SUPERCARB 1kg -40%

Omena

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nunza
  • Aloitettu Aloitettu
Ps. Miksi tarvitsisit jonkin valmiin (maksullisen) ohjelman? Eikö olisi parempi vain opetella itse hyvä ruokavalio, joustava ja vapaa, eikä kitkutella jollain suppealla valmiilla (kitukuurilla), jossa on hyvin paljon kiellettyä, usein liian vähän rasvaa jne. Jos tarvitset vinkkejä, täältä saat niitä kyllä, kysy vain. Noissa Jutan dieteissä ei kuulemma edes kerrota kaloreita, makroja ym. eli eivät sisällä mitään oppimisfunktiota, syötävien ruokien ja aineiden valikoima on äärimmäisen suppea ja kalorit aivan liian alhaalla kaikille (myös ylipainoisille), puhumattakaan normaalipainoisista. Mitään ei saa kyseenalaistaa, kritisoida eikä mitään dietissä muuttaa... Ei ja ei.

EDIT: Sun ongelmahan oli alunperin ilmeisesti liian vähän kunnon ruokaa ja sokeriherkkuja liikaa. Eli sokerivyötärö ;). Tuon kun laitat kondikseen, proteiinia 2g/painokilo, rasvaa vähintään 1 g/painokilo (noin 25-35% kokonaisenergiasta) ja loput hiilareista, niin siinä se yksinkertaisuudessaan.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Okei okei uskotaan! :lol2: Tuota GFG:tä kun tässä on tutkinut vähän tarkemmin, niin onhan se melkoisen kahlitseva ja yksitoikkoinen. (varsinkin nyt kun oon opetellut kokkailemaan kaikkia ihania proteiiniruokia :hyvä: )
Pysyn siis tällä polulla, jatkan treeniä :puntti: ja oikeanlaisen syömisen opettelua. Ilman Juttaa. ;)

p.s. onkohan se ihan ok, jos välillä teen kyykkyä tankoniskassa-tyylin sijaan niin että pidän painoa käsissäni ja kyykkään tosileveässä asennossa alas..? Mulla on hartian ja niskan seutu hieman hellänä tangon ja isojen painojen jäljiltä ja olis ehkä hyvä antaa sen levähtää?

Paino tippunut 1kg! Vyötärö 1cm kapeampi! Ei mitään suurta, mutta jotain kuitenkin, kun ensin ei meinannut tapahtua mitään. Tuosta painonlaskusta en nyt ole niin varma; onko se hyvä vai eikö.. mutta erona edelliseen, olen nyt lopettanut herkkumättöviikonloppujen vieton; ainoastaan olen pe ja la päivinä syönyt itse tekemäni mustikkapiirakan palat, muutaman sipsin illalla. Samalla tyylillä meni edellinen viikonloppu. Lisäksi oon koittanut syödä tunnollisesti kolmen-korkeintaan neljän tunnin välein, proteiinipainotteisesti, ja myös olen ottanut pähkinät mukaan ruokalistalle. Viilattavaa on vielä, en varmaan ihan vieläkään saisi papukaijamerkkiä.. mun pitää muistuttaa itseäni syömään menosta, kun nälkä ei välttämättä ehdi tulla. Mutta tuo sokerin poisjääminen on ehdottomasti nyt se hyvä juttu, josta olen ylpeä. :)
Niin ja mun sisko sanoi, että musta alkaa huomata muutosta entiseen, siis ulkoisesti. :)

^Loistavaa, kuulostaa tosi hyvältä! :) Jos ulkopuolinen huomaa eron jo näin pian, niin suunta lienee oikeinkin oikea. Tuskin siitä kilostakaan suuntaan tai toiseen kannattaa murehtia, paino elää muutenkin koko ajan. Jatka vain samaan malliin.

Mulla on geneettisesti samanmallinen kroppa ja voin ilokseni kertoa, et kyllä se kroppa alkaa mieleiseksi muuttua ennen pitkää. Järkevää murkinaa + järkevää treeniä vaan, niin kyl se sieltä pikkuhiljaa. :) Niin ja muista myös tarpeellinen määrä lepoa. Stressi lisää kortisolin eritystä ja käsittääkseni vaikuttaa erityisesti keskivartalon rasvan syntyyn. En oo ite mikään asiantuntija näissä asioissa, joten korjatkaa joku jos oon väärässä. :)

Ajattelin tutustua Kaisa Jaakkolan Hormonidieetti-kirjaan. Tässä joka tapauksessa mm. tuosta stressistä ja vyötärölihavuudesta:
Jenkkakahvat pursuilevat - onko syy hormoneissa? | Yle Uutiset | yle.fi Onko joku tutustunut kirjaan, mielipiteitä?

Tässä reilu pari kuukautta hirveästi painoharjoittelusta ja ravinnosta lukeneena alkaa jonkinlainen oma idea syömisistä ja liikkumisista hahmottua. Saa nähdä mihin se vielä vie, toivotaan parasta. Pääasia on stressinhallinta, mutta kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kumma juttu muuten sekin, että olen lopettanut alkoholinkäytön lähes kokonaan, kerran viikossa ehkä olen juonut yhden pienen annoksen. Ei vain tee mieli enää, ja liikunnasta tulee niin paljon parempi fiilis :). Eikä alkoholi sovi minulle treenaamisen kanssa muutenkaan, lisää ylirasituksen riskiä huomattavasti, sekä rytmihäiriöitä. Ja alkoholihan tietysti sekin lisää sitä vyötärölihavuutta.

PS. edelliseen vielä. On tuo Hormonidieetti saanut paljon arvosteluakin. Hmm. Tässä mielenkiintoinen katsaus kolmeen kirjaan hormoneista, joista kaikissa ihan eri neuvot... ;). Toinen sanoo, syö aamulla vain hiilareita, toinen että aamulla vain rasvaa ja proteiinia... Toinen, että illalla hiilareita, toinen että proteiinia. Että ota nyt sitten selvää. Ehkä keskitie, rentous ja kohtuus kaikessa. Nopeat hiilarit nyt ainakin yritän pääsääntöisesti pitää treenin jälkeisinä.
3 x hormonidieetti | varputavi.com

Kaisa Jaakkolan kirjat ovat ohjenuorani, jos joku. En noudata niissä esitettyjä systeemejä, tai oikeastaan periaatteita orjallisesti ja noudatin niitä oikeastaan jo ennen kirjojen lukemista, mikä entisestään tietysti lisäsi luottamusta hormonidieetin toimivuuteen. Mä ainakin luin kirjat sillä asenteella, että niissä esitellään eri keinoja lisätä hyvinvointia ja muokata kroppaa fitimmäksi ja jokainen voi vapaasti testata, mikä toimii itsellä. Ja kyllä muuten toimii :D

Hormonidieetin jälkeen on ilmestynyt Hormonitasapaino ja tänä syksynä tulee kolmas kirja.
Hiilareista: syön aina reippaasti hiilaria iltapalalla, koska muuten en nuku. (syön myös iltapäivällä, jotta EN nukkuisi!)

Ps. aika läpinäkyvää Tavilta dissata Jaakkolan kirjaa - joka on ilmeisesti myynyt paremmin kuin Tavin laihdutusopus....
Täsmälaihdutuksen ydin Hormonidieetissä on raskas ja säännöllinen painoharjoittelu, riittävä uni ja yksilön tarpeisiin sopiva ravinteikas ruoka, joka sisältää ihan reippaasti rasvaakin, eikä vain proteiinia (ja hiilaria).

Niin ja mä kyllä luotan enemmän elämäntapaohjeistajana Kaisaan kuin johonkin lääkäriin (Tavi selvästi pitää lääkäriä pätevämpänä kirjoittajana aiheesta) - paitsi jos lääkäri on Olli Sovijärvi :)

^mun mielestä Tavin kirjoitus oli aika asiallinen kuitenkin ja sanoi, että kaikessa on puolensa. Kai hänkin aika hyvin myy. Varmaan Jaakkolan kirjassa on heikkouksiakin ja virheitäkin, kuten monessa muussakin, mutta myös asiaa. Tavin pari kirjaa olen lukenut ja pitänyt, niissä on ihan järkeä, ja hiilaritietoinenhan hänkin on eikä kammoa rasvaa. Hänhän on Kukka Laaksonkon kanssa tehnyt yhteistyötä. No, tutustun kuitenkin Jaakkolankin kirjaan. Lisäaineita en todellakaan kyllä rupea kilokaupalla syömään, ja proteiinia hankin muualtakin kuin lihasta, vaikken maitotuotteita voikaan käyttää. Totta on, että naiset rääkkää itseään ihan liikaa kortisolia tuottavilla tuntikausien aerobisella, kun salista olisi iso hyöty. Eikös Jaakkolakin pilannut terveytensä kilpailufitness-diettauksella, joten vaaransa siinäkin, kuten täälläkin todettu.

Se mikä minua Tavissa ihmetytti, oli se, että kun viimeksi näin hänet tv:ssä. Ihan tosi tosi isot vatsamakkarat... Jos saarnaajalla itsellään on ne ongelmat, joista opettaa, mulla herää aina epäilys.

^kyllä pilasi joo, minkä jälkeen perehtyikin hormonidieettijuttuihin. Jaa että isot mahamakkarat :D mä en ole oikein lämmennyt Tavin tai Kukka Laaksonkaan tyylille, heissä on hieman päällepäsmärin vikaa. Kuten minussakin, mistä syystä juuri en siedä sitä muissa :D
Hitto, kai se on kirjoitettava ihan oma elämäntapaopas! (hieman liikaa hifistelyä kun on hormonidieetissäkin)

^kyllä pilasi joo, minkä jälkeen perehtyikin hormonidieettijuttuihin. Jaa että isot mahamakkarat :D mä en ole oikein lämmennyt Tavin tai Kukka Laaksonkaan tyylille, heissä on hieman päällepäsmärin vikaa. Kuten minussakin, mistä syystä juuri en siedä sitä muissa :D
Hitto, kai se on kirjoitettava ihan oma elämäntapaopas! (hieman liikaa hifistelyä kun on hormonidieetissäkin)

Sittenhän meitä on täällä ainakin kaksi päällepäsmäriä! :hyvä:Sama vika, monet omankaltaiseni ihmiset ärsyttävät... ;). Ilmeisesti Jaakkolan opit perustuvat aika lailla kokonaan Poliquinin oppeihin, joita monet pitävät överinä tai huuhaana. Mutta taatusti siellä on paljon asiaa, ja kaikki ovat samaa mieltä siitä, että hormonit vaikuttavat.

Mä olen kyllä tuon makrojen rytmittelyn kanssa sittenkin vähän ulalla... Eikös ne illalla syödyt hiilarit mene ihan välittömästi sinne vyötäröön.. ;)? Ja estä yöllä rasvanpolton...? Syöt ilmeisesti kuitenkin hitaita hiilareita?

No jaa, hiilari kuin hiilari, ei sillä niin väliä. Toki suuria sokerimääriä pyrin yleensä välttämään. Tärkeintä ylimääräisen rasvan kertymisen välttämisessä mulla on riittävä uni, ja kun kerran hiilarit auttavat nukkumaan, syön niitä. Toki myös proteiinia ja rasvaa. Syön yleensä kaikkia makroja joka aterialla, mitä tasaisemmin sen parempi. Oikeastaan koko syömistyylini ydintavoite on ahmimiskohtausten torjunta, vaikka olen jo pitkään kokenut voittaneeni sen taipumuksen...

Mä oon lukenut molemmat Jaakkolan kirjat ja oon kyllä tykännyt. Varsinkin viimeksi lukemani hormonidieetti oli hyvä, vaikka sinälläänhän se oli tuttua juttua, jos on vähänkään perehnyt asioihin. Olen lukenut myös muutaman Tavin kirjan, ei kai niissäkään mitään vikaa ollut, mutta en niistä samalla tavalla saanut eväitä omaan elämään kuin esim. tästä Hormonidieetti-kirjasta. Tosin se täytyy sanoa, että olin ennen Hormonidieetti kirjan lukemista käynyt BioSignature-mittauksessa, joten sen vuoksi kirjaa tuli ehkä luettua suuremmalla mielenkiinnolla, kun tiesi jo mitkä osiot eniten itseä voisivat koskettaa.

Mäkin olen käynyt biosignature - mittauksessa, joskin vasta kirjan lukemisen jälkeen.

Mutta tosiaan Varpu Tavin vatsamakkaroihin palatakseni: huonoa peeärrää, todella syö uskottavuutta laihdutusekspertiltä. Vaan Kaisa Jaakkola on raskaana - hormonit todistetusti toimivat siis :D

Mulla on tuo Jaakkolan kirja ja minusta sen suurin ongelma oli, että se sai mut tuntemaan itseni sairaaksi, vaikka en ole.

Liikoja pohtimatta paras. Patrik Borg on mun suosikki. Ei ravitsemuksesta tarvitse tehdä mitään rakettitiedettä. Pää siinä menee vinksalleen jos kaikki aikansa pohtii sitä mitä pitäisi syödä ja miten.

Kuten Mopsi, myös minä tykkään syödä illalla hiilaria, etten heräisi klo 4 matalaan verensokeriin ja hirveään adrenaliini & kortisoliryöppyyn.

Onpa tosi surullista, jos normaalipainoista naista pidetään liian läskinä puhumaan ravitsemuksesta. Ei voi kuin ihmetellä. Toisaalta joku oli moittinut Kukka Laaksoakin pulleaksi ja Kukka olikin sitten alkanut dietille ja laihtunut. Voi, voi meitä naisparkoja.

Mulla on tuo Jaakkolan kirja ja minusta sen suurin ongelma oli, että se sai mut tuntemaan itseni sairaaksi, vaikka en ole.

Liikoja pohtimatta paras. Patrik Borg on mun suosikki. Ei ravitsemuksesta tarvitse tehdä mitään rakettitiedettä. Pää siinä menee vinksalleen jos kaikki aikansa pohtii sitä mitä pitäisi syödä ja miten.

Kuten Mopsi, myös minä tykkään syödä illalla hiilaria, etten heräisi klo 4 matalaan verensokeriin ja hirveään adrenaliini & kortisoliryöppyyn.

Onpa tosi surullista, jos normaalipainoista naista pidetään liian läskinä puhumaan ravitsemuksesta. Ei voi kuin ihmetellä. Toisaalta joku oli moittinut Kukka Laaksoakin pulleaksi ja Kukka olikin sitten alkanut dietille ja laihtunut. Voi, voi meitä naisparkoja.

Borg on yksi minunkin suosikeistani. Samoin Kukka Laakso.

Minun olisi pitänyt selittää paremmin aiempi kommenttini. En halua olla mikään läskifasisti, ja itselläkin läskimakkaroita ollut. En kyttää toisten makkaroita tavallisesti eikä minua pieni pulleus kummastuta tai lihavuuskaan. Se vain pisti niin silmään, kun Tavilla oli hyvin tiukka paita ja niitä makkaroita aika huomattava määrä, suhteessa muuhun kroppaan. Se oli se hetki, en tiedä tilannetta pidemmällä aikavälillä. Omassa blogissaan hän kirjoittaa, etttä lihoo itse todella helposti ja tahtomattaan. Silloinhan on olemassa jokin ongelma, jos kroppa käyttäytyy vastoin odotuksia ja halua? Vaikka syö hyvin ja liikkuu? Ehkä kyseessä on vaikka stressi, ehkä liikaa liikuntaa, ylirasitus, en tiedä. Mutta ei kampaajakaan voi esiintyä hirveässä hiuspehkossa mielestäni uskottavasti, tai maskeeraaja suttuisissa tyylittömissä meikeissä. Tai voi, mutta siitä helposti herää kysymys osaamisesta. Tai ei uskoni Taviin oikeastaan muuttunut, osaava ja fiksu nainen, mutta on se ainakin huonoa mainosta jossei muuta. Ymmärrän hyvin muutkin mielipiteet, ja anteeksi jos loukkaan jotakuta. Ja tämä nyt vain on tällaista jäpätystä, eikä edes niin kauhean tosissaan sanottua.

^Jep jep.

Ymmärrän muuten sen pointin, että hormonidieettiin perehtyminen voi aiheuttaa turhaa sairauden tuntua. Itse pääsin nopeasti sen yli ja sovellan systeemeistä vain ne osat, jotka selkeästi itselläni toimivat, jatkuvasti kroppaa kuunnellen. Mutta yllä tiivistämieni perusperiaatteiden nimeen tosiaan vannon ja ne löytyvät hormonidieetistä :)

Henk. koht. mua ei kiinnosta kuunnella ravitsemusneuvoja keltään, joka on itseäni plösömpi tai huonokuntoisempi. Enkä tajua miksi pitäisi. Kun sen verran on itsekin tullut perehdyttyä aiheeseen :D

Noniin, mäpäs palaan aloittamaani aiheeseen.
Onko normaalia että tuo prkl#%¤&&/n vyötärö on ja pysyy samanlaisena paksuna?? Oon syönyt nyt reippaammin, suunnilleen kolmen tunnin välein, proteiinipitoisesti, sokerittomasti (myös makeutusaineettomasti, lukuunottamatta niitä, joita saan sokerittomasta mehukeitosta rahkan seassa, Fast heraprot. juomasta ja yhdestä canderel-napista tumman kaakaon seassa). Syönkö siis liikaa rasvaa tms? Tässä vähän esimerkkejä niistä jokapäiväisesti käyttämistäni jutuista, joita tässä mietin:
-Valion rahkaa, rasvaa 2,3g
-edam-juustoa, normirasvaista
-leipää iltapalalla (katson aina, että kuitua on vähintään sen 6g/100g)
-raejuustoa, sitä ihan tuiki tavallista, ei rasvatonta
-feta-juustoa (normirasvaista) joskus salaatin kanssa
-kreikkalaista salaatinkastiketta
-banaania

..tuossa nyt noita joitakin. Sit lisäksi syön normaalia kotiruokaa, yritän aina laittaa puolet lautasesta salaattia tai keitettyjä vihanneksia, tilanteesta ja kaappien sisällöstä riippuen. Pääasiassa kuitenkin lautasmallin mukaan.

Ei naposteluja, ainoastaan välillä pari palaa 72% suklaata. Maito on aina rasvatonta plus-maitoa.
Mitä siis teen väärin? Mitä pitää jättää pois/lisätä? Tuntuu turhauttavalta treenata hikipäässä joka toinen päivä, tarkkailla syömisiä ja tsempata, kun mitään ei tapahdu. Onhan tuota lihasta tullut sinne ja tänne vähäsen, mutta tuo rasva mahan ympäriltä, miksei se häivy? En haluaisi millekään laihdutuskuurillekaan ryhtyä vai pitäiskö? Hjäälp!! :itku:

Viimeksi muokattu:
Gluteeni pois, sokeri ja keinomakeutusaineet kokonaan pois, maitotuotteet pois. Enemmän rasvaa ja kasviksia (ei palkokasveja, sipulia, paprikaa). Kokeile 2 viikkoa ja mittaa vyötärö.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Back
Ylös Bottom