Oma tarinani on aika moniulotteinen. Huonon lapapidon takia olkapäät ovat vuorotellen kipuilleet penkissä. Siitä on kuitenkin aina palattu normaalikuntoon. Päätin sitten hierotuttaa lavat auki, kun menivät dieetillä niin jumiin että välillä tasamaallakin tunsi olevansa kuin laivassa. Muutama kerta ja lavat aukesivat. Sain jopa lapatuen pitämään penkissäkin. Jossain vaiheessa olkapää alkoi sitten kipuilla. Pikkuhiljaa lisäsin kuminauhajumppaa niin, että joka treenin alussa siihen meni 5-10min. Samaan aikaan karsin pois leuanvedot, penkkipunnerruksen, ylätaljan yms. Lopulta tein rinnalle pelkkää konepenkkiä varovasti pitkiä sarjoja sekä olkapäille vipareita sivuille ja taakse. Karsin myös käsitreenistä kaiken olkapäissä tuntuvan pois. Ei vieläkään apua. Taas fyssari koetti hieroa kättä auki, siellä oli hauiksen pitkä pää jumissa/tulehtunut ja koko olkapää kovin ahtaan oloinen. Shockwavea ja suositus treenitauolle. Olin 9 päivää tekemättä yhtään mitään treeniä tai muuta rasittavaa. Sitten heitin parina päivänä tikkaa muutama sata heittoa ja taas on oikean käden hauis sekä ilmeisesti hauiksen jänne kipeä. Tämä toki säteilee vähän olkapäähänkin ja myös kyynervarteen.
Tiivistettynä, pelkkä lepo ei tunnu auttavan. Pitäisikö kiertäjäkalvosimia jumpata kuminauhalla päivittäin verenkierron lisäämiseksi? Pitäisikö nyt kuitenkin aloittaa buranakuuri, vaikka kaks fyssaria ollu sitä mieltä että elimistön olisi parempi itse parantaa tulehduksensa? Myös kylmä/kuumahoitoa kritisoitiin, olisiko ollut samasta syystä.
Tiivistettynä, pelkkä lepo ei tunnu auttavan. Pitäisikö kiertäjäkalvosimia jumpata kuminauhalla päivittäin verenkierron lisäämiseksi? Pitäisikö nyt kuitenkin aloittaa buranakuuri, vaikka kaks fyssaria ollu sitä mieltä että elimistön olisi parempi itse parantaa tulehduksensa? Myös kylmä/kuumahoitoa kritisoitiin, olisiko ollut samasta syystä.