itellä taas kaikki käteinen on jo menetettyä rahaa ja se tulee tungettua ilman mitään kontrollia ties minne. kerran oli 5e seteli lompakossa yli viikon(tuli ostettua jotain vähemmän tärkeetä kun löysin sen).mun on helpompi maksaa pankkikortilla kun velotukset tulee aina myöhemmin tililtä -> pitää pysyä kärryillä tilin saldosta tai pankki rokottaa.
:D . Vähän sama kuin kauanko pysyy avattu viinapullo kaapissa.
Pointtini oli se, että könttäsumman kulutusta on helpompi seurata kuin koko tilin tilannetta. Sekin siis täysin opittua. Teettekö samalla tavalla kuin vanhempanne? Vai onko siinäkin jotain käänteispsykologiaa eli jos vanhemmat ovat jaksaneet laskea tarkemmin, niin itse ei jaksa.
Voihan sitä joku nostaa aina sen 20€ automaatista jos tarvii rahaa.
Onko hirveän hyvä argumentti se, ettei tarvitsisi niin tehdä? On duunirahatkin tienattu työllä, miksi siis syytää ne minne tahansa. On paljon ihmisiä, jotka eivät ruokakaupassa katso hintaa, koska "ei tarvitse." Kai se on opittua, koska en näe sitä minään vaivana. Eikö peruskoulun matematiikka ole tarkoitettu siihen, että sitä käytetään. Miksi se on sitten niin hankalaa?
Tietysti opiskelijan ja työssäkäyvän rahankäyttö eroaa toisistaan. Minun mielestäni lähinnä siinä, että työssäkäyvä voi hankkia sen LCD:n silloin kun haluaa, opiskelija ei.
Keskustelu on aina tervettä:kippis1: . Varsinkin psykologinen puoli kiinnostaa.