Onko Vista sittenkään hyvä ?

kuukauden pelas tv sit vaan yhtäkkiä mediacenter heitti herjan että tv viritintä ei ole asennettu :curs:
Onko varma että on viimeisimmät ajurit? Nimittäin mulla kävi äänikortin kanssa niin että se yhtäkkiä spontaanisti lopetti toimintansa. Ajurista oli mennyt päiväys. Helwetin pöljä tuokin ominaisuus, idea lienee että jengi pitää ajurit ajan tasalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko varma että on viimeisimmät ajurit? Nimittäin mulla kävi äänikortin kanssa niin että se yhtäkkiä spontaanisti lopetti toimintansa. Ajurista oli mennyt päiväys. Helwetin pöljä tuokin ominaisuus, idea lienee että jengi pitää ajurit ajan tasalla.

No jo on todella paska "ominaisuus", jos oikeesti laitteet lopettaa toiminnan vanhoilla ajureilla.

Varsinkin jos käyttäjän pitää itse niitä alkaa päivittämään. Noh, tuolla taitaa olla sukulaispoikia työllistävä vaikutus:rolleyes:

Ja xp:lle kaikki mahdolliset ajurit etukäteen, vaikka usb-tikulle.

Meinaan tein sen downgreidauksen vistasta xp:hen ja meinas usko loppua välillä, kun kone crashaa parin minuutin välein. Kun sai pikaisesti tärkeimmät ajurit päivitettyä, niin futas hienosti. Kone huomattavasi mukavempi käyttää kuin vistalla. Siis kotikone, jolla lähinnä surffataan.

Mitkä ajurit? Itsellä ainakin tuo vista on vitun hidas. Nettiselainki lataa puoliminuuttia, mutta XP:llä aukeaa heti.

Laitan tännekin tuosta tappeluketjusta:
Vista ei kelpaa edes piraattikopiona

Microsoft juhlistaa tänään "kansainvälistä antipiratismin päivää", koska yhtiö haluaa herättää keskustelua ohjelmistojen laittomasta kopioinnista.

Microsoftin lakimies Bonnie MacNaughton kertoo Computerworld-lehdelle, että niin kutsutut warettajat eli ohjelmistoja luvattomasti levittävät ihmiset suosivat Windows XP:tä. Heikosta suosiosta kärsinyt Vista sen sijaan ei kelpaa edes laittomana versiona.

Ohjelmistojätti on nostanut Yhdysvalloissa 20 kannetta ohjelmistojen jälleenmyyjiä vastaan. Microsoftin väitteen mukaan jälleenmyyjät ovat myyneet laittomia kopioita XP:stä, Office-paketista tai asentaneet luvattomia kopioita uusiin tietokoneisiin. Office-paketista on liikkellä etenkin 2003-version kopioita.

MacNaughton uskoo, että XP:n piraattisuosio selittyy sillä, että yleensä rikollisilla kestää "pari vuotta keksiä, kuinka he voivat murtaa ohjelmiston suojaukset". XP tuli myyntiin jo vuonna 2001. Vista julkistettiin maailmanlaajuisesti tammikuussa 2007.

Joitakin suuria tietokonevalmistajia lukuunottamatta XP-käyttöjärjestelmän jälleenmyynti lakkaa vuoden 2009 alussa. MacNaughton kertookin, että Microsoft suunnittelee ensi vuoden alkuun kampanjaa, jonka tarkoituksena on lisätä kuluttajien tietoisuutta XP:n jälleenmyynnin loppumisesta. "Haluamme olla varmoja siitä, että XP, jonka he ostavat, on aito", MacNaughton selittää.

Antipiratismin päivän kunniaksi Microsoft tekee aloitteita tai nostaa kanteita peräti 49 eri maassa.

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article149321.ece

MacNaughton uskoo, että XP:n piraattisuosio selittyy sillä, että yleensä rikollisilla kestää "pari vuotta keksiä, kuinka he voivat murtaa ohjelmiston suojaukset".
Hohooo!! Mihinköhän faktaan tämäkin perustuu? Tuo 2 vuotta on lähempänä sitä aikaa ku, käyttöjärjestelmä on kräkätty lopullisesti. Eli Microsoftan ei kannata enään päivitellä sitä ja yrittää keksiä mitäköhän sitä nyt keksisi kun kaikki on jo kokeiltu...

Kyllä noi ohjelmat ja käyttöjärjestelmät murtuu hyvinkin nopeesti, mutta kuten tiedetään niin ohjelman tekijät julkaisevat vastatoimena päivityksen joka estää ohjelmiston luvattoman käytön ... ainakin hetkeksi. Ja tämä kissa-hiiri-leikki jatkuu varmaankin tuon 2 vuotta, jolloin jommalta kummalta osapuolelta loppuu inspis olla se "ovelampi" osapuoli.

Hieman offtopic viesti, mutta pisti silmään niin pahasti.

Itellä on Vista ultimate ja hyvin on pelittänyt. Tuntuu ainakin omasta mielestä paremmalta kuin xp. Jotain pientä ongelmaa joidenkin ohjelmien kanssa, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Konetta käytän lähinnä Painteriin ja nettiin.

itsellä on vista 499€ arvoisessa hinnat alkaen 14" läppärissä missä mm. 1.8ghz paska celeroni ja ihan yhtä ripeesti toimii kuin about yhtänopealla pöytäkoneella xp jos ei oteta 3min käynnistymisaikaa huomioon. Tuolla käynnistys ajallakaan ei itselle ole niin väliä kun läppärissä on tehoakku jolla se pysyy vaikka koko päivän käynnissä niin tulee pidettyä sitten lepotilassa konetta koko päivä jolloin se on muutamassa sekunnissa käynnissä kun sen repusta kaivaa.

Hyvin toimii ainakin Vista Basic, en tiedä onko Premium miten paljon hitaampi.

Koneessa on paska prossu, mutta sentään 2G muistia.

Kone sammuu sekunneissa ja kännistyykin ainakin minuutissa. Hyvin on toistaiseks pärjännyt ilman virustorjuntaakin.

Aikasemmin ku mulla oli Windows XP, torrent lataukset tulivat 8mt netillä noin 500-800kts. Nyt kun sain uuden koneen jossa on Vista home premium x64, niin torrentit tulevat vain 1-2kts ja DC++ lataukset ei toimi. Mulla on sama modeemi käytössä joka oli aikaisemmallakin koneella, ja silloin torrent-lataukset toimi... Mitäs tolle pitää tehdä että sais torrentit toimimaan???

Aikasemmin ku mulla oli Windows XP, torrent lataukset tulivat 8mt netillä noin 500-800kts. Nyt kun sain uuden koneen jossa on Vista home premium x64, niin torrentit tulevat vain 1-2kts ja DC++ lataukset ei toimi. Mulla on sama modeemi käytössä joka oli aikaisemmallakin koneella, ja silloin torrent-lataukset toimi... Mitäs tolle pitää tehdä että sais torrentit toimimaan???
Palomuurista portti auki?

Minulla on yli 1.5 vuotta ollut käytössä HP kannettavassa Vista Home Premium 32bit ja ei mitään ongelmaa. Positiivinen yllätys Vista ollut itselleni. Palomuurina käytän Vistan omaa ja virustorjuntana Avastia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom