Tää on mun mielestä vähän kinkkinen juttu. Et sä siellä microja pelaamalla opi muutaku biittaamaan ne microtasot. Siellä sun ei tarvii pelata ku AA-AK ja lyödä all-in, ni voittoa tulee kunhan pelaa tarpeeks montaa pöytää. Mitä hyötyä tästä sit on isompia pelatessa? Ei mitään. Kassan taas pystyy keräämään helpomminki töitä tekemällä, joten kassan kasvatuksenki puolesta se on aika turhaa. Aluks on aina pakko olla varaa hävitä, sillä virheistä sitä lahjakkaimmat ihmiset oppii. Jotkut on onnekkaampia alussa ja kortti käy, jollon ne virheet ei oo niin kohtalokkaita (esim. durrrr).
Itse lähdin nyt kesällä testaamaan, onko minusta nettipokerin pelaajaksi ja nyt reilun kuukauden jälkeen alkaa olla aika tympääntynyt olo. En lähtenyt keräämään kassaa nollasta, vaan talletin suoraan tililtä 300€ ja lähdin pelaamaan pieniä fixed limit -pöytiä. Enimmäkseen on tullut hakattua .15/.30 pöytää. Ennen rekisteröitymistä lukaisin yhden asiaan liittyvän kirjan sekä jutskailin pokerilla elantonsa tekevän kaverin kanssa.
Tilanne on nyt se, että olen ~30€ miinuksella, mikä on sinänsä ihan yhdentekevää, mutta jotenkin alkanut tuntua, ettei noissa pienissä fixed-pöydissä tule hullua hurskaammaksi edes pelaamalla oikein ja tiukasti, vaan lähinnä se on ajan hukkaa. Esimerkki eiliseltä 5 pelaajan pöydästä:
Olin dealerina ja satuin saamaan taskukorteiksi AA. Blindien jälkeen ensimmäinen tsekkasi, seuraava korotti, minä re-reissasin, blindit kippasi ja 2 ensiksi mainittua maksoivat mukaan. Floppi oli A-3-Q, eri maata kaikki. Tällä kertaa ensimmäinen tsekkaa, toinen korottaa, minä re-reissaan, eka maksaa ja toka kippaa. Riverillä pöytään tulee kakkonen, jonka päälle minä reissaan ja toinen maksaa. Noh - riverillä tulee sitten vitonen, jolloin vihulainen passaa, minä betsaan ja saan vastapalloon korotuksen. Tässä vaiheessa jo melkein arvasin mitä tuleman pitää ja sieltähän vihulainen näytti ristiysi - ruutunelonen - yhdistelmän ja korjasi potin suoralla.
Suurin ongelma omalla kohdallani on ollut tuo, että viiden pöydässä helposti 1-2 pelaajaa makselee iloisesti riveriin asti ihan roskakäsillä, vaikka kuinka hakkaa pre-flopissa korotusta. Näissä käsissä, joissa monesti potti kasvaa suhteellisen isoksi, olen sitten liian monta kertaa menettänyt potin äsken esimerkkinä esitetyn tyylisille munkkivedoille ja noiden menetettyjen rahojen takaisin kerääminen vaatii taas monen monta pienempää kättä.
Mitä tässä nyt kannattaisi sitten tehdä? Olla vaan kärsivällinen ja luottaa "pitkään juoksuun" vai lähteä suosiolla isompiin fixed pöytiin, joissa jengi pelaa edes jotensakin järkevästi vai siirtyä suoraan no-limit mikropöytiin? Vai pitäisiköhän lopettaa koko homma? :D