Ovimiehen "oma" laji

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovimiehen "oma" laji

Originally posted by Sumu

Eli toisinsanoen sä kehotat järjestyksenvalvojia rikkomaan lakia ja kantamaan kiellettyä välinettä työtehtävissä? Fiksua.

En kehoita ketään mihinkään, mutta omaa etua aina kannattaa ajatella jos on ovella töissä. Joskus voi tulla sellaisiakin tilanteita , ettei miesvoima enää riitä, ei tässä kuitenkaan olla mitään superihmisiä , joka pelkällä olemuksellaan lamauttaa vastaantulijan. Se on kovin ikävää saada puukosta kylkeensä ja tätä varten telekooppipamppu on erittäin kätevä. Voisit tietysti käyttää myös kaasua , mutta suurimmalle osalle nisteistä kaasulla ei ole minkäälaista vaikutusta. Kaveri pyyhkäisee vaan kerran silmiään tulee uudelleen päälle.

Mutta kun ei sinulla näytä olevan minkään laista näkemystä, millaista ovella oleminen voi olla, kehoittaisin sinua keskittymään mukavaan päivätyöhösi ja siellä oleviin ongelmiin.

Lisäksi huomaat ottaneesi minut silmätikuksi

On aina kovin ikävää kun ihmisiä ahdistaa, suosittelen jotain mikä löystää vanettaa pääsi ympärillä. Toisille auttaa ulkoilu , toisille naiset, jopa itseensä menenin auttaa välillä. Mutta kukaan ei kuitenkaan seuraa sinua, eikä kenelläkään ole sinua mitään vastaan, ei tämä ole niin vakavaa. Nuku kuitenkin yösi rauhassa. Koita kestää. :thumbs:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovimiehen "oma" laji

Originally posted by lieska
En kehoita ketään mihinkään, mutta omaa etua aina kannattaa ajatella jos on ovella töissä. Joskus voi tulla sellaisiakin tilanteita , ettei miesvoima enää riitä, ei tässä kuitenkaan olla mitään superihmisiä , joka pelkällä olemuksellaan lamauttaa vastaantulijan. Se on kovin ikävää saada puukosta kylkeensä ja tätä varten telekooppipamppu on erittäin kätevä. Voisit tietysti käyttää myös kaasua , mutta suurimmalle osalle nisteistä kaasulla ei ole minkäälaista vaikutusta. Kaveri pyyhkäisee vaan kerran silmiään tulee uudelleen päälle.

Mutta kun ei sinulla näytä olevan minkään laista näkemystä, millaista ovella oleminen voi olla, kehoittaisin sinua keskittymään mukavaan päivätyöhösi ja siellä oleviin ongelmiin.

Aika huonon argumentin heitit tuosta ovella työskentelystä. Tiedän ihan tasan tarkkaan, että mitä ovella työskentely voi olla, siis varsinkin huonoimmillaan. Sen verran monta lähiökuppilaa yms. on nähty siitä ovenpielestä, että voisin kuvitella asiasta jotain tietäväni.

Teleskooppipampustakin varmasti tiedän jotain, kuten esimerkiksi sen, että se on kätevä ovella ja monessa muussakin hommassa turva-alalla. Valitettavasti TKP on edelleenkin lain silmissä kielletty väline ovella.

Minun ei asiasta toki tarvitse enää välittää, ei ovihommat paljoa päätä purista (enää)...

Mitäs sitten keksittäis?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovimiehen "oma" laji

Mitäs sitten keksittäis?
ei mitään. mun mielestä tän vois sulkea, koska on tää muukin kuin teidän riitelypaikka.

mutta enpäs tee mitään, katotaan tekeekö joku muu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovimiehen "oma" laji

Minun ei asiasta toki tarvitse enää välittää, ei ovihommat paljoa päätä purista (enää)...

Mitäs sitten keksittäis?

Onnea sulle, mäkin alan olemaan loppu metreillä ovihommien kohdalta, 7 vuotta täynnä. Enää vkl portieri.

Mitäs sitten keksittäis?

:kippis1: :thumbs: mun puolesta

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ovimiehen "oma" laji

Originally posted by lieska
Onnea sulle, mäkin alan olemaan loppu metreillä ovihommien kohdalta, 7 vuotta täynnä.

Joo, kiitos. Mulle riitti 1,5v kun ura urkeni toisaalla :)

:kippis1: :thumbs: mun puolesta

Jos noi on protskupirtelötuoppeja, niin sitten sopii. Bisse on pahasta ;)

Originally posted by Mike
Ehdottomasti kaikista ylivoimaisin ja kovin laji on kehonrakennus, mitä isompi, sen kovempi auktoriteetti. Sitä on noin 95% asiakkaista hallittavissa kun on kokoa ja auktoriteettia. Toki kun joku asiansa osaava vapaaottelija tulee, niin selkään tulee, mutta toki sitä aina löytyy isompi kala.

Iso bodari joka vuosia on ovihommia tehnyt, on aika kova pala vaikka olisi minkälainen ninja.

Tuo poken koko vaikuttaa kieltämättä yllättävän paljon asiakkaiden käyttäytymiseen. Mulla oli tässä vähän aikaa sitten työparina ovella 196 cm pitkä ja 160 kg painava kaveri. Eikä mikään heikkokaan ole, esim. kyykky 370 kg. Oli muuten yllättävän rauhallinen ilta. :D

Originally posted by Mike
Ehdottomasti kaikista ylivoimaisin ja kovin laji on kehonrakennus, mitä isompi, sen kovempi auktoriteetti. Sitä on noin 95% asiakkaista hallittavissa kun on kokoa ja auktoriteettia. Toki kun joku asiansa osaava vapaaottelija tulee, niin selkään tulee, mutta toki sitä aina löytyy isompi kala.

Iso bodari joka vuosia on ovihommia tehnyt, on aika kova pala vaikka olisi minkälainen ninja.

Tästä toimii hyvänä esimerkkinä vanha voimamies Ilkka (Nummisto), menikö nimi oikein?

Tämä tapaus ei tullut töissä, mutta kuitenkin hyvin samanlainen tilanne, puolet elämästään lajeja harrastanut mies kävi päälle ja onnistui potkaisemaan pari kertaa, kun Ilkka sai otteen vyötäröstä niin se hapetti sen siihen, vyötäröstä puristamalla.

Originally posted by Isoapina
Terve....

Tuntuu että hyvin harva teistä tietää mitä ovella tapahtuu...
( Muutama kyllä puhuu ihan täyttä asiaa )
Lajit on hyvä juttu ( olen itsekkin harrastanut puolet elämästäni ) turvallisuus hommissa niinkun ovella esimerkiksi, mutta......
Nyt on unohtunut se että ei ole mitään väliä vaikka meillä on ovella seisomassa 10vuotta lajia treenannut hyväkuntoinen ukko kun ovelle astelee 20vuotta kadulla tapellut ( ja näitä löytyy paljon ) apina jota treenaaminen (paitsi raksafirman salilla kerran kuussa käyminen kaljamahan pienentämiseksi ) ei kiinnosta ollenkaan.

Tässä perusero jonka kaikki varmaan tietää mutta kukaan ei siihen usko. Laji (olkoon mikä tahansa) on treeniä ja sitä treenataan KAVEREIDEN kanssa. Katutappelua treenataan joka kerta panoksena oma nahka. Mitä veikkaatte kumpi näistä äskenmainituista kahdesta uskaltaa viedä homman LOPPUUN asti?? Portsariahan loppujenlopuksi SITOO ( ei suojaa ) LAKI.

Parhaat portasin ominaisuudet on : puhe ja asiakaspalveluhenkisyys ja asenne, jos ei toimi, niin olkoon liike, lukko tai ote mitä tahansa niin homma hoituu,,, vaikka loppuun asti.

No kuitenkin tässä mun mieleipide asiasta. En missään nimessä hauku ketään tai mitään lajia mutta kuitenkin.... Näitä tapauksia vaan on nähty vähän liian monta kertaa.

hyvää vuoden alkua...

Tässä oli paljon asiaa.
ne harvat ketkä kykenee tappelemaan kunnolla niin ei yleensä ole töissä ravintolassa, vaan aiheuttamassa töitä.
Viimeisen vuoden aikana olen sivusta seurannut varmaan 20-30 tappelua, eikä kertaakaan ole järkkärit tulleet väliin, ennen kuin tilanne on jo ohi, ihan sama kuka tappelun aloitti niin ne minulle vieraat henkilöt on heitetty ulos.
Helsingissä noita hulluja on niin vitun paljon, että sitä harva tajuaa, jos sitä ei ole jotenkin seurannut sivusta.

Originally posted by takatukkamika
Tästä toimii hyvänä esimerkkinä vanha voimamies Ilkka (Nummisto), menikö nimi oikein?

Tämä tapaus ei tullut töissä, mutta kuitenkin hyvin samanlainen tilanne, puolet elämästään lajeja harrastanut mies kävi päälle ja onnistui potkaisemaan pari kertaa, kun Ilkka sai otteen vyötäröstä niin se hapetti sen siihen, vyötäröstä puristamalla.

Ilkka oli kerran ravintolassa aamiaista syödessään "ärsyttänyt" tahattomasti jonkun katutappelijan. Katu-kaveri alkoi sitten haastamaan Ilkkaa toden teolla. Vanha sääntö: "Älä härnää ruokailevaa voimamiestä", joten lopputulos oli, että kaveri lensi niska-perseotteella rennon oloisesti ulos ravintolasta.

Legenda kertoo, että kun Ilkka ja sen poika soutavat kahdestaan Airiston ulapalla, niin vene menee plaanissa... :D

Mistä tulee tämä legendaarinen "kadun mies"?
Tulee samaa mieleen kuin voimapuolella löytyy aina se "metsuri" kuka pesee kaikki.
Mitä tuleekaan miehestä kuka on tapellut ennenkin ja alkaa treenaamaan kamppailulajeja? Meneekö hän ihan pilalle tappelijana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Carlos
Tulee samaa mieleen kuin voimapuolella löytyy aina se "metsuri" kuka pesee kaikki.
Mitä tuleekaan miehestä kuka on tapellut ennenkin ja alkaa treenaamaan kamppailulajeja? Meneekö hän ihan pilalle tappelijana.

Epäilisin "kadun miehen" majailevan "rantojen miesten" (densojen) kanssa samassa asuntolassa. Kaikkihan ovat huomanneet miten talvella rantojen uljaita vartijoita saa hakemalla hakea jos silloinkaan löytää. Kesällä taas saa varoa ettei päälle astu, joten jostain maan alta ne keväällä saapuvat.

"Kadun mies" tosin ei noudata kalenteria vaan hän kulkee ympäri vuoden aina nakkijonoista pintakuppiloihin asti vaanimassa pahaa aavistamattomia humalaisia. :)

Terve vaan kaikille, mä aloittelen uutena tällä foorumilla.
Ja sitten asiaan. Ovihommia useamman vuoden tehneenä sanoisin, että yksi tärkeimmistä työturvallisuuden lisääjistä on ovimiesten määrä. Olen tehnyt järkkäriduunia sekä yökerhoissa yhdessä kuuden muun poken kanssa, että yksin lähiökaraokebaarissa, ja pakko sanoa, että vääntötilanteissa kavereista on aika lailla apua. Itse varsinainen paini on tosin mielestäni kivampaa yksin, mutta se että joku estää ylimääräisiä asiakkaita käymästä takaapäin ylle on ensiarvoisen tärkeää.
Onkin pirun iso sääli että henkilöstön määrää vähennetään aina ensin järjestyksenvalvojista, sillä jopa superninjoilla loppuvat keinot siinä vaiheessa kun rähinöitsijöitä on enemmän kuin käsiin mahtuu.
Mielestäni portsarille sopiva ip-laji on se, jossa opetetaan tekemään sleeper-kuristus oikein, sillä kyllä pärjää...

Originally posted by Carlos

Tuo "kadun mies" on se sama tyyppi jonka vuoksi ei kannata kantaa veistä, pamppua tai edes 9mm:stä itsepuolustuksekseen. Kadun Mies nimittäin omaa yliluonnollisen kyvyn ottaa aseesi ja käyttää sitä sinua vastaan. Ainakin tämä perustelu esitetään aina kun puhutaan itsepuolustuksesta ja varsinkin kättä pidemmästä, joskus muodossa "etsäsitäkuitenkaanosaakäyttää" tai "mitäjosvastaantuleejokujokatietäämitensitäkäytetäänoikeasti". Ainoa vastalääke Kadun Miehen ylivoimaan on autuaaksitekevä Harjoittelu joka tekee jokaisesta tumpelosta Huomattavasti Paremmin Varustautuneen uhkaavaa Kadun Miestä vastaan.

Esimerkkikeskustelu jonka olen lukenut tai kuullut useampana eri versiona kuin välittäisin muistaa:

A: Ai sulla on puukko taskussa / pamppu kassissa. Mihin sä sitä tarvitset?
B: Itsepuolustukseen, mahdollisesti työkaluksi.
A: Voi V mikä :david: ! Eksä tiedä että jos sä alat huitoon puukolla / pampulla hyökkääjää niin se ottaa sen sulta ja KÄYTTÄÄ SITÄ SUA VASTAAN!!! Ja se voi tosiaan TIETÄÄ MITEN SITÄ KÄYTETÄÄN!!!
B: Mä harjoittelen Seurassa puukon / pampun käyttöä.
A: Ai no sitten.

Ikävä tosiasia on että mukiloiminen on aika helppoa ja keskiverto Kadun Mies omaa melko vakavasti otettavan väkivaltapotentiaalin. Juuri siksi fyysistä yhteenottoa pitää välttää viimeiseen asti. Mutta siltä varalta että tilanne tulee eteen, kannattaa olla harjoitellut ja ennen kaikkea miettinyt asiat valmiiksi etukäteen.

Originally posted by Koipireisi
A: Ai sulla on puukko taskussa / pamppu kassissa. Mihin sä sitä tarvitset?
B: Itsepuolustukseen, mahdollisesti työkaluksi.
A: Voi V mikä :david: ! Eksä tiedä että jos sä alat huitoon puukolla / pampulla hyökkääjää niin se ottaa sen sulta ja KÄYTTÄÄ SITÄ SUA VASTAAN!!! Ja se voi tosiaan TIETÄÄ MITEN SITÄ KÄYTETÄÄN!!!
B: Mä harjoittelen Seurassa puukon / pampun käyttöä.
A: Ai no sitten.

Kadun miehen (latin. homo urbanus) varalta ei kannata pitää puukon/pampun käyttöohjeita mukanaan koska kadun mies omaa yliluonnollisen oikoluennan.

Vakavasti ottaen, itse en filippiini-lajien harrastuksesta huolimatta viitsi kantaa kättä pitempää kadulla. Koen sen provosoivaksi kapineeksi. Ymmärrän kyllä täysin Koipireisi-nimimerkin motiivin aseen mukana pitämiseen.

En minä itse kanniskele, vaikka ymmärränkin miksi moni muu niin tekee. Tietyissä tilanteissa ja tietyissä paikoissa on ollut keklu mukana mutta mitäpä niistä.

Tuo "seottaasenpoissulta"-kommentti on vain niin yleinen ja ennustettava että ihmetyttää. Eivätkö ihmiset lue tai järkeile tai kokeile mitään itse? Teräaseen pois ottaminen on vaarallista ja vaikeaa ellei mahdotonta, eikä kukaan voi olla varma lopputuloksesta. Sitten jossain Kadulla seilaa tuo legendaarinen Mies joka sen pystyy tekemään vaikka kaikki maailman kamppailu- ja ip-expertit neuvovat ettei kannata yrittää.

Hattu pois Kadun Miehen edessä. Turhaan me treenataan, mitä sitten treenataankin.

Tuli muuten vielä mieleen että joku jossain lukee nytkin intternettiä ja huomaa että paras tapa saada isoinkin muskelimasa ja kaameinkin karateka juoksemaan pakoon ilman että itse treenaa päivääkään on - kantaa puukkoa. Eipä ihme että niitä löytyy sällien taskuista... Sama rispektin kaipuu saa ihmiset Isossa Maailmassa kantamaan pyssyjä. Jos et kunnioita minua, kunnioitat asettani. :david: :wall:

No ei ollut hääppöinen katutappelija se toinen. Kun Ilkka alkaa puristaa vyötäröstä niin kova läpsäys korville ja sormet silmiin niin Ilkka ei olisi sen jälkeen nähnyt tai kuullut loppuelämään.

Originally posted by XXL
No ei ollut hääppöinen katutappelija se toinen. Kun Ilkka alkaa puristaa vyötäröstä niin kova läpsäys korville ja sormet silmiin niin Ilkka ei olisi sen jälkeen nähnyt tai kuullut loppuelämään.
No jospa ne kädet olivat vyötärön sivulla kun Ilkka alko rutistaan ja ne tulivat sitten samaan pakettiin...Joka tapauksessa en menis läpsytteleen voimamiehiä korville. Saattaa iso setä suuttua ja sitte käy kalpaten :nolo:

Originally posted by XXL

Ei se ollut ns. katutappelija, vaan jossain tietyssä lajissa jonkun verran menestynytkin ottelija, lajia en muista, mutta se ei ollutkaan pointina, vaan se että iso mies pystyy vaikka vatsasta puristamaan tajun pois ja paskat housuun eli...1...:kakka: ....2.....:zzzz:

Ei se ollut ns. katutappelija, vaan jossain tietyssä lajissa jonkun verran menestynytkin ottelija, lajia en muista, mutta se ei ollutkaan pointina, vaan se että iso mies pystyy vaikka vatsasta puristamaan tajun pois ja paskat housuun eli...1...:kakka: ....2.....:zzzz:
Mun pointti oli että voimasta riippumatta kaikilla on heikot kohdat johon iskeä. Voimamiehet tahtovat luottaa massaan ja jättävät heikkoudet suojaamatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom