Oluen hinnasta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kuka kaljaa haluaa juoda se on pahaa:urjo:

Sulkekaa tämä ketju, asia on ratkaistu. Alaikäisen yksilön mielestä kalja on pahaa. Hinnalla ei täten ole väliä. Tämä ketjuhan käsitteli ihmisten alkoholimieltymyksiä, eikös?

Onnistuiko postaukseni olemaan yhtä turha kuin lainaamani, onnistuiko?

Aina näitä riittää. Bensa kallistuu: "ajan pyörällä, ei mitään väliä". Terveyssiteet kallistuu: "olen ÄIJÄ, ei mitään väliä."

Vittu leipäkään maistu enää leivälle.

kuka kaljaa haluaa juoda se on pahaa:urjo:

Ei se olut lasten juotavaa olekaan. Aikuisille se kyllä maistuu. Tälläkin hetkellä nautiskelen A le Coqin Porteria. Tallinnassa n. 0,70e 0,5 litran lasipullo ja sama tavara alkossa n. 2,50e.

P.S. Noista pulloista saa suomen hinnaston mukaisen pullopantin kun palauttaa ne alkoon ;)

Nyt pää kiinni jostkai kaljan mausta, se ei tähän ketjuun kuulu. Tästä lähin deletoin kaikkia tuon tason offtopicit.

Oluen hinta sais mun puolesta vaikkapa kolminkertaistua kuten muidenkin alkoholijuomien!!:hyvä:
Jep, silleenhän maailmasta tulisi paljon parempi paikka. Kieltolakikin olisi tosi jees juttu, kun eihän sen aikana silloin ennenkään kukaan juonut mitään alkoholipitoista. Huumeetkin on ollut kauan kalliita ja laittomia ja eihän niitä taida kukaan enää käyttääkään.

Kannattaisi kuitenkin varoa ylettömien hinnannostojen kansa, väki kun on hanakkaa hakemaan autolasteittain viinaa virosta jos se käy kannattavaksi. Saa nimittäin tavallaan viinat ja lomamatkan samaan hintaan.

Seuraavaksi kommari-ämmät lyövät varmaan rajat kiinni.

Jep, todellakin yllätys että jos irtopullo on 3,50e/litra ja mäyriksessä 12 pulloa 2,50e/litra niin kummastakohan myynnistä ne panimoiden voitot tulevat ja kumpaankohan suuntaan "tasapäistäminen" heilauttaa hintoja? Itse oletin automaattisesti että tarkoitus oli alentaa sen yksittäisen pullon hintaa, ihmetyttää vähän että tälläistäkö porukkaa meillä on päättäjinä jotka eivät edes tuollaista tajua.

Toiseksi, kiinnostaa että miten tämä tukee minun sivistyneitä juomatapojani? Jo pidemmän aikaan on tullut juotua ihan muutama pullo kallista ulkomaista laatuolutta, mutta TAAS nostetaan hintoja. Kohta alkaa ulkomaisen oluen hinta olla sitä luokkaa että opiskelijana alkaa hirvittämään, pitää sitten illanistujaisiin alkaa ostamaan pari mäyristä lapparia ja kontata kotiin :(

Suoraan sanottuna vituttaa toi hinnan nosto! 20e ja saat lapparin salkun, 24e ja saat koffin salkun... Aivan törkeet hinnat oluella! Tahtoo ajaa väkeviin juomiin tollanen...

Ostin äsken kaupasta six-packin. Joku oli ottanut siitä kaksi pulloa. Meinasi käydä vanhanaikaiset. Onneksi sain kiinni, ennenkuin olivat lattialla. Aika moni pack oli revitty auki.
Kaupan kalusteetkin on sellaiset, että hyllylle mahtuu 8 pulloa ja alle älytön määrä packeja. Ehkä hyllyt uudistuu.
Olen kuullut olutkylmäkaappien vähenevän. Yksittäisten pullojen halventuessa, niitä ei kannata pitää enää kylmässä. Toivottavasti ei tule lämmin kesä.
Jos miedot viinit tulevatkin jo kohta kauppoihin. Tämä uusi laki sopisi paremmin viineille.
Taidan mennä saunaan.

Suoraan sanottuna vituttaa toi hinnan nosto! 20e ja saat lapparin salkun, 24e ja saat koffin salkun... Aivan törkeet hinnat oluella! Tahtoo ajaa väkeviin juomiin tollanen...
Profiilisi mukaan olet vasta 17, joten ei pitäisi olla tuollaisia ongelmia ollenkaan. :D

Ei ihan sananmukaisesti ole omaa veroa vaan oluen verotus sisältyy lakiin alkoholi- ja alkoholijuomaverosta.
No sitä mä vähän mietinkin, että voiko ne edes alkaa nostamaan mitään veroa pelkästään sillä perusteella, että olut on muka liian halpaa kaupoissa kun samalla nousisi monien muidenkin tuotteiden hinta.

Aika naurettavaa jos ne oikeasti alkaa vielä noita hintoja säätämään.

Kyllähän nytkin se hinta nousi. 12-päkin saa kympillä, kun ennen oli aina tarjous jossain, esim. 6,90. Tietenkin yksittäispullojen hinta tipahti, mikä sinänsä on ihan jees. Naurettavaa on kuitenkin se, että raflat sun muut eivät saa mainostaa happy houreja tai muutenkaan. Voi esim. Onnelalla alkaa mennä vähän huonommin kun jengi ei tiedä millä hinnalla sitä bisseä myydään. Ennen tuli tekstareita ym. mainoksia missä oli esim. sunnuntaisin bisse 1e 21-23 jne.

Ja oluttarjouksien tulee kestää 2 kuukautta, joten voidaankin sitten unohtaa ne 15,90 24kpl ym. tarjoukset. Sinänsä ei haittaa, koska en olutta kovinkaan paljon juo, mutta ei se silti tarkoita, että ilomielin maksan ylihintaa siitä silloin kun sitä juon.

Oluen hinta sais mun puolesta vaikkapa kolminkertaistua kuten muidenkin alkoholijuomien!!:hyvä:

Niin, mun puolesta kaikkien tuotteiden, joita en käytä, hinnan voisi vaikka 100 kertaistaa. :rock:

Ja kyllähän tuo tarjousten perässä juoksu on helppoa, itsellä on tässä "parin korttelin sisässä" Lidl, Minimani, Prisma ja Cittari. Aina noissa hyviä tarjouksia jossain oli ja aina sieltä sitten tuli ostettua muutakin ruokatarviketta yms. samalla.

Sitä mä en tajua, että yhtään minkään elintarviketarjouksen perässä ajetaan toiselle puolella kaupunkia. Säästeään 10 centtiä ja maksetaan euro bensaa, tooodella järkevää toimintaa.

Kansanedustajille ja ministereille voi muuten kirjoittaa valitusmaileja, jos kanta ei tyydytä äänestäjää. Tietenkään joku Tauno Taviksen mielipide ei älyttömänä kiinnosta, mutta saattaa olla jotain vaikutusta jos vaikkapa 50 henkilöä kirjoittaa samasta asiasta. Ainakin oman alueen kansanedustajia varmaan luulisi kiinnostavan paikallisen äänestäjän kanta, siis siinä määrin että tulee vastaukseksi "kyllä totta tärkeä pointti, jos vaan äänestät ensi kerralla mua niin.." ja mikseipä ministerillekin voi ohessa näpytellä jotain palautetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom