Juu ehdottomasti ruokaostokset kannetaan aina repussa ja kangaskasseissa. En voi sietää muovikasseja, ovat niin epäkäytännöllisiä ja epäluotettavia ja sama koskee paperikasseja, paitsi etteivät ne kelpaa edes roskapusseiksi. Ei muovikasseihin tosiaan voi luottaa, hajoavat kumminkin just pahimmalla hetkellä.
Laadukas reppu on muuten yksi, mihin voin pistää vähän reilummin rahaa, eli jotain 70-100€. Toki jos tiedän, että saan hyvän halvemmalla, niin valitsen sen. Reppu on kumminkin niin äärimmäisen tärkeä arkinen käyttöesine mulle, joten voin valita kalliimmankin, jos se on oletettavasti mulle erittäin sopiva. Siihen on voitava luottaa, sekä sen toimivaan suunnitteluun, että kestävyyteen (nojoo, ne liittyvät kyllä toisiinsa).
Tää on justiin säästöjen tärkein pointti: miten saan riittävän hyvän mahdollisimman halvalla? Mikä merkitys ja rahallinen arvo on brändillä ja statuksella?
Mua ei kiinnosta, mitä muut ihmiset ajattelevat minusta sen perusteella, minkä merkkinen kama X tai Y mulla on käytössä. Kunhan ko kampe toimii luotettavasti ja on kohtuuhintainen hankkia ja ylläpitää kilpaileviin tuotteisiin verrattuna, niin mä olen siihen tyytyväinen. Mutta toki jos rahaa on reilummin ja sitä haluaa pistää statukseen ja imagoon, niin siitä vain.
Mitä kännyköihin tulee, niin kalliin luurin voi ymmärtää jollain, joka sellaisen ominaisuuksia tarvitsee myös duunissa, kuten vissiin esim. Mike. Monen moni hankkii kumminkin kalliin haitekluurin egon takia, ei käyttöominaisuuksien takia. Kännyköissä voi todellakin säästääkin, suurin osa ihmisistä ainakin. Jos puhutaan peruskäytöstä, eli suurimmasta osasta ihmisistä, niin uutena noin 50-100€ hintaisissa luureissa on varmasti kaikki tarpeellinen ja vähän ylikin. Emäntä osti aikoinaan fiksusti Nokian 2600:n, olikohan jotain 70€. Akku kestää todella hyvin, on kevyt ja näppärä sekä fiksusti suunniteltu peruskännykkä kaikin puolin. Ainoastaan näppiksestä pystyn edes pikkuisen kitisemään, muuten kyseessä on hinta/suunnittelu/ominaisuudet suhteeltaan huippuluuri.
Tässä keskustelussa tulee mieleen Hulkin kommentit reenivaatteista. Menivät suunnilleen näin: "Todella überhooseereenarit käyvät hakemassa reenipaitansa ja housunsa lähimmästä halpamarketista tai ehkä jopa kirpparilta, eivät sijoita turhaan rahaa kalliisiin ja tietyn merkkisiin reenivaatteisiin.". Eli reenivaatteidenkin suhteen voi säästää aika lailla, jos ei halua maksaa imagosta eli jonkinlaisista heimovaatteista. :D