Oletteko itse ollut lähellä delausta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus 5-6v juoksenu auton eteen joka ajoi noin 60km/h. Tuli muutamien metrien lento. Kuski ehti alkaa jarruttaa muutama sekunti ennen osumaa.

9 kerroksiset talot: :D
Kävellyt ylimmässä kerroksessa parvekkeen kaiteella ja tuuli pikkasen. Helposti meinas kaatua.

Toinen talo...
8 kerroksesta pääsi käytävästä parvekkeelle josta pääsi kiipeämään katolle ohi 9 kerroksen. Tikkaat natisi ja heilui ja oli muutenkin tehty mahdollisimman hankalaksi kiivetä. Ei mitenkään turvallinen olo ollut.

Muuta ei nyt mieleen tule mistä jaksaisi kertoa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by eddy
Oltiin kahen kaverin kanssa rakentamassa iglua. Ensin kasattiin aivan älyttömän iso lumikasa ja sitten alettiin kaivamaan jokainen omaa koloaan sinne. Oltiin päästy jo aika pitkälle kun se sitten päätti romahtaa. Yks meistä oli hakemassa jostain lapioo, joten ei ollu siellä sisällä. Minä ja se toinen oltiin sisällä, mä olin viel selälleen siellä 2m lumikasan alla.
Lapion hakenu kaveri kiros kun huomas, että sen oviaukko oli sortunu, kunnes se huomas, että koko paska on romahtanu ja me ollaan siel sisäl. Sisällä ollut kaveri sai sitten päänsä näkyviin jotenkin omin avuin ja ulkona ollut kaveri autto sen ylös. Mä olin siellä täysin jumissa, en pystyny liikkumaan yhtään. Naaman kohdalle sain sellanen pään kokosen ilmataskun käsillä järjestettyä ku huomasin, että nyt sortuu.
Hetken ehdin siellä ollakin, kunnes alko kuulua lapion rahinaa, ja sitten alko näkyy jo valoa. Saiva sitten mut ylös.
Oli muuten viimenen iglu jota mä oon ollu tekemässä..

Mulla on vähän vastaavia kokemuksia, joskus junnuna koverretiin parkkiksen reunalla olevaan lumipenkkaan kunnon luolastot ja oltiin siellä sisällä kun paikallisen huoltoyhtiön ukko alkoi kasata bobcatillä lisää lunta kekoon. Onneksi hysteerinen kirkuminen havahdutti ohikulkevan koiranulkoiluttajan, joka sitten tuli hätiin ja pisti koneella kauhomisen poikki ja kaivoi meidät esiin.

Muuten on kyllä ollut henkikulta tipalla useammankin kerran, mikä on kai ihan normaalia kaikilla hengissä säilyneillä ihmisillä - sattumahan kasailee kaikenmoista jäynää itse kullekin koko ajan.

Originally posted by MuayThai
Mitäs pidätte mun sigusta? :lol2:

En nyt ihan noin kirjaimelliseti sitä tarkoittanut. Jos vaikka järven pinnassa on jäähileitä niin se vesi voi olla siinä helposti 6-4 asteista.. Sitä tässä nyt tarkotin. Jos olen typeryyksissäni mennyt ilmaisemaan asian väärin niin onko toi nyt niin normaalia sitten sun mielestä.. Jos joskus putoat sinne jäihin niin muistele mua silloin lämmöllä.. Kun oot siinä kuoleman rajamailla niin voin kertoa että siinä ei ensimmäisenä tule mieleen että minkähän asteista toi vesi on.. Mutta jos oot noin helvetin lapsellinen niin ei se mua kauheesti häiritse..

Minäki meinasin tukehtua merkkariin. Isä nosti jaloista ilmaan ja äiti hakkas selkää. Taitaa jopa olla mun eka muisto lapsuudesta toi juttu! Vaikka olin jotai 3v. ni osasin jo ajatella et nyt mä kuolen.

Sitte lensin 4 vuotiaana sisäkeinusta päin betoniseinää, kallonmurtuma tuli. Kai siinä ois niskat voinu katketa.

Sitte täällä getossa ku olin kans just kääntyny moottoripyörällä pihasta tielle ni mun kaistalla tuli vastaan huumehörhöjen vanha valkonen bemari aikas kovaa ja perässä poliisit. Huumehörhö oikasi omalle kaistalleen (oli mun kaistalla koska tuli mutkasta). Jos oisin ollu autolla ni ei ehkä ois ollu hengenvaaraa koska mutka oli kuitenki hidastanu pakolaisten vauhtia jonkin verran mut motskan selästä oisin lentäny varmaan aika komeesti johonki.

Originally posted by Fat22
Minäki meinasin tukehtua merkkariin. Isä nosti jaloista ilmaan ja äiti hakkas selkää. Taitaa jopa olla mun eka muisto lapsuudesta toi juttu! Vaikka olin jotai 3v. ni osasin jo ajatella et nyt mä kuolen.

Sama kokemus mulla, ikää 3-4 vuotta. Musta merkkari :)

2 viikkoa ajokortin saamisen jälkeen palasin kavereiden kanssa festareilta ja nukahdin rattiin. Alkoholia ei ollut veressä mutta nukuttu oli aivan liian vähän. Nykyisellään varmaan siinäkin kunnossa pystyisi ajamaan turvallisesti perille asti, mutta tuolloin ei ollut mitään käsitystä kuinka helposti se rattiinnukahtaminen oikeasti käy. Vauhtia oli 80 ja kolme muuta nukkuvaa kyydissä kun ajauduin vastaantulijan kaistalle. Vastaantullut pakettiauto jolla oli myös 80 nopeutta ehti väistää sen verran etten törmännyt nokakkain vaan vasen etukulma osui pakun oikeaan eturenkaaseen. Pakettiautossa oli isä, äiti ja kaksi lasta, lisäksi äiti oli raskaana.
Lopputuloksena kaksi auto päätyi lunastukseen mutta ruumiita eikä pysyviä vammoja tullut kellekään. Lopputulos kiinni noin metristä ja turvavöistä. Vaikka sitä eivät muut heti huomaakaan niin aamulla peiliin katsoessa otsassa näkyvä arpi on itselle pirun silmiinpistävä.

Humalassa leikkipainissa on tullut kuristettua ranteella kaveria niin kovaa että siltä lähti taju. Silloin säikähdin helvetisti, koska kaveri yhtäkkiä vaan simahti ja meni aivan veltoksi. Aloin jo elvyttämään ja olin ihan paniikissa.

Kyl se sitten heräsi siitä ja tarjosin bisset ja pyytelin anteeksi.. Hävetti helkkarin paljon. En vissiin tajua eroa leikin ja toden välillä.

olin saanut ajokortin pari päivää aikaisemmin ja ajelin kaverin kanssa vanhalla asconalla pimeänä syysiltana n.80km/h 60:n alueella. Edessä valot vaihtu keltaisiksi ja eikun hanaa että ehditään yli. vastaan tullut musta auto, jota en tietenkään huomannut, kääntyy suoraan eteen.. Ehdin juuri väistää vastaantulevien kaistalle joka onneksi oli tyhjä..lähellä oli etten rysäyttänyt mustan auton kylkeen ja huonosti olis käynyt myös jos joku olis tullut vastaan..

3-4 vuotiaana leikittiin laiturilla joka kellui tyhjien tynnyreiden varassa. Kaveri nokkelana tönäisee mua ja tipahdan kahden pöntön väliin. Onneksi isä ehti onkia mut ylös ennenkuin vajosin kokonaan noiden tynnyrien alle..

joskus 13-vuotiaana oltiin jossain urheilukeskuksessa jossa oli iso vaahtomuoviallas. Hypittiin jonkin aikaa trampoliinilta sinne kunnes keksin kiivetä pari metriä korkealle korokkeelle ja hypätä sieltä pää edellä alas :david:
alastullessa niskat vähän naksahti mutta ihme kyllä mitään vakavampaa ei käynyt.. päätä tosin särki loppupäivän ihan huolella..

muutama vuosi sitten lähin helsingistä ajelemaan oulua kohti,ja
siinä asikkalan nurkilla pomppas semmonen täyskasvunen
uroshirvi tielle, no ei muuta ku paniikkijarrutus, yritin väistää
ei ehtiny väistää, no sen jälkeen pamahti( ehin vaan ajatella et nyt lähtee henki) siinä sitä sitte tienposkessa ihmettelin ,et
oho :eek: kunnon paniikki iski vasta siinä vaiheessa ku kytät sano et on suorastaan ihme että te olette hengissä, ja että se hirvi on niin pahasti loukkaantunu et se pitää tappaa, (takana oleva auto soitti sillon kytät ja ne oli nähny ku se hirvi oli jotenki
pyörähtäny sinne ojaan ja lähteny "laahaamaan" itseään metsään) sit mut vielä pakotettiin ajamaan takas stadiin,
matka meniki sitte :itku: n60 km h

auto meni muuten lunastukseen

:offtopic: Tuon takia niitä tienpenkkojakin kannattais vilkuilla, kun hirvivaroitusmerkkejä näkyy.. Vaikka kuka sitä nopeutta oikeesti muka hiljentää hirvivaaran takia, kun aattelee, ettei siellä kuitenkaan hirviä ole??? Mä en tiedä ketään..
Hyvä tuuri sulla kyllä oli! :) (Oon nähny auton, mistä oli tullut reilummankokoinen elikko tuulilasin läpi morjenstamaan. En tosin tiedä, miten kuskille kävi. :( )

Yhellä äitini tutulla oli käynyt kanssa aikasmoinen tuuri.. Se oli ajanut pimeällä tiellä ja näkyvyys todella nolla.. No se oli sitten jysäyttänyt hirveä päin ja hirvi oli törmäyksestä lentänyt melkein auton yli.. Katto oli rullautunut kuin joku sardiini-purkki lisäks sillä muijalla oli toinen käsi ollut ylhäällä ja se oli hieman narahtanut.. Se ei pitkään aikaan voinut nostaa sitä kättään vyötäröä korkeammallle.. Hullun tuuri kuitenkin kävi.

Muutamat olivat meinanneet tukehtua merkkariin niin itse meinasin kolmen vanhana tukehtua jääpalaan. En muista tuliko se selkään hakkaamalla vai Heimlichilla ulos, mutta äiti sen sieltä kurkusta ulos hoiteli. Vielä nykyäänkin huomaa varovansa jääpalojen tarpeetonta imeskelyä.

Tuossa kahdeksantoista vanhana sain päähäni laskea rakennuksen katolta skimboilla. Tuota oltiin harrastettuttikin onnistuneesti, mutta tällä kertaa lunta ei ollut katolla riittävästi vaan suksen kantti tarttui kiinni kattoon ja katolta tultiin sitten pää edellä hankeen. Vastassa oli kyllä pehmeä hanki, mutta heti putoamispaikan vieressä oli pystyssä metallinen tanko, johon törmääminen pää edellä olisi saattanut tehdä pahaa jälkeä.

Originally posted by Fat22

Sama täälläkin. Kun roikuttaminen ja "taputtelu" selkään ei auttanut piti isän kaivaa merkkari kädellä mun kurkusta. Loppui karkkipäivinä merkkareiden syönti.. :D

Ikää 19-v... osamaksu onnea alla... 22 tuntia ilman unta ja klo 12.00 liikenneruuhku Jykylässä... nukahtaminen autonrattiin alamäessä, 3:nen silmässä... liikenteenjakajan ylitse... kyltit mukaan... peili jäi isompaan liikennemerkkitolppaan (johon auto ei onneksi törmännyt...) ja siitä sitten vielä vastaantulijoiden kaistalle... heräsin vasta kun auto pysähtyi... :D
Siinä ei paljon sairasautoa pyydelty paikalle vaan vastapäisen talon poliisi teki pidätyksen ja eikun virtsa ja verinäytettä antamaan... oli ne sitten :david: :na kun ei mömmöjä löytynytkään verestä... "Anteeksi, mutta kun minä oikeasti nukahdin rattiin keskellä päivää, liikenneruuhkassa..." Ei paljon naurattanut itseään kun katseli varikolla, että missä kunnossa auto oli... en sen koommin ole väsyneenä ajellut.... onneksi täysi kasko on pakollinen rahoitusyhtiön autoon. :thumbs:

Ikää 21-v... vauhtia noin 100 km/h... suora valaistu tie... hetken vilkaisu telineessä olevaan kännykkään ja katse takaisin tielle... liian myöhään ja BINGO! isoin ikinä näkemäni hirvi suoraan edessä... KOPS! jalka jarrulle vasta kun osui... auto pysyi tiellä juuri ja juuri... kummallakin puolella JÄÄTÄVÄN syvät pudotukset... hirvi matkaa 60m auton katolla ja jatkaa matkaansa vielä ilmassa 15m kun auto pysähtyy... minä ja kaverini maataan autossa... maataan syystä, että Sportsaloon Mazdan penkit pettivät ja kaatuivat taaksepäin... siis kummatkin etupenkit... kaverilla vekki vasemmalla puolella päätään ja minulla täsmälleen samanlainen, mutta oikealla puolella päätä... eikun ulos autosta ja nortti huuleen... siinä sitten maattiin asfaltilla ja ihmeteltiin autoa katsellessa, että ei taida olla enää mahdollisuuksia voittaa lotossa... :itku: mutta onneksi henki jäi... :)

joskus 5 vuotiaana olin yksin himassa, nappasin legon suuhun ja jotenkin se jäi sinne. katoin peiliin ja luulin että pian lähtee henkin. mutta lopulta sain sen nieltyä kokonaan. Jäi legot siltä päivältä väliin.

Pari kertaa kauheella rankkasateella, ollaan ajeltu turun tietä. Tiessä aika syvät urat kun ei oo tietä uusittu vähään aikaan. No ajeltiin siinä urien vierestä mutta kun auto tuli vastaan oli pakko ajaa urien päältä jossa oli paljon vettä. Auton renkaat rupes pyöriin välillä tyhjää ja kuski menetti kokonaan auton hallinnnan.Onneksi oli uudessa autossa näpsäkkäät jarrut.

Originally posted by fisu
Onneksi oli uudessa autossa näpsäkkäät jarrut.

Kerros nyt miten toi liittyy sun tekstiin? Ei jarruista oo paljoo apua jos auto on vesiliirrossa. Itse asiassa vesiliirrossa ei saisi missään nimessä painaa jarrua, auto voi lähtee poikittain yllättävän helposti.

Originally posted by maximillian
Sama kokemus mulla, ikää 3-4 vuotta. Musta merkkari :)
:offtopic: Tään on pirun moni meinannu merkkariin tukehtua, mutta millanen se merkkari on? Kaveri valisti, että se on jonkilainen karkki (ihmettelin jo eka, että merirosvojako ne on syöny), mutta vaikka kuin googletin nii ei löytyny yhtä ainutta kuvaa:( Haluisin mennä ostaa paketin niitä ja kokeilla, onko ne niin vaarallisia..

Originally posted by Deat
:offtopic: Tään on pirun moni meinannu merkkariin tukehtua, mutta millanen se merkkari on? Kaveri valisti, että se on jonkilainen karkki (ihmettelin jo eka, että merirosvojako ne on syöny), mutta vaikka kuin googletin nii ei löytyny yhtä ainutta kuvaa:( Haluisin mennä ostaa paketin niitä ja kokeilla, onko ne niin vaarallisia..
Siis noi vaaralliset vanhat merkkarithan kiellettiin silloin aikoinaan ja tilalle tuli nykyiset pienet nössömerkkarit. :(

Originally posted by Powerhousu
Kerros nyt miten toi liittyy sun tekstiin? Ei jarruista oo paljoo apua jos auto on vesiliirrossa. Itse asiassa vesiliirrossa ei saisi missään nimessä painaa jarrua, auto voi lähtee poikittain yllättävän helposti.

Ei se vesiliirrossa jarrun painaminen vaikuta mihinkään miläään lailla...se on sama mitä sinä vesiliirron aikana teet,se auto menee minne haluaa..vasta kun nopeus alenee tai tulee pitävää pintaa on renkaiden suunnalla ja jarrun painamisella merkitystä...Kytkin pohjaan ja luiston suuntaan ohjaamaan...voi sitä jarruakin painaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom