Kaikki ei halua tehdä itse. Ei kaikki halua käydä korkeakouluakaan ja tienata mahdollisesti mukavasti mukavassa sisätyössä. Elämä on valintoja.
Jotkuu käy sitten korkeakoulun ja rakentaa talon ja kirjottelee typeriä nettiin uskotellen itelleen, et tietää asioista jotain. Silti joskus ajattelee, et helpommalla pääsis jos ei tarviis pelätä vatsahaavaa töissä ja kotona. Jos edes toisen voi eliminoida voi se talon ostaminen valmiina olla ihan hyvä vaihtoehto.
Jos tuo boldattu kohta oli minulle tarkoitettu, niin en ole käynyt korkeakoulua, kirjoitain kyllä nettiin...paljonkin, enkä todellakaan kuvittele tietäväni asioista kaikkea, mutta eipä tuosta rakentamiseta nyt tartte välttämättä niin saatanan vaikeetakaan tehdä. Sen onnistuminen on hyvin pitkälti kiinni siitä minkälaiset yhteistyökumppanit projektiinsa valitsee ja miten siihen asennoituu. Jos täytyy pelätä vatsahaavaa, niin ei varmasti kannata edes aloittaa, ei edes avaimet käteen. Jos asenne on se ettei siellä ehdi olla, niin ei kannata aloittaa edes, ei edes avaimet käteen. Mutta jos suhtautuu siihen, että se 1-2 vuotta kaiken vapaa-ajan ja vähän ylikin, niin sitten kannattaa jo miettiä.
Ja mitä tulee appiukkojen yms osallistumiseen (vissiin mulle tuokin tarkoitettu) niin mikäs tässä nyt on erikoista? Eikös sitä sukulaisten avulla ole maailman tai ainakin ihmiskunnan alusta asti mökit ja tuvat rakennettu? Normaalia mielestäni.
Mutta edelleen, ei ole todellakaan pakko tehdä itte eikä edes teettää itse. Senkun kattoo Etuovesta sopivan ja lyö eurot tiskiin. Ei tartte rakennella. Mutta jos asenne on se ettei mitään viitti nikkaroida, niin ei kannata edes ostaa sitä omakotitaloa vaan maksimissaan rivarin ja mielellään kerrostalon. Rivareissa tehdään paljon esim. lumitöitä talkoina, kerrostaloissa ei käytännössä ikinä. Kerrostalossa ei tartte oikeasti kantaa huolta kun siitä että maksaa vastikkeensa.
Vanhassa säästää sitten esim. pihatöissä äkkiä sen 50ke ja on heti valmis piha, eikä tartte odotella 10 vuotta aidan kasvamista.
Huppe vissiin nyt sitten vetää tahallaan överiä tässä, koska saahan siihen pihaan menemään vaikka 150.000 euroa jos haluaa, mutta paljon saa 5000 eurollakin, eikä sitä kaikkea tartte heti väsätä.
Puska-aita kyllä kasvaa ikuisuuden, mutta kannattaa rakentaan landelle isolle tontille niin ei ole tuota ongelmaa ollenkaan kun ei tartte puska-aitoja edes pistää, luontoa senverran rajoilla että hoitaa puska-aidan antaman suojan hienosti.
Elämä on valintoja, tässäkin kohdassa.
Mä sanoin messuilla jokaiselle rakentamaan aikovalle nuorelle parille, että asennoitukaa siihen että se vapaa-aika, yhteinen aika ja laatuaika on sen vuoden ja rapiat siellä raksalla. Sitten ei tule sen RAKSAN takia avioero, sitä tosin voi käyttää tekosyynä jos muutenvaan toisen naama vituttaa. Mutta jos se parisuhde on sitä että joka ilta pitää istuu telkkarin ääressä pari tuntia käsi kädessä, niin ei kannata vaivautua rakentamaan eikä kannata vaivautua edes omakotitaloon.