Opintotukia voisi näköjään laskea!

:david:

Avaus oli tarkoituksella provosoiva, koska vitutus on edelleen pinnassa.

Ootko kade kun opiskelijat vetää kännit kun ite meet nukkumaan pikkukakkosen jälkeen?
Niin ja heti kun tuet tulee tilille niin mennään vetämään kaikkia ohikulkioita turpaan, lisää viinaa lisää rahaa!!! Ja aamulla jatketaan :kippis1: Onhan se kiva kun veroeurot kustantaa minunkin kaljat. Täytyykin lähteä tästä A-Markettiin (alko) että saa kaikki tuet pois samantien...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootko kade kun opiskelijat vetää kännit kun ite meet nukkumaan pikkukakkosen jälkeen?
Niin ja heti kun tuet tulee tilille niin mennään vetämään kaikkia ohikulkioita turpaan, lisää viinaa lisää rahaa!!! Ja aamulla jatketaan :kippis1: Onhan se kiva kun veroeurot kustantaa minunkin kaljat. Täytyykin lähteä tästä A-Markettiin (alko) että saa kaikki tuet pois samantien...

Mitäs sie raukka siellä alkossa? Viinaa ei junnuille myydä..

Itse olen yksi noista haalaripelleistä. Tosin en myönnä että käyttäytyisin erityisen idioottimaisella tavalla haalarit päällä vaan aina pyrin käyttäytymään kohteliaasti kuten silloin kun on normivaatteetkin päällä.

Minulle opiskelijajärjestötoiminta on tärkeää jo sosiaalisista syistä ja se on muuten vaan opettavaa; monesti bileissä ollaan jopa töissä siellä, tapaamassa ystäviä eikä välttämättä edes humalassa. Opintorahaan itse en vaadi korotusta, ainoastaan vapaaseen tulorajaan. Juhlimiset rahoitan työssä käymällä: Kesälomat töissä, Joululomat töissä, hiihtolomat töissä et cetera. Lisäksi minulla on lainaa, joita en kyllä dokaamiseen laita enkä muutenkaan käyttöön. En silti valita, sillä itse haluan uskoa työn tekemiseen valittamisen sijaan; toivottavasti vielä joskus vietän edes pientä kesälomaa.

Kuitenkaan en näe olevani enempää tilivelvollinen tekemisistäni, opintorahasta minulle ei vuokran, ruokien tai laskujen jälkeen ihan liikaa juhlimiseen. Enkä koe olevani paha ihminen, vaikka olenkin sitä mieltä, että tulorajat ovat matalia. Maksan veroja valtiolle niin töistäni kuin pääomatuloistakin, enkä halua enempää opintorahaa. Näillä näkymine valmistun alle neljässä vuodessa, jossa on vaihto välissä. Haluan vain, että opiskelijat, haalarikansa sekä tavan ihmiset käyttäytyvät aina hyvin ja voidaan elää sulassa sovussa.

Valittakaa vähemmän ja tehkää enemmän.

lähdempä taas yöksi töihin...vittu kun me opiskelijat ollaan mulkkuja

p.s. en omista haalareita

mikä juttu tossa haalari pukeutumisessa on? itse en kehtaisi moiseen asuun pukeutua vaikka kuinka olisin teekkari. ei sillä että se olisi ruma asu vaan ihan muista syistä. mielestäni se vain on jotenkin niin pellen näköistä touhua. varmaan on monia joilla on "oikeus" pukeutua tohon haalariin mutteivat sitä syystä tai toisesta tee?

mikä juttu tossa haalari pukeutumisessa on? itse en kehtaisi moiseen asuun pukeutua vaikka kuinka olisin teekkari. ei sillä että se olisi ruma asu vaan ihan muista syistä. mielestäni se vain on jotenkin niin pellen näköistä touhua. varmaan on monia joilla on "oikeus" pukeutua tohon haalariin mutteivat sitä syystä tai toisesta tee?
Hienoja ovat <3

Haalarit luovat yhteishenkeä, näyttävät kuka opiskelee mitäkin ja missä ja ovat vielä kestävää lämmintä materiaalia. Haalareiden kanssa ei ole väliä mitä niiden alla on, joten ei tarvitse sen suuremmin miettiä mitä pistää päälle. Ei tule myöskään eriarvoisuutta, kun kaikilla on samaa päällä.

Enkä ole huomannut haalarikansassa muuta kuin heille itselleen haitallisia ja noloja sikailuja :D Eivät käsitykseni ja omien kokemusteni mukaan esim. tappele tai riehu sen suuremmin sivullisia kohtaan.

On se ihme että vapun aikaan kun opintovuosi on päättymäisillään näkee haalareita liikenteessä. Käsittämätöntä. Mokomatkin yhteiskunnan loiset, vieläpä dokaavat koko ajan!

Tää tredi on kyllä parhautta. Alko lämmittään niin että taidan kävästä alkossa ja ostaa El Tiempoa(4,80 €)!. Puistossa nähdään!

varmaan on monia joilla on "oikeus" pukeutua tohon haalariin mutteivat sitä syystä tai toisesta tee?

Täälläkin on yksi. Haalarit saatiin käytännössä "talon puolesta", mutta kyllä ne pääasiassa tuolla komerossa ovat pölyttyneet. Jonkun kerran olen niitä tuolla yliopiston tapahtumissa pitänyt, mutta en helevetissä lähde ne päällä mihinkään ihmisten ilmoille. Hävettäisi ihan liikaa.

Tässä olen huhtikuun lopulta tähän päivään seurannut näiden haalarisikailijoiden vapun viettoa ja havainnut ristiriidan, jonka olen toki huomannut ennenkin. Kovasti vingutaan korotusta opintorahaan ja silti on varaa ryypätä ja hillua päivästä toiseen..wtF? Eikä tämä ole vain vapun meininkejä ja vaan samaa hurlumheitä läpi lukukauden.

Eli ei missään nimessä korotusta opintorahaan!

Itse valmistuin pari vuotta sitten ja tuota opiskelijatouhua jouduin seuraamaan. En ostanut haalareita, enkä käynyt ensimmäisessäkään opiskelijaörvellyksessä tuhlaamassa aikaani. Hoidin opinnot määräajassa ja dokailut hoidin kavereiden sekä mamman kanssa. Lainat nostin tietty täysimääräisinä ja hengissä pysyin ja oikein mukavasti meni.

Opintoraha voisi olla korvamerkattua rahaa muovisessa muodossa ruokaan, opiskeluvälineisiin ja matkakuluihin äiteen tykö :D No joo.. Tiedän, että se ei toimisi..

En ole siis absolutisti tai muu hauskanpidon vihaaja. Menee vaan hieman yli tuo meno. Eihän sitä kunnollinen työssäkäyvä ihminen saa edes teraseilla dokata rauhassa, kun viinan makuun yliopistossa ensimmäistä kertaa päässyt tuleva maisteri kavereineen pilaa tunnelman :curs:

Jopas helpotti..

No johan on topiikki. Itse ryppäilin haalarit päällä siinä missä muutkin ja valmistuin reilussa kolmessa vuodessa (yliopisto) kiitettävin arvosanoin. Rahat ryypiskelyyn tulivat porukoilta/omista busineksissä. kaikki tuet menivät suoraan vuokraan.

Itse kannattaisin opintotuen sitomista opiskelunopeuteen. Muuten opiskelun voisi laittaa vaikka maksulliseksi, jos kompensaatio valmistumisen jälkeen olisi motivoiva (mitataan ostovoimassa). Mutta tässä sossukonkurssissa kannattaa nauttia kaikista tuista mitkä saa irti, ja varsinkin opiskelijaelämästä, jonka jälkeen insentiiviloukku viekin loput ilot elämästä.

Kyllähän se rankka opiskelu vaatii rankat huvit. Jos liikaa vituttaa haalari"pellet" niin voi jäädä kotiin vapuksi. Ja juomat ostetaan omilla säästöillä, kun tuet on jo menny vuokraan ja ruokiin.

Taas tätä samaa valitusta... Minun mielestäni on opiskelijoiden oma valinta dokata 3 kertaa viikossa 10e arvosta viinaa,mäyräkoiraa tai euron tuoppeja, ja sitten elää sillä makaronilinjalla 2e/päivä.

Tietysti joillain opiskelijoilla suhde on 10e päivässä ruokaan ja satunnaista dokausta, sekin on oma valinta, enkä olisi ihan varma, että tuo elämäntyyli paljoa enempää opintoja edistää, kyllä se nollaus varmasti auttaa myös opiskelumotivaatioon...

Ja tosiaan kyllä se opintotuki on sen verran pieni, että riitää tuurilla siihen vuokraan ja makaronilinjaan. Siihen päälle se 500e työtä niin aika kevyesti riittää 100-200e dokaukseen. Tukia pitäisi nostaa niin, että riittäisi edes siihen vuokraan ja kohtalaiseen ravitsemukseen...

Itsekin lähitulevaisuudessa kunnon opiskelijaksi siirtymässä...

Tulee vaan taas semmonen olo, että työssäkäyvät AMIKSET purnaa tässäkin threadissa.

Viina on kuitenkin halpaa ja on tässä kouluaikana tahkottu töitä, että saa virosta kannettua 3.5 eurolla 0,5 l viru valgeeta. Se vaan tuntuu nyppivän ihmisiä, kun opiskelija voi vetää keskellä viikkoa haalarit päällä viinaa ja itse joutuu menemään aamulla taas töihin.

Koittakaa nyt vaan kestää kuitenkin tai menkää itse kokeilemaan opiskelua, jos päätä/kiinnostusta riittää, muuten turvat tukkoon.

Terveisin vastavalmistunut Insinööri

Tulee vaan taas semmonen olo, että työssäkäyvät AMIKSET purnaa tässäkin threadissa.

Mitä vikaa amiksissa on? Pelle. Kuka vastavalmistuneen insinöörin puolesta oikeat työt tekisi ilman amiksia?

;)

Koittakaa nyt vaan kestää kuitenkin tai menkää itse kokeilemaan opiskelua, jos päätä/kiinnostusta riittää, muuten turvat tukkoon.

Joo käyty on.

Onnea valmistumisen johdosta!

Viina on kuitenkin halpaa ja on tässä kouluaikana tahkottu töitä, että saa virosta kannettua 3.5 eurolla 0,5 l viru valgeeta. Se vaan tuntuu nyppivän ihmisiä, kun opiskelija voi vetää keskellä viikkoa haalarit päällä viinaa ja itse joutuu menemään aamulla taas töihin.

haha mitäs insinööri teet jos ei ole amiksia? :D

vituttais vaan piirrellä työkuvia ja vertailla niitä toisten alojen insinöörien kanssa ja ihmetellä kun mitään ei tapahdu.

vai luotatko kiina-ilmiöön niin vahvasti että kunhan pääset työelämään paremmin kiinni niin kaikki teollisuus on siirtynyt sinne?

enkä kyllä sanois että insinöörikoulutus ois mitenkään haastavaa. pari kurssia joissa joutuu oikeesti tekemään jotain, loppu yhtä paskanjauhantaa ja vanhojen asioiden kertailua.

Tässä olen huhtikuun lopulta tähän päivään seurannut näiden haalarisikailijoiden vapun viettoa ja havainnut ristiriidan, jonka olen toki huomannut ennenkin. Kovasti vingutaan korotusta opintorahaan ja silti on varaa ryypätä ja hillua päivästä toiseen..wtF? Eikä tämä ole vain vapun meininkejä ja vaan samaa hurlumheitä läpi lukukauden.

Eli ei missään nimessä korotusta opintorahaan!

Itse valmistuin pari vuotta sitten ja tuota opiskelijatouhua jouduin seuraamaan. En ostanut haalareita, enkä käynyt ensimmäisessäkään opiskelijaörvellyksessä tuhlaamassa aikaani. Hoidin opinnot määräajassa ja dokailut hoidin kavereiden sekä mamman kanssa. Lainat nostin tietty täysimääräisinä ja hengissä pysyin ja oikein mukavasti meni.

Opintoraha voisi olla korvamerkattua rahaa muovisessa muodossa ruokaan, opiskeluvälineisiin ja matkakuluihin äiteen tykö :D No joo.. Tiedän, että se ei toimisi..

En ole siis absolutisti tai muu hauskanpidon vihaaja. Menee vaan hieman yli tuo meno. Eihän sitä kunnollinen työssäkäyvä ihminen saa edes teraseilla dokata rauhassa, kun viinan makuun yliopistossa ensimmäistä kertaa päässyt tuleva maisteri kavereineen pilaa tunnelman :curs:

Jopas helpotti..

Joo oot mun sankari! :rock: ............NOOT

haha mitäs insinööri teet jos ei ole amiksia? :D

vituttais vaan piirrellä työkuvia ja vertailla niitä toisten alojen insinöörien kanssa ja ihmetellä kun mitään ei tapahdu.

vai luotatko kiina-ilmiöön niin vahvasti että kunhan pääset työelämään paremmin kiinni niin kaikki teollisuus on siirtynyt sinne?

enkä kyllä sanois että insinöörikoulutus ois mitenkään haastavaa. pari kurssia joissa joutuu oikeesti tekemään jotain, loppu yhtä paskanjauhantaa ja vanhojen asioiden kertailua.

Hieno viesti! Harvemmin ihminen onnistuu esiintymään vilpittömän tyhmänä ja samalla herättämään jonkinlaisia säälinsekaisia tunteita, vieläpä vain tekstin välityksellä. Verbaalista lahjakkuutta tavallaan, arvostan.

Hieno viesti! Harvemmin ihminen onnistuu esiintymään vilpittömän tyhmänä ja samalla herättämään jonkinlaisia säälinsekaisia tunteita, vieläpä vain tekstin välityksellä. Verbaalista lahjakkuutta tavallaan, arvostan.

vilpittömän tyhmänä?

Olen jo pitkään ollut sitä mieltä että suurin osa valtiontuista; opintotuki, sossutuki, työttömyyskorvaus, jne. pitäisi maksaa maksaa esim. ladattavalle maksukortille jolla ei pystyisi ostamaan/maksamaan alkoholi- ja tupakkatuotteita. Alkaisi spurgutkin katoamaan alepan edestä aika nopeasti. Omalla työllään tienaamallaan rahallaan jokainen ostaa mitä tahtoo, mutta en ymmärrä miksi verorahoista kustannettavilla tuilla mahdollistetaan epäterveen elämäntavan ylläpitäminen.
Inskalle nobeli tästä. Olisi muuten oikeasti hyvä keksintö.

Inskalle nobeli tästä. Olisi muuten oikeasti hyvä keksintö.

Jep, todella hyvä idea. Eikä olisi varmaan edes kauhean vaikeaa toteuttaa. Tietty kaikki dokut ja urpot alkais tuostakin valittaa, tai sitten koittaisivat epätoivoisesti vaihtaa maksukortilla ostamaansa ruokaa rahaan tai viinaan ja röökiin.

Mulla menee opintotuet ja asumistuet kyllä vuokraan ja safkaan, kun tulee syötyä niin perkeleesti. Työllä saaduilla rahoilla voi sit ryypätä ja rellestää (ja matkustella ym.).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom