itse olen olkapäät saanut kasvamaan tekemällä "pääliikkeenä" pystypunnerrusta seisten voimapainotteisesti tangolla, apuliikkeinä sitten puhtaita vipareita taljassa (ottaa mulla paremmin sivulohkoihin kuin käsipainoilla), sekä pystypunnerrusta semmosessa vipuvarsikoneessa. oon nyt kokeillu tehdä ensin viparit ja sitten tuota vipuvarsilaitetta sillee "vajaalla" liikeradalla, eli alhaalla ei ihan alas ja ylhäällä käsi ei ojennu suoraksi, tulee ihan järjetön polte siitä. ja vipareilla kun etukäteisväsyttää niin menee vielä paremmin sivulohkoille. etulohkot eivät IMO tarvitse ainakaan mulla omaa liikettä, kun saavat niin kovasti runtua kaikissa punnerrusliikkeissä.
toinen mitä kokeilin joskus oli tnationista poimittu jättiläissarja, jossa tehdään ensin 15 viparia sivulle, 15 eteen ja lopuksi 15 pystypunnerrusta, ja koko homma samoilla painoilla yhtä soittoa, noin puolen minuutin palautus ja koko homma uudestaan, tehdään yhteensä kolme kertaa. polte oli ainakin kova, ja ei kauhean isoja painoja joutunut käyttämään, pystypunneruskin tuntui rankalta viimeisissä sarjoissa jollain 8 kg painoilla.