Ongelmasyöjien mitä söit tänään/eilen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgw
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
.

Kiitos Deraia vastauksesta!

Pikkuhiljaa yritan nostaa naita kaloreita, hiljaa hyvaa tulee. :)

Tulipahan vain mieleeni, etta voiko hedelmia syoda ns.liikaa? Onko siita jotain haittaa? Syon paaaaljon hedelmia, varmaan 4-5kpl/paiva. Siihen viela normirehut ruoan kanssa. En oikein keksi muita valipaloja/jalkkareita kuin rahka ja hedelmat. Marjat ovat taalla hurjan kalliita, joten ne kayvat hyvin akkia kukkaron paalle... Loysin nyt yhdesta supermarketista pakastemarjoja, jotka olivat vahan halvempia, joten nyt talviajan tullessa pitaa sitten syoda niita.

Myos nama proteiinipatukat ovat uusi tuttavuus, niita pitaa varmaan kokeilla. Karsin todella helposti heikotuksesta (erittain huono hb, ollut aina), joten heikotuksen iskiessa syon helposti jotain turhaa ja ei niin terveellista.

Nyt kaipais taas vähän vinkkejä tähän syömiseen.. Välillä menee hyvin, välillä huonommin. Tällä hetkellä syön kyllä, mutta oksentaminen taas alkanut käymään mielessä, mikä ei yhtään hyvä juttu...

Tänään mennyt:

11.00: 1 ruispalan puolikas (+ minilätta, aamupala 5 % -juustoviipale, 1 kinkku, kurkku), rasvaton jugurtti 200g, sokeriton mehukeitto n. 1,5dl, 2kp kahvia rasvattomalla maidolla
(Heräsin aika myöhään, joten siks aamupalakin vähän venähti)

14.30: Kanttarellikeitto 400g, raejuusto n. 100g, kaura100 -leivän toinen puoli (+ samat päälliset kun aamulla)

19.00: Ehrman 250g, vadelmia n. 100g, sok.ton mehukeitto n.1dl, lesitiini n. 2tl, kaura100 -leivän toinen puoli samoilla päällisillä, teetä

noin klo 22 - 22.30 aikoihin todennäköisesti tulossa 1 ruisleipä ja yks kaura100-leipä, kananmuna ja jos siltä tuntuu niin vielä omppu. + omegat ja vitamiinit

Sairaslomapäivä (kuten viimeiset 5kk) eli lähinnä kotona istumista, joten kulutus ei siis mitään erityisen suurta. Pituuttakaan ei ole kun sellaset 155cm.
Protskua ei mitenkään ihan kamalasti ole, mutta oon vihdoin päässyt mun hiilarikammosta eroon ja leipä on vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvää :)

Blanche Neige:Hedelmiä on kyllä aika mahdoton syödä liikaa ja niitä kyllä kannattaa syödä jos vain voi :D Varsinkin jos sulla on matala hb niin välipaloina ne on hyviä,tosin jotain protskupitoista kannattaa syödä niiden kanssa jotta verensokeri pysyis pidempään tasaisena.Suosittelen tutustumaan kyllä noihin protskupatukoihin,ne on toimivia monessakin suhteessa ja ainakin itellä niitä on usein mukana esim.luennoilla kun saattaa luento kestää sen kolme tuntia ja välissä olla vain lyhyt tauko jolloin ei kyllä paljoa ehdi syömään ja ne jotenkin pitää nälkää paremmin kun vaan pelkkä leipä tai banaani :)

Hienoa Sabi,yritä vaan sinnikkäästi jatkaa sillä linjalla,että syöt tarpeeks!:hyvä: Kuten ite sanoitkin,treenit kulkee paljon paremmin kun syöt hyvin ja myös sun yleinen energiatasos kohenee kun annat itselles tarpeeks ruokaa!Jatkuiko loppupäivä millaisilla linjoilla?

Deraia: Pupu meni pöksyyn eli kalsut nostelin vain 1400:n paikkeille ;/. Mööh... Meinasi kyllä jäädä vähemmäksi kun oli illalla kituutellessa niin turvonnut olo, mutta heti kun söin lisää edes iltapalan niin nesteet ja turvotus lähti :wtf:. Wauh... Syömällä lisää voi sittenkin tehdä joskus hyvääkin.

Voi mörkö, mikä päivä. Tai no, ei tämä nyt niin kamala ole mutta kaikki tuo sade turmelee juoksulenkin fiiliksen. Aamuairobista (ilman painoja) tein ihan hyvällä mielellä sen 45-50 minuuttia, sen jälkeen pyrähdin urhoollisesti kaatosateeseen ja tein vielä 15 minsan lenkin lasit pisaroita täynnä.

Aamupala: -- nukuin ohi, eli suoraan lounasvärkit esiin :jahas:.
Lounas: Broilerin file noin 120 grammaa, megalomaaninen rehukasa wokkipannulla (nami :rolleyes:), pannullinen laimeaa kahvia, 200g mustikoita ja ihan muutama pähkinä
Välipala: melkein heti perään eli 300g rahkaa, 3 valkuaista, 250g mansikoita, banaani, pari luumua

---->Hölkkälenkki'yritys' hieman laantuneeseen sateeseen :curs:, ehdin juosta vain 20 minuuttia kun iski armoton tarve mennä naistenhuoneeseen, juuri kun oli sellainen 'rullaus' päällä että voisi juosta vaikka kiinaan ihan helposti. Tuli sitten vierailtua ABC:llä ja aikaa kului noin vartti siellä luumuiluun. Sitten uudelleen sateeseen, kiukkuisena ja loppumatka n. 15 minuuttia hölkkäillen takaisin. Korvailin tuota keskeytystä sitten 20 minsan aerobisilla liikesarjoilla ilman painoa.

Kulutus tähän mennessä muka 1800-1900 luokkaa ja syöty n. 700. Nooh, katsotaan jos nälkä kurnii tänään tarpeeksi jotta uskaltaa avata jääkaapin oven.

Edelleenkin painotan ja jankutan samasta asiasta eli että jos sun kulutus Sabi huitelee lähempänä 2000 kcal ja saat ruuasta energiaa n.1000 kcal:n edestä, (toki välillä enemmänkin mutta kuitenkin säännöllisesti alle minimimäärän) niin mistä sä luulet että sun elimistö ottaa loput kalorit jotta sydän jaksaa lyödä,aivot toimia jne.? Jostain kun on pakko saada energiaa jotta elimistö toimis.Myös aineenvaihdunta tukkeutuu melko nopeesti jos jatkuvasti elää säästöliekillä,sen huomaa myös ihan mahan toimimisella/toimimattomuudella.Kuulostanpa varmaan taas tosi kannustavalta mutta joskus on vaan kuitenkin pakko lätkästä ne faktatkin pöydälle....

Pohja-ajatuksena kuitenkin oli että yritä pitää kalorit vähintään siellä 1200 kcal:ssa,jos vaan mitenkään mahdollista?Se helpottaa sitä napostelua samoin kun myös sitä että tunnet taas nälkää ja sieltä niitä on helpompaa nostaa ylöspäin kuin alle 1000 kcal:sta.Ja availe vaan sitä jääkaapin ovea,ajattele vaikka niin että eihän autotkaan kulje bensiinittä eteenpäin vaan vaativat tankkausta :D Muutenkin,kokeile vaikka pitää nitä vihannestikkuja jääkaapissa,niitä on helppo syödä! Samoin jotain hedelmä/marjarahkaa kannattaa valmistaa jo vaikka edellisenä iltana seuraavaa päivää varten,on aivan mahtavaa välipalana/jälkkärinä!Ootko kokeillut pilttejä?Vaikka ne vauvasoseita onkin niin ainakin mulla on niitä jatkuvasti kaapissa,ne vaan on niin älyttömän hyviä ja helppoja ottaa mukaan oikeestaan mihin tahansa!:thumbs: Lisäks proteiinipatukoita kaappiin oottamaan :D

Sabi, haluatko sä edes eroon tuosta noidankehästä? Jotenkin rivien välistä tulee sellainen fiilis. Tuolla meiningillä tuo ei johda ainakaan yhtään parempaan. Yrittäisit edes. Tsemppaisit. Parantuminen on kuitenki aina loppujen lopuks sen tuskan arvoista, mitä se aiheuttaa.

Tiedän, ettei muutokset ole helppoja, mikä ny koskaan helppoa oliskaan.

Voisiko joku auttaa mua sen verran et kertois mihin suuntaan mun ruokailut on menossa.
itse kun en osaa katsoa omia syömisiäni kovin objektiivisesti.
esim. tänään oon syönyt

aamupalaksi: 2 ruispalaa ja kaksi leikkelettä
3kuivattua luumua ja pari rkl kurpitsansiemeniä

välipalaksi: vajaa dl mysliä, 100grahkaa 100g jogurttia ja mansikkaprodejauhetta

aterialla:tonnikalaa ja täysjyvä spagettia + 5 kirsikkatomaattia

iltapalaksi:itsetehty protskupatukka
ja kiiwi

Eilen oli vähän herkuttelu päivä (siksi en kirjoita eilisen syömisiä)...rosson pannupizzaa ja omenaherkkujälkkäriä. yleensä jos on tullut syötyä jotain liikaa oon silti kiltisti syönyt oikean aterian, mutta eilen en kyllä jaksanut enää ottaa edes iltapalaa :D

Malena - tuossa on hyvin proteiinia, vihanneksia voisit lisätä, samoin rasvaa (esim. pari ruokalusikallista rypsiöljyä). Kalorimäärästä en osaa sanoa - tuo ei ole mikään kauhean runsasenerginen ruokailu, mutta muistaakseni olet pienikokoinen (?).

Suosittelisin myös, että lasket muutamalta päivältä ihan oppimismielessä energiat ja makroravinteiden jakautumisen. Silloin ei tarvitse kysyä muiden mielipidettä (ei sillä ettemmekö mielellään antaisi ulkopuolisen näkemystä!). Itse käytän silloin tällöin Kutrin sivuilta löytyviä exceleitä, kun haluan tsekata missä mennään ruokailujen kanssa. Löytyvät täältä. Sitä sattaa todella yllättyä kun näkee omat syömisensä numeroina.

Kylli jo vastasikin hyvän vastauksen eli kaiken kaikkiaan voisit lisätä jokaista ruoka-ainetta ihan reippaasti!Hedelmiä,marjoja,vihanneksia mukaan jotta saat tarvittavasti vitamiineja ja kuituja jne.Kannattaa tosiaan laskeskella noi päivän kalorit,veikkaisin että noi jää jonnekkin 1000 kcal:n tienoille,eli aivan liian alas.Mutta koostumus on muuten hyvä,laajenna vaan sitä repertuaaria :D Ja muista,selvitä se sun peruskulutus ja yritä syödä ainakin sen antama määrä kaloreita päivässä jotta sun elimistö toimii kunnolla!Tsemppiä!:thumbs:

Illan aikana meni siis vielä rahkaa, ekaksi 300g, myöhemmin otin vielä 200g grammaa ja ihan pienen näykkäyksen jostain kalkkunanfileestä (yritys tunkea itseensä lisäravintoa kun kunnon lämmin ateria nro. 2 kuulosti liian pelottavalta... :jahas:). Lisäksi jälkkäriksi banaani, mustikkarasia ja ompunpuolikas ja 3 valkuaista. Tuohon mennessä kalsuja about 1200 syöty.

Saunaan mennessä tiesin kuitenkin tehneeni typerästi, turvotti ja heikotti joten kiukustuin ja kaivoin kaapista vielä sen viimosen kalkkunanfileen, vähän avomaankurkkuja ja paprikansiivuja :D. Jess. Nyt tätä tyttöä ruokitaan vaikka kello olisi mitä. En minä nyt turhaan halua huhkia joka päivä jos kuitenkin paastoamalla tuhoan kaiken työn.
En tiedä oliko paras mahdollinen iltapala tuo lihankönkäle (painoi kuivana siis n. 60-70 grammaa), mutta ainakin nyt on potenssiin X parempi ja virkeämpi olo ja nesteet lähtee, keho toimii taas oudosti paremmin :whip:. Aika surkea suoritus varmaan jonkun täysjärkisen mielestä, mutta itsestä ainakin tuntuu niin superilta että pystyin edes rikkomaan kiveenhakattuja kituutus-rutineenejani. Luulisin että tämän päivän kalsut nousi edes 1400-1500:n paikkeille. Kulutus nyt tietenkin meni varmaankin 2000:een, joten miinustakin jäi...

Mutta olen edistynyt hurjasti! Ennen söin alle tuhat kaloria pelkkiä hedelmiä ja rehuja ja liikuin 4 tuntia päivässä siitä huolimatta. Lihaan (minkäänlaiseen) en uskaltanut edes koskea, saati syödä näin myöhäänkin. Rasvaakaan ei missään saanut olla yli 1% :eek:. Nyt kulunut kolmisen viikkoa ja syön melkein joka päivä ainakin tuplaten vanhan määrän, kahdella aterialla usein vaaleaa lihaa/kalaa. Syömishäiriöisten keskellä olisin jo jokin syöttöporsas kai :rolleyes:. Täällä olen tällainen luuzeri toistaiseksi ainakin. Mutta hiljaa hyvä tulee! Alan todeta teidän järkevämpien todella tietävän, miten liikkuva ihminen saa syödä, itse vaan saa ihmetellä että kuinka hyvin.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Niin ja muuten: otetaanko lihan energia kuiva- vai raakapainosta o.O? Kun olen tähän asti punninnut kypsän lihan joka on selvästi alkuperäistä kutistuneempi? No, ei siitä kai haittaakaan ole jos olenkin vahingossa syönyt energiaa enemmän kuin luulen :D, kun aina vetelen alakanttiin.

Eikös noi ole aina raakapainoista nuo energiat..?

Huhhuhh.Taas vähä semmone fiilis että pitää hakea turvaa ruokailuista. Ja kun sekään ei meinaa onnistua niin epätoivohan siinä iskee.

Jep,eli raakapainosta otetaan se energia :) Aivan upeeta Sabi,hienoa että uskalsit syödä vähän enemmän -toivottavasti nyt se hyvän olon saaminen pitäis samalla huolta myös siitä,että jatkat samalla tyylillä eteenpäin :D Älä rupee turhaan ittees haukkumaan luuseriks koska sitä sä et missään tapauksessa ole!Ainoastaan vähän oikealta polulta hairahtunut joka on kuitenkin uudelleen sen polun löytämässä,vai mitä?;) Kun hiljalleen teet noita muutoksia niin niitä on huomattavasti helpompi noudattaa ja jatkaa.Jos kerralla muuttaisit kaiken niin se vois olla turhan hankalaa,seurais turhautuminen jollet onnistu tms. ja siitä paluu vanhoihin kuvioihin.Joskus saattaa olla päiviä että ne menee niin penkin alle kun vaan voi,etkä yksinkertasesti saa noudatettua sitä rutiinia mitä pitäis mut hei,vaikka takapakkia tuliskin niin sä et silti ola alotuspisteessä enää!Muistat vaan, että jos yks päivä menee huonommin niin seuraavan ei tarvitse mennä!Sh:ta sairastavilla jotenkin helposti iskee se luovuttamisvaihe myös päälle jos ei kaikki menekään suunnitelmien mukaan mutta sillon vaan pitää vielä sinnikkäämmin jaksaa jatkaa eteenpäin niillä oikeilla syömistavoilla!Kyllä se onnistuu ja kun onnistuu niin fiilis on 1000x :dance2: :hyper:

Malena - tuossa on hyvin proteiinia, vihanneksia voisit lisätä, samoin rasvaa (esim. pari ruokalusikallista rypsiöljyä). Kalorimäärästä en osaa sanoa - tuo ei ole mikään kauhean runsasenerginen ruokailu, mutta muistaakseni olet pienikokoinen (?).

Suosittelisin myös, että lasket muutamalta päivältä ihan oppimismielessä energiat ja makroravinteiden jakautumisen. Silloin ei tarvitse kysyä muiden mielipidettä (ei sillä ettemmekö mielellään antaisi ulkopuolisen näkemystä!). Itse käytän silloin tällöin Kutrin sivuilta löytyviä exceleitä, kun haluan tsekata missä mennään ruokailujen kanssa. Löytyvät täältä. Sitä sattaa todella yllättyä kun näkee omat syömisensä numeroina.

Olen laskenut kulutukseni kalorilaskuri.fi:n mukaan ja se on vaivaiset 1457 kcal enkä edes päivittäin liiku, joten en hirveästi tosta yli voi syödä...kalorit on tän kuun aikana ollut 1200-2000 välillä ja paino on 50kg joskus vähän ylikin (yleensä en käy vaa´alla, mutta nyt olen käynyt, kun tuntuu että lihoo...helpottaa huomata että paino on pysynyt samana)
tosssa viimeksi kirjoitetussa päivän safkoissa on mun laskujeni mukaan n. 1500kcal...tai sitten arvioin reilusti yläkanttiin...
(mä en saannut noita kutrin kaavioita toimimaan tällä koneella, o9len kullä joskus aikaisemmin laskenut tuolla kaaviolla...loistavat sivut muutenkin)

Tuli mieleeni, kun itsellä on on hiukset ohentuneet puolella, että onko kenelläkään muulla kauan jatkuneen kehnon ruokavalion myötä ilmennyt hiusten lähtöä? tai oletteko huomanneet hiusten kasvun hidastumista? tai ovatko hiukset huomaamatta ohentuneet?

Tuli mieleeni, kun itsellä on on hiukset ohentuneet puolella, että onko kenelläkään muulla kauan jatkuneen kehnon ruokavalion myötä ilmennyt hiusten lähtöä? tai oletteko huomanneet hiusten kasvun hidastumista? tai ovatko hiukset huomaamatta ohentuneet?

Mulla oli silloin nuorempana hälyyttävimmän alipainon aikana todella ohuet hiukset ja lähti koko ajan lettiä pois. No, nyt keväällä oli vitamiinipuutosten yms. takia kunnon hiustenlähtöä, mutta tällä hetkellä on taas alkanut tukka paksuuntua - jes. :)

Apuaaah, miun lihas on jo nyt alkanut kasvaa ja olomuoto muuttua jotenkin, ainakin jonkun verran O___O... M-m-minulla on hauistakin vähäsen kun olen punnertanut..! *juoksee paniikissa ympyrää* Pelottavaa. No, olenkin ollut aina sitä sorttia että lihasta syntyy jotenkin helposti. Tänään kulutan laskurin mukaan n. 1900-2000 kalsua ja nälkä on hirmuinen. Ostin myös vaniljan makuista prodejauhetta ja leivoin kääretorttua Insanityn mainion reseptin mukaan :D.

En tiedä mitä ajattelisin. Vähän pelottaa mutta toivottavasti teen oikein kun syön pikemminkin 2000:n kuin 1000:n kalsun edestä melkein joka päivä :rolleyes:. Nälän mukaan on oikein, mutta jos kroppa turpoaa tätä vauhtia niin pian en tunnista itseäni xD.

Niinja tukka kyllä ohentui paastoillessa ihan hämähäkin seitiksi verrattuna entiseen, siksi hankin pidennykset, kynnet halkeilee vieläkin ;P. Ei kannata jatkaa paastoilua ellei halua rapistua.

Älä Sabi turhaan mieti,teetkö oikein vai et kun syöt enemmän sillä teet aivan oikein!Tottakai alussa,kun syöt enemmän voi tulla hetkellistä painonnousua (nestettä!) mutta se tasaantuu pian,kunhan vain jaksat jatkaa samalla lailla syömistä!Sun aineenvaihdunnalla menee hetki ennen kuin se tottuu taas siihen,ettei tarvitse elää nälkäkuurilla ;) Hienoa jos olet lihasta saanut,kyllä treenattu lihas on aina kauniimpaa kuin pystyssä kävelevä nälkäkurki...:jahas:

Mulla lähti myös tukkaa pahimpina aikoina,käteen jäi tuppoja kun vaikka vain harjasin hiuksia,oli ihan järkyttävää :eek: onneks nyt on taas paksu tukka,tosin onhan mulla jo aikaa noista sairausajoista.

Moi

Mikä on nyt se "virallinen" kalorimäärä mikä normaalistiliikkuvien(ei himourheilija) naisten pitäisi saada pvässä..?

Kiitos jo etukäteen... :)

Mikä on nyt se "virallinen" kalorimäärä mikä normaalistiliikkuvien(ei himourheilija) naisten pitäisi saada pvässä..?

Kiitos jo etukäteen... :)

Riippuu ihan henkilöstä, tuolta voit tsekkaa omasi (tosin musta ne kalorit on vähän alakanttiin, eli voit syödä vähän enemmänkin) http://kalorilaskuri.fi/kulutus.php

vähän liikkuvan naisen YLLÄPITO kalorit on 2000 pintaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom