Orankilook

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten saa orankilookin pois? Eli se että niska ja pää työntyvät eteenpäin? Selän saa kyllä suoraksi, maha sisään, Rinta ulos ja hartiat taakse... mutta kaula työntyy silti eteenpäin. Joku jänne liian lyhyt? Vois venytellä jotain?

Söörchillä löyty kuinka saa hyvän ryhdin, mutta tästä asiasta ei ollut puhetta...

istu vähemmän tietokoneella, kai se siitä muutamassa vuosikymmenessä ;)
jotain kaulanvahvistusjuttuja voisit kokeilla, hulkki ainakin kyseli jossain välissä millä saleilla sellasia on, en nyt jaksa ite alkaa söörtsittää...

edit: jos sulla on huono näkö ja refleksinomaisesti kaula työntyny eteen ku ei nää kunnolla ja sitten tottunu toho asentoon... menee nyt aika heikoille jäille nää mun arvaukset kyllä... joku lääkäri vois tietää paremmin jos tuo on häiritsevää..

Räkä sanoi:
eikös esim. jos tekee paljon penkkiä (siis pelkästään) saa tuollaisen olemuksen aikaiseksi? Tai näin yksi kaveri joskus sanoi..
KYLLÄ! Varsinkin jos ei venyttele rintaa, se alkaa kiristyyn ja silloin vastapainoks tarvis treenata selkää ja venytellä rintaa paljon. Sama juttu se on likimain joka lihaksen kanssa, puhutaan vastavaikuttajalihaksista joita tarvis myös treenata. Likimain näin se menee :jahas:

nelkku sanoi:
jos sulla on huono näkö ja refleksinomaisesti kaula työntyny eteen ku ei nää kunnolla ja sitten tottunu toho asentoon... menee nyt aika heikoille jäille nää mun arvaukset kyllä... joku lääkäri vois tietää paremmin jos tuo on häiritsevää..

Mulla on just tollanen huonosta näöstä johtuva "nörtti-look". Ei tullut nuorena käytettyä laseja vaikka olis tarvinnut. Onneks ei ole ainakaan vielä ollut mitään niskakipuja. Kenelläkään vinkkejä miten sais itsestänsä normaalin? :(

Kyllä mulla pitäis näkö olla kohdallaan. Meinaan että kyllähän sitä päätä voi väkisin yrittää vetää taakseppäin, mutta ei se kaulan asentoa muuta. Jotain epäkkäiden kanssa tekemistä? En tee liikaa penkkiä, enkä myöskään ymmärrä mitä kaulan asennolla on rintalihasten kanssa tekemistä... aivan kuin tarttis rusauttaa sisäänpäin toi yläselkä niin että kaula vääntyis taakseppäin :)

Räkä sanoi:
eikös esim. jos tekee paljon penkkiä (siis pelkästään) saa tuollaisen olemuksen aikaiseksi? Tai näin yksi kaveri joskus sanoi..
liiallinen penkin vääntäminen työntää olkapäitä eteenpäin, tuskinpa kaulaa. itsellänikin on hieman tuota 'olkapäät eteen'-lookkia mut kaula on kyllä ihan normaali..

nelkku sanoi:
liiallinen penkin vääntäminen työntää olkapäitä eteenpäin, ..
Pitää muistaa tehdä tarpeeksi myös selkää ja takaolkapäitä niin välttyy tuolta.

juu hyvällä lihastasapainolla voi parantaa ryhtiä ja hyvinkin voi olla että tuo kaulajuttukin paranee jotain lihasryhmää treenaamalla.

jooh ja tosiaan ne rintalihakset vetää olkapäitä eteenpäin, my bad - sry m8 :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Carbon sanoi:
Meinaan että kyllähän sitä päätä voi väkisin yrittää vetää taakseppäin, mutta ei se kaulan asentoa muuta. Jotain epäkkäiden kanssa tekemistä? En tee liikaa penkkiä, enkä myöskään ymmärrä mitä kaulan asennolla on rintalihasten kanssa tekemistä...

Ootko koittanut venyttää kaulaa? Eli oikealla kädellä painat vasenta tissiä alaspäin ja samalla taivutat kaulaa taakse oikealle viistoon. Ja sama toiselle puolelle. Tässä ainakin huomaa jos joku jänne hanittaa vastaan...

Näin Hierojana voisin suositella yläseläm-,niskan-ja rintalihasten hierottamista. Eikä se venyttely haittaa vaikka jumi on voimaa ja voima on nopeutta.

Joskus minulle neuvottiin hyvänä ryhtiliikkeenä, ylätalja seisten suorinkäsin :). Kuulostaa oudolta mutta ihan looginen. Muistaa vain pitää olkapäät, selän ja lantion kontrollissa. Ottaa myös siihen poikittaiseen vatsalihakseen joka taas auttaa vatsan pömpötykseen.

Venyttele hauiksia, etuolkapäitä, rintoja ja mikäli vatsat on heikohkot vahvista niitä.

jotenkin näin:
orankilooki = rinnat vetää olkapäitä kasaan eteenpäin, hauikset vetää olkapäitä ja käsiä gorilla tyylille, heikko selkä antaa periksi noille vedoille(?), heikko vatsa ei jaksa osallistua ryhdin pitämiseen ja jotkut väittää, että takajalat on myös mukana tässä ryhdin pitämisessä(voi ehkä olla).

Joten IMO asiassa on hieman enemmän kuin vain rinnan venyttely ja takaollkapäiden hulluna treenamisesta..korjatkoon jos joku tuntee asiaa!

mites sitten näistä sämpylöistä kainaloissa pääsee eroon? :jahas:
Eiku ihan tosissaan. Kädet ei enään luonnollisesti menekkään sivuille vartalon myötäisesti, vaan tuppaavat rentoina roikkumaan hieman ulospäin..siis sivuille.. aivan kuten olisi "pienet sämpylät kainalossa" so to speak.
Ja EI en tee tätä tahallani, vaan oikeasti jos yritän painaa kädet kylkiin kiinni niin kiristää jossain(ei päässä, tämä ei ole psykologista). :(
ps. no nyt nolottaa. :nolo:

Mulla on kans ollu vähä samaa ongelmaa ja hierojan kanssa tultiin siihen tulokseen että kaulan etupuoliset lihakset on ihan tukossa ja vääntävät päätä eteenpäin muodostain tollasen oranki-lookin. Ne on todella vittumaiset hierotuttaa mut avun kyllä huomaa heti. Itse voi toki venytellä silleen et käännät pääsi oikealle sivulle olkapää linjan mukaisesti, lasket olkapään niin alas kuin voit ja painat vasemmalla kädellä avustaen leukaasi olkapäätä kohti. Venytys pitäisi tuntua sen puolen lihaksessa jonne käännyt. Samo sitten toisinkin päin. Venytys voi aiheuttaa vähän ristiriitaisia tunteita ja ehkä pientä kramppaamista mutta auttaa ainakin mulla :rock:
Eräs toinen mikä parantaa ryhtiä on seistä seinän vieressä selin niin että mahdollisimman suuri osa ihmisestä koskettaa seinää ja opetella sitten vaan yleensäkin olemaan tuossa asennossa. Toki samaa voi soveltaa maassa selällään maaten. Vanhaksi koettu hyvä temppu on ottaa puolen tunnin päivä nokoset kovalla lattialla selällään maaten. Se avaa ja venyttää mukavasti. Niskan, epäkkäiden ja hartiaseudun venyttely on tietysti ehdottoman tärkeää ryhtiä parannettaessa. :thumbs:

skb sanoi:
Näin Hierojana voisin suositella yläseläm-,niskan-ja rintalihasten hierottamista. Eikä se venyttely haittaa vaikka jumi on voimaa ja voima on nopeutta.

Ongelma on varmaan kuitenkin kaulan puolen kireät lihakset (ja mahdollinen niskan heikkous?). Eli mee hierotuttamaan niitä kaulan lihaksia, hyvä hieroja/fysioterapeutti osaa varmasti antaa ohjeet kuinka venytellä/vahvistaa ongelmakohtia.

En ole varma ymmärsivätkö muut tän nyt oikein, mutta ymmärsin, että sun selkäranka kääntyy siinä niskan alkamis kohdassa eteenpäin. Mulla on tällanen juttu, vaikka olen yrittänyt venytellä ja treenata vaikka miten. En saa mitenkään sitä linjaan selkärangan kanssa, vaikka painaisin leuan rintaan, ottaisin keukot täyteen ilmaa ja vetäisin vatsan sisään. Mä olen ainakin tyytynyt treenaamaan niskaa ja epäkkäitä niin paksuks, ettei tätä sitten joskus ees huomaa :D .

Sen kuuluukin kääntyä eteenpäin jonkinverran. Mutta jos tämä mutka on korostunut niin siihen on varmaan joku syy (esim. lihaskireys/heikkous) jonka ammattilainen pystyy selvittämään. Eli parhaimman avun saa edelleen jostain muualta kuin keskustelupalstoilta koska näkemättä on vaikea sanoa yhtään mitään.

nelkku sanoi:
juu hyvällä lihastasapainolla voi parantaa ryhtiä ja hyvinkin voi olla että tuo kaulajuttukin paranee jotain lihasryhmää treenaamalla..
Juu kaulaa.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom