Oletko mieluummin vahva vai lihaksikas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen ollut nuorempana vähärasvainen urheilijapoikanen, mutta nyt olen pikku hiljaa muuttumassa kankeaksiportsariksi :)

Eli toistaseks se lihasvoima ja massiivisuus on tavotteena. Vahva ja lihaksikas, kumpaakin yhdessä eikä vain toista. Käyn salilla itseni takia enkä muitten, joten mielestäni on turhaa olla lihaksikas vain siksi että näyttää hyvältä.

Mielellään molempia, mutta jos jompikumpi pitää valita niin lihaksikas. Ei suurissa lihaksissa välttämättä ole aina paljon voimaa, ja isojen lihasten hermotus voi viedä aikaa. Kokeilin vähän pitemmästä aikaa vapaata kyykkyä isommilla painoilla tehtyäni vain smithiä lihanrakennusmielessä. Mutta voihan perskules että tanko paino ku synti vaikka rautaa ei ollut tuloksiani ajatellen edes paljon, siitäkin huolimatta että jalkoihin on tullut lisää massaa.
On kiva treenata itsensä takia mutta myös hiukan muidenkin, on kiva näyttää hyvältä kaikkien silmissä.
Pitää muistaa että salin lisäksi on olemassa myös se tosielämä :)

Kyllä se lihaksen hankinta on mulle tärkeämpää, ainakin nykyään. Kun aloitin treenaamaan, halusin voimaa, mutta sitten huomasin että olen 100*lahjakkaampi kehoilussa muu ei ole enää kiinnostanutkaan! Pääasia että lihaa tulee lisää ja tuntuma on hyvä.

Kyllä hitusen parempi fiivis tulee kun sarjapainot nousee kovasti..
Kai se ois jotain tyyliin 60% Voima & 40% Lihaksikas

Mieluummin vahva, sillä ruipelon näköinen jätkä nostamassa yhtäkkiä 160 kg:n penkkiä on aina positiivinen yllätys. Sen sijaan Schwartzenegger-keho, joka ei saa mitään ylös, on negatiivinen yllätys.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Topah sanoi:
Juu en oo 13v finninaamatrolli tms ja varmasti topikki alkuun kuulostaa aika naurettavalta, mutta tämmöinen kysymys tuli vaan mieleen ja haluaisin saada vastauksia.

Eli kun kerran harrastat puntillä käyntiä, niin varmasti tunnet itsesi vahvaksi ja tavoitteesi on tulla vahvaksi. Toinen päämäärä varmasti on parempi ulkonäkö lihaksien tullessa esiin.

Kuinka usein tunnet itsesi oikeasti vahvaksi ja liittyykö se vain numeroihin painopakassa, vai myös henkiseen vahvuuteen?

Onko kehitys tärkein asia ja silloin vain tunnet itsesi voimakkaaksi kun kehityt? Viekö kilpailutilanteet ilon harrastuksesta? Kumpi sinulla on tärkeämpää egopainot, vai symmetrinen lihaksikas kroppa ja miksi?

Mun mielestä ei numeroilla ole se suurin vaikutus treenauksessa, vaan oma henkinen tila. Pitää olla vahva henkisesti. Varsinkin harrastelijana voin näin miettiä. Itse aloittelevana toivoisin, että en myöhemmin joutuisi siihen tilaan, että kun nostan ennätyksen se ei enää tuo paljoakaan iloa vaan taas pitää pyrkiä hinnalla millä

hyvänsä parempaan (noidankehä).

Jokainen treenikerta voi olla hieno kokemus. Itsellä ei ole tullut vielä semmoista tunnetta, että mun pitäisi verrata silmittömästi itseäni muihin salilla kävijöihin. Olen asettanut itselleni tavoitteet ja se ehkä motivoi eniten ja tietenkin, että naiset tykkää hyväkroppaisista miehistä. :) ! - sitä hyvää kroppaa ei vaan voi ostaa mistään, vaan pitää tehä hitosti hommia.

Toivoisin vaan, että en olisi sokea omalle kehitykselle ja osaisin nauttia jokaisesta hetkestä. Ei siitä mitään tule, jos asettaa jonkun tavoitteen, jonka saavutettuaan ei siltikään ole tyytyväinen. Joitakin tämän foorumin juttuja lukiessa tulee semmoinen kuva, että jotkut ottaa liiankin vakavasti asiat ja voi olla että se verisuoni katkeaa päästä ennenku pääsee sinne ultratavoitteeseensa.

Miten itse koet oman tilanteesi?

Itse harrastan ihan bodytreeniä, eli mielipiteeni on parempi lihaksikas hiukan heikompi, kuin läskinen voimajussi, luulen että arvostus kääntyy vanhemmiten tähän suuntaan, toisaalta tuleehan sitä voimaa jo väkisinkin treenatessa, sopusuhtaisuus on ok:thumbs:

Saakelin vahva haluaisin olla vaan. Lihakset vois olla sitte vaan semmoset kompaktit kooltaan nii ei painais liikkuessa nii paljo. Hyvä yhdistelmä jolla jaksaa pitkää. Isos koos on kyl se hyvä puoli että ei rupee kukaan vittuilemaan kadulla.

mahdollisimman kestävät ja vahvat lihakset, massasta on ainoastaan haittaa töissä(fyysissä). Eriasia on tietysti jos on joku toimistorotta, jonka ei tarvi pahemmin fyysistätyötä tehdä... Kerran salilla eräs ISO siis ISO=lihasta PALJON kaveri kertoi kuinka valtava homma oli ollut kun se oli joutunut lapioimaan puoli kuutiota betonia, oli kuulemma ollut paikat ihan paskana pitkään.

Mä kallistuisin tässä kysymyksessä kevyesti tuon lihaksikkuuden puoleen. Sitä oon alusta asti lähteny tavoittelemaan ja voima tulee siinä sivussa jos on tullakseen.

Mulle ei nyt hirveästi merkkaa noi sarjapainot, tosin kivahan niitäkin on kasvattaa, mutta lihasten kasvatus on mun treenauksessa se pääpointti. Haluan siis olla iso ja näyttää isolta, en pelkästään naisten takia vaan lähinnä itse pidän lihaksikkaasta ulkomuodosta ja sitä tässä yritetään kovasti saavuttaa

Kuten jo tuolla threadin alussa tulikin ilmi, kumpaakin haetaan tasapuolisesti. Ei tarvii olla kehoilu-rasvoissa, joskin ei ihan porsaanakaan.

Semmoisena riskin näköisenä sällinä kun pysyy, that`s ok. Normaalia jamppaa leveemmät hartiat ja pulleammat kädet. Hieman sellainen "classic"-meininki.

Vaikkei tässä massamonstereita ollakaan, jotain "friikki-lihasryhmää" on mukava tavoitella, itellä kädet kehittyy parhaiten ja on hauskaa, kun ne sieltä pistää (hope so!) esiin...lisää vettä vaan myllyyn!

Massasta/lihaksista on kyllä hyötyäkin, esim. töissä.

Voiman/lihasten lisäksi pitää saada kuntoa ihan yleisesti, myös kestävyyttä..

Voima ei näy biitsillä, eli lihaksikas ja rasvaton. Puuhelmiä en omista.

Suositut

Back
Ylös Bottom