Oluen hinnasta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
sopivastihan toi nousi kun ois tossa toukokuussa 18 vee..tulee kalliimaks kun viime vuonna tää juominen :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se nyt on ihan sama maksaako mäyräkoira 5€ vai 15€, ei niitä ole tarkoitus joka viikonloppu lipittää.
näin on , itse alkoholia nautin 2-3 kertaa vuodessa niin on mulle ihan sama noi hinnat .

Suomessa olut on muutenkin kallista verrattuna muihin euroopan maihin, niin ei nyt enää tarviis korotella. Kaipa se tarve nostaa hintoja johtuu sit suomalaisten juomakulttuurin vaikutuksesta tjsp.
Vitutaahan se maksaa Olvista melkein kymppi, kun ennen sai kaheksalla rahalla. Kiusa se on pienikin kiusa.

näin on , itse alkoholia nautin 2-3 kertaa vuodessa niin on mulle ihan sama noi hinnat .
Sama juttu itel ettei kovin montaa kertaa vuodessa tuu otettua.
Sehän olis pirun hyvä juttu jos hinnat nousis ihan kunnolla, ei olis pulsuil varaa juoda niin paljoa.(ainoa huono puoli on sit vaan se että sit juomat haetaan esim.Virosta)

Röökin hintaan myös vaikka joku viiden euron pikkukorotus!:)

Se nyt on ihan sama maksaako mäyräkoira 5€ vai 15€, ei niitä ole tarkoitus joka viikonloppu lipittää.

Loistava asenne. Vähän sama kun sanos että ihan sama maksaako bensa 1 vai 10 euroa litra, mulla on työmatka 500 metriä.

Eli sun mielestä kaikkeen jota sinä et tartte, voi laittaa vaikkapa 5x hintaa lisää?

:wtf::hyper: Kyllähän mäyris ja leka kuuluu perjantaihin, kohta niitä ei enää edes saa sillä 20e:llä jonka voi kätevästi nostaa seinästä... on ajat muuttuneet :jahas:

Loistava asenne. Vähän sama kun sanos että ihan sama maksaako bensa 1 vai 10 euroa litra, mulla on työmatka 500 metriä.

Eli sun mielestä kaikkeen jota sinä et tartte, voi laittaa vaikkapa 5x hintaa lisää?
Asenne on ihan kohdallaan. Miksi olisi minun tai nimimerkki modified:in päänsärky, jos olut on jollekulle liian kallista? Jos ei pörssi kestä sen ostamista, niin sitten pitää lakata juomasta.

Ei mukaan voisi vähempää kiinnostaa, jos vaikka tupakka maksaisi 100 euroa askilta, kun en itse käytä. Ja miksi sen pitäisi kiinnostaakaan?

Ilman olutta pärjää mainiosti, mutta ilman polttoainetta alkaa eläminen vaikeutua kummasti.

En kai tuollaista ole väittänyt? Mäyräkoiran normihinta on yli 10€. Tarjouksessa sen voi saada sen alle. Jos tuote maksaa niin paljon, ettei sitä huvita ostaa, niin sitten ei osta. Esimerkiksi leffaliput ovat nykyään 10€, eikä siitä ilosta viitsi niin paljon maksaa niin sitten ei käy elokuvissa. Jos kalja on liian kallista niin ostaa käymisvehkeet ja tekee kotona sitä lageria.

Tupakka on ihan vastaava artikkeli. Tupakassa se kipuraja on huomattavasti lähempänä kuin kaljassa. Aika monella menee enemmän rahaa tupakkaan kuin kaljaan.

Asenne on ihan kohdallaan. Miksi olisi minun tai nimimerkki modified:in päänsärky, jos olut on jollekulle liian kallista? Jos ei pörssi kestä sen ostamista, niin sitten pitää lakata juomasta.

Ei mukaan voisi vähempää kiinnostaa, jos vaikka tupakka maksaisi 100 euroa askilta, kun en itse käytä. Ja miksi sen pitäisi kiinnostaakaan?

Henk.koht. mua ärsyttää tällaiset postaukset. Jos jossakin ketjussa keskusteltu asia ei kiinnosta, niin pitääkö se erikseen mainita? Jos ShoGun1966 ja modified keskustelevat esim. Kanarian matkoista, niin haluatteko lukea mun kommentit kuinka mua ei kiinnosta jotkut kämäset kanarianlomat ja mulle on sama vaikka koko saari uppoasi mereen, kun ei kiinnosta?

Sorry OT.

:wtf::hyper: Kyllähän mäyris ja leka kuuluu perjantaihin, kohta niitä ei enää edes saa sillä 20e:llä jonka voi kätevästi nostaa seinästä... on ajat muuttuneet :jahas:
Seinästä saat kerralla nostaa 400€, eiköhän se riitä mäyräkoiraan:D.

En usko, että mäyräkoiran hinta mihinkään 20€:oon nousee. Se siirtäisi liikaa kulutusta väkeviin. Eiköhän ne sossutädit tajua, että parempi se on suomen kansalle vetää viikolla six-pack kuin kossupullo. Voi kirkas hieman liikaa vaikeuttaa aamulla töihin pääsemistä.

Pointti tässä nyt oli tuo ministeritason holhous vapaata kilpailua vastaan. Ei niinkään se maksaako se mäyris 6 vai 16 euroa. Jos panimot ja kaupat nostaa hintaa niin ok, se on heidän asiansa ja heidän päänsärkynsä jos ei kauppa käy. Mutta jos taas valtiovalta ensin muuttaa lainsäädäntöä ja nostaa veroa, eikä hinta heidän mielestään ole vieläkään sopiva, niin sitten taas uhkaillaan lisäverolla.

Samaa tässä Katainen teki just bensan suhteen. Uhkaili että jos yksityisautoilu lisääntyy niin taas nostetaan veroa. Eiköhän ne jostain kaiva "tilaston" jonka mukaan se on lisääntynyt kun seuraavan kerran haluavat veroa nostaa.

Bensa, kalja yms. Niistä on hyvä kiskoa veroa ja sitten näennäisesti muka pienentää verokuormaa tekemällä jonkun onnettoman tuloveronkevennyksen, joka on todellisuudessa jo inflaation kautta nousseilla veroilla maksettu. ;)

Samaa tässä Katainen teki just bensan suhteen. Uhkaili että jos yksityisautoilu lisääntyy niin taas nostetaan veroa. Eiköhän ne jostain kaiva "tilaston" jonka mukaan se on lisääntynyt kun seuraavan kerran haluavat veroa nostaa.

Bensa, kalja yms. Niistä on hyvä kiskoa veroa ja sitten näennäisesti muka pienentää verokuormaa tekemällä jonkun onnettoman tuloveronkevennyksen, joka on todellisuudessa jo inflaation kautta nousseilla veroilla maksettu. ;)
Tämäkin on jo toisen ketjun aihe.

Olen samaa mieltä siinä, että jos yksityisautoilua halutaan vähentää niin yritetään puolittaa julkisen liikenteen hinnat eikä niin, että tehdään yksityisautoilusta mahdollisimman kallista. Jos junalippujen hinnat puolittuisivat, niin työmatka-autoilu vähenisi varmaan aika paljon. Miksi bussien täytyy kilpailla samoilla reiteillä kuin VR? Miten on edes mahdollista, että bussi on halvempi kuin juna, vaikka käyttökustannukset on pakko olla junassa halvemmat.

Se mikä minua näissä veroasioissa kismittää on että vastuulliset ihmiset pistetään maksamaan vastuuttomien mokailut. Miksi minun pitäisi maksaa jonkin toisen itsehankituista vaivoista?

Se mikä minua näissä veroasioissa kismittää on että vastuulliset ihmiset pistetään maksamaan vastuuttomien mokailut. Miksi minun pitäisi maksaa jonkin toisen itsehankituista vaivoista?
En nyt kohdista vastaustani erityisesti Tomppa85:lle.

Holhoamisesta. Mielestäni holhoaminen päihteiden käytössä, tässä tapauksessa alkoholin käytössä on hyvä asia. Joku taisi vastaavaan ketjuun aiemmin kirjoittaa, että on säälittävää, jos aikuista täytyy holhota alkoholin käytön suhteen. Säälittävää se on, mutta säälittävyys ei muuta asiaa. ihmiset käyttävät alkoholia väärin, ja paljon. Jos alkoholiongelmat jäisivät käyttäjän omiksi ongelmiksi, en suhtautuisi holhoukseen yhtä myönteisesti. Valitettavasti ongelmat koskevat myös muita. Joku halukas voi kaivaa tilastoja humalassa tehdyistä väkivaltarikoksista, rattijuoppojen uhreista tai julkisen terveydenhoidon kuormituksesta. Oma inhoni alkoholismia ja rappioalkoholismia kohtaan juontuu parin tutun nuoruuden kuvauksesta, millaista oli kasvaa lapsuus alkoholistin perheessä. Näitä nykyään aikuisia on Suomessa jonkun tutkimuksen mukaan yli 100 000.

Kai se hinnan lasku on suoraan verrannollista alkoholikuolemiin, perheväkivaltatapauksiin jne. Sinänsä ymmärrän tuon hinnan noston kun mitä enemmän kalja maksaa, sitä vähemmän sitä ostetaan (tai näin ainakin äkkiä kuvittelisi). Jos kaikki rahat menee kuitenkin alkoholiin, niin kun se on kalliimpaa sitä juodaan vähemmän. Näin se valitettavasti taitaa suomessa mennä, kun alkoholikulttuuri on mitä on ja tämän takia tätä holhoamista on pakko harrastaa.

Sen tarkemmin en kantaa tähän voi ottaa, kun pitäisi asiaan tarkemmin tutustua. Kai näistäkin asioista on tutkimuksia, miten hinnan laskut/korotukset vaikuttavat näihin kuolemiin, väkivaltatapauksiin jne.

Itse kun satunnaisesti olutta juon, niin olen valmis maksamaan vähän korkeampaa hintaa jos sillä hinnankorotuksella jotain saavutetaan. Mitkään tarrat ja muut jutut tuskin henkiä säästävät...

Olisi oikeastaan hyvä jos kaikki hinnat nostettaisiin holhoamisen nimissä pilviin, jolloin kaikki menestyjät muuttaisivat hiiteen täältä, ja siinähän ihmettelisivät että mitens tässä nyt niin kun jäljellä ei ole kuin helvetin korkea kustannustaso ja koko joukko eläkeläisiä käsi ojossa.

Jos nostaisivat lisää ruokaveroa vaikka 20% niin ehkä ihmiset laihtuis, liikalihavuus aiheuttaa yhteiskunnalle satojen tuhansien kulut joka vuosi(miksi minun pitää maksaa siitä että muut syö liikaa?). Sekä sähkönhintaan ehdottomasti korotuspaineita lisää valtion osalta, näin saadaan ihmiset säästämään energiaa. Minuun ei vaikuttaisi vaikka autoveroa nostetaan100% (työauto vero 0%) mutta en silti sitä muille toivo siinä se katkeran ja normaali ihmisen ero.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom