Onko Vista sittenkään hyvä ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ostetaan ylös kun pc-world on valinnut vuoden pettymykset. Ykkösenä loistaa Vista.

"#1. No Wow, No How: Windows Vista

Five years in the making and this is the best Microsoft could do?

It's not that Vista is awful. The integrated security and parental controls are nice, and the Aero interface is as whizzy as it gets. Searching and wireless networking are much faster and easier than under XP.

It's just that Vista isn't all that good. Many of the innovations the operating system was supposed to bring--like more efficient file and communications systems--got tossed overboard as Microsoft struggled to get the OS out the door, some three years after it was first promised. Despite its hefty hardware requirements, Vista is slower than XP.

When it debuted last January, incompatibilities were rampant--in part because hardware and software makers didn't feel any urgency to revamp their products to work with the new OS. The user account controls that were supposed to make users feel safer just made them feel irritated. And at $399 ($299 upgrade) for Windows Ultimate, we couldn't help feeling more than a little gouged.

No wonder so many users are clinging to XP like shipwrecked sailors to a life raft, while others who made the upgrade are switching back. And when the fastest Vista notebook PC World has ever tested is an Apple MacBook Pro, there's something deeply wrong with the universe.

We have no doubt Vista will come to dominate the PC landscape, if only because it will become increasingly hard to buy a new machine that doesn't have it pre-installed. And that's disappointing in its own right. "

http://www.pcworld.com/article/id,140583-page,5-c,techindustrytrends/article.html#

Tässä valinnassa edes DX10 ei auttanut :(

Ei Visva ole kauhean hyvä. Ei suostunut edes muistitikkua asentamaan normikäytäjällä. Oli pakko vaihtaa käyttäjä adminiksi, että tikun sai toimimaan. Siihen meni "pari" tuntia ennen kuin tuon tajusi. Ei se varsinaisesti edes mitään herjannut käyttäjäoikeuksista.

Eipä ole kyllä ollut mitään hinkua siirtyä Vistaan, mitään sellaista se ei tunnu sisältävän jota tarvitsisin tehdäkseni sen mitä tarvitsen, ja niin paljon siitä on kuulunut negatiivista palautetta etten edes harkitse.

Se ihmetyttää että niinkin monet ovat sen hankkineet, mutta en ole keksinyt mitä hyötyä siitä hankinnasta on kuviteltu olevan? Itselleni ei tule mieleen yhtäkään asiaa jos vertailukohtana nyt oletetaan olevan se XP. Kertoisiko joku minulle sen syyn vaihtoonsa?

Itsellä ainakin Vista Premium ollut erittäin hyvä ja jopa muijakin kehunut kivemmäksi käyttää kuin XP.

Taidan jakaa lyhyen kokoemukseni teidän kanssanne.

Jouduin töissä käyttämään Vistaa kuukauden. Kokemus oli kauhea.
En mielestäni ole mikään muutosvastainen tyyppi, mutta Vistan käyttäjäksi en halua muuttua.
Olen iloinen, että saan käyttää XP:tä edelleen töissä ja kotona.
Yritän välttää Vistaan siirtymistä myös tulevaisuudessa.

Kehutut verkko-ominaisuudet eivät vakuuttaneet. Myöskään karkki käyttöliittymä lähinnä sekoitti. Eniten Vistassa kuitenkin häiritsi ihmeellinen hitaus ja tahmaisuus.
Myöskin tuttujen työkalujen käytössä esiintyi ongelmia.
Virheilmoitukset eivät olleet kummoisia. Tuntui, että ongelma ei ollut siellä, missä Vista sen väitti olevan.

Kaikenkaikkiaan, ei vakuuta. Kaiken hypettämisen jälkeen Vista on ollut iso pettymys.

No nostetaas tätäkin..
Eli kun tuo SP1 on nyt melkein ovella..
sehän tulee virallisesti saataville muutaman viikon kuluttua mutta seikkailunhaluiset voivat ladata sen esim tuolta: :D

http://winvistaforums.com/blogs/bios/9-download-windows-vista-service-pack-1-sp1-upgrade.html

MIRROR1:ssä on vielä toimiva linkki.. Muut ovat alhaalla...

Tai sitten kokeilla torrentilla onneaan.

Windows updatestakin saa sen kikkailemalla..

Tuo asentui itselläni ihan kiltisti ja ongelmia ei ole vielä ilmennyt.. Mutta jokaisella on hieman erilainen kone joten ongelmia voi tulla... :)

Vähän pelottaa nuo puheet SP1:n ongelmista eri ajureilla. Vähän on ollut juttua, että Windows lykkäsi SP1:tä, jotta valmistajat ehtisivät tehdä varmasti toimivat ajurit sille. Äänikorttinani kun on wanha Terratec, joten vähän jänskättää toimivatko varmasti, kun ei tuolle kortille niitä ajureita niin kovin usein pukkaa.

Vista on itselläni toiminut aika moitteettomasti. Käyttöliittymä on ollut helposti omaksuttavissa eikä kaatuiluakaan ole esiintynyt. Nopeutta en ole sen suuremmin XP:hen vertaillut, muttei normaalissa käytössä ole esiintynyt moitittavaa. En ikinä ostaisi Vistaa XP:n tilalle, mutta ihan mielelläänhän tätä käyttelee.

Itse arvailen että jos on joku valmiskone (Dell, asus etc..) niin silloin voipi olla ajurien kanssa ongelmia jos nyt päivittää tuolla.. Tutuilla joilla on niinsanottuja pakettikoneita on muutenkin häröjä koneissa..

Itse kun olen aina oman koneeni koonnut palasista niin olen mielestäni selvinnyt vähillä ongelmilla..

Tai no jos on jotain vanhempia koneen osia niin silloinkin voi tulla seinä vastaan..

Ja tapauskohtaistahan Vistan (tai muun käyttiksen) toimivuus on..

No sais se WIN-7-versio sitte tulla ajallaan kun tähänkin kyllästyy ajan kuluessa.. :D

Itse arvailen että jos on joku valmiskone (Dell, asus etc..) niin silloin voipi olla ajurien kanssa ongelmia jos nyt päivittää tuolla.. Tutuilla joilla on niinsanottuja pakettikoneita on muutenkin häröjä koneissa..

Itse kun olen aina oman koneeni koonnut palasista niin olen mielestäni selvinnyt vähillä ongelmilla..

Tai no jos on jotain vanhempia koneen osia niin silloinkin voi tulla seinä vastaan..

Ja tapauskohtaistahan Vistan (tai muun käyttiksen) toimivuus on..

No sais se WIN-7-versio sitte tulla ajallaan kun tähänkin kyllästyy ajan kuluessa.. :D
Ihan osista koottu kone on, mutta kun nuo äänikortin ajurit ovat jo nyt mallia ikuinen Beta, joten vähän jänskättää :D

Vistaa nyt noin kuukausi takana ja itse ohjelma on toiminut koko ajan kaatumatta ja kakimatta. Pidän myös Vistan ulkonäöstä XP:tä enemmän. Ainoa järjetön vitutuksen aihe on, ettei PES6 toimi ongelmitta: saa nauttia joko vsync-herkusta tai vaihtoehtoisesti vain yhden ohjaimen tuesta. Että jos joku saa Vistassa soccerin toimimaan niin kertokoon mullekin. Dual bootti -sivustot on olleet viime päivinä tuliketussa googletettavina... Miten se Konami on onnistunut ryssimään sen 2008:n pelattavuudenkin, prkl! :curs:

Vista Home Premium x64 on ollut käytössä nyt päälle kuukauden ja tuntuu erittäin mukavalta käyttää, vaati vain hetken totuttelun. Tuntuu yleisesti nopeammalta selattavalta kuin XP ja ulkonäkö vihdoin kohdallaan. Kaatumisia ei ole erityisemmin tapahtunut ja suosikkipelitkin (pääasiassa BF2 ja Civilization 4) ovat toimineet 64-bittisyydestä huolimatta.

Vistaa nyt noin kuukausi takana ja itse ohjelma on toiminut koko ajan kaatumatta ja kakimatta. Pidän myös Vistan ulkonäöstä XP:tä enemmän. Ainoa järjetön vitutuksen aihe on, ettei PES6 toimi ongelmitta: saa nauttia joko vsync-herkusta tai vaihtoehtoisesti vain yhden ohjaimen tuesta. Että jos joku saa Vistassa soccerin toimimaan niin kertokoon mullekin. Dual bootti -sivustot on olleet viime päivinä tuliketussa googletettavina... Miten se Konami on onnistunut ryssimään sen 2008:n pelattavuudenkin, prkl! :curs:
Jotkut pelit/ohjelmat (esim. Soldat) toimivat, kun Compatibility-valikosta valitsee kohdan Run as Administrator ja pistää ohjelman toimimaan vaikka Windows XP:nä samasta valikosta.

Kertokaas AutoCADin käyttäjät, jotka ootte jo siirtyny Vista-aikaan että onko ollu ongelmia? Olis tässä uus kone kohta hankinnassa ja ois kiva kuulla onko vaikeuksia tiedossa kun tulee tuota 3D:täkin väännettyä.. En vaihtais XP:tä jos ei ois pakko, ei oo ollu cad-suunnittelussa ikinä mitään ongelmia. Eikä kyllä mitään muitakaan XP:n kanssa.
Myös Vertexin käyttäjiltä kommentteja Vistan suhteen, onko tökkiny?

Kertokaas AutoCADin käyttäjät, jotka ootte jo siirtyny Vista-aikaan että onko ollu ongelmia? Olis tässä uus kone kohta hankinnassa ja ois kiva kuulla onko vaikeuksia tiedossa kun tulee tuota 3D:täkin väännettyä.. En vaihtais XP:tä jos ei ois pakko, ei oo ollu cad-suunnittelussa ikinä mitään ongelmia. Eikä kyllä mitään muitakaan XP:n kanssa.
Myös Vertexin käyttäjiltä kommentteja Vistan suhteen, onko tökkiny?

Ainakin 2006 on toiminut minun käytössä. Jotain rukseja piti Properties:sta raksia ennen kuin suostu vista aukasemaan mutta muuten toimii. Niin ja joku opiskelijalisenssi versio itsellä mutta liekkö sillä mitään käytännön merkitystä.

Ainakin 2006 on toiminut minun käytössä. Jotain rukseja piti Properties:sta raksia ennen kuin suostu vista aukasemaan mutta muuten toimii. Niin ja joku opiskelijalisenssi versio itsellä mutta liekkö sillä mitään käytännön merkitystä.

Kuinka tehokkaalla koneella (näyttis) pyörittelet? Kun tuota Vistaa sanottu paikotellen tahmeaksi niin mitenkähän sillä onnistuu isojenkin 3D- kuvien käsittely..

Kuinka tehokkaalla koneella (näyttis) pyörittelet? Kun tuota Vistaa sanottu paikotellen tahmeaksi niin mitenkähän sillä onnistuu isojenkin 3D- kuvien käsittely..

Halvalla marketin opiskelijan paska koneella jossa integroitu näyttis. Mitään monimutkaista 3D- tavaraa en ole vielä saanut tuolla aikaiseksi joten niistä en osaa sanoa. Perus käytössä en huomannut kyllä mitään jumittamista tai muuta tahmailua. Että jos omistat keskiverto koneen niin en usko että Vista siihen hirveästi ongelmia XP:n verrattuna lisää.

Tämä tosin sillä varauksella että en ole tosiaan nuita hirvittävän isoja ja monimutkaisia laitoksia piirrellyt tällä koulutusasteella.

Jep jep. Eipä tuo teho ollukaan se olennaisin juttu vaan enemmän on tosiaan huolettanu Vistan rakenteellinen toimivuus cad-piirtämisessä ja etenkin 3D-touhussa kun siitä on kuullu kaikenlaista..
Uusi kannettava ois tarkotus ostaa, jolla myös piirtelen ja Vistahan siihen tulee joten sittenhän sen näkee..:)

Nyt kun SP1 lähestyy niin itselläkin on vihdoin harkinnassa Vistan asentaminen. Mulle on itseasiassa jo tulossa Vista Ultimate 64bit, mutta en ole vielä päättänyt, että asennanko uuteen kokoonpanoon sen, XP Pron vai molemmat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom