Olkapäihin kokoa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Semmonen vammanen vaiva,että etuolkien syvyys alkaa olla kohillaan niin ei parane taka eikä sivu olkapäiden kunto vaik kui hinkkaa ni ei leveyttä oikee lisää tuu :curs: .Pitäs tähän jotain neuvoo teiltä konkareilta saada et mitä hyviä liikkeitä tai ohjelmia kannattaa tehä et sais noi sivu ja taka olkapäät leveex ja hyvä myotoseksi?? Ku vituttaa tää runkkaus ku ei mitää tapahdu :wall: neuvoja???

pystypunnerrus, vipunostot sivulle ja taakse, pystysoutu, takaolkapääsoudut taljoissa ja smithissä ja tangolla ja ja ja.......

Ite oon saanu takaolkapäät hyvin kasvuun, kun oon alkanu tekee vipareita taakse käsipainoilla kahtena päivänä viikossa, kaks kovaa sarjaa per päivä. Ja aina kun on menny 2x12 nii isommat painot käyttöön.

Nyt on vaa semmonen ongelma, että etuolat on paljon pienemmät kuin taka :rolleyes:

Pystypunnerrukset ovat olkapäille ovat tehokkaimpia joko käsipainoilla punnertaen vinopenkillä tai pystypunnerrus smithissä edestä noin leuan tasolta mieluummin edestä kuin niskantakaa niin ei väännä olkapäitä.
Ja onhan niitä viel kaikenmaailman pystypunnerrus laitteita , näitä liikkeitä vuorotellen. 2*raskasta kasia ja 2*pumpaus 12-15 mut tiukkoja :) + välillä hyvä tehostaa pakkotoistoilla tai pudotus sarjoilla !

Päälle vipunostoja käsipainoilla ja kannattaa opetella oikea tekniikka.4*12-15 ja vipareita myös on välillä hyvä tehdä pudotus sarjoina.

Takaolkapäille ristitaljassa seisten/maaten pumppaamalla reilusti toistoja 4*15.

Siinä joitain perusoppeja olkapäiden reenaamiseen !

Paras olkapääliike IMO on viparit sivulle :piis:
Sit edellämainitut pystypunnerrukset.

Kokeile joskus tehdä ensin viparit eteen, sivulle, taakse ja sitten vasta pystypunnerrus. Mulla ainakin toiminu tolleen päin tosi hyvin.

itse teen takaolat pecdecissä ns. väärinpäin tai sitten Mentulan tyyliin ylätaljassa tai ristikkäistaljassa yläviistosta vetäen köydellä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo kannattaapi välillä sitte vaihella liikkeitä että voit "yllättää" olkapääs... Itellä toiminu hyvin.. Kyllä ne siitä rupeaa turpoomaan! :kippis1:

Varmaan se vanha kaava, että pystärit hiukka raskaammin ja vipareita OIKEALLA tekniikalla, niin ne tykinkuulat saadaan rakennettua. En usko, olkapäätreensitä saa kaikkea potentiaalia irti, jos jomman kumman liikkeen jättää pois. Takaolkapäätreeniä toki unohtamatta.

Jep tossahan tuli jo aika paljon hyvii neuvoi.Joitain noista oon jo iteki käyttäny mut toi viparit ennen punnerrusta ja siihen päälle raskas sout kuulosti hyvältä.
Ei muuta ku rykii sitä rautaa ja kokeilee tota.Kiitosksia taas mennään!!:rock:

Samaa kun edellisilläkin, itse suosin pystypunnerrusta kp:llä, vipunostoja sivulle levypainolla ja eteen kp:llä hammer-otteella, takaolkapäitä tulee taljassa tehtyä lapiokahvalla. Kannattaa myös kokeilla vaihdella tankoa, kp ja taljan eri kahvoja, saa aivan erilaisen tuntuman esim. pystysoudussa v-kahvalla, narulla tai yhden käden - kahvalla.

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/LVRearLateralRaise.html

Onko toi oikeasti raskas liike vai noi takaolkapäät noin surkeat/jumissa kun melkein minimipainoilla joutui alkuun kyseistä liikettä jumppailemaan? Ei etu- ja sivuolkapäissä ole tollasia ongelmia ollut. Tarvitaanko penkissä noita takaolkapäitä mitenkä? Selittäis kyllä ainoina liikkeinä miksei kulje kunnolla koko penkki.

Toi oikean käden olkapään liikerata on muutenkin surkea verrattuna vasempaan, täytyy alkaa panostamaan noihin takaolkapäihin enemmän.

Penkissä tuntuu että se tanko on millä painoilla tahansa ja leveemmillä oteradoilla aina oikeassa kädessä huonosti. Jos penkkaan niin että pikkurillit viimesinä sormina merkeissä niin sujuu paremmin.
Joko toi oikean käden olkapää on työntynyt eteenpäin tai sen liikerata on melko huono ja haittaa sitten penkkiä, muissa liikkeissä kun ei ole mitään haittaa.

löytyiskö takaolkapäiden tekemisestä ylätaljalla jotain videota/hyvää neuvoa?

Ei takaolkapäitä ainenkaan noin käsipainoilla eteenpäin kumartuneena kovin isoilla pysty tekemään ja erityisesti alussa saa tehdä aika kevyillä punteilla, jotta saa ne olkapäät aukeamaan sinne suuntaan kunnolla ja liikeradan kuntoon.

Kyllähän sitä pystyy isoilla painoilla tekemään. Itse teen suuremmilla painoilla mitä tavallista, vipunostot sivuille käsipainoilla liikettä, ja jopa puhtaammalla tekniikalla.
Kehitys alkoi heti kun lopetin niiden kilojen laskemisen ja aloin tehdä liikettä super puhtaasti (8kg painoista -> 22kg helistimiin n.2vuodessa).

Noin siis minulla.

Mutta pointtina siis se että ei kannata murehtia minkä näköiset painot on käsissä vaan keskittyy siihen että liikerata on oikea ja treeni menee niihin lihaksiin mihin pitää. :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom