Paastoaminen

Toinen asia, jota olen pohtinut, on se, pitäisikö siirtää syömisikkuna iltapäivästä kohti aamupalaa. Siinä on se ongelma, että mikäli lopettaa syömisen vaikkapa klo 16-18, niin pitäisi treenata töiden jälkeen ja olla sitten koko ilta sen jälkeen syömättä. Varsinkin punttitreenin tai maastopyöräilyn jälkeen iskee illalla nälkä, joka haittaa nukahtamista. Vaikka nyt on tullut tutkimusta aamupainotteisen syömisikkunan terveyseduista, niin en ole varma, kuinka hyvin siihen itse tottuisin. Minun on helppo pitää leipäläpi ummessa iltapäivään asti, mutta huomattavasti hankalampi tehdä niin illalla. Nykyinen syömisikkuna on ollut about klo 14-20 ja se on toiminut hyvin. Joten olen funtsinut, ettei kannata rikkoa hyvin toimivaa systeemiä. Mitään hiilaripommeja en ole illalla muutenkaan tykännyt vedellä.

Itsellä täysin sama homma mistä tossa aiemmin kirjoitellutkin. Itseasiassa erittäin helppo olla vaikka iltaan asti tai kokonaan jättää syömättä jonain päivänä. Mutta sellainen että söisi aamulla/päivällä ja illalla jättäisi syömättä on jostain syystä hankalampaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan minkälaista merkitystä paaston vaikutuksiin jos käyttää kahvissa noin 15 grammaa Cafe maitoa per kuppi?

Siitä tulee 9 kcal
0,7g hh
0,5g ras
0,5g prode

Näitä päivän aikana about 5 kpl eli 45 kcal.

Pitkään juonu mustana paaston aikana, mutta hampaiden värjäytymisen estämiseksi tollane liraus valkasua toimisi. Sitten jotain tutkimusta tuli vastaan missä aminohapot vahvistivat kahvin polyfenolien anti-inflammatoorista vaikutusta.
Ainakin tämä paastosta paljon puhuva dr jason fung sanoi jossain (en jaksa ettiä lähdettä), että ei ole suurta vaikutusta vaikka söisi muutamia satoja kaloreita. Tai noin pienet määrät ei poista paaston hyviä puolia. Jos tollanen kahvisetti helpottaa sua paastoissa niin sanoisin, että jatka ihmeessä.
 
Ainakin tämä paastosta paljon puhuva dr jason fung sanoi jossain (en jaksa ettiä lähdettä), että ei ole suurta vaikutusta vaikka söisi muutamia satoja kaloreita. Tai noin pienet määrät ei poista paaston hyviä puolia. Jos tollanen kahvisetti helpottaa sua paastoissa niin sanoisin, että jatka ihmeessä.

Joo. Itellä kun hampaiden värjäytymä ainut motiivi valkaista kahvia ja lirautan olemattoman lorauksen, niin rasvattomalla maidolla saa vielä puolet tosta pois eli joku 5 kcal per kuppi. Ei liene juuri merkitystä moisella määrällä.
 
^ Itse kokeilin aiemmin sekä mustalla kahvilla että maidon kanssa niin lyhyempiä kuin pidempiä paastoja. Minkäänlaista eroa en huomannut käytännössä. Paitsi että maitokahvi oli yleensä paremman makuista. Kofeiini kyllä jeesaa näläntunteen kanssa. Mielestäni on niin pieni asia kokonaisuudessa, että kannattaa mennä sillä, mistä nauttii eniten. Ehkä sitten jos ei liikkuisi päivän mittaan yhtään, voisi jotakin eroa tulla? On kuitenkin niin pieni määrä energiaa, että se hukkuu kohinaan. Verensokerikaan ei juuri maitotilkasta liikahda.
 
Kärsiikö kysyä, että miksi paastolla pitää kävellä tollasia määriä? Toki hiilarit tyhjenee vauhdikkaasti, mutta eikö kannattaisi vaan yrittää pidentää paastoa ja mennä aika iisisti fyysisen rasituksen kanssa? Onko kropassa paljonkin ylimääräistä rasvaa poltettavaksi?
Painoluokkaurheilua. 75 h täynnä ja vedin 14 kilsan lenkin. Lenkit helpottaa hahmottamaan tiputusta kun joka lenkki yli 100 gr. kaloreissa. Eli viis lenkkiä puol kiloa. En mä näitä joka vuos tee ku ei tää herkkua ole.
 
Taidan lopettaa tän paaston kohtsillään kun yli neljä päivää menty ja huomenna pitäis reenaa. Mitään ongelmaa ei olis jatkaa ja kertaakaan ei ole ollut näläntunnetta vaikka mainosten aikana onkin ajatuksia ollut eri ruuista. Elektrolyyttien takia paino on pysynyt korkealla mut tänään en ole vetänyt suoloja joten eiköhän ne nesteet ala poistua huomenna tai sunnuntaina
 
Kahvin muuten vaihdoin pakuriteehen suolalla kun ei se kahvi ilman kermaa maistunut mulle. Pakuria on iso pussi kaapissa ja kun tekee kerralla litran termariin ja laittaa pohjille pakurit ja jonkun makuteepussin niin saa monelsi täytöksi hyvää lämmintä juotavaa. Mulla on aina paastolla kylmä.

Ite pidän vesipaastolla aina kalorit nollassa maksimoiden mahdollisen itseparantumisen. Edes ubiguinonia en ottanut kun rasvakapseli.
 
Mul on ollu pätkäpaasto pääasiallisena ruokailutapana nyt about puol vuotta. Alkuun aamut oli karmeita ilman ruokaa, koska duunin ja harrastusten takia ruokaikkuna oli pakko pitää päivä/alkuiltapainotteisena, mut nyt kun on tottunu niin menee oikein kivasti. Myös paino on lähtenyt lopulta alaspäin ilman, että voimatasot on laskeneet. Eli jos ruuan punnitseminen ja tarkka hifistely ei kiinnosta, niin todella suositeltava tapa.
 
Kahvin muuten vaihdoin pakuriteehen suolalla kun ei se kahvi ilman kermaa maistunut mulle. Pakuria on iso pussi kaapissa ja kun tekee kerralla litran termariin ja laittaa pohjille pakurit ja jonkun makuteepussin niin saa monelsi täytöksi hyvää lämmintä juotavaa. Mulla on aina paastolla kylmä.

Ite pidän vesipaastolla aina kalorit nollassa maksimoiden mahdollisen itseparantumisen. Edes ubiguinonia en ottanut kun rasvakapseli.

Hyvän kuuloinen tapa tuo termari.
Yritän itse nyt vaihtaa puolet kahvista vihreään teehen. Seuraavalla paastolla sitten maha vähän paremmassa kuosissa kun ei vedä 2 litraa mustaa kahvia tyhjään mahaan.
 
Lopetin sit 101 tuntiin lihaliemellä ja perään kananmuna/hera sötköttiä. Toimi hyvin vatsalle. Tänään tunnin päästä eka kunnon ruoka. Muutoin vedelly munia ja heraa. Painokin tippui ihan ok lukemiin.
 
Lopetin sit 101 tuntiin lihaliemellä ja perään kananmuna/hera sötköttiä. Toimi hyvin vatsalle. Tänään tunnin päästä eka kunnon ruoka. Muutoin vedelly munia ja heraa. Painokin tippui ihan ok lukemiin.

Tämä on hyvä ketju. Ite saan jostain syystä motivaatiota paastota kun lukee näitä juttuja. Support grouppi 😄
 
Erikoinen asia toi nesteytys. Vedin vähän yli elektrolyyttien kanssa viime viikolla (torstaina löysä vatsa) ja vasta nyt paino laski vaikka viikonloppunakin vedin electrolyyttejä ja suolaa simona ravintolassa ison hamppisannoksen ja tacojen kanssa. Nyt laskua painoon viikossa 4.4 kiloa. inbody770 arpoo 5% mikä varmaan aika kaukana todellisesta.
 
Tuli extempore aloitettua paasto eilen. Su iltana klo 23 edellinen syöminen eli 42h takana. Niinkun normaalistikkin ei minkäänlaista nälän tunnetta eikä heikotusta. Mutta perushomma mikä aina eli vettä tulee perseestä. Pitääkin kattoa ketjua taaksepäin mikä vois auttaa. Siitä oli joskus puhetta.

Muutamia lisäravinteita mukana tällä kertaa.
Magnesium sitraatti >1000 mg /päivä
Kreatiini about 10g/päivä
Apple cider vinegar kapselit 1000 mg/päivä
Berberiini 1000 mg / päivä
Kalium 5g / päivä

Varmaan natriumia kannattais myös ottaa jos kaliumia ottaa.
 
Tuli extempore aloitettua paasto eilen. Su iltana klo 23 edellinen syöminen eli 42h takana. Niinkun normaalistikkin ei minkäänlaista nälän tunnetta eikä heikotusta. Mutta perushomma mikä aina eli vettä tulee perseestä. Pitääkin kattoa ketjua taaksepäin mikä vois auttaa. Siitä oli joskus puhetta.

Muutamia lisäravinteita mukana tällä kertaa.
Magnesium sitraatti >1000 mg /päivä
Kreatiini about 10g/päivä
Apple cider vinegar kapselit 1000 mg/päivä
Berberiini 1000 mg / päivä
Kalium 5g / päivä

Varmaan natriumia kannattais myös ottaa jos kaliumia ottaa.
Tuo magnesium määrä saa varmasti veden lentämään perseestä! Tai kaippa kaikkeen tottuu, mutta mulle tuossa olis melkein tuplasti liikaa.
 
Tuo magnesium määrä saa varmasti veden lentämään perseestä! Tai kaippa kaikkeen tottuu, mutta mulle tuossa olis melkein tuplasti liikaa.

Jostain luin/kuulin tuon. Mutta siis itellä tullu ruikulia aina kun on +2 vrk paasto ja pelkkää mustaa kahvia ja vettä. Tällä kertaa rajoitan tota kahvin juontia ja korvaan vihreällä/valkoisella teellä.
 

Jostain luin/kuulin tuon. Mutta siis itellä tullu ruikulia aina kun on +2 vrk paasto ja pelkkää mustaa kahvia ja vettä. Tällä kertaa rajoitan tota kahvin juontia ja korvaan vihreällä/valkoisella teellä.

Kannattaa psylliumia vaan ottaa +20 g per päivä, niin saattaa auttaa.
 
Mä olen nyt paaston jälkeen ottanu psylliumia muna/hera/abpiimä-sötkötissä ja kyllähän se nesteitä imee. Harvinaista mulla että tarvii aamupaskalla käydä. Pelkällä muna ja liha dieetillä ei tule juuri vessassa käytyä kun lähes kaikki menee käyttöön.
 
Tuli päätettyä paasto 3 vrk kohdalla. Lähes 0 hiilari linjalla ateria; kananmunia, lohta, salaattia, kanaa, pähkinöitä. Ja nyt meinasin back to back jättää tänään syömättä kokonaan ja syödä huomenna taas 0 hiilari aterian, eli about 2 vrk paasto. Tässä jo laihtuukin muiden terveyshyötyjen ohella. Sen verran vähemmän tulee viikon aikana energiaa ellei viikonloppuna sikaile. Insuherkkyys tykkää hyvää.
 
24-36 h on nyt mulle jo perushelppoa tekemistä, mutta pitää vielä kehittää "paastomuskelia", niin että 48-72 h muuttuu helpoiksi.
 
Mä sain 10% painoa alas kolmessa viikossa ilman nälkää tai heikotusta. Lihaa ja voimaa varmaan lähti mut minkäs teet ku ei ole ns. normipaino. Inbodyn mukaan nestetasapainokin on keskellä optimia. viskelaari 5.9 mikä ois jo tosi alhanen mikäli pitää läheskään paikkaansa.
 
Back
Ylös Bottom