Ovimiehen "oma" laji

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jepjep

Sinua Tiki76 sen enempää arvostelematta voisin itsekin yhtyä tuohon aikaisempaan kommenttiin, jonka mukaan ovityössä on käytännössä mahdotonta selvitä pidempää aikaa vain ja ainoastaan puhumalla. Täällä Turussa oli yhdenkin yökerhon ovella kaveri, joka julisti olevansa kaupungin parhaita ovimiehiä koska hän ei koskaan joutunut tappelemaan ovella. Eipä joutunut ei, sisällä tosin tapeltiin ihan riittävästi...

Tarkoitin edellisellä sitä, että jossain vaiheessa pelkkä puhuminen ei enää riitä, tai ole edes järkevin ja helpoin keino. Usein esimerkiksi pelkkä käsivarresta ohjaaminen saa aikaiseksi tuloksia, joiden saavuttamiseksi olisi pitänyt jankata umpihumalaisen asiakkaan kanssa kymmeniä minuutteja. Varmasti kaikki ovimiehinä toimineet tietävät tilanteen, jossa häiriköinyt ei-aggressiivinen asiakas alkaa ulos pyydettäessä inttää vastaan tyyliin "En mä ketään häiritse, mä juon tän vielä, mä haen mun kaverit tuolta jostain enkä mä edes ole kännissä..." Tällöin koen itse usein tarpeelliseksi kevyen fyysisen auttamisen. Samanaikaisesti puhumalla ja hiljalleen asiakasta kehosta ovelle päin opastaen saa paljon parempia tuloksia kuin vain käskemällä humalaista sönköttäjää. Riskinä henkilökohtaisen koskemattomuuden rikkomisesta on tietenkin asiakkaan taholta lisääntynyt aggressiivisuus.
Nyt täytyy lopettaa, mä jatkan myöhemmin.

Pitää paikkansa, en laskenut tuohon itse näitä ulostaluttamisia.

Asiassa eteenpäin, koska keskusteluun on osallistunut selvästi ko. hommaa pitkään tehneitä tyyppejä eli
Mitä hyviä keinoja on matkan varrella tarttunut tämmöisen umpihumalaisen herättämiseen?

lappari sanoi:
Mut mun kokemusten perusteella usein tätä isoa kaveria tullaan haastamaan, ja testaamaan miten "kova tää on"..

Sitten sopisin hyvin portsariksi kun olen pieni ja heiveröinen. :thumbs:

Joo, kyllähän iso poke ennelta ehkäsee tilanteita. Mut ei se koko aina kaikkea ratkaise. Joku aika takaperin eräs 55 kilonen ex-nyrkkelijä pätkytti turpaan mennen tullen tollasta 120 kilosta sikaniskaa...

Wessel sanoi:
jos portsaril on raamia niin tuskin kukaan keijukainen sille alkakaan aukomaan.. mutta useimmiten bodyäijät on niinku hiekkasäkkejä tappelun tullen. nyrkkeilijä joka ei polta hihojaan helposti on mun mielestä aika hyvä ovella...

Eipä noin oo....jos osaa vaan tapella vähän ja mave on vaikka 250 kg ja penkki 180 kg niin aika vaarallisesta äijäst puhutaa..... varsinkin jos kyseisellä ihmisellä on katutappelua takana

Mun mielestä ovimiehen laji voi olla ihan mikä vaan "nyrkkeilijä, bodari, painija jne jne", kunhan ovimies on kooltaan vaikuttava. Pienen kokoinen mies harrasti sitten mitä tahansa ei vaikuta millään tavalla normaaliin tallaajaan. Normaali tallaaja ei tällaista kunnioita, vaikka ovimies olisikin lajissaan mestari.
Jos 50:stä baariin menijästä 2 harrastaa jotain lajia ja muut on ihan normaaleja tallaajia, niin kyllä se 48 heppua arvostaa isoa miestä.
Ei kyse olekkaan siitä kuka pärjää baarijonossa, vaan kyse on vaikutuksesta, joka annetaan niille tavallisille tallaajille, joita nyt on pakostakin enemmän.
Ja mikä helvetin pakko on spekuloida ketä nuijii baarissakävijöitä enemmän, nyrkkeilijä vai bodari. Jos järjestystä pidetään yllä, niin ei silloin spekuloida ketä on kovin ja petollisin jannu, vaan silloin mietitään miten pidetään rauhallista iltaa yllä. :)

tunnettavuus rockrock

Itselleni paikallisen pikkukaupungin ykkösmestan Omistaja/pääpoke sano, että saan heti työpaikan jos kannan sen pihalle.. toissaviikonloppuna kannoin kyseisen miehen ulos niin, että pikkurahat tippuili ja ainoo mitä sain oli porttikielto ja kaverien kunnioituksen!! Mies oli kuin piipunhiki ja puheli kivitöistä!!

Mitään lajeja ei tarvitse osata jos osaa muuten hallita rettelöitsijöitä. Jos ei asiallisesti ja toistuvasti esitetty poistumispyyntö tehoa ,ohjataan kaveri ovelle tarpeellista voimaa käyttäen. Jos jannu alkaa rimpuilla tai yrittää vahingoittaa ,otetaan kiinni koko voima arsenaalilla ,nostetaan kaveri irti maasta ja kannetaan ripeästi suorinta tietä ulos. Jos tilanne jatkuu ulkona ja kaveri koittaa käydä päälle otteesta päästyään niin jannu kaadetaan maahan kyljelleen, ja menet itse päälle istumaan ja puristat jannua leukaperistä löytyvästä hermopisteestä niin kovaa peukalolla, että kaveri joko itkee tai pyytää armoa ja lupaa rauhoittua. Jos näin ei kuitenkaan tapahdu operaatio toistetaan tarpeellisen monta kertaa, ja jos ei sekään riitä pidetään kaveri paketissa siihen asti kun poliisi on paikalla. Ei siinä muita temppuja tarvita.

Mitenkäs te käsittelette huumehörhöjä jotka omaavat uskomattomia voimia ja eivät tunne kipua... Niit saa jollain pampullakin löydä ihan tosissaan että ne tippuu? :evil: Kellään mitään kokemuksia tai ajatuksia miten ne hoidetaan ovesta ulos, muita ja itseään vahingoittamatta?

Joo, noi huumeveikot onkin vaikeempi pala. Oon ite nähnyt miten yllättävän paljon voimaa voi löytyä jostain 50-60 kilosesta huumeveikosta. Mun mielestä pampulla joutuu hakkaa niin pitkään et luut murtuu, sit ne tippuu. Siis jos jätkä on kunnolla kamoissa. Pippurikaasu toimii!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
HaRaXz sanoi:
Mitenkäs te käsittelette huumehörhöjä jotka omaavat uskomattomia voimia ja eivät tunne kipua... Niit saa jollain pampullakin löydä ihan tosissaan että ne tippuu? :evil: Kellään mitään kokemuksia tai ajatuksia miten ne hoidetaan ovesta ulos, muita ja itseään vahingoittamatta?

Ihan perus kuristus on aika toimiva. Kyllä huumehörhöiltä happi loppuu, mutta sitten vaan saa olla tarkkana , kun kaveri virkoaa, meinaan tapahtuu aika nopeasti jos pireissä. Mutta jos ensiks hapettaa ja laittaa samantien rautoihin, niin homma helpottuu huomattavasti, varsinkin jos on yksin töissä. Voi rauhassa katsoa kaverin reaktioita, ja todennäkösesti pienet unet on rauhottaneet sitä. Ja jos ei ole , niin sitten voi soittaa poliisit hakemaan.

Lieska puhuu asiaa. Edes huumehörhö ei kauaa räpiköi jos happi loppuu. Tosin sama pätee kyllä kaikkiin muihinkin ihmisiin ja hengittäviin eliöihin.

Hapettamisen kanssa saa sitten vain olla varovainen, pitää osata säädellä voimaa kyseisessä toimenpiteessä. Liika voima ja liian pitkä puristus ja sitten kävikin hassusti ja seliteltävää riittää.

Kuristus on paras huumehörhöille. Ehdottomasti.
Kyllä sen ajoissa osaa höllätä kun kuristettava valahtaa löysäksi.
Sitäpaitsi sille itselleen ja muille turvallisin tapa.

KePa sanoi:
Joo, noi huumeveikot onkin vaikeempi pala. Oon ite nähnyt miten yllättävän paljon voimaa voi löytyä jostain 50-60 kilosesta huumeveikosta. Mun mielestä pampulla joutuu hakkaa niin pitkään et luut murtuu, sit ne tippuu. Siis jos jätkä on kunnolla kamoissa. Pippurikaasu toimii!

Toimiiko kaasut? Jotkun puhuu että alanmiehet käyttää sitä suun raikastimena... :itku: Saimoin myös tarina kertoo että ei se luiden katkominen tunnu missään... Poliisit juossu hesassa hörhön perässä ja hörhö hypännyt / tippunut parikyt metrii ja jatkanut juoksemista... Seuraavana päivänä poliiisit käynneet hakemasssa polilta pois kaverin jolta molemmat reisiluut poikki... :worship: :worship: :worship: Mut hesassa kaikki on suurta ja mahtavaa... :thumbs:

Tietysti vähän riippuu siitä mitä ovat vetäneet... "Enkelipöly" nimistä ainetta käyttäneet ihmiset eivät tunne kipua eivätkä tajua mistään mitään... :eek:

HaRaXz sanoi:
Tietysti vähän riippuu siitä mitä ovat vetäneet... "Enkelipöly" nimistä ainetta käyttäneet ihmiset eivät tunne kipua eivätkä tajua mistään mitään... :eek:

mitä tää "enkelipöly" on viralliselta nimeltään?

Sumu sanoi:
Lieska puhuu asiaa. Edes huumehörhö ei kauaa räpiköi jos happi loppuu. Tosin sama pätee kyllä kaikkiin muihinkin ihmisiin ja hengittäviin eliöihin.

Hapettamisen kanssa saa sitten vain olla varovainen, pitää osata säädellä voimaa kyseisessä toimenpiteessä. Liika voima ja liian pitkä puristus ja sitten kävikin hassusti ja seliteltävää riittää.

Väittäisin kuitenkin että jos joku halutaan ottaa pois pelistä, niin ei käytetä henkitorvi-kuristusta vaan verisuoni-kuristusta (en muista oikeaa nimeä).
Ero on kohtuu merkittävä... Ihminen tulee toimeen ilman happea aika pitkän ajan(varsinkin helmenkalastajat ;)), mutta ilman verta aivoissa vain n. 5 sekuntia.

Kaveri on huumepoliisissa ja oli joutunu yhden hörhön hoitamaan ja sanoi ettei tarttenu enää pelätä hyökkäyksiä hörhön puolesta kun kaveri laattasi katukivetykset täyteen. Lisäksi oli sen verran velttoa poikaa, että sai maijaan talutella rauhassa.

:offtopic: Ei ihme että oli niin huono olo kun vatsa oli täynnä oksennusta...

joo, ei aspi ole JV:n laillinen voimankäyttöväline vaikkakin järjestää varmaan kaikilla ne on taskussaan. aspi on vain poliisilla ja vartijalla.

En nyt välttämättä tuota verisuonen lyttyyn puristamista kuitenkaan menisi tekemään. Aivoihin kohdistunut lyhytaikainenkin verenpuute _voi_ aiheuttaa pysyvän aivovaurion. Olisihan se tietysti lysti huomata tainnutuksen jälkeen kun kaveri yrittää nuosta pystyyn ja huomata ettei tämän vasen puoli ruumiista tottele ollenkaan.

100%:sesti en mene asiasta takuseen, mutta ei siitä niin kauan ole kun eräs lääkäriksi opiskeleva tuttuni asiaa valotti. Väärinkin voin muistaa.

Gyrmy sanoi:
En nyt välttämättä tuota verisuonen lyttyyn puristamista kuitenkaan menisi tekemään. Aivoihin kohdistunut lyhytaikainenkin verenpuute _voi_ aiheuttaa pysyvän aivovaurion. Olisihan se tietysti lysti huomata tainnutuksen jälkeen kun kaveri yrittää nuosta pystyyn ja huomata ettei tämän vasen puoli ruumiista tottele ollenkaan.

100%:sesti en mene asiasta takuseen, mutta ei siitä niin kauan ole kun eräs lääkäriksi opiskeleva tuttuni asiaa valotti. Väärinkin voin muistaa.

Vaurio-asiassa voi olla hieman perää, mutta kuitenkin väittäisin että vaaditaan aivojen pidempiaikainen verenpuute. Kuristaja siis helppaa heti kun toiselta menee vintti pimeäksi. Kyseessä nyt ei kuitenkaan ole mikään fataali tappo-ote, vaan yleisesti tiedostettu käyttökelpoinen tekniikka, tosin ainoastaan äärimmäisyys-tapauksia varten.

Aiemmassa vastauksessani kommentoin tilannetta, missä pitää saada nopeasti toinen pois pelistä. Tällöin henkitorvikuristus ei valitettavasti ole tehokkain mahdollinen... varsinkin jos kuristettava on Galapagos-saarten helmenkalastaja.

Aina voi tietysti sattua ja tapahtua, koska ihmisten kehot ovat erilaisia, eikä koskaan voi tietää miten toisen keho reagoi esim. edellä mainittuun tekniikkaan. En siis mitenkään vähättele otteen vaikutuksen riskejä tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom