Olkapäältreenit Timba79 & Heikki 722 video

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
RRKalle & Bricktop, tässä on vuoden vanha kuva. En löytänyt parempaa kuvaa, jossa olkapään lihasmassa tulisi esille. Pystypunnerrus on hyvä voimaliike, mutta viparit on kaukana "jumppaamisesta" kun ne tehdään oikein. En ole tehnyt pystypunnerruksia yli 5 vuoteen ja olkapäät ovat kehittyneet yläkehon lihasryhmistäni - ehkä parhaiten - ja vipareilla. Alkuaikoina niskantakaa punnerrus oli lempiliikkeeni ja kiitos tuon liikkeen, enää en pysty niskantakaa punnerruksia tekemään, olkanivelet reistaavat. Oman kokemuksen kautta en suosittele niskantakaa punnerrusta kenellekään, pystypunnerrus on eri juttu, kun huolehtii, että kyynärpäälinja on rintamalinjan etupuolella.

Painava mielipiteeni on että vipunostoilla voi tehdä helvetin hyvin lihasmassaa.

Liitteet

• kjhgfd.webp
    kjhgfd.webp
    13,5 KB · Katsottu: 2 821
Yksi kysymys heräsi minulle tuota pätkää katsellessa. Juntunen teki vinopenkillä tuota vipunostoa, niin hänen rintansa oli kiinni siinä penkissä. Minä kun muutama viikko sitten tein tuota rinta kiinni penkissä Hokkasen Jussi tuli ja näytti miten tuo tehdään ja se sanoi, että rinta pitää olla penkin ulkopuolella, tosin nyt en osaa valita kumpi on oikeassa, tai ehkä molemmat.:D

lmk sanoi:
tälläisiä lisää, mukavampi kattoa videota kun kuvia..
Kuvat-osiolla on lisää,vaikka miten paljon ;)

E:pitää varmaan joskus pyörähtää Platinumilla on noin futuristiset laitteet :D

No kirjoitetaanpa jotain, kun olen omilla tunnuksillani hetken. Eli mulla on vain hyviä kokemuksia viparipainotteisesta olkapäätreenistä. Käykää vaikka vilasemassa kuvaketjusta uusimmat ja verratkaa niitä vaikka puoli vuotta vanhoihin, olkapäät on kasvaneet ja vipareita eri kulmista on tehty paljon. Toki olen myös pystypunnertanut, mutta vähän varovaisemmin ja maltillisemmilla painoilla. Ja ihme ja kumma, mun olkapäät on pysyny kunnossa, pystyn ojentajatreenissä dippaamaan kunnon lisäpainoilla ja mitään kipuja ei ole.

En halua sanoa kenellekään, että ei kannata pystypunnertaa, mutta haluan sanoa, että se ei ole ainut liike jolla olkapäät kasvaa! Kokeilkaa jotian uutta ja erilaista, saattaa aukaista uusia ovia treeniin kummasti...

Heikki722 sanoi:
RRKalle & Bricktop, tässä on vuoden vanha kuva. En löytänyt parempaa kuvaa, jossa olkapään lihasmassa tulisi esille. Pystypunnerrus on hyvä voimaliike, mutta viparit on kaukana "jumppaamisesta" kun ne tehdään oikein. En ole tehnyt pystypunnerruksia yli 5 vuoteen ja olkapäät ovat kehittyneet yläkehon lihasryhmistäni - ehkä parhaiten - ja vipareilla. Alkuaikoina niskantakaa punnerrus oli lempiliikkeeni ja kiitos tuon liikkeen, enää en pysty niskantakaa punnerruksia tekemään, olkanivelet reistaavat. Oman kokemuksen kautta en suosittele niskantakaa punnerrusta kenellekään, pystypunnerrus on eri juttu, kun huolehtii, että kyynärpäälinja on rintamalinjan etupuolella.

Painava mielipiteeni on että vipunostoilla voi tehdä helvetin hyvin lihasmassaa.

Niskantakaa ei kannata punnerrella, se on totta. Vipunostoilla voi, kuten varmasti noilla muillakin videolla nähdyillä liikkeillä, tehdä lihaa olkapäihin jos käytössä on se kuuluisa voisilmä puurossa. Oletan kuitenkin että valtaosa aloittelijoiden osiolta treenivinkkejä katsovista treenaa ilman sitä voisilmää.
Näille esim. tuo aiemmin esittämäni kolmikko toimii 100% varmasti vipunostoja paremmin sekä lihasmassan että voiman kehityksessä, olkapäissä sekä koko kropassa. Vipunostot voivat olla ihan hyvä lisä kunnon olkapäätreeniin, mutta eivät todellakaan välttämättömyys.

Bricktop sanoi:
Niskantakaa ei kannata punnerrella, se on totta. Vipunostoilla voi, kuten varmasti noilla muillakin videolla nähdyillä liikkeillä, tehdä lihaa olkapäihin jos käytössä on se kuuluisa voisilmä puurossa. Oletan kuitenkin että valtaosa aloittelijoiden osiolta treenivinkkejä katsovista treenaa ilman sitä voisilmää.
Näille esim. tuo aiemmin esittämäni kolmikko toimii 100% varmasti vipunostoja paremmin sekä lihasmassan että voiman kehityksessä, olkapäissä sekä koko kropassa. Vipunostot voivat olla ihan hyvä lisä kunnon olkapäätreeniin, mutta eivät todellakaan välttämättömyys.

Mene nyt aikasi kuluksi käymään tuolla kuvapuolella ja vilase mun kuvat, mulla kun ei sitä voisilmää ole edelleenkään puurossa ollut ja perkele kun ne olkapäät tykkää silti kasvaa.

Bricktop sanoi:
Vipunostoilla voi, kuten varmasti noilla muillakin videolla nähdyillä liikkeillä, tehdä lihaa olkapäihin jos käytössä on se kuuluisa voisilmä puurossa. Oletan kuitenkin että valtaosa aloittelijoiden osiolta treenivinkkejä katsovista treenaa ilman sitä voisilmää.

No on kyllä häränshiittiä niin, että ei kärpäsillekään kelpaa. Vipareilla on painettu menemään ja olkapäät on järjestelmällisesti treenattu rinnan jälkeen ilman omaa treenipäiväänsä itsestäänselvän naturaalisti ja puolihuolimattomasti hommaan panostaen. Kummasti kuitenkin vahvimpia lihasryhmiä, jos joku nyt vahva voi olla. Kuvaa löytyy kans profilesta. Ehdottomasti turvallinen liike aloittelijalle, jolloin myös saadaan se rasitus varmasti perille. :thumbs:

Timba79 sorry typerä kysymys, uusi pakkiksella kun olen..
Mistä löytyy noita kuvia?

ja vielä yks kysymys. Kuinka suuria lisäpainoja käytät yleensä dipatessa?

Ite oon käyny n. 3kk salilla ja ohjelmat ja liikkeet on vähän hakusessa, niinku varmaa kaikilla jotka on vasta alottanu saliharrastuksen.
Ois kiva tietää, että te jotka teette dippiä ojentajille, niin mitä muita liikkeitä teette lisäksi?

Tosi epäilyttävää tekstiä, mutta täytynee antaa anteeksi, kun vasta eka postaus on...:)

Bricktop sanoi:
Timba ja Wildemar taisivat nyt ohittaa tuon mun viimeisen lauseen. Tässä hieman aiheeseen liittyvä loistava postaus, mitenkään S225T:tä tähän keskusteluun liittämättä: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=949080&postcount=99

Paino sanalla hieman. Mä en rehellisesti sanottuna tajunnut, mikä tässä oli pointti? Kun en ole sanonut, ettei kannata pystypunnertaa, mutta ei se pystypunnerrus ole mikään yksi tie ja totuus olkapäiden lihasten kehittämiseen. Ja yhtälailla vaikka vipari sivulle kehittää sitä tukilihaksistoa, mitä se pystypunnerruskin, vai ootko eri mieltä? Ja jos ne vipari sivulle tekee tuolleen yhdellä kädellä vähän kroppa vinossa asennossa, kuten videolla oli, niin joutuu jäkittämään kroppaa aika hitosti... taitaa kehittää vähän tukilihaksistoa, eikö?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siitä olen samaa mieltä Bricktopin kanssa, että kovin harva naturaali saa pelkillä vipareilla olkapäihin massaa. Eli kyllä ne raskaat perusliikkeet kuten pystypunnerrus ja takaolkapääsoutu ovat IMO myös olkapäätreenin vankka perusta, mutta ilman vipunostoja on hyvin hankala rakentaa pyöreyttä sivuolkapäihin.

Itse havaitsin tämän melko konkreettisesti treenatessani Doggcrappilla, jolloin en noin puoleen vuoteen tehnyt olkapäille lainkaan vipunostoja (pelkkiä pystypunnerruksia ja takaolkapääsoutua). Etu- ja takaolkapäät kehittyivät, mutta samaan aikaan sivuolkapäät mielestäni jopa hiukan pienenivät. Muut vipunostot voi mielestäni korvata tehokkaammilla moninivelliikkeillä (etuolkapäille pystypunnerrus, takaolkapäille takaolkapääsoutu), mutta sivuvipunostoja onkin sitten hankalampi korvata. Pystysoutukaan ei ole mielestäni yhtä tehokas sivuolkapääliike kuin sivuvipunostot.

MikaB sanoi:
Timba79 sorry typerä kysymys, uusi pakkiksella kun olen..
Mistä löytyy noita kuvia?

ja vielä yks kysymys. Kuinka suuria lisäpainoja käytät yleensä dipatessa?

Ite oon käyny n. 3kk salilla ja ohjelmat ja liikkeet on vähän hakusessa, niinku varmaa kaikilla jotka on vasta alottanu saliharrastuksen.
Ois kiva tietää, että te jotka teette dippiä ojentajille, niin mitä muita liikkeitä teette lisäksi?

Tosi epäilyttävää tekstiä, mutta täytynee antaa anteeksi, kun vasta eka postaus on...:)

Kuvat-osiolta löytyy kuvia, mutta se on vain VIPeille, mutta tuo VIP homma maksaa vian kympin vuodessa ja saat sillä kasan muitakin etuja kuin vain kuvaosion käyttöoikeuden.

Viimeisin dippisarja oli 10 x 55 ja se on mun enkka nyt. Ja itse teen lisäksi vaikkapa ojentajapunnerrusta taljassa, eli melkein mikä tahansa eristävämpi liike käy tässä kaveriksi ojentajille. Mutta ei jauheta tässä sen enempää ojentajista, tämä ketju kun kuitekin käsittelee olkapäitä.

Kiitos pätkistä! erittäin inspiroivaa kamaa!

ps. Miten se sanonta menikään siitä lahjahevosesta ja sen hammasvärkeistä...

Hulkki sanoi:
Siitä olen samaa mieltä Bricktopin kanssa, että kovin harva naturaali saa pelkillä vipareilla olkapäihin massaa. Eli kyllä ne raskaat perusliikkeet kuten pystypunnerrus ja takaolkapääsoutu ovat IMO myös olkapäätreenin vankka perusta, mutta ilman vipunostoja on hyvin hankala rakentaa pyöreyttä sivuolkapäihin.

Itse havaitsin tämän melko konkreettisesti treenatessani Doggcrappilla, jolloin en noin puoleen vuoteen tehnyt olkapäille lainkaan vipunostoja (pelkkiä pystypunnerruksia ja takaolkapääsoutua). Etu- ja takaolkapäät kehittyivät, mutta samaan aikaan sivuolkapäät mielestäni jopa hiukan pienenivät.

Aivan. Noita sivuolkapäitä ajatellen mainitsinkin high pullin joka niihin ottaa, kuten myös takaolkapäihin. Noissa isommissa moninivelliikkeissä saa vaan niin paljon enemmän rautaa liikkeelle ja koko kroppa joutuu töihin että näen ne koko treenin perustana. Voipihan se olla että ilman vipareita sivulle ei saa tarpeeksi pyöreyttä sivuihin, se jää nähtäväksi.

Allekirjoitan Hulkin ja Bricktop:n kirjoitukset. Itse teen vipareita ns. viimeistelyliikkeenä. Kyllä vipareita kannattaa tehdä, mutta ei pystypynnerruksen tai vaikkapa pystysoudun kustannuksella.

Hulkki sanoi:
Eli kyllä ne raskaat perusliikkeet kuten pystypunnerrus ja takaolkapääsoutu ovat IMO myös olkapäätreenin vankka perusta, mutta ilman vipunostoja on hyvin hankala rakentaa pyöreyttä sivuolkapäihin.

Tosin itse huomioisin myös selkä- ja rintatreeneissä toissijaisesti olkapäihin ja tukilihaksistoon kohdistuvat lukuisat vedot ja punnerrukset (kulmasoutu, leveä ylätalja, penkki, dippi), jolloin erityinen tarve raskaille etu- ja takaolkapääliikkeille vähenee mielestäni oleellisesti. Tällöin pärjäisi hyvin myös panostamalla erinäisiin vipunostoharjoituksiin. Pystypunnertakoon toki ken haluaa, mutta IMO vaihtoehtojakin on.

Miksi joka liikkeessä vedetään cheatilla ja hirveellä vauhdilla? Eikö alaslaskuvaiheessa jarruttaminen olekaan enää mitään?

Back
Ylös Bottom