Olkapäältreenit Timba79 & Heikki 722 video

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nii, kyl nyt on siis vieläkin sanottava, että noi teidän liikkeet, mitkä teitte käsipainoilla, menee pääasiassa sivuille, ei takaolkapäille!!!!

No prkl.. Minulla on varmaan lihakset sitten väärissä paikoissa. Ekaa kertaa kokeilin toissa päivänä tuota etuviistoon tehtyä viparia ja vieläpä täsmälleen samalla penkillä kun missä nämä Heikki ja Timba teki. Itse tulee helposti siirrettyä kuormitus selälle (jopa niissä hienoissa laitteissa) ja toi etuviistoon teko eliminoi sen aika täydellisesti. Kauhean hölmön näköstä se oli ja varmaan osa kanssatreenaajista piti mua pähkähulluna, mutta paremmin ne toimi kuin taakse tehdyt viparit.

Jalkojen ja selän välisellä kulmalla ei varmaankaan ole mitään tekoa takaolkapäiden treenaamisessa. Veikkaan, että tärkeämpää on tehtävän työn suunta verrattuna maan vetovoimaan.

Minulle tämä oli kuitenkin aivan loistava "vinkki" ja siitä suuri kiitos Heikille ja Timballe. :worship:

No prkl.. Minulla on varmaan lihakset sitten väärissä paikoissa. Ekaa kertaa kokeilin toissa päivänä tuota etuviistoon tehtyä viparia ja vieläpä täsmälleen samalla penkillä kun missä nämä Heikki ja Timba teki. Itse tulee helposti siirrettyä kuormitus selälle (jopa niissä hienoissa laitteissa) ja toi etuviistoon teko eliminoi sen aika täydellisesti. Kauhean hölmön näköstä se oli ja varmaan osa kanssatreenaajista piti mua pähkähulluna, mutta paremmin ne toimi kuin taakse tehdyt viparit.

Jalkojen ja selän välisellä kulmalla ei varmaankaan ole mitään tekoa takaolkapäiden treenaamisessa. Veikkaan, että tärkeämpää on tehtävän työn suunta verrattuna maan vetovoimaan.

Minulle tämä oli kuitenkin aivan loistava "vinkki" ja siitä suuri kiitos Heikille ja Timballe. :worship:

no joo, kuten tuossa sanoinkin, ei riitä että ISTUU vinossa... siis toki tolla vinopenkillä saa liikkeen meneen taakse, mutta siinäkin on tärkeää se, että ne rystyset ei nouse kyynärvarsia korkeammalle. mun nähdäkseni noissa liikkeissä oli molemmissa omat virheensä..

ja ite oon ainakin huomannu sen, että jos teen takaolat liian isoilla painoilla, heti menee selälle ja epäkkäille. esim. normaalisti teen pystypunnerruksen 25kg:n käsipainoilla 8-10 toistoa, mutta takaolkapäät joudun tekemään n. 5-7kg:n käsipainoilla jotta saan sen 8 toistoa täysin puhtaana menemään pelkästään takaolkapäille.. ristitaljaankin saa enemmän painoa tai ko. liikettä varten tehtyyn koneeseen, mutta käsipainoilla tehtynä mennään mun nähdäkseni hieman eri eväillä. tässä liikkeessä painoijen suuruudella on todella suuri merkitys, jos haluaa tehdä liikkeet puhtaana. ei meinaan todellakaan mene puhtaana perille, jos painot on liian isot..

Hyvä video. Tuollaisia sivuillenostoja minäkin haluaisin tehhä mutta tuppaa kipeytymään olkapäät. miten voisin päästä tästä probleemasta? varsinkin tuo missä nojataan eteenpäin mahallaan penkillä niin näyttää sellaiselta että haluisin kokeilla... olkapäiden takaosat kun juuri tuppaa jäämään vähälle reenille.

Hyvä video, mutta mun mielestä etuolkapäät pääsivät liian helpolla. Missä esim vipunostot eteen? Itse kaipailisin tekniikkaneuvoja siitä liikkeestä sen verran, että nostetaanko käsi suoraksi ylös vai vaakatasoon. Itse Iso-Arska ainakin nosti käden lähes suoraksi ylös, mutta monet tekevät sen myös vain vaakatasoon saakka. Kumpi on oikea tapa vai pitääkö vain katsoa itselleen sopivampi versio?

Viimeksi muokattu:
Hyvä video, mutta mun mielestä etuolkapäät pääsivät liian helpolla. Missä esim vipunostot eteen? Itse kaipailisin tekniikkaneuvoja siitä liikkeestä sen verran, että nostetaanko käsi suoraksi ylös vai vaakatasoon. Itse Iso-Arska ainakin nosti käden lähes suoraksi ylös, mutta monet tekevät sen myös vain vaakatasoon saakka. Kumpi on oikea tapa vai pitääkö vain katsoa itselleen sopivampi versio?

Viparit eteen on ainakin omasta mielestäni melko turha liike etuolkapäille, sillä etuolkapää ottaa hittiä niin paljon muista liikkeistä, esim. punnerruksista.

turha niitä takaolkapjäitä on tehdä kun kuiteski tulee selkäreenin yhteydessä.(ellei sitte ole totaalisiima takaolkisten suhteen)

turha niitä takaolkapjäitä on tehdä kun kuiteski tulee selkäreenin yhteydessä.(ellei sitte ole totaalisiima takaolkisten suhteen)
Mä oon kyllä sitä mieltä, että takaolkapäät aktivoituu paljon vähemmän selkäliikkeissä verrattuna etuolkapäihin rintaliikkeissä. Eli jos punnertaa paljon rinnalle ja ojentajille, niin etuolkapäitä en paljoa erikseen edes treenailisi, mutta sivu- ja takaolkia kyllä. Suurimmalla osalla treenaajista on muutenkin etuolkapäät paljon edellä esim. takaolkapäitä.

Tuli tässä nyt mieleen yksi juttu noista vipareista taakse että teettekö yleensä niitä noin kuin tuossa videossa, koska itse olen tehnyt niin että kun istun penkillä selkä kulmassa niin periaatteessa vedän kädet ylös vartalon suuntasesti pitäen kädet koko ajan samassa asennossa enkä nosta/käännä käsiä ylös (mielestäni vaan ottaa paremmin takaolkiin ja jos kädet nostaa ylös tulee rasitusta myös sivu olkapäille)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom