OverClocking

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dietka
  • Aloitettu Aloitettu
Argh, nyt vasta ymmärsin mitä tarkoitit. Sama prossu kai teillä on mutta kaverilla reilusti enemmän pojoja..Noh, myöhäistä editoida..

Juu, sitä tarkoitin :) Tai mulla on itseasiassa pykälän tehokkaampi prossu (E6700) ja vielä kellotettuna, eli aika hurjan eron saa, kun on näytönohjaimessa kunnolla vääntöä. Vistan aikaan siirtyessä pitänee päivittää DX10 ohjaimeen, vielä ei ehkä kannata. Kaveri osti 8800 sarjan näyttiksen ja sepä ei sitten olekaan yhteensopiva kaikkien (edes uusien) pelien kanssa. mm. Splinter Cell: Double Agent ei toimi kunnolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja pysyy esim 3.3Ghz kelloilla viileempänä eikä möykkäröi, 50€ hintaa ei tosiaan kyllä kannata muutaman mhz tehonlisäyksestä pelkästään maksaa, ja ei nää C2D coolerit kovaäänisiä ole.

Ootko muuten testannut tuota 3D mark 06:sta? Tai joku muu täällä? Minkälaisia tuloksia siitä?

Mulla paras tähän mennessä 6764 pojoa. 03 versiota en ole jaksanut latailla ainakaan vielä...

4012 pojoa tuli. Näyttäs olevan ihan ok tulos mitä kattelin muiden tuloksia samalla kokoonpanolla. Mikäs näyttis sulla muuten on?

Tossa oli muuten mielenkiintoset ne CPU testit (2 kpl), molemmissa FPS 0-1 eikä yhtään enempää. Mites muilla toi kohta?

Mietin vaan jos Core 2:lla tulee maks 1 frame/sek prossutestissä niin miten toi edes menee läpi vanhemmalla Amd koneella? ;)

4012 pojoa tuli. Näyttäs olevan ihan ok tulos mitä kattelin muiden tuloksia samalla kokoonpanolla. Mikäs näyttis sulla muuten on?

Tossa oli muuten mielenkiintoset ne CPU testit (2 kpl), molemmissa FPS 0-1 eikä yhtään enempää. Mites muilla toi kohta?

Mietin vaan jos Core 2:lla tulee maks 1 frame/sek prossutestissä niin miten toi edes menee läpi vanhemmalla Amd koneella? ;)

Mulla on MSI:n 7900 GTO, kellotettu muistit 1550Mhz, core 700Mhz.

Mä katselin niitä muiden tuloksia kanssa ja esim. koneella jolla tulos oli jotain 16000 pojoa, oli CPU testissä kanssa jotain yhden kieppeillä FPS, eli ne on tosi raskaita. Tuskin menevät edes läpi heikolla prossulla...

Itse asentelin juuri AMD Opteron 165:sen kiinni ja väylätaajuus 200 -> 280.
7600 GT:n kanssa antoi 3D Mark06:ssa 3510 markkikarkkia.
Näyttiksen kellot 600 core ja muisti 800, eli 1,6GHz.
Prosutesteissä kuseisellä ohjelmalla 0,62 ja 0,95 FPS.

Minuakin on kiinnostanut kellottaminen jo pidemmän aikaa, mutta eipä ole löytynyt taitoa muutakuin näyttiksen kellottamiseen.

Minulta löytyy myös vanha tietokone celeron A 300mhz prosessorilla joka ainakin googlen mukaan on ollut todella paljon kellottuva prosessori. Eipä ole senkään kellotteluun ikinä taitoa löytynyt. Eipä tuolla olisi edes väliä vaikka se hajoaisi.

Itsellä oli vastaavalla prosulla varustettu kone muutama sukupolvi sitten.
Celeron A 300MHz meni suoraan 450MHz taajuudelle nostamalla prosun väylätaajuutta 166->200MHz.... Muistaakseni.
Oli tuolloin ihan kurko prosu :rock:

Nyt kyllä alkaa houkuttamaan uudet jäähyt kun on vähän korkeet noi prossun lämmöt, aika hyvä yksilö on tää prossu kun ajelen nyt alivolteilla 1.250 ja kellot 2.8Ghz :D prossulla on kuitenkin coolerin kanssa jotain kontaktiongelmaa tjs kun lämmöt on idlenä 58 ja rarituksessa 70 pintaan ja jopa 72 välähtää taulussa. Kellotaajuudesta en usko johtuvan kun voltit noin alhaalla. Kuitenkin SI-128 houkuttaa kybällä ja testit hehkuttaa.

Thermalright SI-128

OCZ XTC Cooler

Driver Heaven
Björn3D
DragonSteelMods 5/5

Nyt kyllä alkaa houkuttamaan uudet jäähyt kun on vähän korkeet noi prossun lämmöt, aika hyvä yksilö on tää prossu kun ajelen nyt alivolteilla 1.250 ja kellot 2.8Ghz :D prossulla on kuitenkin coolerin kanssa jotain kontaktiongelmaa tjs kun lämmöt on idlenä 58 ja rarituksessa 70 pintaan ja jopa 72 välähtää taulussa. Kellotaajuudesta en usko johtuvan kun voltit noin alhaalla. Kuitenkin SI-128 houkuttaa kybällä ja testit hehkuttaa.

Thermalright SI-128

OCZ XTC Cooler

Driver Heaven
Björn3D
DragonSteelMods 5/5

Aika kovalta kuulostaa nuo lämmöt... mulla on se E6700 prossu, vakiojäähyllä ja tällä hetkellä kellotettuna 3Ghz. Idlessä lämmöt n. 46, Orthoksella mixed testiä 1,5h ja lämmöt nousi maksimissa 67 asteeseen.

Mulla on ollut harkinnassa tämä:
http://www.jimmspc.fi/index.php?page=products&action=productdetails&id=NH-U12F&groupid=&subgroup=

Nykyisillä kelloilla menee tuo vakiojäähykin, mutta kun testasin 3.3Ghz, niin sitten oli idle lämmötkin jo 55 tuntumassa, joten rasituksessa nousisi varmaan lämmöt jo liiaksi.

Joo tuo Noctua on vissiin tän hetken paras jäähy, se on itelläkin yhtenä vaihtoehtona, yks ois myös hieman tehottomampi mutta pienen kokoinen Zalman 8000, jotenkin tekis mieli hommata joku pieni jäähy mutta SI-128 ja Noctua ei siihen sarjaan kuulu ja Zalmani taas ei oo niin tehokas kun noi.

Joo tuo Noctua on vissiin tän hetken paras jäähy, se on itelläkin yhtenä vaihtoehtona, yks ois myös hieman tehottomampi mutta pienen kokoinen Zalman 8000, jotenkin tekis mieli hommata joku pieni jäähy mutta SI-128 ja Noctua ei siihen sarjaan kuulu ja Zalmani taas ei oo niin tehokas kun noi.

Noi tehokkaammat coolerit on tosiaan melkoisia mötiköitä, järjestään painavat sen about 800g. Itseäkin kiinnostaisi joku pienempi, esim. Zalmanin 9500LED, mutta mitä siitä olen lukenut, niin ei järin paljon kehuttu ole...

Tuniq Tower, Thermaltaken Big Typhoon ja sitten tuo Noctua ovat kaikki saaneet kehuja ja ovat about samaa kokoluokkaa, joten kai lähinnä makuasia minkä noista ottaa. Niin ja Scythen Ninja ja Infinity ovat kanssa kehuja keränneet.

Kyllä toi Noctua aikalailla rupee houkuttamaan vaikka täyttääkin puoli koteloa. Aikalailla paras tehoiltaan tuntuis olevan.

Björn3D

Pro Clockers

CPU 3D

Tiedätkö muuten, että löytyykö jostain taulukkoa, josta näkisi, että mikä cooleri omaan koppaan sopii? Vai pitääkö vaan ottaa mittanauha käteen ja katsoa, että mahtuuko... Mulla siis koppana Antecin P150.

Luulis että aika hyvin mahtuu tuohon koppaan kun omaan Sonata II koppaan ainakin Big Typhoon meni heittämällä ja taitaa toi P150 olla aika paljon isompi, ainakin P180 oli joka mulla ennen Sonataa oli.

Luulis että aika hyvin mahtuu tuohon koppaan kun omaan Sonata II koppaan ainakin Big Typhoon meni heittämällä ja taitaa toi P150 olla aika paljon isompi, ainakin P180 oli joka mulla ennen Sonataa oli.

Luulisin, että P150 ja Sonata II on aika samankokoisia, P150 vissiin ihan aavistuksen isompi.

Verkkokaupan sivuilla muuten väitetään, että 8800GTX kortti ei sovi P150 koppaan. Aika outoa jos näin on. Tosin, itse en usko, että sitä ei sinne saisi mahtumaan. Jos ei suoraan mene, niin pienellä kopan "modifioimisella" luulisi sopivan...

Aika kovalta kuulostaa nuo lämmöt... mulla on se E6700 prossu, vakiojäähyllä ja tällä hetkellä kellotettuna 3Ghz. Idlessä lämmöt n. 46, Orthoksella mixed testiä 1,5h ja lämmöt nousi maksimissa 67 asteeseen.

E6400 kellotettuna @ 2,3GHz idle 38,5C. Vakiojäähyllä.

Perhanan cooleja prossuja, heh. :D

Pistä nyt hyvä mies lisää. :D Mulla on nyt 2,66GHz ja oisko kerran peräti 42 asteessa käyny 3h pelaamisen jälkeen.

Millä ohjelmalla mittaat sitä?

Mulla kun on tuo E6700 ja se on vakiokelloilla idlessäkin lämpimämpi kuin 42... CoreTemp näyttää 43 ja Motherboard Manager 44. Kellotettuna siis pari astetta lämpimämpi.

Tai sitten E6700 vaan käy lämpimämpänä kellotti tai ei...

Suositut

Back
Ylös Bottom