Originally posted by XXL
Mun pointti oli että voimasta riippumatta kaikilla on heikot kohdat johon iskeä. Voimamiehet tahtovat luottaa massaan ja jättävät heikkoudet suojaamatta.
Ja ninjat luottavat sitten tuohon aivan liikaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by XXL
Mun pointti oli että voimasta riippumatta kaikilla on heikot kohdat johon iskeä. Voimamiehet tahtovat luottaa massaan ja jättävät heikkoudet suojaamatta.
Originally posted by XXL
Originally posted by lieska
Kaikkihan on vain ajoituksesta kiinni, pitää osata olla askelen edellä ja osata lukea, vastassa olevan kaverin liikkeitä. Jos esim. kaveri käyttäytyy agressiivisestii ja laittaa käden taskuun ilmoittamatta mitään, niin voit kuristaa sen siihen, sillä verukkeella , että luulet taskussa olevan jotain kättäpidempää. Tai jos kaveri rupeaa jossain määriin riuhtomaan poistettaessa, niin kiristää hallinta otetta maksimiin heti.
Originally posted by Rautanyrkki
Iso koko tuo kieltämättä auktoriteettia, mikä on erittäin tärkeää poken hommissa. Vaikka olisi kuinka osaava kamppailija, niin sitä ei välttämättä päälle päin nää.
Siinä vaiheessa, jos varsinaiseen myllyyn joudutaan uskallan väittää, ettei kehonrakennus ole se paras laji, vaikka isosta koosta toki hyötyä onkin. Voittaako Mustanaamio Teräsmiehen onkin sitten oma aiheensa.
Eli kehonrakennus lienee paras laji vääntöjen ennaltaehkäisyssä, joku muu jos ennaltaehkäisyssä on epäonnistuttu. Tässä minun mielipiteeni.
Originally posted by Willie
Koko tuo auktoriteettia ensikohtaamisella, varsinkin humalaisen silmissä, isoa kaveria lähdetään haastamaan harvemmin.
Epäilenpä että aikido on tuohon hommaan turhankin "pehmeä" laji.:evil:Originally posted by AiKiDo
Mulla ei itsellä oo kokemusta portsarin töistä mut ajattelin ehkä joskus mennä niihin töihin. Ite harrastan aikidoa ja se sopis mun mielestä hyvin siihen työhön.
Originally posted by Pecman
Epäilenpä että aikido on tuohon hommaan turhankin "pehmeä" laji.:evil:
Ja aikidossako harjoitellaan paljonkin tehokkaita lukkoja?Originally posted by AiKiDo
Jos joku tulis haastamaan, niin eihän siinä tarvii kuin saada toinen vaikka maahan makaamaan ja sit joku lukko viel perään niin mies pysyy maassa ja varmasti. ,
Ei ne välttämättä oo kaikkein tehokkaimpia aikidossa mut yllähän siinä niitä lukkoja jonkin verran on ja melkein kaikki tekniikat loppuu lukkoon. Melkein jokaiseen tekniikkaan saa lukon sovellettuu jos siinä muuten sitä ei ole.Originally posted by Pecman
Ja aikidossako harjoitellaan paljonkin tehokkaita lukkoja?
Originally posted by Scar
Aikidosta vielä, että eikös sen kehittäjä Morihei Uechiba itse todennut, että lajin tarkoitus ei ole itsepuolustustaito vaan se, että pääsee universumin kanssa harmoniaan. Helvetin hieno tavoite mutta ovella se nyt vaan ei auta.:kippis1:
Originally posted by AiKiDo
Ja aikidossa on todella paljon maahanvientejä jotka loppuu lukkoon.
Tämän olen itsekin huomannut. Olen kohtuu normaalikokoinen 178cm, 78kg eli aika "sintti" ovihommaan.lappari sanoi:En jaksanu lukee koko trheadia läpi, niin sori jos tätä on jo kommentoitu..
Mut mun kokemusten perusteella usein tätä isoa kaveria tullaan haastamaan, ja testaamaan miten "kova tää on"..
Pecman sanoi:Ja aikidossako harjoitellaan paljonkin tehokkaita lukkoja?
Scar sanoi:Riippunee aikas pitkälti siitä millasella ovella on hommissa...
Olikos se Geoff Thompson joka sanoi, että ovimies joka sanoo, että on selvinnyt AINA puhumalla on jätänyt työnsä muiden tehtäväksi.
Tämä tietysti vain heittona. Jos olet aina selvinnyt puhuen niin ei muuta kuin