästä aikaa paastoiltua, tällä kertaa kelloon tuli about 93h. Ajattelin vetää pidempäänkin, mutta jauheliha+kananmunamössö voitti mielen. Vois katsoa jos viikon parin päästä ottais vielä uudestaan vastaavan.
 
12.1 oli 166 kg
13.5. oli 160
Tänään oli 134. Sekalaista "tosissaan" paastoilua nyt takana vasta noin 3 kk. Tulokset olisi tietysti vielä paremmat, jollen olisi joidenkin paastojen jälkeen syönyt överisti.

Tavotteena 80 kg ensi kesänä. Itse ajankohdalla ei ole niin väliä, ja riippuu pitkälti siitä, että kuinka pitkiä paastoja vetää. Toistaiseksi olen mennyt max. 100 h kerralla.

PS. Rasvaa kropassa on vielä enemmän kuin riittävästi, jotta tämä touhu on ns. turvallista. Jopa firman lekuri näytti vihreetä valoa!
Saako kysyä hieman henkilökohtaisen kysymyksen, onko sinulla syömishäiriötaustaa kuten ahmimishäiriö? Mainitsit syöneesi överisti joidenkin paastojen jälkeen. En nyt tarkoita missään nimessä pahaa, ajattelin vain että jos ei ole perustukset hommalla kunnossa, niin silloin mikään ratkaisu ei ole kestävä. Tsemppiä projektiin!
 
Saako kysyä hieman henkilökohtaisen kysymyksen, onko sinulla syömishäiriötaustaa kuten ahmimishäiriö? Mainitsit syöneesi överisti joidenkin paastojen jälkeen. En nyt tarkoita missään nimessä pahaa, ajattelin vain että jos ei ole perustukset hommalla kunnossa, niin silloin mikään ratkaisu ei ole kestävä. Tsemppiä projektiin!

Ei oo ainakaan selliaista koskaan diagnisoitu, enkä ole itse sellaista tunnistanut. Psykka ja itse ollaan kuitenkin tunistettu lohtusyömisen tunnusmerkkejä johtuen suhteellisen happamasta lapsuudesta/nuoruudesta.
Joiden paatojen jälkeen syönyt esim. 2 pitakebua ja litra jädeä, joka ei ole optimaalinen, mut ei kai syömishäiriöö. Aina vaan maistunut enemmän roskaruoka kuin monille muille, jolloin myös kaloreita tulee helposti liikaa.
 
Ei oo ainakaan selliaista koskaan diagnisoitu, enkä ole itse sellaista tunnistanut. Psykka ja itse ollaan kuitenkin tunistettu lohtusyömisen tunnusmerkkejä johtuen suhteellisen happamasta lapsuudesta/nuoruudesta.
Joiden paatojen jälkeen syönyt esim. 2 pitakebua ja litra jädeä, joka ei ole optimaalinen, mut ei kai syömishäiriöö. Aina vaan maistunut enemmän roskaruoka kuin monille muille, jolloin myös kaloreita tulee helposti liikaa.
:samoslapswinsuwithalargetrout: hyvä ukko, tsempit!
 
Ei oo ainakaan selliaista koskaan diagnisoitu, enkä ole itse sellaista tunnistanut. Psykka ja itse ollaan kuitenkin tunistettu lohtusyömisen tunnusmerkkejä johtuen suhteellisen happamasta lapsuudesta/nuoruudesta.
Joiden paatojen jälkeen syönyt esim. 2 pitakebua ja litra jädeä, joka ei ole optimaalinen, mut ei kai syömishäiriöö. Aina vaan maistunut enemmän roskaruoka kuin monille muille, jolloin myös kaloreita tulee helposti liikaa.
Toi on erittäin yleistä että paaston lopetuksessa tempaisee överisti safkaa. Käynyt monelle toi, ei tarvi olla mitään synttrroooomaaaa.. 🙂👍
 
Toi on erittäin yleistä että paaston lopetuksessa tempaisee överisti safkaa. Käynyt monelle toi, ei tarvi olla mitään synttrroooomaaaa.. 🙂👍
Jeps, se on yksi tapa hidastaa painon liian nopeaa putoamista. Voisin toki paastota aggressiivisemminkin, mutta ei tässä ole kiire, kun ensimmäinen maali on vasta ensi kesänä. Vedän mielummin näitä 72-96 h paastoja monta ja väliin jotain tasotusta, kuin vetäis vähemmän paastoja mutta selkeästi pidempiä vetoja. Näillä lyhyemmillä ei tartte pelätä mitään refeed syndroomaa tms. eli paaston voi lopettaa miten lystää.
Pidemmillä paastoilla sen lopettamiseen liittyy paljon enemmän ongelmia.
 
Tuli vetastua tuossa viikon alussa spontaanisti ja suunnittelematta semmonen öbaut 74 tunnin paasto.

Hyvin meni, ei mitään ongelmaa, normaaliin tapaan reilu kuppi mustaa kahvia aamulla, vichyä ja suolattua vettä päivällä, ainoa muutos arkirytmiin sinänsä oli, että jäi se keto/karnivoori pitkä (parin-kolmen tunnin) omad tai päivällinen ja iltapala pois sieltä illan normaalista syönti-ikkunasta.

Normaalirytmillä suht kuormittavia reilun 8h työpäiviä siinä ohessa, ei mitään ongelmaa. Ainoa selkeä muutos, vyö löystyi hieman. Housut ei reisistä tai persuksista, eikä paita rinnasta tai hihoista.

Vaakalukemia tai ympärysmittoja ei oo, ku tuli tälleen yllättäen. Enkä yleensäkään mittaile, mutta ois voinu, jos ois ollu suunniteltu juttu.

Paaston katkaisin reissuolosuhteissa 200 grammalla 20% naudan jauhelihaa, jonka sekaan ruskistuksen jälkeen 3 luomukananmunaa ja sekoitus kokkeliksi. Reilun tunnin tai ehkä n. kahden jälkeen toinen samanlainen setti, siitä pari tuntia ja unille.

Ainoat huomattavat erot, vyö löystyi, ajatus selkeni ja virtaa oli (ja on vieläkin) entistäkin enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Maukas viikko edessä: eilen omad keto, perään 72 h paasto, perään 2 omad/keto ja jälkkäriksi erittäin maukas 96 h. Ensi viikon alussa labrat, saas nähdä mitä sieltä tulee, kun paino tippunut 30 kg?!

Treenit aika iisit eli yli 100 000 askelta ja ke/to parit iisit puntit.
 
Back
Ylös Bottom