Olkapäihin massaa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yks kikka saada viparit olkapäille epäkkäiden sijaan on ottaa levyt käsipainojen sijaan. Aluksi todellakin pienet lätkät että tekniikka tulee tutuksi, joillekkin liike ei nimittäin sovi ollenkaan olkapään liikkuvuuden takia. Eli keskari, nimetön ja pikkurilli lätkän reijästä läpi ja liike tehdään kämmenselät eteenpäin ja peukalot alaspäin käännettyinä. Kyynärpää on ylimpänä liikkeen edetessä, ei saa nousta kuitenkaan vaakatasoon asti, ja ei aloita ihan pohjalta vaan tulee olla jatkuva kevyt jännitys ala-asennossakin.

Yks kikka saada viparit olkapäille epäkkäiden sijaan on ottaa levyt käsipainojen sijaan. Aluksi todellakin pienet lätkät että tekniikka tulee tutuksi, joillekkin liike ei nimittäin sovi ollenkaan olkapään liikkuvuuden takia. Eli keskari, nimetön ja pikkurilli lätkän reijästä läpi ja liike tehdään kämmenselät eteenpäin ja peukalot alaspäin käännettyinä. Kyynärpää on ylimpänä liikkeen edetessä, ei saa nousta kuitenkaan vaakatasoon asti, ja ei aloita ihan pohjalta vaan tulee olla jatkuva kevyt jännitys ala-asennossakin.

Ja miten tää eroaa käsipainoilla tehtynä? Siis olettaen että osaa tehdä liikkeen käsipainoilla oikein, nimittäin jos ei osaa tehdä sitä käsipainoilla niin tuskinpa se onnistuu yhtään sen paremmin levypainollakaan.

Yleensä kun tehdään käsipainoilla vipareita on kämmet kylkiä kohti, ja asento ei ohjaa rasitusta automaattisesti sivuolkapäille, vaan epäkkäällä tulee helposti tehtyä. Tämä liike on paljon helpompi tehdä kyynärpää ylöspäin, tosin kaikille liike ei todellakaan sovi juuri tuon asennon takia; rasittaa enemmän olkaniveltä. Jos on ongelmia saada vipunostot sivuolkapäille niin tämä liike voi olla ratkaisu siihen.

Juu jos osaa käsipainoilla tehdä oikein niin tekee sitten niillä.

massasta en tiedä mutta voimaa aineski tullu ku tehny pystypunnerrusta seisten tangolla 3*5 joskus kun alottelin ni 40kglla varmaan ei ois menny, nyt ku viimeks tein nii 50llä sain ton 3*5. Eli kyllä toimii!!

Yksi vaihtoehto on tehdä vipunostot sivuille niin, että käsipainoissa rystyset osottaa eteenpäin (eli ei niinkuin yleensä: kämmenet kohti vartaloa) mitä tuossa ilmeisesti JumBekin tarkoitti. Näin saadaan liike menemään varmasti sivuolkapäille ja niillähän sitä näyttävyyttä olkapäihin saadaan.

Pitää kokeilla tota lätkillä tekoa.. Oon kyllä itse sitä mieltä että ne jotka vannoo pelkästään rumaan tekniikkaan isoilla painoilla, ei kehity pidemmän päälle yhtä hyvin kun jos tuntisivat itsensä olkapäitä tehdessä salin "pienimmäksi kynäniskahomoksi" ja ottais suosiolla sen 6-12 kilon homoeroottisen käsipainon käteen ja tekisi suorastaan supertarkalla tekniikalla ja tuntumalla sivuolkapäät. Joskus sain kunnian tehdä vipareita erään huippuammattilaisen opastuksessa ja sen jälkeen muuttui kyllä ajatusmaailma, ja ei oo ainakaan reenit huonontunu siitä.. Sitä ennen tein sitä että rykäsin isommalla painolla sivuolat, ja joskus pidin kiinni jostain ettei kroppa heilu niin paljon. Joskus kannattaa tehdä toki voimahakuisestikin mutta oma tyylini on vetää isot pääliikkeet eli pystärit ensin ja sitten todellisella tuntumalla kirurgintyönä viparit. Silloin tällöin teen taljalla viparit ja pystärit myöskin kontrolloidusti, toimii myös. Viparit vaan sattuu olemaan se osa-alue mistä näkee niitä hirveimpiä suorituksia salilla, kädet heiluu kun turkkilaisella vitunsuolaajalla ja tavaraa ei taatusti tule. Rakastan kyllä olkapäiden tekoa tappavan kyykkyreenin, penkin ja supersarjojen lisäksi eniten mitä salihommiin tulee. :)

Mä en ole saanut ikinä tuntumaa sivuolkiin kunnolla, vipareita ultrapuhtaalla tekniikalla seisten, istuen, taljassa, yhdellä kädellä, ei sitten millään. Joten en ole niitä kovinkaan paljon tehnyt. Pystypunnerrus on mulla ollut aina lähes ainoa olkapääliike ja silti olkapäät ovat varmaan parhaiten kehittyneet ryhmät selän ja hauisten kanssa mulla.

Pystysoutu taljassa

Erittäin hyvä liike ainakin minun välityksillä on pystysoutu taljassa v-kahvalla, kämmenet alaspäin. Menee sivuolkapäähän ja takaolkapäähän. Muistaa vaan korostetusti nostaa kyynärpäitä ylös ja pyrkiä siihen että epäkkäät pysyy pois pelistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi en saa nostettua painojen määrää vipareissa? Sarjapainot ei vaan nouse, kertokkaa jotain vinkkejä..

2x6 systeemi. Sarjapainot nousee ihan pakosti. Itsekin jumittanut samoissa painoissa lähes joka liikkeessä, mutta 2x6:lla alkanut lähteä kummasti nousuun. Tehokas ja helppo tapa pitää progressio yllä :)

Miksi en saa nostettua painojen määrää vipareissa? Sarjapainot ei vaan nouse, kertokkaa jotain vinkkejä..

Koska vipareiden sarjapainoilla on yhtä vähän merkitystä kun lumilingolla öljysheikille :) Eli kandee vetää pääliikkeenä pystypunnerruksen variaatioita joissa sitten kiinnittää huomiota siihen progressioon, sitten hakee tuntuman vipareilla loppuun. Tällä reitillä niissäkin nousee sarjapainot, mutta tietysti hitaasti verrattuna pääliikkeisiin. Miettimällä liikaa sarjapainoja ja väkisin ottamalla isot egokässärit vipareihin, kusee vain koko olkapäätreeninsä tuolta osiolta :)

Perus juttuja nämä liikkeet varmaan kaikille. Pitkää sarjaa ku painaa nii varmasti saa ne kanuunan kuulat joku päivä.. Itte oon huomannu tuossa Pystypun. että ei kannata alkaa rohmuaan liikaa sen painon kans. Käy vielä ohraset "jointtien" kans ku alkaa repiin. Sama koskee kässäreitä hallittuja liikkeitä oikeilla painoilla. Ihan sama vaikka on joku 6-10kg homoeroottiset käsipainot. Saastyy olkapäät, neo sellaset perseet että neku hajottaa nii koko treeni kusee heti. Palutuminen on pitkää ja kivuliasta jos menee kunnolla romuksi!

Näillä toisto alueilla oon pysyny liikkeissä.
Pystypun. seisten 5*5
Pystypun. seisten "kässärit" 4*6-8
Vipunosto eteen 4*12
Vipunosto taakse 4*12

Push press behind neck residue for destruction! = Tuho!

Mulla on toi treenipäivät sille et on olkapäät eripäivänä ku selkä, nii sellasta tiedustelisin että onko mahollista tehä noi viparit taakse/takaolkapääsoutu rasittamatta selkää? vai teenkö ne sitten siihen selkäpäivään niinku joku tääl sanoki? sitte taas huolestuttaa se että vaikuttaako se muuhun olkapäätreeniin...

Mulla on toi treenipäivät sille et on olkapäät eripäivänä ku selkä, nii sellasta tiedustelisin että onko mahollista tehä noi viparit taakse/takaolkapääsoutu rasittamatta selkää? vai teenkö ne sitten siihen selkäpäivään niinku joku tääl sanoki? sitte taas huolestuttaa se että vaikuttaako se muuhun olkapäätreeniin...

Pyri levittämään selkää / avaamaan latseja sivuille, kun teet takahartiavipareita tai -soutuja, niin ei mene selälle, vaan rasitus pysyy paremmin takahartioilla. Tai ainahan ne väkisinkin vähän menee selälle, mutta tällä tapaa tehtynä mahdollisimman vähän.
Mutta vaikka vaan takahartiat rasittuis ja selkä ei yhtään, niin ei selkää ja takahartioita kannata siltikään peräkkäisinä päivinä treenata, koska takahartiat on kuitenkin aina jonkin verran mukana selkäliikkeissä. Itse asiassa ne on mukana selkäliikkeissä enemmän kuin mitä selkä takahartialiikkeissä.

Heitetäämpä nyt tämmöstä olkapääaiheista kysymystä. Eli jos teen istuvalteen pystypunnerrusta käsipainoilla, niin kuinka paljon uskaltaa penkin selkänojaa kallistaa taaksepäin, että liike ottaa vielä oikeeseen paikkaan, eikä pelkästään rintaan ja etuolkapäihin?

Millaiset rutiinit teillä on olkapäiden lämmittelyyn ennen reeniä?

Itse teen hieman perusvenytyksiä samalla kun poljen kuntopyörää. Käsien pyörittelyä tovi, 2kg käsipainoinoilla noin 15 viparia eteen & sivuille ja niiden perään vielä noin 15 pystypunnerrusta samoilla painoilla.
Noiden jälkeen läjä kiertäjäkalvosin vemputuksia 2kg painolla ja lopuksi kiertäjäkalvosin venytyksiä seinää/lattiaa vasten. Kepilläkin pyörittelen muutaman kerran olkapäät ympäri.

Kaipa tuosta jonkinlaisen kuvan saa lämmittelystä :)

Sen verran reistaillut olkapää että vetelen reenipäivästä riippumatta saman rutiinin läpi, jopa jalkapäivänäkin tuo tulee tehtyä.

Kuminauhoilla jumppaa kiertäjäkalvosimille( normaalisti 3-5 min), jotakin keppijumppaa minuutti pari, venyttelyt 5 sekuntia usein ja tangolla lämppärisarja/pari ja siitä sitten tekemään (kyseessä pystypunnerrus).
+ sama lämmittely penkissä.

Millaiset rutiinit teillä on olkapäiden lämmittelyyn ennen reeniä?

Itse teen hieman perusvenytyksiä samalla kun poljen kuntopyörää. Käsien pyörittelyä tovi, 2kg käsipainoinoilla noin 15 viparia eteen & sivuille ja niiden perään vielä noin 15 pystypunnerrusta samoilla painoilla.
Noiden jälkeen läjä kiertäjäkalvosin vemputuksia 2kg painolla ja lopuksi kiertäjäkalvosin venytyksiä seinää/lattiaa vasten. Kepilläkin pyörittelen muutaman kerran olkapäät ympäri.

Kaipa tuosta jonkinlaisen kuvan saa lämmittelystä :)

Sen verran reistaillut olkapää että vetelen reenipäivästä riippumatta saman rutiinin läpi, jopa jalkapäivänäkin tuo tulee tehtyä.

Kyllä tollainen lämmittelly on vallan passeli. Eka sarja tietysti kannattaa vedellä vielä vaikka huomattavasti kevyemmillä painoilla kuin mitä pääsarjassa on suunnitelmissa. Vaikka siten että menee yli 20 rauhallista ja puhdasta toistoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom