Olkapäältreenit Timba79 & Heikki 722 video

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Krice sanoi:
Kokeilin tuota enkä puolestaan saanut oikein tuntumaan. Ehkä sitä on oppinut tekemään kädet lähes suorassa. Yhdessä vaiheessa jopa hieman vihlaisi vasemmasta olkapäästä niin ajattelin, että palaanpa takaisin omaan tyyliini:)

Mulla tuntuu selkärangan vieressä olevissa patongeissa, jos kädet pitää suorana. Eli ei kohdistu kunnolla takaolkapäähän. Kun liikkeen vie hieman eteen, niin saan paremmin takaolkapäät supistumaan. Puhun nyt siis liikeestä, jossa kökötetään penkin päässä.

Tarkotan siis noita lihaksia, jotka näkyy mulla selvästi tässä kuvassa selkärangan vieressä, trapsien alapuolella.

Liitteet

• Ville selkä koneessa.webp
    Ville selkä koneessa.webp
    12,7 KB · Katsottu: 1 090
Meidän salilla on tuommoinen laite ja eikös se ole tegno gymin laite? Muistaakseni laiteen nimi taisi olla Pull Down. Ja teen sitä selkäpäivänä ja kun siitä ottaa tarpeeksi leveen otteen saa mukavan tuntuman selkään. Auta armias sitä tunnetta.:D

Powerhousu sanoi:
Mustakin toi tekniikka näyttää jotenkin jopa vaaralliselta. Saattaa olla kiertäjäkalvosimet vaarassa jos isommilla painoilla tekee. Käsi on koko ajan siinä asennossa, että se antaa kiertäjäkalvosimelle runtua. Vähän sama juttu, kun jotku nostaa vipareita tehdessä yläasennossa nyrkin ylös, eli kiertää olkapäätä. Ihan sairaan epäterveellistä olkapäälle. Siis saattaa tolla liikkeellä hyvän tuntuman saada, mutta painot on syytä olla maltilliset.

No ei todellakaan ainakaan mun kiertäjäkalvosimiin ota tuo. Ja eipä tossa rintatuellisessa varsinkaan ovin isoja kässäreitä heilutella vaikka tekisi kädet suorassa ja suoraan sivullekin. Yksiä käsi kerrallaan seisten etukumarassa on sellainen liike jossa saa ne vähän isommat raudat liikkumaan.

Timba79 sanoi:
No ei todellakaan ainakaan mun kiertäjäkalvosimiin ota tuo.
Mistäs tiedät? ;) Sillä on tapana olla vähän sellainen, että ei tunnu ennen kuin paukahtaa. Mun pitää myöntää, etten mä ainakaan osaa erotella tuolta olkapäästä, että ottaako nyt kiertäjälalvosimeen. Mutta sanoinhan tossa, että tuskin on mitään hätää jos ne painot on maltilliset.

Powerhousu sanoi:
Mistäs tiedät? ;) Sillä on tapana olla vähän sellainen, että ei tunnu ennen kuin paukahtaa. Mun pitää myöntää, etten mä ainakaan osaa erotella tuolta olkapäästä, että ottaako nyt kiertäjälalvosimeen. Mutta sanoinhan tossa, että tuskin on mitään hätää jos ne painot on maltilliset.

No en 100% varmasti mistään. Mutta aika hyvin osaan olkapäitäni "lukea" ja melko pitkään olen noita tehnyt ja mitään ongelmia ei ole esiintynyt. Olkapääni varoittavat aika nopeasti jos ne ei jostain liikkeestä tai liikeradasta tykkää.

Powerhousu sanoi:

Olen joutunut muuttamaan treenityylini punnerruspainotteisesta viparipainotteiseen juuri kiertäjäkalvosinvaivojen takia. Tuo takaolkapääliike on kuulunut vakiokalustooni siitä asti kun olkapäävaivat vaativat treenityylin muutosta. Nyt olkanivelet ovat olleet jo suht hyvässä kunnossa pitkään, ja tämä kyseinen takaolkapäälike on toiminut takaolkapäiden massaliikkeenä, ja toisinaan olen heilutellut siinä 20kg:n käsipainoja - ilman mitään olkapääongelmia.

Mielestäni kiertäjäkalvosinvaivat eivät tule "pamahtamalla" vaan ensin tulee tulehdus ja kipu ja silloin vielä ei varsinaista repeämistä ole tapahtunut.

Olen siis vahvasti erimieltä. Lasken mielummin tämän liikkeen kiertäjäkalvosimia kuntouttavaksi kuin vaurioittavaksi.

Heikki722 sanoi:
Lasken mielummin tämän liikkeen kiertäjäkalvosimia kuntouttavaksi kuin vaurioittavaksi.
Juu, niin lasken minäkin. Siksi puhuinkin niistä maltillisista painoista. Neutraalin kun pistäisi tota vetelemään, niin kuuluisi *Riks, Raks ja Poks* :D

hyvän oloista videota, Olkapäihin alkoi koskemaan pelkästä katselemisesta.. paljon uusiakin laiteita :o joiden olemassa oloa en edes tiennyt.

Niinjoo, se vika biisi oli mitä oli ;D

Jou...Mites kun meikäläisellä tuo viparit taakse käy ojentajiin aika paljo..teenkö sen jotenkin väärin vai onko ihan normaalia?.....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aluksi: hieno video. varmasti jeesaa mua reeneissä.

nyt kun tuntuu tulleen puheeksi niin, osaisko joku kiertäjäkalvosin ongelmaisista kertoa miten olkapäänsä reenaa. olen kyllä täältä jo useammasta ketjusta lueskellut ja hakuakin käyttänyt, omat kalvosimet kun on vähän väliä tulehtuneena. sen verran olen ymmärtänyt, liekö senkin väärin kuten yleensä, että punneruksia vähemmälle ja vipareita tilalle. myös muistan jotain puhutun siihen suuntaan, peukaloiden pitäisi osoitta alaspäin, oleko nähnyt unta? eli: kalvosin vammainen olisi äärimmäisen kiinnostunut tarkoista vinkeistä.

armoton sanoi:
aluksi: hieno video. varmasti jeesaa mua reeneissä.

nyt kun tuntuu tulleen puheeksi niin, osaisko joku kiertäjäkalvosin ongelmaisista kertoa miten olkapäänsä reenaa. olen kyllä täältä jo useammasta ketjusta lueskellut ja hakuakin käyttänyt, omat kalvosimet kun on vähän väliä tulehtuneena. sen verran olen ymmärtänyt, liekö senkin väärin kuten yleensä, että punneruksia vähemmälle ja vipareita tilalle. myös muistan jotain puhutun siihen suuntaan, peukaloiden pitäisi osoitta alaspäin, oleko nähnyt unta? eli: kalvosin vammainen olisi äärimmäisen kiinnostunut tarkoista vinkeistä.

Itsellä alkoi olkapään seutu vaivaamaan tässä hiljan myös. Aloin sitten "keppijumppaa" sille antamaan. Eli Danten DoggCrapp treenissä suosittelemaan jumppaa. Tähän malliin: (Lainattu IntenseMuscle.com)

attachment.php

attachment.php

Nyt vajaan viikon olen iltaisin keppiä pyöritellyt ja aina ennen rinta/olkapää treeniä myös. Paremmalta tuntuu eli kipu on vähentynyt. Suosittelen testaamaan.

Mitä mieltä olette seuraavasta käsipainolla tehtävästä pystypunnerruksesta? Ote ei ole normaali, jossa peukalot on toisiaan kohti, vaan taaksepäin? Minulla ainakin tuntui melko ikävältä (ilmeisesti) kiertäjäkalvosimissa kun teki tuolla ns. "normaalilla" tekniikalla, ja ajattelinkin tehdä jatkossa tuolla toisella tyylillä. Tai kokeilla tehdä tangolla.

Tulee nyt Heikin tunnareilla, kun ei jaksa kirjautua omilla sisään, eli Timban tekstiä on tämä.

Tässä EI ollut tarkoituskaan esitellä mitään pystypunnerrusta, 99% porukasta osaa pystypunnertaa riittävän hyvin. Täällä on x kertaa kysytty miten tehdään vipari taakse käsipainoilla ja tässä tuli pari hiton hyvää liikettä siihen. Me teimme ne tarkoituksella treenin alussa ja ikäänkuin lämmittelypainoin, jotta tekniikka ei missään tapauksessa kärsi yhtään. Ja Heikki722 näytti mulle kerran miten nuo vipari tehdään vähän etuviistoon ja se ottaa HELVETIN hyvin takaolkapäihin. Joko mä olen friikki, tai sitten te jotka tätä epäilette, ette ole edes vaivautunee asiaa kokeilemaan. Kaikki kun ei valitettavasti aina sillä maalaisjärjelläkään mene 100% oikein. ;)

nii, kyl nyt on siis vieläkin sanottava, että noi teidän liikkeet, mitkä teitte käsipainoilla, menee pääasiassa sivuille, ei takaolkapäille!!!! ei MISSÄÄN vaiheessa saa nousta rystyset kyynärpäitä korkeammalle, ja jos ton liikkeen tekee vapaana käsipainoilla ilman tukia, ei riitä että istuu hieman vinossa, koska selän täytyy olla jalkoihin nähden kutakuinkin 80 asteen kulmassa. mut jos toi ottaa sulle, niin kokeilepa tehä se liike oikein, oot varmaan tulessa koko äijä. ;)
muuten video oli hyvä, mutta toi käsipaino-osuus meni kyl mettään.. mutta virheitähän me kaikki tehään.

käsipainoilla takaolkapäät saa treenattua hyvin esim. siten, että ottaa painot käteen, menee seinän eteen seisomaan ja kääntää selkä suorana ylävartalon eteen päin siinä n.80 asteen kulmassa niin, että päälaki ottaa tukea seinästä. siitä sitten nostamaan niin, että pikkurillin rystynen nousee enimmäisenä kohti kattoa. hieman vinossa siis kämmenet. jos näin ei mene perille, ei mene mitenkään!:rock:

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom