Jep jep, JANIMRO ei usko ärsykkeenvaihteluun eikä kevennyksiin. Vähän sama kuin joku hihhuliuskis, joka uskoo luomiskertomukseen ja jonka mielestä Maa on pari tuhatta vuotta vanha. :face:
Joo kyllä tuo ärsykkeenvaihtelu on semmonen, että sillä on tosi isokin merkitys.
Oon itse todennu vuosien saatossa, että on hyvä olla muutamia perusjuttuja about aina ohjelmassa, jotka on todennu itselleen toimiviksi, mutta on tosi tehokasta joskus vetää ihan pari kolmen viikon session missä tehdään jotain asiaa täysin eri tavalla. Tuntuma on aivan intergalaktinen. Sama asia et meet reenaa jollee vieraalle salille eri laitteilla, ni hirvee pumppi sen jälkee. Itelle oon todennu toimivaks et lepo, ruoka ja maximum attack ja muutamat massaliikkeet on ne jutut mitkä pitää olla aina kunnossa, mutta sen lisäks pitää aina sekottaa pakkaa jonkin verran ettei lihas totu samaan.
Hyvä esimerkki on tässä viime aikoina, kun normaalisti aina reenaan selkää kerran viikossa, niin vedin tossa ennen joulua 3 viikkoa niin, että tein pitkiä leukasarjoja leveillä ja kapeilla otteilla joka kerta salilla, menin sitten tekemään rintaa tai jalkoja. Polte oli aivan huima, mutta totakaan systeemiä ei kannata tehdä pidempään, koska pitkässä juoksussa se ei ole kuitenkaan toimivin maximaalisen lihaskasvun kannalta. Vaihteluna ja ärsykkeenä kyllä. Saadaan ihan uutta kiusaa lihakselle ja uutta kasvualustaa.
Tällä hetkellä on menossa rinnan kiusaaminen "eri tavalla", eli kiusaan useasti viikossa.
Kyllä mä oon huomannu tossa vuosien aikana et siellä toiset kaverit vaan touhuilee ja mitään tuloksia ei tule, vaikka käyt säännöllisesti vuodesta toiseen. Kyllä treenimenetelmillä on isokin vaikutus.
Mutta ne perusasiat kuntoon ensin.
ja muuten hihhuleitten mukaa se maa on 6000 vuotta vanha. eikä 2000... ihan eri asia.... koska sillon oli jo melkee dinosauruksiaki täällä.... samaan aikaan ihmisten kanssa... eläen harmoniassa ja kaikki oli kilttejä toisillee ;)