Päihdepolitiikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
...Hyvin usealla on jotain salattavaa kotona. Olkoon se sitten piraattielokuva tai kaverilta saatu reseptilääke...
Tai sitten täysin laillista salattavaa. Pankkitilitunnuksia, salasanoja, päiväkirja merkintöja, valokuvia, seksivälineitä yms. Kyllä tosiaan kotietsintään täytyisi olla kunnollinen syy.

Tai sitten täysin laillista salattavaa. Pankkitilitunnuksia, salasanoja, päiväkirja merkintöja, valokuvia, seksivälineitä yms. Kyllä tosiaan kotietsintään täytyisi olla kunnollinen syy.

dildoja ja salaisia valokuvia... Äläpä kerro enempää :D

Ja se suunta on...?

Älä jätä tommosta lausetta kesken. :D
edit. ei lausetta kun ajatusta.

Eiköhän se mun suunta ole aika hyvin avattu tässä keskustelussa. Ensimmäistä kertaa minulla on 20 vuoden aikana, sen ajan mitä minä olen "päihdepolitiikkaa" seurannut, sellainen olo, että muutoksen tuulet puhaltavat Suomessakin ja tästä järjettömästä laittomien päihteiden stigmatisoinnista ollaan pääsemässä keskustelussa eteenpäin.

Laittomat päihteet on osa arkea, eikä niitä voida kitkeä vapaassa valtiossa pois. Ratkaisua ehkä tulevaisuudessa haetaan muulla tavalla kuin lisäämällä valvontaa ja lakeja, se tie on kuljettu eikä se vaan toimi. Huumeet on olleet laittomia 40v, huumesotaan ollaan tyrkätty järjettömiä summia rahaa ja silti niitä käytetään enemmän kuin ikinä ihmiskunnan historiassa.

Nuorilla on käytössä niin paljon paremmat keinot lukea ja opiskella näitä juttuja, että enää se eka kannabispiikki ei tapa(joo tappaa se). Vastaukseksi ei kelpaa "kun se on laitonta" vaan kysytään miksi se sitten on laitonta.

Kuten jo aiemmin tässä keskustelussa olen sanonut, tilanne on toistaiseksi kohtuullisesti hanskassa ja nyt voidaan vielä tehdä suunnanmuutoksia suurinpiirtein harkiten ja hallitusti.

Eiköhän se mun suunta ole aika hyvin avattu tässä keskustelussa. Ensimmäistä kertaa minulla on 20 vuoden aikana, sen ajan mitä minä olen "päihdepolitiikkaa" seurannut, sellainen olo, että muutoksen tuulet puhaltavat Suomessakin ja tästä järjettömästä laittomien päihteiden stigmatisoinnista ollaan pääsemässä keskustelussa eteenpäin.

Laittomat päihteet on osa arkea, eikä niitä voida kitkeä vapaassa valtiossa pois. Ratkaisua ehkä tulevaisuudessa haetaan muulla tavalla kuin lisäämällä valvontaa ja lakeja, se tie on kuljettu eikä se vaan toimi. Huumeet on olleet laittomia 40v, huumesotaan ollaan tyrkätty järjettömiä summia rahaa ja silti niitä käytetään enemmän kuin ikinä ihmiskunnan historiassa.

Nuorilla on käytössä niin paljon paremmat keinot lukea ja opiskella näitä juttuja, että enää se eka kannabispiikki ei tapa(joo tappaa se). Vastaukseksi ei kelpaa "kun se on laitonta" vaan kysytään miksi se sitten on laitonta.

Kuten jo aiemmin tässä keskustelussa olen sanonut, tilanne on toistaiseksi kohtuullisesti hanskassa ja nyt voidaan vielä tehdä suunnanmuutoksia suurinpiirtein harkiten ja hallitusti.

Niinno. Eipä ole Suomessa kauheasti rahaa laitettu mihinkään huumesotaan.

Ja mä en käsitä miten Suomi olisi voinut olla keskuteluissa jotenkin edellä? Täähän on juurikin se mitä mä olen täälläkin vaahdonnut. Kun ei jakseta keskustella (en siis viittaa pakkikseen vaan yleiseen median näyttämään kuvaan) vaan ääripäät tappelee keskenään - niinkuin kaikissa vähänkään vanhemmissa ohjelmissa.
Jos Suomi olisi 20 vuotta sitten vapauttanut kannabiksen, niin kyllä mä sanon että meillä ois nykyään jo lehmänpaskalla lentävät autotkin käytössä. :D

Mutta hyvä, jos näet kehitystä asiassa. :)

Kuten mä täällä olen kirjoittanut, niin ei nää asiat voi tapahtua yhdessä yössä kuitenkaan. Kärsivällisyyttä. 10 vuotta on lyhyt aika näissä asioissa - haluais sitä muutosta nopeammin tai ei.

Itsehän edustan sitä omaa mieltäni myös ja sitä mieltä olen vieläkin. Kaikki voisi olla vapaata, mutta uskon että se ei toimi Suomessa. Tätä ei kannata sen enempää yrittää avata, koska se ei aukene - sen olen huomannut. :D

Niinno. Eipä ole Suomessa kauheasti rahaa laitettu mihinkään huumesotaan.

Ja mä en käsitä miten Suomi olisi voinut olla keskuteluissa jotenkin edellä? Täähän on juurikin se mitä mä olen täälläkin vaahdonnut. Kun ei jakseta keskustella (en siis viittaa pakkikseen vaan yleiseen median näyttämään kuvaan) vaan ääripäät tappelee keskenään - niinkuin kaikissa vähänkään vanhemmissa ohjelmissa.
Jos Suomi olisi 20 vuotta sitten vapauttanut kannabiksen, niin kyllä mä sanon että meillä ois nykyään jo lehmänpaskalla lentävät autotkin käytössä. :D

Mutta hyvä, jos näet kehitystä asiassa. :)

Suomessa laitetaan rahaa tähän sotaan ihan kuten missä muuallakin, lähtien poliisien työajasta päätyen oikeusjärjestelmän kuormittamiseen.

Suomi on konservatiivinen maa, eikä se ole ikinä ollut tämän kaltaisissa asioissa keihäänkärkenä. Nyt vaan tuntuu, että ollaan pääsemässä eroon "jos viina ja tupakki ei riitä ni vankilaan vaa, saatana" -ajattelumallista. Sitäkin on edelleen murheellisen paljon, mutta eteenpäin on menty parissa vuosikymmenessä.
Kuten mä täällä olen kirjoittanut, niin ei nää asiat voi tapahtua yhdessä yössä kuitenkaan. Kärsivällisyyttä. 10 vuotta on lyhyt aika näissä asioissa - haluais sitä muutosta nopeammin tai ei.

Itsehän edustan sitä omaa mieltäni myös ja sitä mieltä olen vieläkin. Kaikki voisi olla vapaata, mutta uskon että se ei toimi Suomessa. Tätä ei kannata sen enempää yrittää avata, koska se ei aukene - sen olen huomannut. :D

Ei tapahdu yössä tai vuodessa, mutta realiteetit alkaa pakottaa uuteen ajattelumalliin.

Suomi ei nouse yhdenkään päihteen laillistamisella. En ole ikinä sanonut, että se on vastaus Suomen ongelmiin. Ei se toisaalta Suomea aja yhtään sen surkeampaan tilanteeseen missä se jo on. Se vaan antaa monille ihmisille huomattavasti mukavammin olon, kun ei tarvitse olla rikollinen.

Aah, huomenna vapaapäivä ja saunan jälkeen kolme helvetin kallista Siwaan karhu pinttia juotuna :), joten saattoi mennä vielä vähän aiheen ohi :D

Tietenkin tappaa. Nimittäin rasvaliukoinen aine se thc ja keuhkoembolia tulee jos hasisöljyä piikittää..

Joo tää keskustelu on muuttunut paljon avoimemmaksi vrt. 10 vuotta sitten jolloin mä itse aloitin aktiivisemmin seuraamaan näitä juttuja ja osallistumaan (netti)keskusteluun kannabiksesta. Ja se on kyllä hyvä. Toki mun vanhempien ikäluokalle suunnilleen yhtä haluttava piirre ihmisessä kuin pedofilia.

Nuoremmat on kyllä monet liberaalimpaa. Mä olen irl näitä tuttavapiirissä ja eri kahvipöydissä pitänyt esillä ja aika harvalla se reaktio on ollut kovin negatiivinen. Toki siis en harrasta aiheen väkisinkääntöä vaan jos nyt on tullu (ja aika usein on) nää asiat puheeksi olen esittänyt mun kannat ihan avoimesti ja aika usein ihmiset on enemmän ja vähemmän samaa mieltä.

Kertauksena tarkoitan siis että kannatan: jonkunasteista dekriminalisaatiota ja yksilönvapautta. Jotain mallia hollanti / Espanja

E: muistan kun armeijassa 10v sitten oli oikein Poliisi jostain Imatralta puhumassa juttuja että pilvipäät on niin sekaisin että aina kusee alleen ja että venäläisiin naisiin ette sitten sekaannu ne käyttää niin vahvaa heroiinia että muovinen ruisku menee halki kun sitä yrittää suoneen työntää..

Kannabis marssi vakuuttavaan voittoon USA:n vaaleissa

Washingtonissa saanee pitää hallussaan kahta unssia eli 57 grammaa ja kasvattaa kuutta kasvia kotonaan laillisesti.

Oregonin lakiehdotus sallii hallussapidon (8 unssia eli 228 grammaa) sekä kasvatuksen (4 kasvia) lisäksi myös myynnin. Myyntiä valvoo Oregonin alkoholivalvontavirasto ja yhdestä unssista maksetaan veroa 35 dollaria.

Vastaavankaltaisesta laista äänestettiin myös Alaskassa, jossa laki näytti menevän läpi 52 prosentin enemmistöllä. Hallussa saa pitää yhtä unssia ja kasvattaa kuutta kasvia. Ostaminen ja myyminen lailistettiin ja veroa maksetaan 50 dollaria unssilta.

Ainoa takapakki tuli Floridassa, jossa äänestettiin lääkekäytön laillistamisesta. Kannattajia oli 57 prosenttia äänestäjistä, mutta Floridan lakien mukaan muutokseen tarvitaan 60 prosentin enemmistö.

Kolme washingtonlaista isoäitiä kokeilee ensimmäistä kertaa elämässään kannabista :)

Miksi? :D Voi miksi? :D

Ymmärrettävää kyllä, että puolestapuhujat tekevät näitä tämmöisiä. Jos tää saa jossain keskustelunkin kääntymään neutraalimpaan keskusteluun niin hyvä.

Itseä vain huvittaa hiukan. Voisi antaa myös konjakkia kupit kahvin kera martoille. :D

Miksi ei? Uusia asioita kannattaa kokeilla, ikään katsomatta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi? :D Voi miksi? :D

Ymmärrettävää kyllä, että puolestapuhujat tekevät näitä tämmöisiä. Jos tää saa jossain keskustelunkin kääntymään neutraalimpaan keskusteluun niin hyvä.

Itseä vain huvittaa hiukan. Voisi antaa myös konjakkia kupit kahvin kera martoille. :D

Näen tuollaisen ihan hyvänä tapana hälventää turhia ennakkoluuloja. Vielä tänäkin päivänä on paljon ihmisiä, joilla on mitä ihmeellisimpiä ja pelottavia mielikuvia sanasta kannabis. Se on vain jotenkin surullista, kun kyseessä on mahdollisesti koko maapallon monikäyttöisin hyötykasvi.

Olisi muuten mainiota opetusvideomatskua jos nuo tavalliset martat kokeilisivat kaikkea mahdollista ja juttelisivat sen jälkeen aina keskenään. Tulisi vähän pientä käsitystä miten mikäkin aine potkii kun ympäristöstä on karsittu alkoholi, diskohumppa ja muu liika stimulaatio. Ainakin ekstaasin suhteen uskoisin että lopputulos olisi yllätys aika monelle.

pilveä suomeen perkele!!!

Mummovideohan oli aika tyypillinen kliseinen sauhusessio :D Varsinkin ensimmäiset kokeilut menee usein noin. Eka ihmetellään ja analysoidaan fiiliksiä jota seuraa vartin nonstop nauru. Sit pelikortit ja sipsit esille :) Tunnin päästä keskustellaan syviä ja ihmetellään miks tää ei olekaan niin kamalaa. Good old times

Päihteet on varsin rikastuttavia ja mieltä avartavia kokemuksia parhaimmillaan, yleensä juuri hampun ja muiden hieman vahvempien psykedeelien kanssa. Toisessa ääripäässä on opiaatit, vahvat kipulääkkeet, heroiini tms mitkä voivat pahimmillaan tuhota koko elämän ja tuo paljon tuskaa usein myös lähipiiriin. Ite en näe mitään kiinnostusta edes kokeilla tuon tyyppisiä riippuvuutta sairauksia ja kuolemia aiheuttavia aineita. En silti pysty tuntemaan vihaa näitä aineita käyttäviä ihmisiä kohtaan, rangaistus on väärä ja todella omituinen tapa suhtauta sairaaseen ihmiseen.

Turvallisinta lienee siinä keskivaiheilla :) Kahvi rööki ja pari bisseä sillon tällön on ihan hyvä vaihtoehto kaikille jotka eivät koe tarvitsevansa sen kummempia päihdekokemuksia.

Mä oonki niin tympee ihminen, että en kaipaa aina vain lisää.

En esim. perseeseen pippeliä ota vaikka sitä joku kivaksi kehuisikin. Ei vaan tartte. :D

Niin, jos pilvi esim. dekriminalisoitaisiin niin eihän kukaan sua pakottaisikaan polttamaan. Sama juttu pippelin ottamisen kanssa, vaikka tulisi tasa-arvoinen avioliittolaki, niin ei sitä nyt homostelemaan tarvitse ruveta.

Niin, jos pilvi esim. dekriminalisoitaisiin niin eihän kukaan sua pakottaisikaan polttamaan. Sama juttu pippelin ottamisen kanssa, vaikka tulisi tasa-arvoinen avioliittolaki, niin ei sitä nyt homostelemaan tarvitse ruveta.

Ymmärsit varmaan ton mun pointin tuossa sarkastisen mukahauskasti kirjoittamassani vastauksessa siitä, että "ei aina tartte haluta lisää".

Jos et, niin jääköön vaikka minun häviöön, niin ei tartte jankata.

Lisätään vähän kannabispropagandaa

Terveysvaikutuksia:

Marijuana Compound Can Reduce Tumor Growth In Cancer Patients
New Research Shows How Marijuana Compound Can Reduce Tumor Growth In Cancer Patients

Marijuana Compounds Can Kill Some Cancer Cells: Study
Marijuana Compounds Can Kill Some Cancer Cells: Study

It can be used to treat Glaucoma
How Marijuana Could Help Glaucoma

It may help reverse the carcinogenic effects of tobacco and improve lung health
Study: Smoking Marijuana Not Linked with Lung Damage | TIME.com

It can help control epileptic seizures
VCU News

It also decreases the symptoms of a severe seizure disorder known as Dravet's Syndrome
A Little Girl Helps Give Sanjay Gupta New Perspective on Marijuana*|*Sharda Sekaran

A chemical found in marijuana stops cancer from spreading
Marijuana And Cancer: Scientists Find Cannabis Compound Stops Metastasis In Aggressive Cancers

It may decrease anxiety
Medical Marijuana and the Mind - Harvard Health Publications

THC slows the progression of Alzheimer's disease
Marijuana may help stave off Alzheimer?s - Health - Alzheimer's Disease | NBC News

The drug eases the pain of multiple sclerosis
Marijuana may ease multiple sclerosis symptoms | Reuters

It lessens side effects from treating hepatitis C and increases treatment effectiveness
Marijuana Aids Therapy

Marijuana treats inflammatory bowel diseases
Cannabis hope for inflammatory bowel disease -- ScienceDaily

It relieves arthritis discomfort
Medical Marijuana For Rheumatoid Arthritis?

Marijuana might be able to eliminate Crohn's diseases
Could Cannabis Cure Crohn's Disease?

Pot soothes tremors for people with Parkinson's disease
Smoking Pot Eases Tremors in Parkinson's

Marijuana protects the brain after a stroke
Cannabis 'May Help Stroke Recovery By Improving Brain Functions After The Attack'

It might protect the brain from concussions and trauma
CB1 and CB2 Cannabinoid Receptor Antagonists Prevent Minocycline-Induced Neuroprotection Following Traumatic Brain Injury in Mice

Weed reduces some of the awful pain and nausea from chemo, and stimulates appetite
Marijuana

Löytyyköhän mistään vastaavaa lääkettä? Hyvin monipuolinen ja hyödyllinen kasvi, joka toimii paremmin kuin tuhat pilleriä.

Isoja lukuja jenkeistä

$40 million: The amount of marijuana tax revenue Colorado is devoting to public school construction.

7,500-10,000: The estimated number of marijuana industry jobs that currently exist in Colorado, according to Michael Elliott, the Executive Director of the Marijuana Industry Group, a trade association that advocates for responsible marijuana regulation.

$190 million: The amount in taxes and fees legal marijuana is projected to raise for the state of Washington over four years starting in mid-2015, according to the Economic and Revenue Forecast Council, an independent agency that advises the state government on the budget and tax revenue.

$105 million: The estimated annual sales tax revenue generated by medical marijuana dispensaries in California, according to the Marijuana Policy Project, a Washington, D.C.-based group that supports legalization.

$142.19 million: The estimated size of the medical marijuana market in Arizona in 2014, according to the ArcView Market Research report, up from $35.37 million last year. Arizona has a record 80 medical pot dispensaries currently open, with more expected to open this year, according to AZMarijuana.com.

$36 million: The amount of estimated tax revenue Maine would earn every year if it legalized and regulated marijuana, according to a 2013 estimate from the Marijuana Policy Project. Portland, Maine's largest city, voted to legalize weed in November, and a grassroots campaign to get state legalization on the ballot in 2016 is underway

$21.5 to $82 million: The amount of estimated tax revenue Rhode Island would earn every year if it legalized and regulated marijuana, according to an April 9 report from the non-profit organization Open Doors. Rhode Island legislators are considering a bill this session that would tax and regulate marijuana like alcohol.

$134.6 million: The amount of estimated tax revenue Maryland would earn every year if it legalized and regulated marijuana, according to a 2014 estimate from the Maryland Department of Legislative Services. Maryland Gov. Martin O'Malley signed a law legalizing medical marijuana on April 14, and state lawmakers are considering a bill this session to legalize weed for recreational purposes, too.

$17.4 billion: The estimated total amount that marijuana prohibition costs state and federal governments every year, according to a 2010 study by Harvard University economist Jeffrey Miron.

10 syytä laillistaa kannabis

1. Marijuana users are determined to stand up to the injustice of marijuana probation and accomplish legalization, no matter how long or what it takes to succeed.

2. Marijuana use has positive attributes, such as its medical value and use as a recreational drug with relatively mild side effects.

3. Marijuana is too expensive for our justice system and should instead be taxed to support beneficial government programs.

4. Marijuana is not a lethal drug and is safer than alcohol.

5. Prohibition is based on lies and disinformation.

6. Marijuana’s legalization would simplify the development of hemp as a valuable and diverse agricultural crop in the United States, including its development as a new bio-fuel to reduce carbon emissions.

7. Legalized marijuana would reduce the flow of money from the American economy to international criminal gangs.

8. A regulated, legal market in marijuana would reduce marijuana sales and use among teenagers, as well as reduce their exposure to other drugs in the illegal market.

9. Arrests for marijuana possession disproportionately affect blacks and Hispanics and reinforce the perception that law enforcement is biased and prejudiced against minorities.

10. Prohibition has failed to control the use and domestic production of marijuana.

Pari bonuslinkkiä

Legal Pot In Washington Bringing In Even More Tax Revenue Than Predicted

Benefits of legalizing Marijuana in Colorado: Less crime and more profits -- Society's Child -- Sott.net

Suomessa poliiseilla on liian vähän varoja ja aikaa selvittää oikeita rikoksia. Voisikohan ne hamppuun menevät tunnit käyttää vähän järkevämmin?
Pääartikkeli

20 000 takavarikoitua kasvia, keskiverto 5 kasvia (paljon hutikäyntejä, joista ei ole tietoa) ja yhden projektin purkamiseen voi mennä jopa kuuden (6) poliisin työpäivä + tarvittava byrokratia kuulusteluineen ja pidätyksineen = 4000 kotikäyntiä = 24 000 poliisin työpäivää.

Tuohon vielä muut virkamiehet ja sata sosiaalitanttaa ja asian käsittely eri paikoissa. Muutama päiväsakko ja valtio "saa tuloja sakoista". :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom