Heipähei!
Ajattelin kysellä vähän täältä osaavimmilta neuvoa.

Olen uusi täällä ja varsinkin tätä threadia olen seurannut mielenkiinnolla.
Olen sairastanut jonkinsorttista syömishäiriötä (en oikein tiedä mitä niistä, varmaan vähän yhdistelmä kaikkea) muutaman vuoden ja nyt alkaa näyttämään tulevaisuus valoisammalta!

Viimeisen vuoden ajan "söin" päivässä n.600-800kcalia. Olo oli sen mukainen, hiukset lähtivät tuppoina, rytmihäiriöitä, mustelmia, väsymystä jne. Missään vaiheessa en ollut "sairaanlaiha", alimmillaan paino taisi olla 52kg (ja pituutta minulla on 168cm). Nyt painan 57kg ja olo on parempi. Syön omasta mielestäni paremmin ja normaalisti, toki aina on parantamisen varaa!
Asun ulkomailla, joten herkut kuten ruisleipä ja raejuusto, sokerittomat mehukeitot ja muut ihanuudet eivät kuulu ruoklistalleni juurikaan. Suomesta tullessa raahaan kyllä aina kaurapuurot ja ruisleivät mukanani, puolukkasurvosta unohtamatta. ;) Haluaisinkin kysellä miltä nykyinen ruokavalioni teistä vaikuttaa. Olen vasta alkutaipaleella tässä paranemisessa, joten en halua nostaa kalorimääriä hurjiksi heti kerralla. Olen liittynyt kalorilaskuriin saadakseni tietää energiantarpeeni, joka tuntuu hurjalta; 1733kcalia päivässä, onko totta?
Tässäpä esimerkki päivän syönneistä, eilinen meni näillä eväillä:
klo 06h30 -> juoksulenkki 20 minuuttia ripeällä tahdilla
Aamupala klo 07h30: kuppi kahvia luomumaidolla, kiivi, appelsiini, 5dl vettä, rasvatonta maitorahkaa kaurahiutaleilla
klo 09h30 lenkki rauhallisesti kävellen lasten kanssa, kaupassa käynti ja puistossa pallottelua lasten kanssa, ulkoilua yhteensä n.1h45min
Lounas klo 12h00: Seitifile 100g (valmistettu uunissa sipulin, tomaatin, mausteiden ja kevyen ruokakerman kanssa), tomaattia, kurkkua, keltaista paprikaa, yksi keskikokoinen peruna, kaksi siivua Wasa Fiber Plus-näkkäriä 16% margariinilla, jälkiruoaksi 100g rasvatonta maitorahkaa ja teelusikallinen vadelmahilloa
Välipala: kuppi kahvia luomumaidolla, Fitness-välipalapatukka, appelsiini, vettä monta desiä, 5g tummaa suklaata (;P)
Tunnin ripeä kävelylenkki
Päivällinen klo 19h00: täytettyä kesäkurpitsaa (täytteenä riisi, tonnikala ja sipuli) n.200g, keltaista paprikaa, kurkkua, tomaattia, 10g 9% juustoa, n.20g tummaa (ei suomalaisen tummaa, mutta täkäläisen mittakaavan mukaan hyvin tummaa :D) patonkia, 1tl 16%margariinia, jälkkäriksi Activia myslijogurtti (ei ole rasvatonta)
Kotosalla jumppailua punttien kanssa, n.45min
Iltapala klo 21h00: Vettä monta desiä, appelsiini, kiivi
Lisäksi söin päivän mittaan muutamia sokerittomia pastilleja.
Edistystä alkaa tapahtua, kun syön jo kaksi lämmintä ruokaa päivässä!
Kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita!