- Ikä
- 41
Kaiketi tässä nyt tarkoitettiin sitä, että aloittajan kaltaiset henkilöt eivät ole ruinaamassa isompia tukia, kun taas opintotukensa dokaavat haalaripellet sitä vastoin ovat. Näin minä sen tulkitsin. Ja huomautetaan että termistö oli täysin kopioitua eikä mitenkään itse käyttämääni eikä tässä myöskään ollut omia mielipiteitäni asiasta.
hyvä tiivistys
tuon kyllä ymmärrän. sit jos ei ois varaa ryyppäillä ja porukka rupeais näyttämään nälkäsiltä afrikkalaisilta uniseffin(tjsp) mainoksista niin ois varmaankin oikeesti aiheellista korottaa opintotukia. esimerkiks keski-euroopassa ei tunneta käsitettä opintotuki.
mieluummin tosiaan jo mainitut tiukemmat opintokrediittivaatimukset tuen saamiseks plus tulorajat joko kaksinkertaiseks tai kokonaan pois. tästä saatu hyöty olis verorahat plus työkokemusta opiskelijalle -> varmempi työllistyminen. työllistymiseenhän mun mielestä tuon tukijärjestelmän pitäis johtaa.
tän lisäks tulos tai ulos joka paikassa. loppuis se 40v yliopiston kirjoilla norkoilu(eli kaikki opintotuki nostetaan jotta voidaan päälle 30v norkoilla lisää yliopistolla töihinmenon ja verojen maksamisen sijasta ja tietenkin nostaa sen ajan sossusta rahaa).
e: ps. myydään haalari, käyttämätön. näin koulun loppusuoralla oon ihan tyytyväinen että jäänyt käyttämättömäks moinen kapistus. mieluummin syö kunnolla 4 viikkoa kuin kituuttaa pelkällä makaroonilla 3vkoa..