OverClocking

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
E6700.

Riva Tunerilla saa aika kätevästi. Siihen pystyy määrittelemään haluamansa kierrokset eri tilanteisiin. Mulla tosin on ihan suosiolla maksimissa kokoajan, eipähän lämpene sitten liikaa ainakaan.

Niin, kumpis kortti sulla oli, normaali GTO vai se "Sancti versio"?
Mun mielestä mulla on ihan perus GTO..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oli oli, enkat 6980 pojoa =)
Pirun korkeet lämmöt mulla vaan on.. Muisteilla 51 astetta ja prossulla 45-48astetta. Emolevyllä 51 astetta. Näyttis pyörii kans 50 asteen tietämillä. 2100-2400 rpm on prossun kierrokset. Näytönohjaimen 1310 rpm. Jostain katoin et näyttiksen tuuletin ois 50% tehoilla? Miten kannattais tota jäähdytellä, nostaa kierroksia? Ja voisko joku opastaa ihan käsi-kädessä millä ohjelmalla ja mistä sieltä niitä nostetaan vai kannattaisko kohta siirtyä jo vesijäähyyn?

Oli oli, enkat 6980 pojoa =)

Ja et siis ollut kellottanut lainkaan?

Nyt olisikin sitten kaikille viisaille kysymys:
Miten on mahdollista, että mulla tulee noin 3DMark06:ssa n.6700 pistettä, kun E6700 prossu on kellotettu 3,2Ghz ja 7900GTO 700/1550 ja Tutt1s0tur1:lla 6980 pojoa, vakiona olevalla E6600 prossulla ja vakiona olevana 7900GTO:lla?

Kaiken järjen mukaan tuo ei ole mahdollista, joten olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä...

Miten on mahdollista, että mulla tulee noin 3DMark06:ssa n.6700 pistettä, kun E6700 prossu on kellotettu 3,2Ghz ja 7900GTO 700/1550 ja Tutt1s0tur1:lla 6980 pojoa, vakiona olevalla E6600 prossulla ja vakiona olevana 7900GTO:lla?

Ei todellakaan pitäisi olla noin suurta eroa tuloksessa jos täsmälleen sama testi samoin asetuksin tehty. Jos ilmoitetut tulokset ovat kuitenkin oikein on sulla oltava jotain mätää jossain esim näytönohjain ajurissa. Kokeile sammuttaa kaikki turhat prosessit ennenkun ajat 3dMarkin. Vertaa myös tulosta toisiin samalla kokoonpanolla tehtyihin tuloksiin. Googlella löytyy.

Ei todellakaan pitäisi olla noin suurta eroa tuloksessa jos täsmälleen sama testi samoin asetuksin tehty. Jos ilmoitetut tulokset ovat kuitenkin oikein on sulla oltava jotain mätää jossain esim näytönohjain ajurissa. Kokeile sammuttaa kaikki turhat prosessit ennenkun ajat 3dMarkin. Vertaa myös tulosta toisiin samalla kokoonpanolla tehtyihin tuloksiin. Googlella löytyy.

Toi mun tulos on ihan vertailukelpoinen, kun katselee netistä vastaavien kokoonpanojen tuloksia, kaikki pyörivät samalla suunnalla, kellotettuna siis... Ja esim 7900GTX jää vakiona huonommille pisteille, joten ei tuossa pitäisi mitään vikaa olla.
Enemmän mua ihmetyttää, että miten ihmeessä voi kaverilla vakiona tulla tuollaiset pisteet, kun omalla kokoonpanolla vakiona tuli n. 5900...

Näytönohjaimella uusin forceware ja muutenkin kaikki ajurit on ajantasalla.

edit:
onhan mulla virustorjunta yms. taustalla päällä, mutta nehän vie lähinnä muisti/prosessoritehoa ja prossulla ei tuossa testissä niin suurta eroa ole. Oma tulos muuttui pari sataa pistettä, kun nosti prossun kellot 2,67:sta 3,2:een...

Ja et siis ollut kellottanut lainkaan?

Nyt olisikin sitten kaikille viisaille kysymys:

Kaiken järjen mukaan tuo ei ole mahdollista, joten olisi mielenkiintoista kuulla mielipiteitä...
Minäkin ihmettelin suht korkeaa tulosta. Ei tarviis nostaa paljon näyttiksen kelloja ku menis 7k rikki.

Tuttisoturi taitaa ajella 05 versiota. :lol2:

Kellottajille uutta prossaa tiedossa: E4300!! http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2903&p=1

13879.png

Eipä kovin huonosti alle 200€ prossusta! :rock:

Tulossa myyntiin piakkoin. Turha maksaa itteensä kipiäksi.

En mä mitään 05 versiota ajele. Ootas, katson noi kellot. 650mhz/1320mhz.

En mä mitään 05 versiota ajele. Ootas, katson noi kellot. 650mhz/1320mhz.

Aivan käsittämätön juttu...
Tässä tulosta muropaketin 8800 testeistä, tuossa mukana 7900GTX:
X-2006113016424621882.png

GTX:ssä kuitenkin kellot aika lähellä samaa kuin mulla (hiukan alle), joten tuolla 650/1320 ei vaan pitäisi päästä tuollaisiin pisteisiin... nyt ei ymmärrä :D

Tossa olisi kuva siitä.

Tossa olisi kuva siitä.

Ahaa, nyt taisi selvitä mistä ero johtuu :) Sulla on testissä resoluutiona 1024x768, mulla taas 1280x1024, eli tuo sen eron aiheuttaa. Kokeilepa piruuttain 1280x1024 resolla, niin sitten saadaan vertailukelpoinen tulos :)

Mun pitää tsekata muutkin asetukset, josko sieltä muitakin eroja löytyy...

Ahaa, nyt taisi selvitä mistä ero johtuu :) Sulla on testissä resoluutiona 1024x768, mulla taas 1280x1024, eli tuo sen eron aiheuttaa. Kokeilepa piruuttain 1280x1024 resolla, niin sitten saadaan vertailukelpoinen tulos :)

Mun pitää tsekata muutkin asetukset, josko sieltä muitakin eroja löytyy...

muuten hyvä, paitsi mun 15 tuuman tft näyttö ei oikee pysty toistaa noita 1280 resoja. =)

muuten hyvä, paitsi mun 15 tuuman tft näyttö ei oikee pysty toistaa noita 1280 resoja. =)

No, tuo sen kuitenkin selittää :)
Mä en pysty testaamaan 1024x768 resoa omalla koneella, kun mulla on vaan basic versio 3dmarkista ja siinä ei pysty vaihtamaan resoa ja tuo 1280x1024 on oletuksena.

Tänään olis tarkoitus heittää uutta jäähdytystä kehiin.
Tälläinen menee koneeseen:
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NH-U12F?classid=3

Tällä hetkellä, vakiojäähyn kanssa, idle lämmöt liikkuu 50 asteen tuntumassa (E6700 kellotettu 3,3Ghz). Mielenkiintoista nähdä, että paljonko tuo vaikuttaa... Testien perusteella olisi lupa odottaa melkoisesti alhaisempia lämpöjä.

Tänään olis tarkoitus heittää uutta jäähdytystä kehiin.
Tälläinen menee koneeseen:
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NH-U12F?classid=3

Tällä hetkellä, vakiojäähyn kanssa, idle lämmöt liikkuu 50 asteen tuntumassa (E6700 kellotettu 3,3Ghz). Mielenkiintoista nähdä, että paljonko tuo vaikuttaa... Testien perusteella olisi lupa odottaa melkoisesti alhaisempia lämpöjä.
Mä ajattelin juuri samaa jäähyä mun prossulle. Paljonkohan menis E6600 vakiojäähyllä jos kotelontuuletus ois kunnossa? 3Ghz? Siis että ois vakaa ja lämmöt ihan siedettävät..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom