OverClocking

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tämä prosu joskus laukeaa niin lupaan päivittää sen tänne... mutta siihen menee vielä ainakin toiset 3 vuotta.

Kannattaa ainakin 1 kotelotuuletin lisätä, sillä on iso merkitys kun vertaa siihen että kopassa ei nyt kierrä ollenkaan viileetä. Noita tuulettimia on lähes äänettömiä. Vaikka on vuosia toiminu moitteettomasti niin kyllä tuo kaatuilu heti kun rasittaa on vähän huolestuttavaa koneen ikää ajatellen ja muutenkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa ainakin 1 kotelotuuletin lisätä, sillä on iso merkitys kun vertaa siihen että kopassa ei nyt kierrä ollenkaan viileetä. Noita tuulettimia on lähes äänettömiä. Vaikka on vuosia toiminu moitteettomasti niin kyllä tuo kaatuilu heti kun rasittaa on vähän huolestuttavaa koneen ikää ajatellen ja muutenkin.
Totta, eikä esim. 80mm kotelotuulettimen lisääminen ole a) vaikeaa b) kallista tässä tapauksessa saatavaan hyötyyn nähden. Ja mitä isompi tuuletin, sitä hiljaisempi. Vaikkapa PAPST 4412F/2GL3 pitää melua vain 14db:n verran ja on kooltaan 120mm.
Itselläni on kotelotuulettimina 1x120mm, 1x140mm ja 1x250mm :D

Kannattaa ainakin 1 kotelotuuletin lisätä, sillä on iso merkitys kun vertaa siihen että kopassa ei nyt kierrä ollenkaan viileetä.

Kiinnostus, nolla. Minulle tietokone on tietokone, jos netti toimii niin tietokone toimii --> ei syytä toimenpiteisiin.

Muistan vielä ajan jolloin kelloteltiin celeroneita 500@563MHz ja on joskus tullut tätäkin tuunattua 1,66@1,9GHz, mutta nykyään, ei voisi oikeasti vähempää kiinnostaa. Olen tainnut jokaikisen omistamani näytönohjaimenkin kellottaa, mutta nykyinen radeon 9200se on aivan liian nopea mulle tuollaisenaan, ei meinaa silmät pysyä hiiren perässä...

Kukin panostaa mihin tahtoo, ennemmin puran tuon hifistelyintoni sitten salilla rautaan.

Miksi sitten juuri tähän threadiin kirjoittelet... :rolleyes:

Laitoinhan minä vähän kellotustuloksia jo tuohon edelliseen ettei olisi ihan offtopicksi mennyt.

Niin ja olihan mulla Geforce 6600GT, oliskohan ollut 500@580MHz ja muistit 900@1183MHz... vakiojäähyillä tietysti perinteen mukaisesti ;)

AMD kuitenkin laskee, he kun ovat tietämättömyydessään spesifioineet tuolle maksimilämpötilaksi 85 astetta...

Aivan, ja tietämättömyyttään valmistajat speksaavat prosun toimimaan tietyllä kellotaajuudella :)

edit: läppärin pena M 1,6GHz "alikellotettu" softalla 600MHz sekä 0,2V alijännitteellä.

Netti on tuunattu toimimaan ansi t1.413:lla gdmt:n sijaan, vakaampi yhteyden toiminta...

Pystyykö tota näyttiksen biossia flashaamaan suoraan Windowsista jotenki? Vai onko pakko DOSsista se tehdä? Nvflash sekoo aina ku oon koittanu dossista (cd:llä boottaamalla ja ajamalla kovalevyltä nvflashin, diskettiasemaa ei ole). Tulee jotain hämäriä virhekoodeja ja näppis jumittuu.

Pitäis saada vanhempi biossi sinne, ku sillä kuulemma kellottuis paremmin. Näyttis siis 7900GTO, eikä mee vitullakaan GTX:n kelloille, ei edes lähelle.

Mulla on sama, mites tää mahdollista? Mitkä kellot sul on?

Tällä hetkellä on core 700Mhz ja muisti 1500Mhz (750Mhz).

Tuli mieleen,että ei sulla sattumalta ole tuosta kortista sitä Sancti versiota? siinähän on korkeammat kellot ihan vakionakin.

Mikäs prosessori sulla muuten on?

Kivasti lämmöt tipahti kun laitoin SI-128:n C2D:n päälle ja Nexus 120mm hiljaisella. Orthossilla ajelin 100% rasitusta molemmille coreille kellojen ollessa 3150Mhz (vakio 1860Mhz) ja muistit 900Mhz sikakireillä 4-4-4-9 latensseilla, lämmöt 58 joka on ihan kivasti kun vakiocoolerilla idlet oli 52 kun kellot oli 2600Mhz.

Ja pystyy näyttiksen biossin flashaamaan windowsissa jollain softalla, kun vielä muistais nimen...

Tuo kortti saattaa tarvita hitusen lisää virtaa että alkaa kulkemaan, kuitenkin GTX biossin jos laittaa niin se verraten normi GTO GTX:n kelloilla niin GTO antaa enemmän pisteitä koska asetukset on GTX:ää kireemmät, eli kellottamalla GTX:n tasolle kortti on hitusen tehokkaampi kun GTX johtuen juuri noista muistien kireimmistä asetuksista, mutta voin koittaa kaivella jostain tuon softan, pikasesti ettien en löytäny kun pääasiassa atin kortteihin biosseja vaihellu.

Tuo kortti saattaa tarvita hitusen lisää virtaa että alkaa kulkemaan, kuitenkin GTX biossin jos laittaa niin se verraten normi GTO GTX:n kelloilla niin GTO antaa enemmän pisteitä koska asetukset on GTX:ää kireemmät, eli kellottamalla GTX:n tasolle kortti on hitusen tehokkaampi kun GTX johtuen juuri noista muistien kireimmistä asetuksista, mutta voin koittaa kaivella jostain tuon softan, pikasesti ettien en löytäny kun pääasiassa atin kortteihin biosseja vaihellu.

Ois varmaan mullekin tarpeen tuo softa... Mä saan tuosta GTO:sta irti 700 coresta ja about 1500 muistista, mutta kaiketi vähän enemmänkin pitäisi irrota... eli ehkäpä tarttisi vähän lisää virtaa meikäläisenkin kortti...?

Ainakin luin, että osassa noissa GTO-korteissa on vanhempi BIOS ja ne kellottuu paljon paremmin. Mulla on just se uudempi, eikä muistit mee paljon yli 1450Mhz.

Tällä hetkellä on core 700Mhz ja muisti 1500Mhz (750Mhz).

Tuli mieleen,että ei sulla sattumalta ole tuosta kortista sitä Sancti versiota? siinähän on korkeammat kellot ihan vakionakin.

Mikäs prosessori sulla muuten on?
Intelin Core Duo E6600, sul? Mistä saa muuten nostettua näyttiksen tuulettimen kierroksia?

Noob kysymys tähän väliin. Kellottelusta innoistuin tänään ja pitää hiukan kysellä, ennen kuin uskaltaa lähteä ronkkimaan :D

Oletetaan nyt, että vaikka Rivatunerilla kellotelisin korttia. gf 7600. Niin, onko niissä joku tietty suhde? Eli vaikka 300/600 pitää vääntää ylöspäin tietyin kertoimin, eli 360/660? vaiko voiko vääntää vaikka 321/672?

Intelin Core Duo E6600, sul? Mistä saa muuten nostettua näyttiksen tuulettimen kierroksia?

E6700.

Riva Tunerilla saa aika kätevästi. Siihen pystyy määrittelemään haluamansa kierrokset eri tilanteisiin. Mulla tosin on ihan suosiolla maksimissa kokoajan, eipähän lämpene sitten liikaa ainakaan.

Niin, kumpis kortti sulla oli, normaali GTO vai se "Sancti versio"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom