OverClocking

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on kortti asennettu. Ajoin 3DMark06:sen läpi vakiokelloilla. 8911 pojoa, eli melkoinen ero tuohon 7900GTO:hon, tosin se nyt oli tiedossakin :)

Seuraavaksi sitten Rivatunerin uusi versio sisään ja varovaista kellottelua :)

Ok, kellotusta... Core 600, muisti 840, 3DMark06 9873pojoa.

Jonkun verran enemmän tuossa olisi vielä varaa, mutta nuo pitäisi olla vielä varsin turvalliset asetukset. Varmaan jossain välissä koitan vielä vähän kiristellä, mutta nyt mennään näillä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mukavasti ropisee pojoja tuolla, oon suunnitellu kanssa Vistan laittamista mutta odottelen vielä hetken, ja voihan tuon vissiin laittaa dual boottina niin että on Vista ja XP. Tuossa linkkiä kokemuksiin peleistä ja Vistasta niin voi kattella mitä kannattaa välttää ym ym. Source peleissä tuntuis jotain ongelmaa olevan Vistan kanssa, oisko ajurit vielä Nvidialla kesken vai mikä lie.

Pelit + Vista (Murobbs)

Mukavasti ropisee pojoja tuolla, oon suunnitellu kanssa Vistan laittamista mutta odottelen vielä hetken, ja voihan tuon vissiin laittaa dual boottina niin että on Vista ja XP. Tuossa linkkiä kokemuksiin peleistä ja Vistasta niin voi kattella mitä kannattaa välttää ym ym. Source peleissä tuntuis jotain ongelmaa olevan Vistan kanssa, oisko ajurit vielä Nvidialla kesken vai mikä lie.

Pelit + Vista (Murobbs)

Mitä Nvidian sivuilta katsoin, niin kaikki Vistaa varten olevat ajurit on vielä betaversioita, eli kesken tosiaan ovat.

cpu-z softalla on hyvä käydä aina katteleen miten asetukset on, muut toi näyttää hyvin mutta voltteja ei aina näytä oikein. Tuota ei tarvii ees asentaa vaan napauttaa päälle niin se kerää tiedot, voi myös latensseja kattella. Myös emon revikka, käytössä oleva bios ym ym.

CPU

* Name and number.
* Core stepping and process.
* Package.
* Core voltage.
* Internal and external clocks, clock multiplier.
* Supported instructions sets.
* Cache information.

Mainboard

* Vendor, model and revision.
* BIOS model and date.
* Chipset (northbridge and southbridge) and sensor.
* Graphic interface.

Memory

* Frequency and timings.
* Module(s) specification using SPD (Serial Presence Detect) : vendor, serial number, timings table.

System

* Windows and DirectX version.

mulla tulee nyt tässä uudessa kokoonpanossa bugeja vaikka kuinka.
onlinepeleissä ongelmia, coduo ja cod2.
msn, directx heittää herjaa..

Onkos sulla Vista ? jos on XP ja tollaisia ongelmia tulee niin vaihda ajurit, ota kaikki piirisarja, näyttis ym ym ja asenna uusiks jos muuten et saa toimimaan. Vistan kanssa voi olla ongelmia mutta XP:llä ei pitäis mainitsemiasi ongelmia tulla, ota myös DX9 uusiks.

Oon muuten vaihtamassa tätä konetta tehokkaaseen 15 tuumaa tai pienempään laajakuvakannettavaan jos jotain kiinnostaa tehokas pöytäkone.

-Asus P5B-E Plus
-Intel C2D E6600 Conroe + ThermalRight SI-128 & Nexus 120mm. (myös Boxed mukaan)
-2GB Kit Rhino DDR2 1000Mhz 5-4-4-9
-MSI 7900GTO 512MB Sancti (Valmiiksi ilman kellotuksia GTX kelloilla ja identtinen tehoiltaan eikä kulku siihen lopu)
-320GB WesternDigital SATA II 16MB
-120GB Maxtor IDE
-Samsung Writemaster DVD asema 18xDVD SATA
-Sonata II & 450W SmartPower 2.0 + Antec TriCool 120mm & Nexus 120mm tuulettimet.

Jos oikein hyvä kannettava löytyy niin löytyy myös Benq 19 TFT 8ms vasteajalla.

lueskelin muita foorumeita niin tuossa cod2:ssa on jotain kipua, muillakin tekee tuota.

TE jotka olette kellottaneet intelin E-sarjan prossua, tarvitsetteko jossain erityisesti lisä tehoja, huomaako sen kellotuksen esim pelatessa jne...

mulla on e6400 ja katselin aisuitesta niin se heittää "levossa" kertoimeksi 6, ja rsituksessa 8.
miten käy jos biosista nostan väylää, toimiiko yhä tuo kertoimen lasku lepotilassa jne, kokemuksia, kiitos?

No eipä muuten kuin nostamalla north bridgen jännitettä, jospa se auttaisi väyläkestoon. Jos nostat niin käytä pienimpiä mahdollisia nostoja yksi kerrallaan niin näet missä raja sitten kulkee.

lueskelin muita foorumeita niin tuossa cod2:ssa on jotain kipua, muillakin tekee tuota.

TE jotka olette kellottaneet intelin E-sarjan prossua, tarvitsetteko jossain erityisesti lisä tehoja, huomaako sen kellotuksen esim pelatessa jne...

mulla on e6400 ja katselin aisuitesta niin se heittää "levossa" kertoimeksi 6, ja rsituksessa 8.
miten käy jos biosista nostan väylää, toimiiko yhä tuo kertoimen lasku lepotilassa jne, kokemuksia, kiitos?

Itse ainakin nostin sen väylän 333 megaherziin ja kerroin on ollu koko ajan sama 8.

Nostetaas tätäkin taas vähän ylös, kun tuossa omassa koneessa on tuota uutta projektia meneillään.

Eli tämä hetken kokoonpano on seuraava:
Kotelo: Antec P182
Emolevy: Asus Striker II Formula (nVidia 780i piirisarja, 3 way SLI tuella).
Prosessori: Intel Core 2 Extreme QX9650 (3Ghz Quad Core)
Näytönohjaimet: 2xAsus GeForce 8800GTS 640Mb / SLI
Muisti: 4Gb Corsair Dominator 8500CL5 1066Mhz

Ja sitten sitä projektia.
Eli maanantaina pitäisi tulla osat, joilla nykäisen tuolle prosessorille vesijäähdytyksen, sitten voi alkaa kokeilemaan, että mitä tuosta oikein saa irti.

Myöhemmässä vaiheessa ehkä laitan näytönohjaimet samaan jäähdytysluuppiin. Nyt on tosin tulossa ainoastaan 2 tuulettiminen jäähdytin, eli sen joutunee vaihtamaan siinä vaiheessa, jos ne näytönohjaimet tuohon samaan jäähdytykseen laitetaan. Samalla voisi sitten laittaa ainakin North Bridgen, kun se tuppaa noissa nVidian piirisarjoissa lämpenemään melkoisen paljon, vaikka sinne on kuparia ihan kiitettävästi tuupattukin.

Tosin, tuossa emolevyssä tuli mukana pari lisätuuletinta, emolevyä varten, mutta niitä ei normaalin prosessorituulettimen kanssa voi käyttää (sotkevat ilmavirran). Pitää ottaa ne käyttöön nyt, kun saa tuon nestejäähdytyksen prosessorille ja katsoa, että onko niistä mitään hyötyä.

Eikö 8800 GTS 512mb ja 8800 GT -kortit piekse noita 8800 GTS 640mb -kortteja jo suht ankaralla kädellä? Vai päivitteletkö muuta konetta noiden/tuon ympärille?

Eikö 8800 GTS 512mb ja 8800 GT -kortit piekse noita 8800 GTS 640mb -kortteja jo suht ankaralla kädellä? Vai päivitteletkö muuta konetta noiden/tuon ympärille?

Kyllä noi SLI:ssä niille kuokkaan antaa ;)

Ei nuo tuossa loputtomiin tule olemaan, mutta niillä pärjää toistaiseksi ihan mainiosti. Katsellaan sitten, kun 9 sarjasta tulee jotain muuta kuin halpiskortti.

edit:
tuolla ekalla kommentilla tarkoitin siis, että 2x8800GTS nakittaa minkä tahansa yksittäisen kortin.

Kyllä noi SLI:ssä niille kuokkaan antaa ;)

Ei nuo tuossa loputtomiin tule olemaan, mutta niillä pärjää toistaiseksi ihan mainiosti. Katsellaan sitten, kun 9 sarjasta tulee jotain muuta kuin halpiskortti.

edit:
tuolla ekalla kommentilla tarkoitin siis, että 2x8800GTS nakittaa minkä tahansa yksittäisen kortin.
Tietenkinhän SLI:ssä nuo pieksevät kaikki yksittäiset kortit, mutta mietenkin miksi sinulla on kaksi 640mb-korttia eikä esim. kahta 512mb-korttia. Ilmeisesti siis sinulla on jo nuo kortit ja päivittelet muita osia?

Tietenkinhän SLI:ssä nuo pieksevät kaikki yksittäiset kortit, mutta mietenkin miksi sinulla on kaksi 640mb-korttia eikä esim. kahta 512mb-korttia. Ilmeisesti siis sinulla on jo nuo kortit ja päivittelet muita osia?

Siis mulla on nuo kaikki koneessa, paitsi se vesijäähdytys. Näytönohjaimet on hankittu jo silloin, kun noita GT malleja ei vielä ollut markkinoilla.

Siis mulla on nuo kaikki koneessa, paitsi se vesijäähdytys. Näytönohjaimet on hankittu jo silloin, kun noita GT malleja ei vielä ollut markkinoilla.
Juujuu, asia selvä :)

Onnea säätöihin.

Yritän kellottaa E6400 ja siinä olen joskus onnistunut, mutta NYT ..

mulla on ohjeet joiden mukaan oon kellottanut ja toimii, mutta nyt en saa millään nostettua väylänopeutta, biosissa on vain 266 ja kun painan enteriä niin mtn ei tapahdu, siitä mä sitä oon ennen nostellut.

emona asus p5b, jossain on ilmeisesti joku salli/estä systeemi mutten löydä !! apuja , kiitos !

^^ jaahas , homma selvisi. niinkin helppo juttu kuin + nappulalla lisää ja - pienemmälle. ei voi muistaa kaikkea.

karkkimarkit nousi 3d05:ssa 13400 -----> 18900, vähän lisää virtaa tohon Duty WaW:iin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom