Oon ihan ummikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aamulla minulla on yleensä kauhea nälkä ja jostakin kumman syystä puuro ei kunnolla pidä nälkää. 40g hiutaleita (kauralese ja ruishiutale) + 100g Keso raejuustoa. Tunnin päästä tuosta on jo nälkä tai ainakin luulen niin... ainakin tekisi mieli jotakin puputtaa.

Mä opin mun kevään ketolla arvostamaan rasvaa ihan erilailla. Rasva pitää nälkää ihan törkeen hyvin. Mä kehottaisin sua hivauttamaan puuron sekaan joko öljyä tai muuta rasvaa.

Juuri toi voisilmä tekee puurosta mulle lähes täydellistä ravintoa. Hiutaleet, vesi, rasva ja esim. raejuusto.. Mitä muuta ihminen enää kaipaa? Lämmintä, hyvää, ravitsevaa ja pitää nälkää pitkään.

Ilman voisilmää puuro läpäsee mun ruuansulatuskanavan, nopeammin kun ehdin keittää lisää.

Kannattaa kokeilla.

Kiitti. Mö vippasin kitusiini äsken kalaöljykapselit, puuron ja raejuuston. Pitäköön nyt nälkää pois niin kauan kun pitää ja sitten syön taas.

Olen saman huomannut esim. rasvaton jugurtti on mulle sama kun vettä joisi... Ei vie nälkää yhtään, varsinkaan sitten pidä. Eli rasvaa täytyy ruveta lisäämään.

Kiitti. Mö vippasin kitusiini äsken kalaöljykapselit, puuron ja raejuuston. Pitäköön nyt nälkää pois niin kauan kun pitää ja sitten syön taas.
Ei näin...:)
Vaan syöt suunniteltuina aikoina etkä odota sitä nälän tunnetta..naposteluun valmistaudut niin että kuorit vaikka porkkanoista 'sormikokoisiksi' paloiksi ja laitat valmiiksi jääkaappiin napostelunhimoa varten. voi sitten hyvällä omalla tunnolla pureksia napostelun tarpeeseen ja leuat saa töitä. Yritä järjestää ruokailut noin 3h välein niin ei tarvitse odottaa nälkää ja silloinkin kun masu vähän kurnii niin ruoka-aika ei kovin kaukana ole kun syö tiheään. Tiedäthän, että jäävuorisalaatti, kurkku ym...ovat kaikki niin matalan energiapitoisuuden omaavia ruoka-aineita että niistä voit syödä masun täyteen ihan huoletta. Teet vaikka tosi reiluja salaatteja joihin laitat öljypohjaisen kastikkeen ja proteiinia sitten tuosta tonnaristam feta tai raejuustosta ym. Saat 'luvalla' syödä paljon...jos ymmärrät mitä tarkoitan...pääset taas syömiseen kiinni ilman pelkoa lihomisesta. Sitten vaikka kylkeen pari ruisleivän palaa...Tärkeintä on saada selkeä rytmi ruokailuihisi ilman että lasket tunteja ja seuraat kuinka kova nälkä tulee...itse asiassa oikein syödessä ei juuri koskaan pitäisi olla nälkä eikä myöskään ähky.

Jeps, taidat puhua totta Pia-Maria H. Minä odotan aina liian kauan koska "saan" syödä. Ja sitten kun syön haluan olla ihan ähkyssä... mitä en kuitenkaan koskaan juurikaan ole, että ei "tarvitsisi" kohta sitten taas syödä.

Olen koittanut siitä saakka suunnitella ruokavaliooni kun luin sinun ensimmäisen viestin.
Kaloreita ajattelin laittaa joka päivälle 1400 ja lauantaina ja sunnuntaina en suunnittele ollenkaan, kun kokataan yleensä poikaystävän kanssa yhdessä ja vaikea tietää mitä hän haluaa. Voisinhan minä muuten sen päivän suunnitella, jättää päivällisen avoimeksi.

Tälläista settiä aattelin huomiselle.
Klo 12:00 2 ruisleipää levittellä, kalkkunaleike ja keitetty kananmuna toisen päällä + rehuja, kalaöljykapselit.
Klo 15:00 Ohrapuuro 35g+kauralese 10g, 50g vadelmia ja pellavansiemeniä.
Klo 18:00 Chorizo (vai miten kirjotetaankaan)-makkara, 40g (Lidl:n) perunamuusijauhetta muusiksi, punajuuria ja porkkana raastetta, 50g raejuustoa, näkkäri levitteellä.
Klo 22:00 Tonnikalaa 70g, iso salaatti ja kaksi ruisleipää
Sitten vielä paria tuntia ennen nukkumaan menoa viili ja 20g manteleita.

Piti kirjoittaa vielä, että kalorit tossa jää vajaaksi siis 1400 kcal:sta, mutta voisin jälkkärin syödä kun on perjantai (tyyliin suklaapatukka) ja pari hedelmää varmaan menee muutenkin ilman laskemisia.

Jeps, taidat puhua totta Pia-Maria H. Minä odotan aina liian kauan koska "saan" syödä. Ja sitten kun syön haluan olla ihan ähkyssä... mitä en kuitenkaan koskaan juurikaan ole, että ei "tarvitsisi" kohta sitten taas syödä.

Olen koittanut siitä saakka suunnitella ruokavaliooni kun luin sinun ensimmäisen viestin.
Kaloreita ajattelin laittaa joka päivälle 1400 ja lauantaina ja sunnuntaina en suunnittele ollenkaan, kun kokataan yleensä poikaystävän kanssa yhdessä ja vaikea tietää mitä hän haluaa. Voisinhan minä muuten sen päivän suunnitella, jättää päivällisen avoimeksi.

Tälläista settiä aattelin huomiselle.
Klo 12:00 2 ruisleipää levittellä, kalkkunaleike ja keitetty kananmuna toisen päällä + rehuja, kalaöljykapselit.
Klo 15:00 Ohrapuuro 35g+kauralese 10g, 50g vadelmia ja pellavansiemeniä.
Klo 18:00 Chorizo (vai miten kirjotetaankaan)-makkara, 40g (Lidl:n) perunamuusijauhetta muusiksi, punajuuria ja porkkana raastetta, 50g raejuustoa, näkkäri levitteellä.
Klo 22:00 Tonnikalaa 70g, iso salaatti ja kaksi ruisleipää
Sitten vielä paria tuntia ennen nukkumaan menoa viili ja 20g manteleita.
No niin..mä en nyt hirveästi puutu erityisesti mihinkään ateriasisältöön vaan totean että tuo rytmi on tuossa hyvä. Iltasalaattii vaan sitten öljyä. Sitten asennoidut pupeltamaan tuon suunnitelmasi kuin koira joka päivä (paitsi vkl). Jos tekee mieli joku patukka syödä niin syöt sen suunnitelmasi ruokien LISÄKSI jälkkäriksi...et siis rupea vähentelemään mistään. Sulla on paljon terveellisiä ja hyviä ruoka-aineita ja taatusti omaa suunnitelmaasi noudattamalla voit piankin hyvin ja huomaat myös että nälkä kasvaa syödessä kun aineenvaihduntasi aktivoituu. Tuosta hikoilusta...ei se hikoilu merkki mistään bulkkaamisesta aina ole..itse hikoilen kisadietillä eli miinuksilla kuin mikäkin...ja mä ainakin pidän hikoilua hyvänä asiana...kehossa tapahtuu selvästi jotain, nesteet liikkuu ja aineenvaihdunta viestittelee toimivuudesta..eli hikoile hymyssä suin, se on usein vaan hyvä merkki! Nyt sitten pidät ruokapäiväkirjaa ja kirjaat joka päivä nuo samat pöperöt ylös ja fiilikset. Laitat ruoan aina valmiiksi annokseksi ennen kuin alat syömään, nautit joka suupalasta ja olet hyvällä mielellä kun olet pysynyt suunnitelmassasi. Sitten voit lisätä suunnitelmaasi esimerkiksi kolme lenkkiä viikossa ja päätät minä päivinä ja mihin aikaan ne teet..jälleen koet onnistumista suunnitelman toteuttamisesta ja herättelet kehoa ulkoilemalla. Pian huomaat, että näytät paremmalta, voit paremmin ja tuntuu itsestäkin hyvältä ajatukselta nostaa hieman energiamääriä. Muuten keksit muita mielenkiinnonkohteita ruoan lisäksi, palkitset itseäsi jollain pienillä jutuilla ruoan sijasta..tällä tarkoitan nyt vaikka kivaa leffaa tai uutta dödöä. Kiinnität huomiosi muihin juttuihin ja huomaat että odotat jo viikonloppuja jolloin voit hyvällä mielellä herkutella ja valmistaa herkkuruokia yhdessä poikaystäväsi kanssa. Ainakaan kuukauteen et edes vilkaise vaakaa tai mittanauhaan..anna kehosi kertoa omasta tilastaan ilman noita mittareita. Tuosta tilanteesta sinua odottaa onnistumisen tie ja uskon, että pystyt siihen ja huomaat mitä kaikkea ihanaa ympärilläsi on, ruoasta tulee se tankkausväline jotta jaksaa tehdä kivoja asioita ja olla aktiivinen ja toisinaan viikonloppuisin se on erityinen syy kokoontua yhteen ystävien kanssa ja tuoda makuja elämään..:haart::haart:

Hymyssä suin luin kirjoitustasi Pia-Maria H. Tuli pirteämpi ja parempi mieli. :)

Hyvä, että kuulostaa hyvältä tuo minun suunnitelma. Oli se sitten vaikeetakin.
Rytmi on helppo pitää tuollaisena viikolla kun menen sentäs pikkasen aikasemmin nukkumaan, viikonloppuna luultavasti kaikki siirtyy tunnilla or so myöhemmäksi.

Joo enpäs tiedä mikä on mut pistänyt niin hikoilemaan, mutta kai sekin siitä sitten... Enkä ota siitä nyt sitten taas stressiä. =) Olenkin jo aina aamuisin tehnyt päivällisen itselleni valmiiksi jääkaapiin, ei tarvitse kun lämmittää ja syödä kaikki se mitä on tehnyt. Tänäänkin tein niin.
Kaikista vaikeinta on varmasti tuo rasvojen lisääminen... Kun kauhulla aattelen että yhdessä teelusikallisessa öljyä on yli 90 kcal. Niin pieni määrä ja niin paljon kaloreita. Tässä rupean ajattelemaan usein, että miksi laittaa se öljy... voisin noillakin kaloreilla saada syötyä enemmän. Mutta, mutta... Tämä ajattelutapa pitää muuttaa.

Liikumaan alan heti kun olen pirteempi... Nyt olen koko ajan väsynyt, energiaa ei ole juuri mihinkään. Tänäänkin piti hääsätä kotona, mutta sekin jäi. Koko päivän ollut vain koneella.

Viikonloppuja ajattelen vielä kauhulla... silloin yleensä tulee syötyä rasvasempaa ruokaa kun viikolla... en siis innolla enään odottele kokkaamista yhdessä. Asia oli toisin pari vuotta sitten. Silloin vielä kokkailtiin poikaystäväni kanssa melkein joka päivä jotakin hyvää ruokaa, päivän kohokohta. =) No jospa sekin muuttuu ajan kanssa.

Vaakaa tosiaan ei kannattas edes omistaa, siihen hyppään aina, vaikka ei pitäisi.
LOPETAN SEN. =)

Täytyy siis opetella nauttimaan ruoasta taas. Ei enään hotkia ruokaa nassuun ja miettiä jo seuraavaa ateriaa.

Kiitoksia erittäin paljon Pia, :haart:kirjottelen varmasti tänne vielä jatkossa että miten on mennyt. Koitan nyt näin. Kalorit 1400 päivä, lisään rasvaa, lopetan kaloreiden vahtaamisen, punnitsen itseni... toivottavasti vasta kuukauden päästä... aloitan kävelemisen ainakin sitten kun tunnen oloni paremmaksi.

Sindy, en haluaisi pelotella, mutta tuo yöllinen hikoilu voisi viitata hormonitoimintaan... Sanoit aiemmissa viesteissäsi, että menkat ovat vielä tallella, mutta liian pitkään liian alhaisilla rasvoilla johtaa lopulta niiden poisjäämiseen (kokemuksen syvä rintaääni).

Oi helkkari... Menkat tulee juu ja hyvin tuleekin. Siis tarkoitan että ajallaan ja on runsaat.
Toivottavasti ei ole tuosta kysymys. Noh, nyt kun olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja tottelen järkipuhetta, jospa näin ei minulle kerkeisikään käymään.

Saa nähdä... hui...

Tuota noin, pieni faktavääristymä häiritsee. Teelusikallisessa öljyä on noin 40 kcal. Toivottavasti et pyöristele kalorimääriä ylöspäin, silloin syöt oikeasti nimittäin vieläkin vähemmän. Mutta tämän saat anteeksi ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ps. Yksin liikkuminen on yllättävän mukavaa, ja luulenpa useimpien yksin treeninsä tekevänkin. Musiikki tulee mp3:sen mukana minne tahansa, ja lenkkeillessä ympäristö ja omat ajatukset riittävät virikkeiksi vallan hyvin. Varsinkin juoksu auttaa pääsemään jotenkin erityisen lähelle luontoa, aivan kuin se herkistäisi aistit johonkin mitä ei muuten näe eikä kuule...
Totta normaalisti, mutta joskus kun sen aina joutuu tekemään ilman mieluista seuraa, homma alkaa välillä vähän tökkiä. Alkaa helposti keksiä tekosyitä olla menemättä jne. Ehkä se johtuu elämäntilanteesta noin yleensä, mene ja tiedä sitten tarkemmin :)

Nyt on mennyt elämä sitten ihan mukkelis makkelis.

Olen syönyt joka päivä ainakin 1400 kaloria, joskus mennyt ylikin, mutta ei vielä 1500 kcal.

Tänään sitten en halunnut poikaystäväni kanssa syödä jauhelihapihvejä, röstejä ja salaattia... Ja mulla oli muutenkin jo kamala nälkä, eikä ollut ruoka edes valmista tai edes varmaa että hän sitä haluaa.

Noh, minä hurautin itselleni kidneypapu-parsakaalisosekeittoa. Sen kanssa otin kaksi ruisleipää levitteellä ja kalkkunaleikkeellä. Keitossa oli myös raejuustoa. Poikaystävä kun sen näki, sano että hän ei syö tänään mitään...
Minä kun olen äkkipikainen luonteeltani, mun meni hermot. Heitin leivät ja keiton menee, enkä ilmesesti syö tänään enään mitään. En jaksa ainakaan kokata taas itselleni ruokaa.

Hän sanoi myös, että ei enään ikinä halua syödä kanssani, kokata, eikä puhua ruoasta. No se vasta hienoa on... =( Nyt on mieli ihan maassa. Lääkäriin on kai mentävä nyt, kun en enään saa poikaystävältänikään tukea.

Ihme käytöstä minun mielestä häneltä (ja lapsellista minultakin). Olen kuitenkin parantanut syömistäni niin paljon, että ei hänen pitäisi olla muuta kun tyytyväinen, mutta ei.

En nyt tiedä mitä tehdä... kaikki tuntuu ihan toivottomalta.

Viimeksi muokattu:
Voi kuule, toivon että hakeutuisit ammattiapuun. Tiedän, miksi sellainen voi epäilyttää, mutta mielestäni tarvitsisit jonkun, joka ihan työkseen kuuntelisi sua. Olen itsekin ollut ammattiavussa. Myönnän, että osa miuta hoitaneista ihmisistä oli ammattitaidottomia, ja keskittyivät täysin vääriin asioihin. Nykyinen psykologini on aivan ihana, hän kuuntelee, ja kommentoi! Se on tärkeää, sillä liian monet luulevat, että he eivät saa kommentoida mitenkään. Mutta silloin se ei ole keskustelua.

Olet aikuinen. Ammattilaiset eivät pakota sinua lihavaksi. Mutta ahdistavista ajatuksista keskustelu olisi varmasti paikallaan.

Myflower, taidat olla oikeassa. Luultavasti tarvitsen jonkun jolle puhua. Poikaystävä ei osaa tarpeeksi auttaa, eikä se hänen velvollisuutensa olekaan.

Kunhan nyt joulun jälkeen menen tai siis tulen Suomeen niin menen lääkäriin.
Poikaystävän kanssa sovittiin riidat kyllä jo, että se ei masenna ainakaan enään. Eilen söin kumminkin sitten aika hyvin eli 1300 kcal. Tänään kokataan kumminkin yhdessä ja syön sen 1500.

Mutta jooh, lääkäriin menen joka tapauksessa, kun on muitakin juttuja miksi sinne pitäisi mennä...samalla tuo asia sitten.

Kiitos Mayflower.

Ei mitään. Olen käynyt itse läpi koko sh-helvetin, ja voin sanoa, että irtipääseminen siitä parantaa elämänlaatua satakertaisesti.

Tämä ei nyt tänne kuulu, mutta kirjoitan kumminkin.

Tietääkö kukaan, että kasvaako naisen energiantarve kuukautisten aikaan?

Ymmärtääkseni kuukautiset eivät aiheuta mitään muutoksia energiankulutukseen, mutta ruokahalua ne voivat kyllä lisätä.

Itselläni on harvoin enää nykyään varsinaista makeanhimoa, mutta kuukautisten aikana tai juuri ennen niitä sellaista saattaa ilmetä.

Kiitoksia Gillyanne. Olen tätä jo pitemmän aikaa mietiskellyt. Kaiken järjen mukaanhan sen ei pitäisi nostaa energiantarvetta, mutta kun piru vie on koko ajan kamala nälkä. =D

Makeaa minunkaan ei niin hirveästi tee mieli kuukautisten aikana, ennen tai jälkeenkään, mutta ihan perusruokaa uppoisi kunnon satsi tunnin välein. Ei muu auta kun syödä sitten vaan.

Olen syönyt 1300-1500 kcal joka päivä ja paino on noussut 46 kiloon. Eli puoli kiloa on tullut lisää... Hehee... Jouluna ihan varmaan lisää...

Pikkasen tuntuu hullulta, lihavalta, omituiselta, mutta kyllä tämä tästä.

Syömiset kutakuinkin näin:
Klo 13:00 Puuro 45g hiutaleita, rahkaa oli kaapissa vain 70g, pikkasen hunajaa ja kalaöljykapselit
Klo 15-18:30 narskuttelin kokkauksien lomassa porkkanaa ja kukkakaalta 100g kumpaakin
Klo 18:30 Seitifile 100g, perunamuusia, parsakaalta 100g, ruisleipä levitteellä ja kalkkunaleikkeellä, pottumuusin päällä 1tl minilättaa
Jälkkäriksi meni 8 palaa salmiakkisuklaata ja omena.
Klo 22:30 Parsakaali-porkkanasosekeitto ja kaksi ruisleipää
Klo 01:00 Rahkaa 130g, 2 ananasrengasta, chiliriisikakku, pellavansiemeniä pikkasen, porkkana, 10g manteli, kukkakaalta 100g.

Miltä kuulostaa.... ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom