Olkapäältreenit Timba79 & Heikki 722 video

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MKM sanoi:
Tämä on taas tämä wanha aihe. EMG on toki vain suuntaa-antava välimiesoikeus, mutta tässä kohdin ero käsipainojen ja kaapelin välillä on harvinaisen suuri:

EMG

Medial deltoids:
Incline dumbbell side laterals - 66
Standing dumbbell side laterals - 63
Seated dumbbell side laterals - 62
Cable side laterals - 47

Nämä on sivuvipareista eikö vaan? Ja me tossa jauhettiin pystysoudusta. Sivuvipareissa nyt onkin eroa vastuksella, kun se kahva tai paino ei kulje suoraan alhaalta ylös.

_RAIDER_ sanoi:
En kuitenkaan jaksa vängätä sun kansa tästä asiasta kovin pitkään, joten sovitaan, että tee sä taljalla niin mä teen taljalla ja tangolla.
No olisit heti sanonut, että tota tarkoitit, niin ei olis tarvinnu vääntää rautalangasta.. Salliihan talja erilaisen suoritustekniikan, mutta jos sitä samalla tekniikalla tekee kuin tankoversiotakin, ei eroa ole. Eikä muuten sovita mitään. En nimittäin tee koko liikettä, enkä varmaan tule koskaan tekemään. Koen sen täysin turhaksi omaan ohjelmaani.

Edit:
Timba79 sanoi:
Sivuvipareissa nyt onkin eroa vastuksella, kun se kahva tai paino ei kulje suoraan alhaalta ylös.
Totta, mutta mun on pakko olla eri mieltä EMG:n kanssa. Saan paljon paremman tunteen ja supistuksen taljassa kuin käsipainoilla. Toi ero saattaa selittyä sillä, että viparit taljassa on vähän vähemmän käytetty, ja jos koehenkilöt eivät ole sitä tehneet paljoa, niin ei ihmekään, että näyttää noin matalaa lukemaa. Nimittäin uskokaa tai älkää, toikin on sellainen liike joka täytyy oppia kunnolla. Teen nykyään viparit pelkästään taljassa yhdellä kädellä, en käytä käsipainoja ollenkaan. Syy on just toi, että oon huomannu sen paremmaksi ja jopa rankemmaksi.

Powerhousu sanoi:
Toi ero saattaa selittyä sillä, että viparit taljassa on vähän vähemmän käytetty, ja jos koehenkilöt eivät ole sitä tehneet paljoa, niin ei ihmekään, että näyttää noin matalaa lukemaa.
Tuo on muuten hyvä pointti. Minkähän tasoisia ne koehenkilöt ovat olleet? Esim. penkki tai ylätalja ei aloittelijoilla useinkaan tunnu siellä missä pitäisi, joten EMG:llä kuvatessa voi tulla ihan tuulesta temmattuja tuloksia.

Ja vaikka olisivat kokeneitakin, niin toisia liikkeitä on kuitenkin tehty enemmän kuin toisia. Tällöin tutummat liikkeet voivat näkyä EMG:ssä parempina..

njoo, todella :offtopic:

Miten se on Timba, olet joskus maininnut palstalla vammaherkistä olkapäistä, mutta heitit sitten tuollaisen >200 toiston viparibakkanaalin. Mahtoi muuten olla rapea afterburning. Meikäläisellä nippa nappa kestää normin "pysty, sivut ja taka" -session.

Hyvä video. Kun tekee takaolikia pec decissä väärinpäin istuen, kateeksi käy tuollainen sali.

Yksi huomio ketjusta: eikö se ole aivan sama treenaako A:lla vai B:llä, jos treenin jälkeen on paita märkä ja tuloksia tulee oli tavoitteena miehekäs ulkomuoto, voima tai jokin välimallin ratkaisu? Voimailijia nauraa kehoilijalle salissa, kehoilija voimailijalle suihkussa, mutta tärkeintä on tietää mitä tekee.

ihan hyvä video!, oiskohan täällä tämmösille videoille lisää kysyntää?, kaverin kanssa suunniteltu että kuvattais viikon reenit ja tehtäs niistä kooste ja nykäistäs tänne linkki. miten on kiinnostaako?. painot ei oo mitenkään hirveän suuria mutta meno on hardcorea :D

Kemmeri sanoi:
Miten se on Timba, olet joskus maininnut palstalla vammaherkistä olkapäistä, mutta heitit sitten tuollaisen >200 toiston viparibakkanaalin. Mahtoi muuten olla rapea afterburning. Meikäläisellä nippa nappa kestää normin "pysty, sivut ja taka" -session.

Hyvä video. Kun tekee takaolikia pec decissä väärinpäin istuen, kateeksi käy tuollainen sali.

Olen kärsinyt erinäisistä olkapäävaivoista menneinä vuosina paljonkin. Silloin en tehnyt vipareita käytännössä lainkaan, vaan treenissä oli mukana käytännösä kaikki punnerrusliikkeet mitä löytyy. Olenkin huomannut, että kapea penkki on se joka mulle sopii huonoiten, se ottaa jotenkin kipeästi jos meinaa kunnon painoilla tehdä. Eli tollaset viparisessiot tekee mulla vain hyvää! Mä en joka kerta treenaa noin, kun teen edelleen 2-jakoisella ohjelmalla ja sarjoja ei kerralla noin paljon voi tehdä, mutta viparipainotteinen mun ohjelma on silti ja olkapääthän tulee 2-jakoisella kahdesti viikossa, eli yhteensä sarjoja tulee ihan kiva määrä. Tämä tuntuu nyt toimivan, olkapäät tuntuu hyviltä ja kasvavat, joten miksi muuttaisin mitään?

Joze86 sanoi:
ihan hyvä video!, oiskohan täällä tämmösille videoille lisää kysyntää?, kaverin kanssa suunniteltu että kuvattais viikon reenit ja tehtäs niistä kooste ja nykäistäs tänne linkki. miten on kiinnostaako?. painot ei oo mitenkään hirveän suuria mutta meno on hardcorea :D

Ei muuta kun videokamera laulamaan vain! Näitä olisi mukava saada lisää, saa paljon palautetta treenistään (no aina siitä ei apua tosin ole ;) ) ja muutenkin ihan mukava nähdä omia suorituksiaankin nauhalta. Mä varmaan kuvailisin enemmänkin jos se editointi ei olisi mulle niin tuskainen homma, Heikiltä tuo kävi kuin vanhalta tekijältä. :rock:

Powerhousu sanoi:
Salliihan talja erilaisen suoritustekniikan, mutta jos sitä samalla tekniikalla tekee kuin tankoversiotakin, ei eroa ole.
Vastuksen suunta saattaa tosiaan joissain liikkeissä olla melko identtinen vapaapainoversion kanssa, mutta ainakin mekaniikan kannalta tarkasteltuna taljan rullien ja akseleiden välinen liikekitka sekä rullien hitausmomentti nostavat vastusta toistojen positiivisessa vaiheessa, ja alentavat sitä negatiivisessa vaiheessa (kyseessä siis konservatiiviset voimat, jotka vastustavat liikettä). Vapailla painoilla vastus on täsmälleen sama liikesuunnasta riippumatta, taljassa taas ei.

Joze86 sanoi:
No ainakin saisitte kuulla mikä menee väärin missäkin liikkeessä pakkis juryn arvioimana.
Ainahan videot kiinnostaa. Mielelläänhän näitä kattelee ku jengi jaksaa tehdä.

Timba79 sanoi:
Ei muuta kun videokamera laulamaan vain! Näitä olisi mukava saada lisää, saa paljon palautetta treenistään (no aina siitä ei apua tosin ole ;) ) ja muutenkin ihan mukava nähdä omia suorituksiaankin nauhalta. Mä varmaan kuvailisin enemmänkin jos se editointi ei olisi mulle niin tuskainen homma, Heikiltä tuo kävi kuin vanhalta tekijältä. :rock:

Mähän voisin paiskata nuo about vuosi sitten VIP osiolla julkaistut Villen ja Ahtin treenivideot SM kisoihin valmistautumisesta tänne myös ei VIPpien pällisteltäväksi. Tuolla VIP -puolella olevat linkit eivät havaintoni mukaan enää toimi, joten jos siirtäisin nuo videopätkät omalle FTP-palvelimelleni ja vetäisin linkit tänne niin jengillä olisi 8 treenivideota ihmeteltävänä.

En tosin tiedä, onko "tekniikkaneuvoja liikkeisiin" ihan oikea paikka noille mun ja Ahtin treenivideoille, sillä siellä vedellään kyllä välillä sellasella suoritustekniikalla, jota ei kenenkään vasta-alkajan tulisi apinoida.

Mitä mieltä olette modet ja ennen kaikkea Mike, pannaanko uudet linkit ja jos pannaan niin mille osiolle?

Mulla on myös yksi video vielä editoimatta, se on otettu pari viikkoa ennen kisaa ja siinä reenataan Ahtin kanssa ilman paitaa....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heikki722 sanoi:
Mähän voisin paiskata nuo about vuosi sitten VIP osiolla julkaistut Villen ja Ahtin treenivideot SM kisoihin valmistautumisesta tänne myös ei VIPpien pällisteltäväksi.

Täällä ainakin yksi joka toivottais nämä videot tervetulleiksi! Olivat todella mukavaa katsottavaa ja hyviä motivaation buustereita. Ja kun päätähdetkin vielä olivat isoja ja kovia treenaajia, voin itse ainakin ottaa niiden asenteesta mallia.

Hulkki sanoi:
Vastuksen suunta saattaa tosiaan joissain liikkeissä olla melko identtinen vapaapainoversion kanssa, mutta ainakin mekaniikan kannalta tarkasteltuna taljan rullien ja akseleiden välinen liikekitka sekä rullien hitausmomentti nostavat vastusta toistojen positiivisessa vaiheessa, ja alentavat sitä negatiivisessa vaiheessa
Kiitti vaan vitusti. Jätin tahallaan mainitsematta, ettei siitä tule sitten sanomista. Toi on kyllä totta, mutta jos talja on hyvä, ei sillä ole yhtään mitään merkitystä. Olen sellaisellakin taljalla tehnyt, missä on hirveät kitkat, ja se on jotain ihan kauheeta. En tiedä mitään ärsyttävämpää. Salilla jossa käyn, on taas niin hyvin luistavat taljat, että minkään mittarinkaan tarkkuus ei varmaan riitä mittaamaan sitä eroa.

Nyt Heikki722 jakoon vain ne pätkät, mitä niitä nyt turhia säästelemään body kansa haluaa videoita ! :)

Hulkki sanoi:
Vastuksen suunta saattaa tosiaan joissain liikkeissä olla melko identtinen vapaapainoversion kanssa, mutta ainakin mekaniikan kannalta tarkasteltuna taljan rullien ja akseleiden välinen liikekitka sekä rullien hitausmomentti nostavat vastusta toistojen positiivisessa vaiheessa, ja alentavat sitä negatiivisessa vaiheessa (kyseessä siis konservatiiviset voimat, jotka vastustavat liikettä). Vapailla painoilla vastus on täsmälleen sama liikesuunnasta riippumatta, taljassa taas ei.

Rullien ja akseleiden välissä on, ainakin salilla missä käyn, LAAKERIT eli se kitka on todella mitätön. Lisäksi toi hitausmomentti kirjotus on täyttä jöötiä! Se hitausmomentti mikä aluksi vastustaa liikettä, lopuksi pyrkii jatkamaan liikettä eli AUTTAA loppusuoritusta. Negatiivisessa vaiheessa aluksi auttaa ja lopuksi tuo lisää vastusta.

Muutenki ihme "teekkarishittiä" jaksat jauhaa punttifoorumilla..

Joze86 sanoi:
Nyt Heikki722 jakoon vain ne pätkät, mitä niitä nyt turhia säästelemään body kansa haluaa videoita ! :)

Jep! Sovin Miken kanssa, että laitan ne tonne treeniosiolle. Pitää vielä editoida se mun ja Ahtin "two weeks out" -video.

Helmuska sanoi:
Rullien ja akseleiden välissä on, ainakin salilla missä käyn, LAAKERIT eli se kitka on todella mitätön.
No kuten sanoin, jos vapaita painoja verrataan taljaan teoreettisella tasolla - mekaniikan kannalta - on taljassa kitkaa ja hitausmomentti jota vapailla painoilla ei ole.
Se hitausmomentti mikä aluksi vastustaa liikettä, lopuksi pyrkii jatkamaan liikettä eli AUTTAA loppusuoritusta.
Hmmm, totta, eli taljassa liikkeen alku on hankalampi mutta itse liike on helpompi, kuin vapailla painoilla tehtynä.
Muutenki ihme "teekkarishittiä" jaksat jauhaa punttifoorumilla..
WTF? :confused:

En edelleenkään ole teekkari, vaan tutapelle ja kylteri (no ok, mursu).

Mä olen sitä mieltä, että olipa hauska katsoa videoita joissa punttaavat miehet eivät ole (vielä :D) 159,5 kiloisia.

Ja hyvät treenit näytti vetävän. Sitä vain ihmetttelin, että miten se vipunostopaino oli niin pieni, siis kun istualtaan väänsivät? Vai hämäsikö videolla jotenkin se puntin koko minua???

Lisää vain tämmöisiä viteoita. Näitä jaksaa katella, kun ovat senverta realistisia! :)

Käsipainoilla tehtiin heti alkuun ja otettiin jo ekoista sarjasta tuo pätkä, eli painot oli siinä vaiheessa pienet kun lämpöjä haettiin. Tässä ei edelleenkään ollut tarkoitus kuvata mitään hc-menoa vaan lähinnä esitellä vähän tekniikoita kun se tänne tekniikkapuolelle laitettiin.

Timba79 sanoi:
Ne on mulla ainakin tarkoituksella kulmassa, jotta saa paremman kontrollin ja Heikki opetti mulle tekemään tuolleen eteen ja se menee hiton hyvin perille. Kokeilkaa ennenkuin tyrmäätte.

Kokeilin tuota enkä puolestaan saanut oikein tuntumaan. Ehkä sitä on oppinut tekemään kädet lähes suorassa. Yhdessä vaiheessa jopa hieman vihlaisi vasemmasta olkapäästä niin ajattelin, että palaanpa takaisin omaan tyyliini:)

Krice sanoi:
Kokeilin tuota enkä puolestaan saanut oikein tuntumaan. Ehkä sitä on oppinut tekemään kädet lähes suorassa. Yhdessä vaiheessa jopa hieman vihlaisi vasemmasta olkapäästä niin ajattelin, että palaanpa takaisin omaan tyyliini:)
Mustakin toi tekniikka näyttää jotenkin jopa vaaralliselta. Saattaa olla kiertäjäkalvosimet vaarassa jos isommilla painoilla tekee. Käsi on koko ajan siinä asennossa, että se antaa kiertäjäkalvosimelle runtua. Vähän sama juttu, kun jotku nostaa vipareita tehdessä yläasennossa nyrkin ylös, eli kiertää olkapäätä. Ihan sairaan epäterveellistä olkapäälle. Siis saattaa tolla liikkeellä hyvän tuntuman saada, mutta painot on syytä olla maltilliset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom