Naiset meikkaa, jotta olisivat paremmannäköisiä miesten mielestä kuin muut naiset. Ja ettei tulisi kamala alemmuuden tunne kun katsoo itseään peilistä ja vertaa itseään median luomiin turboahdettuihin beibeihin.
WTF?!?!?! Haluan huomauttaa, että tuo ei todellakaan ole yleinen mielipide, vaan Missukan mielipide (ja sinällään tärkeä), eivätkä kaikki ole samaa mieltä.
En ole KOSKAAN meikannut yhdenkään miehen takia, enkä sen enempää kuin yhden naisen takia.
Itseni. Voi kuulostaa naurettavalta, mutta niin se vaan on. On ollut yli 15 vuotta. Meikannut-sanan tuosta alusta voi korvata yhtä hyvin sanoilla 'treenannut', 'laittautunut' tai 'pukeutunut'.
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että panostetaan ulkonäköön oman tai vastakkaisen sukupuolen vuoksi.
Enemmistö naisista taitaa tosiaan olla sitä mieltä, että meikkaavat muita naisia varten, ei miehiä varten. Jos minä laittautuisin muita ihmisiä varten, en voisi koskaan olla tyytyväinen ulkonäkööni. Ymmärrättehän; jos mielipiteeni itsestäni (/ulkonäöstäni) olisi riippuvainen muiden kommenteista ja hyväksynnästä, joutuisin jatkuvasti pettymään sillä kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Ei edes vaikka olisi Janina Frostell
tai Jessica Alba.
Mielestäni ainoa vaihtoehto on olla itselleen hyvä ja itse itseensä tyytyväinen. Kun minä pidän itseäni kauniina ja ihanana, on ihan sama mitä muut minusta sanovat. Tykkäävät jos tykkäävät - ja yleensä tykkäävät, koska hyvä itsetunto on monen mielestä kaunista, seksikästä ja miellyttävää.
Eli rumallakin naamalla ja vartalolla voisi olla hyvännäköinen. Koska omasta mielestäni näytän paremmalta kun olen vähän nähnyt vaivaa ulkonäköni eteen, teen sen ilomielin. Meikkaan, urheilen (joskin siinä henkiset hyödyt ovat tärkeämmät kuin fyysiset), pukeudun jne. jotta miellyttäisin itseäni. Siitä se lähtee.
Jos joku nainen haluaa kulkea meikittä tai rumissa vaatteissa, se ei ole minulta mitenkään pois. Eikä keneltäkään muulta, jos ovat itseensä sellaisenaan tyytyväisiä. Jokainen tyylillään, eikö? :thumbs:
... mutta enää kertaakaan en halua kuulla sellaista paskaa, että
kaikki naiset laittautuvat miehiä varten. Ihan yhtä v*n idioottimaista on olla mies ja treenata siksi, että naiset tykkää. Kaikki eivät kuitenkaan tykkää, oli minkä näköinen tahansa ja jos itsearvostus on muiden hyväksynnästä kiinni, ei kovin vahvasti mene. :(
Näin minä tämän asian näen.