Oon ihan ummikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitahan ruokasi tuonne kalorilaskuri ja katso paljonko syöt/pitäisi syödä. Nyt näyttää mun mielestä jo vähän sairaalta toi sun syöminen. Anteeksi sanavalinta, mutta ei toi kyllä ole terveellistä.

44,5 kg? Nyt on muuten kohta ammattiauttajan paikka, enkä tarkoita personal traineria... Nyt ne kalorit sinne puoleentoista tonniin vähintään, ja jos oikeasti vaikka saisit aikaiseksi treenatakin vähän, niin sitten jopa hiukka enempi. Lue vaikka uudestaan tuo Taskuamatsonin postaus.

Oot jo about catwalkki-mitoissa, ja usko pois että normimiestä ne yököttää. Mallit tuo mieleen lähinnä teinipojat (joista ne vaatesuunnittelija-hinttarit muuten pitää), joista yksikään itseään kunnioittava heteromies ei ole kiinnostunut edes etäisesti.

Syömään. Mars.

Samoilla linjoilla ton ruokapuolen kanssa näistä neuvoista. Mut sitä en ymmärrä, miks kaikki vouhottaa että pitäis salille mennä, edes sitten vaikka johonkin halvalle tms.?!? :curs: Salilla käynti ei tod. oo mikään välttämätön asia, jos haluaa lihaksia ja/tai voimaa jne.

Kyl sitä kotonakin saa treenejä tehtyä ihan tarpeeksi.

Tässä muutamia sivuja, joista löytyy kotona tehtäviin treeneihin neuvoja ja välineitä;

http://www.rosstraining.com/ ---> articles

www.harjoittelu.net

http://www.mydr.com.au/default.asp?article=2354

Tsemppiä!

Sepä se... En oikein haluaisi sinne salille mennä vaan vaikka ihan kotona koittaa kuntoa/lihaksistoa kohottaa. Eli siis kiitos sivustoista sinulle superjuha.

Ja tiedän sen, että monet miehet ei enään tälläsestä luukasasta tykkää, en minäkään tykkää. Ja tosiaan... jossakin vaiheessa pitäs mennä lääkäriin jos en itse saa tätä hommaa hoidettua. Eikä se kai mun tilanteessa haittaisi jos vaikka pikkasen läskiäkin saisin (ja pakostihan sitä pikkasen tulee), kun esim. rintoja ei ole enään juuri ollenkaan.

Ei tässä kai muu auta kun syödä tuo 1500 kcal päivässä... terveellistä ruokaa ja herkkuja vaikka sitten vain kerran viikossa. On vaan niin vaikeeta alottaa syömään enemmän...
Kiitoksia vastauksista, taas. Täytyy lukee tämä ketju vielä huolella läpi uudestaan.

Vieläkin saa antaa vinkkejä ja takoa järkee minun päähäni. =)

Sepä se... En oikein haluaisi sinne salille mennä vaan vaikka ihan kotona koittaa kuntoa/lihaksistoa kohottaa. Eli siis kiitos sivustoista sinulle superjuha.

Ja tiedän sen, että monet miehet ei enään tälläsestä luukasasta tykkää, en minäkään tykkää. Ja tosiaan... jossakin vaiheessa pitäs mennä lääkäriin jos en itse saa tätä hommaa hoidettua. Eikä se kai mun tilanteessa haittaisi jos vaikka pikkasen läskiäkin saisin (ja pakostihan sitä pikkasen tulee), kun esim. rintoja ei ole enään juuri ollenkaan.

Ei tässä kai muu auta kun syödä tuo 1500 kcal päivässä... terveellistä ruokaa ja herkkuja vaikka sitten vain kerran viikossa. On vaan niin vaikeeta alottaa syömään enemmän...
Kiitoksia vastauksista, taas. Täytyy lukee tämä ketju vielä huolella läpi uudestaan.

Vieläkin saa antaa vinkkejä ja takoa järkee minun päähäni. =)

pidähän mielessä että läskiähän pitää tulla painon mukana tai rasvaprosenttis tippuu entisestään... ja jos kuukaudenkin kokeilet vaikka 2000kcal niin ei siinä ajassa vielä mitään kauheita laardikasoja saa kerrytettyä... pikaisesti laskin että alle 2 kiloa olettaen että kulutuksesi on alle 1500kcal..

tsemppiä

Meikällä autto diettaamisessa se, että ihan järjellä otin ruokaa, siis keskityin ku otin ruokaa lautaselle, etten tunteella pyyhkässy lautasta täyteen makaroonilootaa. Sama voisi toimia sulla, siis siten, että kun otat ruokaa ni ajattelet että sun TÄYTYY syödä enemmän ja sen takia lastaat vähän enemmän ja päätät, että syöt sen mitä siihen lautaselle läimäsit.

En ole varma kannattaako nuita kaloreita laskea, ittel ei ainakaan pää kestä ku lukiota käy samalla ni ei pysty/kerkee kaikkee laskeen. Siksi teenkin niin että maalaisjärjellä kokoan ateriani, ja päättelen että mikä on hyvä määrä.

Onnea lihaistuttamiseen! Kyllä se siitä, ajan kanssa ja maltilla niin hyvä tulee. :thumbs:

Kiitoksia vieläkin vastanneille. Tuo on hyvä tietää että EN VOI lihoa ihan mahdottomia määriä esim. kuukauden aikana jos söisin tuon 2000 kcal. Nyt mulla on koko ajan vain ollut mielessä, että jos nyt vaikka viikon syön 1300 kcal, heti lihon ainakin 3 kiloa LÄSKIÄ. Kiitos siis ossipena, tuo tieto taas jälleen kerran tuossa ruudulla mun edessä antoi puhtia ja uskallusta syödä enemmän.

Ja olet oikeassa Kyrveli, että ei kannattas kaloreita laskea, kun tässä näköjään sekoaa pää. Ja kun olen tuota jo niin kauan tehnyt niin pitäisihän minun jo ulkookin tietää pikkasen kuinka paljon kaloreita on missäkin ja sen mukaan syödä...eikä siis orjallisesti kirjotella joka kurkun palaa paperille.

Kiitoksia vastauksista vielä kummallekin ja koitetaan miten muijan käy.
Nyt menen tästä väsäämään tonnikalakastiketta pastalle.... Ja otan reilun annoksen myös sitä PASTAA. =)

Voi ny... Voiko olla mahollista että ton pizzan syönnin jälkeen pysyvästi paino nousi puoli kiloa ja vyötärölle tuli sentti lisää?

Mä olen aina luullu että rasvasen ja suolasen ruoan jälkeen, voi olla turvoksissa vähän aikaa, mutta ei kai nyt sentään kahta päivää?
Ja ei oo kauaa aikaa kun olin ravintolassa syömässä ja söin siis reilusti...en tosin mitään kauheen rasvasta, mutta kumminkin...paino oli aamulla sama kun oli ollut edellisaamunakin.

Ei muuten mitään, kyllähän tässä lihoa pitäisikin, mutta jos se heti menee vyötärölle ja tulee +500g per 2 päivää, niin on mun mielestä pikkasen liian nopee vauhti.

Voi ny... Voiko olla mahollista että ton pizzan syönnin jälkeen pysyvästi paino nousi puoli kiloa ja vyötärölle tuli sentti lisää?

Mä olen aina luullu että rasvasen ja suolasen ruoan jälkeen, voi olla turvoksissa vähän aikaa, mutta ei kai nyt sentään kahta päivää?
Ja ei oo kauaa aikaa kun olin ravintolassa syömässä ja söin siis reilusti...en tosin mitään kauheen rasvasta, mutta kumminkin...paino oli aamulla sama kun oli ollut edellisaamunakin.

Ei muuten mitään, kyllähän tässä lihoa pitäisikin, mutta jos se heti menee vyötärölle ja tulee +500g per 2 päivää, niin on mun mielestä pikkasen liian nopee vauhti.

Noita painon nousuja/laskuja ei kannata todellakaan tarkastella päivän-parin mittakaavassa. Viikko on oikeastaa minimi.. Eli älä ole ollenkaan huolissasi. 500g / 2 päivää ei ole edes mahdollista vaikka söisi kuin ne tyypit siinä Olet mitä syöt- ohjelmassa.:)

Sindy, nestetasapainon ja muun takia paino voi heitellä parikin kiloa suuntaan tai toiseen, ja vastaavasti näkyyhän se mitoissakin pienenä turvotuksena tai sen puutteena.

Muistaakseni yksi painokilo läskiä vastaa noin 7000kcal energiamäärää. Joten ihan äkkiä et läskiä kerää vaikka vähän enemmän söisitkin.

Ihan minimimäärä mitä sinun pitäisi syödä on tosiaan se 1400kcal vaikka vaan makoilisit kotona tekemättä mitään, ja lisää aina sen mukaan mitä muut aktiviteetit kuluttaa. Plus vähän ekstraa jos ja kun sitä lihastakin haluaa sekaan. Ja tolla painolla syytä kun tosiaan jo on. Eli hyvää sapuskaa vaan naamaan, syö mieluummin liikaa kuin liian vähän, ei se paino heti sinne ylipainolukemiin todellakaan nouse, vaan kun normaalisti syö niin paino asettuu sinne sopiviin lukemiin, jos siitä näyttää nousevan niin sitten vähän vähentää, siihen asti syöt ja treenaat vaan niin homma sujuu.

Itseä kieltämättä aina ihmetyttänyt se jos ihmiset ei saa syötyä tarpeeksi, itsellä on tuskaa pitää määrä tarpeeksi alhaisena. Hyvä ruoka kun on yksi niitä harvoja elämän pieniä iloja :D Dieetillä sitten sitäkin tuskaisempaa, vielä kun pitäisi 16kg lähteä... jaksaisi ja voisi ja haluaisikin helposti syödä hirveitä mättömääriä :evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvä hyvä... Siis hyvä tietää että en voi lihoo ihan mahottomaksi. Nyt tosiaan on ollut ummetusta ton pizzan syönnin jälkeen, siksi lisää painoa ja turvotusta. Mulla meinaan luultavasti on ärtynyt paksusuoli, mikä ei asioita helpota.

On vaan niin hullua aatella että voisin niinkin paljon syödä mitään tekemättä. Täytyy vaan koittaa pikkuhiljaa tajuta tää juttu.

Nyt on sellanen kysymys... Tänään olen syönyt:
Aamupalaks 2 ruisleipää, kalkkunaleikkeellä, 50g raejuustoa (prot.11/100g), kasviksia, maitorahkaa 250g (prot.13g/100g), kaksi ananasviipaletta.

Tosta olin niin täynnä että en sitten syönyt seuraavan kerran kun vasta päivällisen eli aikaa välissä oli reilu 4,5 tuntia.

Päivällinen: 211g kesäkurpitsaa, 20g tonnikalaa, 50g raejuustoa, n.75g ruskeita papuja, salaattia, näkkäri.

Jälkkäriksi söin omenan. Ja äsken söin tonnikalasalaatin eli 60g tonnikalaa, paprikaa, salaattia, kurkkua, tomaattia...

Tossa on aika paljon jo protskuu, vai onko? Liikaa? Mitä söisin nyt sitten "yöpalaksi", kun nälkä tulee ihan varmaan kun nukkuu menen vasta neljän maissa, luulisin? Lisää protskuu? Viiliä, leipää, puuroa....?

Vaihda maitorahkan paikkaa aamupalasta välipalaan/lounaaseen? Ei kai sillä niin hirveästi ole väliä, mitä syöt yöpalaksi, kunhan saat vuorokauden aikana tarpeeksi 1) kaloreita 2) proteiinia sekä kalsiumiakin 3) vitamiineja kasviksista, hedelmistä, mehuista ym.

Aika turha viesti, mutta onnea :)

Kiitoksia JerryS. Mä nyt sitten söin tattari-ruishiutalepuuroa mustikoilla... Ei oikein mikään muu uponnu, kun vatsa oli ihan sekasin.
Kaloreita tuli taas VAIN 1070. =(

Kun on pitkään syönyt todella vähän, niin aluksi sitä turvotusta muutenkin tosiaan kertyy, kyllä se siitä tasautuu. Vatsaongelmat on kyllä itselle turhankin tuttuja, ne ei tosiaankaan asioita helpota :(

Ja ei sitä proteiinia oikeastaan liikaa voi tulla normaalista ruuasta.

Ja vielähän tässä on päivää jäljellä, jotain vaan vielä otat ja syöt. Vatsa tosiaan voi aluksi kapinoida vastaan, mutta pakko se on siihen totuttaa.

Niinpä, ei todellakaan helpota asioita... Mullakin kun vatsa on AINA, vaikka siis söinkin enemmän ja normaalisti turvonnut syönnin jälkeen. No mutta... täytyy vaan siitä huolimatta koittaa syödä.

Tänään aamulla taas vedin rahkaa, kun se menee niin kivasti puuron päällä. Sitten olinkin taas ähkyssä ja äsken vasta söin ruokaa ja kaloreita tähän mennessä 600. Aamulla paino oli 45,6kg. Eli tasottu ton pizzan jälkeen... melkein samaan kun aikasemminkin.

Tänään täytyy nyt sitten vielä kaksi kertaa ainakin syödä. Vaikka munakas tai jotain... en tiedä. Siitäkin vaan tulee niin pirusti ilmaa vatsaan. =(

Muutenkin kannattaa (jos mahdollista) syönti tehdä siten, että syöt pitkin päivää pienempiä määriä, eli että sitä ähkyä ei tule missään vaiheessa. Tämä tosin itselläni ei oikein onnistu tällä hetkellä dieetillä ollessa, kun on tottunut isompiin annoksiin eikä viitsi (ja koulussa ei pysty) jakaa lämmintä ateriaa moneen osaan kun sitä tekee. Mutta toisaalta se onnistuu helposti varsinkin silloin kun pitäisi syödä enemmän kuin aikaisemmin on syönyt.

Kannattaa yrittää muutenkin syödä suhteellisen kaloripitoista sapuskaa, niin saa samalla ruokamassalla enemmän niitä kaloreita, estää sitä ähkyä. Tietysti silti täytyy pitää huoli ruuan laadusta ja monipuolisuudesta.

Sun pitäisi Sindy kyllä pikaisesti saada ammattiapua. Ei tossa ole mitään normaalia eikä järkeä muutenkaan.

Miksi pelkäät painon nousua? Olet laihassa kunnossa ja tarvitset sekä lihasta että rasvaa, joten painon on pakko nousta. Jos haluaisitkin vain lihasta, niin ymmärrät kuitenkin varmaan ettet pääse yli siitä faktasta että lihaksen mukana tulee jonkin verran myös pehmeää.

Ja haloo, totta kai vatsa on välittömästi syömisen jälkeen useimmilla vähän pömpöllään, koska vatsa on täytetty ruoalla. Mitä laihempi olet, sitä suurempi on ruoan tilavuus suhteessa omiin mittoihisi ja siten vaihtelu näkyy enemmän.

Sun pitäisi Sindy kyllä pikaisesti saada ammattiapua. Ei tossa ole mitään normaalia eikä järkeä muutenkaan.

Ja haloo, totta kai vatsa on välittömästi syömisen jälkeen useimmilla vähän pömpöllään, koska vatsa on täytetty ruoalla. Mitä laihempi olet, sitä suurempi on ruoan tilavuus suhteessa omiin mittoihisi ja siten vaihtelu näkyy enemmän.

Samaa mieltä ensimmäisen lauseen kanssa.
Ja vatsan pömpötyksestä/täysinäisyydestä: jos olet pitkään ollut vähällä ruoalla tai syömättä, toki vatsa on ihmeissään kun sinne nyt laitetaan edes vähän sitä ruokaa. Kyllä 600 kaloria päivässä naiselle tai tytölle on ihan naurettavan vähän, tuollainen satsihan pitäisi tulla jo pelkästään lounaasta.

Koska tämän ketjun neuvot useammin syömisestä, ruoan lisäämisestä jne. eivät tunnu auttavan, suosittelisin lämpimästi ottamasta yhteyttä ravitsemusterapeuttiin tai muuhun ammattiauttajaan. Tsemppiä.

itellä on ainakin yhtä iso maha kunnolla syömisen jälkeen kuin kaverin isosiskolla joka on 6. kuulla raskaana..... ja silti loppuu vyöstä raksit kesken ja meinaa housut tippua jalasta suurimman osan ajasta...

ja oon samaa mieltä, ammattilainen osais tuossa tilanteessa olevaa varmasti neuvoa paremmin kuin kasa pakkislaisia.

Juu kyllähän se vatsa ruokailun jälkeen turpoaa, mutta mulla tosiaan on ärtynyt suoli, että se on vielä enemmän turvoksissa kun "normaalin" ihmisen vatsa ja kipujakin on. Siksi tosiaan minun pitäisi oppia syömään monta kertaa päivässä ja enemmän kaloreita pitäs saada yhdestä ruokailusta.

Mutta... Olette minua auttanut!!! Olen moneen kertaan nämä viestit lukenut läpi ja ajatuksen kanssa ja viime yönä minulla oli syvä keskustelu aiheesta myös poikaystävän kanssa. Tänään olen syönyt jo tuon 600 kcal ja tein itselleni valmiiksi jo salaatin (iso, tonnikalalla ja raejuustolla) valmiiksi jääkaappiin... se on siis syötävä ennen ruokailua vaikka mikä olisi. Kun nyt se on mennyt sillain että syön aamupalan, päivällä en mitään, päivällisen ja sitten illalla syönkin ainakin 2 kertaa ennen nukkumaan menoa, mutta en silloin tarpeeksi.
Nyt AIJON tänään alottaa 1500 kcal syömisen!!
Ja kun asun täällä Ruotsissa lääkäriin tästä aiheesta on pikkasen noloa...outoa... mennä. Koitin saada lääkärille aikaa Suomessa kun olin, mutta tuloksitta. Ja haluaisin tosiaan koittaa pystyä itse parantumaan, ilman ammattiapua. En kai vielä kunnolla ymmärrä/sisäistä että minulla on ongelma.
Mulla on kaksi "ääntä" päässäni... toinen ymmäärtää ja haluaa parantua, toinen pistää vastaan. Täytyy vaan aina koittaa laittaa ne "hullut" ajatukset taka-alalle.

Mulla luultavasti tai ainakin jossakin muodossa on se sairaus nimeltä BED, vai mikä lie... Eli siis koitan syödä koko ajan mahdollisimman terveellistä ruokaa (vaikka se tosiasiassa ei sitä sitten olisikaan), en voi mennä mihinkään ilman omia eväitä että en sitten vain retkahda Mäkkäri ruokaan tai johonki.

Poikaystäväni oli sitä mieltä että jos en pysty muuttumaan ja ruveta syömään kunnolla, suhteemme tuskin kauan kestää. Hän ei meinaan halua luurangon kanssa seurustella.

Kiitoksia kaikille teidän avusta ja luultavasti tulen vielä jatkossa tänne jotakin kirjoittelemaan. Alottelen nyt ihan varmasti sillä 1500 kcal per päivä, mikä ei kylläkään sitten jonkun ajan jälkeen enään riitä. Sitten pitää taas nostaa kaloreita ylöspäin.

Back
Ylös Bottom