OverClocking

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattanee sitten oikaista HS niin tiputus on valtava vakioon verrattuna.

Ei jaksanut alkaa enempää säätämään, eli heitin sellaisenaan paikalle. Lämmöt tippui idlessä n. 6 astetta. Voi olla, että lämpötahna ei mennyt ihan optimitavalla, pitää jossain välissä vilkaista tuota paremmin, nyt ei vaan jaksanut ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ajattelin juuri samaa jäähyä mun prossulle. Paljonkohan menis E6600 vakiojäähyllä jos kotelontuuletus ois kunnossa? 3Ghz? Siis että ois vakaa ja lämmöt ihan siedettävät..

3Ghz on lähes varma, hommasin ton E6600 mallin kanssa ja 3.4Ghz pidin 24/7 kelloina mutta mulla meni emolevy paskaks niin nyt on P5B-E Plus alla ja 3Ghz on nyt 24/7 kelloina, voisin ruveta pikkuhiljaa kellottelemaan :D

7000 meni 06MARK:ssa läpi.
7037 MARK06

3Ghz on lähes varma, hommasin ton E6600 mallin kanssa ja 3.4Ghz pidin 24/7 kelloina mutta mulla meni emolevy paskaks niin nyt on P5B-E Plus alla ja 3Ghz on nyt 24/7 kelloina, voisin ruveta pikkuhiljaa kellottelemaan :D

7037 MARK06
Mulla on sama emo.. Pitää vaan eka ostaa pari kotelotuuletinta niin sit vois nostaa tonne 3Ghz. Onko vakio jäähyllä prossu?

Mulla on sama emo.. Pitää vaan eka ostaa pari kotelotuuletinta niin sit vois nostaa tonne 3Ghz. Onko vakio jäähyllä prossu?

Prossulla on ThermalRight SI-128 + 120mm Nexus puhaltamassa. Vakiocoolerillakin uskoisin 3Ghz olevan ihan realistinen kunhan kotelossa virtaa viileetä.

7037 MARK06

Pysyykö sulla tuo 7900GTO vakaana noilla kelloilla? Ja jos pysyy niin miten ihmeessä? Mä en pysty laittamaan corelle enempää kuin 700Mhz ja muisteilla 1550Mhz on aika maksimi. Jos laitan enemmän niin alkaa tulla crash to desktoppia yms. häröjä.

Pysyykö sulla tuo 7900GTO vakaana noilla kelloilla? Ja jos pysyy niin miten ihmeessä? Mä en pysty laittamaan corelle enempää kuin 700Mhz ja muisteilla 1550Mhz on aika maksimi. Jos laitan enemmän niin alkaa tulla crash to desktoppia yms. häröjä.

En usko että ainakaan 24/7 kelloina voi pitää mutta jonkin verran vissiin pystyy noillakin pelaileen, 730/895 tais olla kohta missä 3DMARK näytti häröjä selkeesti. En oo viittiny nyt testailla ihmeemmin tuosta eteenpäin koska jotenkin tuntuu että ei ne häröt kauheen terveellisiä kortille oo mutta 100% tuulettimen laitan rivatunerilla, silloin alkaa möykkäämään mutta kellotus paranee hitusen.

paketti tulossa:
p5b
e6400
1 gb 800 kingston
hec 480w
palit 7900gs
jne jne

ajattelin aluksi että hommaan 7600gt:n ja joskus syksymmällä 8800-sarjaa, mutta tuo 7900gs oli lähes samanhintainen.
lisä muistikampa ostetaan tässä piakkoin....

tulis nyt vaan nuo osat kun ei PYSTY odottamaan...

edit: by the way, noista 3dmark tuloksien vertailusta. mikä on default säädöillä se reso siinä?
eikö asetuksien pitäs oll ajust default että niitä voi muihin verrata?

Perus säädöt on siinä ihan valmiina heti kun asentaa, eli 06 versiossa on se 1280x1024 reso ja aa & af taitaa olla aina poissa, lisäks kun Nvidian ajureista laitta aa ja af pois niin vaikuttaa hitusen pisteisiin, nuokin taitaa defaultina olla aplication controlled tilassa.

Perus säädöt on siinä ihan valmiina heti kun asentaa, eli 06 versiossa on se 1280x1024 reso ja aa & af taitaa olla aina poissa, lisäks kun Nvidian ajureista laitta aa ja af pois niin vaikuttaa hitusen pisteisiin, nuokin taitaa defaultina olla aplication controlled tilassa.

Jos käyttää sitä ilmaisversiota, niin sitten ei edes asetuksia pysty muuttamaan, eli ne on pakotetusti juuri nuo jotka mainitsit.

Sen mun tilaaman 8800GTS:n mukana tulee lisensöity versio tuosta 3DMark06:sta, eli pääsee testailemaan, että paljonko reson vaihto yms. käytännössä vaikuttaa...

En oo ikinä testannu reson vaihtamista mutta luulis että aika paljonkin voi vaikuttaa kun miettii miten se pelatessa vaikuttaa.

06MARK on parempi ajella jos haluaa koko koneen tehoja testailla ja 05 ei prossu kauheesti vaikuta, oli se dual core tai single, toki kellotus vaikuttaa tässäkin mutta kauheeta eroa ei ole niin näyttistä on ihan ok testailla kun 06 versio vielä kestää pidempään ja ei aina jaksa 10 minuuttia oottaa, tosin vakauskin tulee tuossa paremmin selville.

Nyt emon vaihdon jälkeen oon pitäny 3Ghz kelloilla tän E6600 mallin ja muistit on 1000Mhz 5-4-4-9 latensseilla jotka taitaa olla aika vakiot näille Rhinoille, 1200Mhz kulkee kovemmin kyydittäen mutta nyt on sellaset täysin vakaat asetukset haussa ja nää ainakin pelaa hyvin. Näyttis on 690/835. 24/7 kellot on nää ja varmana kovemmatkin sais 24/7 kelloiks mutta näillä on pärjänny hyvin, ainakin toistaiseks, 6300 ja 6600 eroa ei edes huomaa muuten kuin testeissä ja lompakossa, ehkä joissakin peleissä mutta vaikea näin käytössä sanoa kumpi prossu ois kiinni.

Toi GTS on kyllä bueno kortti.

Toi GTS on kyllä bueno kortti.

Ootko muuten tuon kellottamiseen tutustunut yhtään?
Mä olen lukemieni juttujen perusteella antanut itseni ymmärtää, että tuo mulla oleva RivaTunerin 2.0 versio pitäisi toimia myös 8800GTS:n kanssa...?

Eihän tuota tietenkään mikään välttämättömyys heti ole kellottaa, mutta sen muropaketissa olleen testin perusteella tuon pitäisi kellottua varsin mukavasti, oisko ollut jotain 22% luokkaa.

En oo tuohon korttiin vielä päässy perehtyyn mutta kyllä varmaan rivatuner toimii ihan hyvin mutten varma oo. Minkä valmistajan kortin hommasit ? tuo ois kyllä hyvä kortti ja hinta/laatusuhdekin kohillaan kun noi 8800 on niiiiin edellä muita, 11 000 MARK06 pisteitä tuolla GTS kortilla kellotettuna repivät.

vaikuttaako kertoimen muuttaminen tehoihin mitenkään?
esim e6400

400 väylä ja 7 kertoimeksi = 2.8
350 x 8 = 2.8

ajatuksena olis pistää toi e6400 kulkemaan 400 väylällä.

Sellasen käsityksen oon saanu kun itekin tuota joku aika sit pohdiskelin että alemmalla kertoimella tulee korkeampi FSB jolloin on vähän nopeampi mutta en oo testannu millään softalla tuota, mites meneekö tuossa muistit samoille taajuuksille ?

En oo tuohon korttiin vielä päässy perehtyyn mutta kyllä varmaan rivatuner toimii ihan hyvin mutten varma oo. Minkä valmistajan kortin hommasit ? tuo ois kyllä hyvä kortti ja hinta/laatusuhdekin kohillaan kun noi 8800 on niiiiin edellä muita, 11 000 MARK06 pisteitä tuolla GTS kortilla kellotettuna repivät.

Latailin just Rivatunerin 2.0 Final version (mulla oli koneella release candidate 16) ja sillä tosiaan Guru3D:n sivujen mukaan onnistuu 8800 kortin kellotus.

Nyt vaan pitäisi jaksaa odotella klo 16 asti, sitten pitäisi olla paketti postissa :)

Hienoa, kerrohan miten kulkee :)

Tuo on kyllä tulevaisuuttakin miettien ihan ok ostos, kun dx10 pelejä ruvetaan pukkaamaan ulos niin nää dx9:t menee vanhaks.

Jep, seuraava vaihe olisikin sitten Vistan hankkiminen... Pitää vaan odotella, että ensin päivittelevät sitä tarpeeksi, niin on sitten toimiva, kun sitä käyttämään alkaa. Esim. NVidialla ei ole vielä ainoatakaan täysin toimivaa ajuria Vista käyttöön, ei edes 8800 sarjan korteille.

Noniin, 8800GTS tuli haettua postista. Ensimmäinen huomio, pakkaus on aivan järkyttävän kokoinen :D

Mulle tuli siis Asuksen kortti, siinä ylimääräistä softaa mukana seuraavasti:
Ghost Recon:Advanced Warfighter
GTI Racing
3DMark06

Hetken aikaa pitää antaa kortin lämmetä huoneenlämmössä ennenkuin viitsin laittaa paikalleen (kirotut pakkaset)...

Sitten voisi ajaa ihan kellottamatta 3DMark06:sen läpi, tänään tein saman homman tuolla 7900GTO:lla, tulos oli hiukan reilut 6000pojoa, vakiokelloilla siis (prossu tosin kellotettu).

Sitten voisi ajaa ihan kellottamatta 3DMark06:sen läpi, tänään tein saman homman tuolla 7900GTO:lla, tulos oli hiukan reilut 6000pojoa, vakiokelloilla siis (prossu tosin kellotettu).

Nyt on kortti asennettu. Ajoin 3DMark06:sen läpi vakiokelloilla. 8911 pojoa, eli melkoinen ero tuohon 7900GTO:hon, tosin se nyt oli tiedossakin :)

Seuraavaksi sitten Rivatunerin uusi versio sisään ja varovaista kellottelua :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom