Kiitoksia Pia-Maria H viesteistäsi. Tuossa on kyllä järkeä! =) En todellakaan pysty vielä syömään ainakaan enempää kuin pikkasen reilu 1300 kcal tai 1400 kcal nippa nappa.
Äsken taas juoksin puntarilla ja mittailin mittanauhan kanssa... *huokaa*. Painoa oli nyt 45,9kg ja vyötärö oli 66 cm, mutta ei ihme että lukemat on isommat kun söinhän viimeisen ateriani vasta 9 tuntia sitten... Yleensä väliä tulee jopa 12 tuntia.
Aamulla minulla on yleensä kauhea nälkä ja jostakin kumman syystä puuro ei kunnolla pidä nälkää. 40g hiutaleita (kauralese ja ruishiutale) + 100g Keso raejuustoa. Tunnin päästä tuosta on jo nälkä tai ainakin luulen niin... ainakin tekisi mieli jotakin puputtaa.
Voisin syödä vaikka näin:
Klo 12:00 (silloin yleensä olen vasta herännyt) 2 ruisleipää minilätalla, kahdella kalkkunaleikkeellä ja rehuilla, 100-125g rahkaa. Vaihtoehtona tuo puuro satsi, miten nyt tuntuu. Ja kuppi teetä tai kahvia ja lasillinen vettä.
Klo 15:00 ??? Tässä kaikista isoin ongelma... Voisin syödä vaikka tunaa 70g ja salaattia kylkeen...??
Klo 18-19:00 Tätä ennen on yleensä jo nälkä, vaikka olisin syönyt päivälläkin, mutta olen silti tottunut tähän aikaan syömään. Tänään ajattelin esim. syödä täysjyväpastaa 50g (kuivapaino), tunaa 70g, raejuusto 50g, kasviksia (115g herkkusieniä ja 100g kesäkurpitsaa), ruisleipä levitteellä ja kalkkunaleikkeellä. Juomana vichy.
Tämän jälkeen yleensä tekee mieli jotakin makeaa... Yleensä vetäsen omenan tai sitten riisikakun missä on yksi teelusikallinen jotakin hilloa... Joskus teen myös kananmunan valkuaisesta jotakin eli sekaan heitän pikkasen marjoja tai kookoshiutaleita viimeksi.
Klo 22:30 Tässä välissä yleensä menee puuro satsi joko raejuustolla tai rahkalla 100g. Lisänä marjoja ja pellavansiemeniä hyppysellinen. Joskus syön ruisleipää tunalla, raejuustolla ja rehuilla. Kuppi teetä ja lasillinen vettä.
Sitten kun menen aina niin perkuleen myöhään nukkumaan syön kello 24-24:30 joko rahkaa tai viilin + hedelmä tai manteleita 10g. Mutta tämä tuntuu jotenkin liian myöhäiseltä... Olen aina aika täynnä kun menen nukkumaan ja sitten kun aamulla herää ja punnitsee itsensä, masentaa kun lukema on tottakai isompi kun jos en olisi syönyt niin myöhään. Tyhjällä vatsalla tosiaan en kumminkaan osaa nukkua.
Tästä ruokavaliosta puuttuu melkein kokonaan hyvät rasvat, mitä nyt saan levitteestä hja parista hassusta pähkinästä. Ja kaloreita on liian vähän... tai niin noh, melkein 1300 kcal kun nopeesti kattoo...
Olen tuota jo koittanutkin, että kirjaisin jo etukäteen päivän ruoka-ajat ja annokset, mutta rupee ideat loppumaan... Ja suunnitelma tosiaan olisi hyvä olla jo koko viikolle tai ainakin niille kuudelle päivälle, että voisin sitten ottaa rennosti koko viikon murehtimatta.
Ideoita Pia-Maria H ja muut...