Paastoaminen

Elämäntilanteen sanelemana hyvin pitkälti. Tuommoset 24h paastot tapahtuu yleensä "vahingossa", kun päivä on kiireellinen yms.

Onko sitten täysin mahdotonta osallistua tapahtumiin paastossa? Itse ainakin pystyn nauttimaan sosiaalisista tapahtumista vaikka paastoilisi ja en koe, että jään mistään paitsi.
No ei se toki täysin mahdotonta ole osallistua vaikka paastoaakin. Toki voi olla vähän wtf fiilis jos menet bisneslounaalle etkä syö mitään :D. Paastotessa tullut kyllä treenattuakin mutta ei niin kovaa kuin normaalisti syöden tulee treenattua. 24h tosiaan ei mitään ongelmaa mutta kyllä tommonen 5pv alkaa olemaan jo aika vaikea järjestää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei se toki täysin mahdotonta ole osallistua vaikka paastoaakin. Toki voi olla vähän wtf fiilis jos menet bisneslounaalle etkä syö mitään :D. Paastotessa tullut kyllä treenattuakin mutta ei niin kovaa kuin normaalisti syöden tulee treenattua. 24h tosiaan ei mitään ongelmaa mutta kyllä tommonen 5pv alkaa olemaan jo aika vaikea järjestää.
Nautit kuplaveden ja samalla saat hedelmällisen keskustelun paastosta. Vastapäätä istuva Markku saattaa jopa itsekkin innostua ja pudottaa pari kiloa ;)
 
Voi helvetti tätä paaston aloittamisajankohdan valinnan vaikeutta. Aina on jokin prkl sovittu kimppatreeni mitä ei viitsi perua
Siis syödäänkö teillä treeneissä? Vai treenaatteko syömistä?
Yllättävän vaikeaa on tämmösen semi aktiivisen laumasielun sopia 3-5pv ajankohta missä ei treenata/syödä mitään. Noh, kait se on vaan päätettävä aloitus vaikka tälle keskiviikolle ja sillä sipuli.

Mites muut olette ajoittaneet paastonne?
Kyllä tässä ny minusta tehdään kärpäsestä se härkänen. Paastotaan ku siltä tuntuu, ei se sosiaalisuuteen tai aktiivisuuteen vaikuta.
 
Itsellä nykytään toimii aika hyvin paastoilu töissä. Yhdessä vuorossa tulee noin 20 000 askelta, joka ei haittaa yhtään, koska askeleet tulee 12 h aikana.
 
Siis syödäänkö teillä treeneissä? Vai treenaatteko syömistä?

Kyllä tässä ny minusta tehdään kärpäsestä se härkänen. Paastotaan ku siltä tuntuu, ei se sosiaalisuuteen tai aktiivisuuteen vaikuta.

Syömättä oleminen on erittäin helppoa. Ei laita kädellä ruokaa suuhun.
 
Syömättä oleminen on erittäin helppoa. Ei laita kädellä ruokaa suuhun.

all-in-her-mouth-no-hands.gif
 
Siis syödäänkö teillä treeneissä? Vai treenaatteko syömistä?

Kyllä tässä ny minusta tehdään kärpäsestä se härkänen. Paastotaan ku siltä tuntuu, ei se sosiaalisuuteen tai aktiivisuuteen vaikuta.
No näinhän se on. Nössö valittaja välillä nostaa päätään 😆. Pitääpä taas "miehistyä" ja pistää paasto käyntiim 🫂
 
Toinen kerta tulee tänään lyhyen ajan sisällä pätkäpaaston testaamisesta. 16h ja 18h syömättä. Helposti meni ja tulen ottamaan säännölliseen käyttöön. Varsinkin jos suurempi herkku pv ollut. Näissä kokeiluissa ei ollut. Toisaalta kohdallani voi helpottaa se, että olen vuosia jo syönyt isoimman ateriani illalla.
 
Itse kun sain tietää että aikaisempi syömisikkuna olisi terveellisempi kuin se mitä olen tehnyt, eli koko päivä paastossa ja yötä vasten mäsäytys. Niin lopputulema on ollut se etten pätkäpaastoa ollenkaan. Ihan helvetin paljon vaikeampaa olla illalla syömättä kuin aamulla ja päivällä. Pitänee yrittää edes sillä tavalla että ainakin pari tuntia ennen nukkumaanmenoa olisi syömättä.

Joskus pitää kuitenkin testaa omad heti aamupalana syötynä 😮
 
Itse kun sain tietää että aikaisempi syömisikkuna olisi terveellisempi kuin se mitä olen tehnyt, eli koko päivä paastossa ja yötä vasten mäsäytys. Niin lopputulema on ollut se etten pätkäpaastoa ollenkaan. Ihan helvetin paljon vaikeampaa olla illalla syömättä kuin aamulla ja päivällä. Pitänee yrittää edes sillä tavalla että ainakin pari tuntia ennen nukkumaanmenoa olisi syömättä.

Joskus pitää kuitenkin testaa omad heti aamupalana syötynä 😮

Ihan hyvä välimallin pätkäpaastoon pääsee skippaamalla aamupalan ja iltapalan, tuo on mulla nykysin aina käytössä kun kiristelen. Syömisikkuna yleensä 10-18 ja vika ateria proteiinia ja rasvaa, niin ei mitään ongelmaa olla syömättä.
 
Itse kun sain tietää että aikaisempi syömisikkuna olisi terveellisempi kuin se mitä olen tehnyt, eli koko päivä paastossa ja yötä vasten mäsäytys. Niin lopputulema on ollut se etten pätkäpaastoa ollenkaan. Ihan helvetin paljon vaikeampaa olla illalla syömättä kuin aamulla ja päivällä. Pitänee yrittää edes sillä tavalla että ainakin pari tuntia ennen nukkumaanmenoa olisi syömättä.

Joskus pitää kuitenkin testaa omad heti aamupalana syötynä 😮
Mikäs siitä tekee terveellisemmän?? Ilta syöminen on vaan parasta:)
 
Ihan hyvä välimallin pätkäpaastoon pääsee skippaamalla aamupalan ja iltapalan, tuo on mulla nykysin aina käytössä kun kiristelen. Syömisikkuna yleensä 10-18 ja vika ateria proteiinia ja rasvaa, niin ei mitään ongelmaa olla syömättä.

Tollane klo 18 lopetus kun 22-23 nukkumaan ois hyvä. Ite tykkään pitää ikkunan lyhyempänä ni se vois olla vaikka 14-18 eli töissä katkasis paaston, tai 16-18. Eli töiden jälkeen ruokaa ja sit ei enää muuta.
 
Mikäs siitä tekee terveellisemmän?? Ilta syöminen on vaan parasta:)

Parempi insuherkkyys ja sitä myötä paremmat verensokerit, alhaisempi inflammaatio. On muitakin etuja, mutta toi verensokeri on the shit. Tärkein yksittäinen asia terveysparametreissä ja anti-agingissä.
 
Mä kyllä kieltäydyn uskomasta että sillä olis niin paljon vaikutusta että kannattaa kovinkaan pitkään vasten intuitiota kokeilla. Oma työ-, treeni- ja unirytmi sen parhaiten määrittää.

Itellä taas maalaisjärki sanoo että siinä on oikeasti aika paljon eroa mäsäyttääkö juuri ennen nukkumaanmenoa mahan täyteen vs aiemmin päivällä ja syömisen jälkeen liikkuu ja on hereillä.
Oisin halunnu että näin ei olis, mutta tutkimuksia alkaa olla sen verran että pakko uskoa.

Itellä ei varsinaisesti ole mitään oikeaa syytä miksei voisi pitää syömisikkunan missä kohtaa tahansa, mutta joku siinä henkisesti on vaikeampaa olla illalla syömättä. Varmaan tottumiskysymys. Sillä sillon kun useamman vuorokauden paasto niin menee ihan hyvin illatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kun sain tietää että aikaisempi syömisikkuna olisi terveellisempi kuin se mitä olen tehnyt, eli koko päivä paastossa ja yötä vasten mäsäytys. Niin lopputulema on ollut se etten pätkäpaastoa ollenkaan. Ihan helvetin paljon vaikeampaa olla illalla syömättä kuin aamulla ja päivällä. Pitänee yrittää edes sillä tavalla että ainakin pari tuntia ennen nukkumaanmenoa olisi syömättä.

Joskus pitää kuitenkin testaa omad heti aamupalana syötynä 😮
Joo paljon helpompaa paastoilla aamusta alkaen, kuin olla syömättä illalla. Itsekin harrastin aikaisemmin aamupäiväpaastoja, vaikka sen sanottiin olevan väärin. Nyttemmin syön tasaisesti päivän yli, ja saanut sillä kehonkoostumusta ja energiatasoja parannettua.
 
Itse kun sain tietää että aikaisempi syömisikkuna olisi terveellisempi kuin se mitä olen tehnyt, eli koko päivä paastossa ja yötä vasten mäsäytys. Niin lopputulema on ollut se etten pätkäpaastoa ollenkaan.
Jep jep. No, se on sun valinta.

Tutkimuksissa aikainen syömisikuna on johtanut hiukan parempiin muutoksiin veriarvoissa ja kehonkoostumuksessa.
Aivan. Mutta silti pätkäpaasto on parempi kuin jatkuva mussutus, vaikka söisi myöhemmin.
 
Ihan hyvä välimallin pätkäpaastoon pääsee skippaamalla aamupalan ja iltapalan, tuo on mulla nykysin aina käytössä kun kiristelen. Syömisikkuna yleensä 10-18 ja vika ateria proteiinia ja rasvaa, niin ei mitään ongelmaa olla syömättä.
Itellä jo junnuna aamupalan syöminen heti heräämisen jälkeen oli tosi itaraa puuhaa. Eli luontaisesti olen sen skipannu jo kymmeniä vuosia, satunnaisia hotelliaamiaisia tms. lukuunottamatta.

Nykyinen luontainen rytmi on muodostunu malliin lounas joskus, jos siltä tuntuu (ehkä pari kertaa kuussa), 16-19 väliin kunnon ateriointi, iltapalaa harvoin vaikkei lounasta söiskään, mutta jos hiukoo vielä illalla niin sitten syön enkä sitä mitenkään tuskaile.
 
Jep jep. No, se on sun valinta.

Ainahan se on valinta, mutta meinasin sitä että vaikka olen päättänyt pätkäpaastota olemalla illalla syömättä niin se ei ole onnistunut sillä mieli on ollut heikko ja sortunut syömään illalla vastoin suunnitelmaa. Ei sillä tavalla että olisin päättänyt etukäteen olla suorittamatta pätkäpaastoa.
 
Back
Ylös Bottom