Oletko mieluummin vahva vai lihaksikas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Clayman sanoi:
Eipä lihaksista mitään haittaa ole, mutta olisi se vähän hölmöä, jos pattia löytyy, mutta voimaa ei sitten nimeksikään.

Onhan se totta, että lihaksikas kroppa on hyvän näköinen ja varmasti tytöt tykkää, mutta ei se lihas paljoa auta, jos muut seikat jannussa on sitten persiistä.

Näinhän se asianlaita on. :kippis1:

Tavalliseen elämään tarvittavat voimat on mielestäni helppo saada. En oikeastaan tiedä muuta tarkoitusta voiman käytölle ja lisäämiselle, kuin lihasmassan kasvattaminen ja samalla hyvän kropan saaminen. Se on siis ensisijainen tavoite. Ja kyllä se kyniksenäkin on mukavaa, kun keho alkaa muokkautua itseä ja muitakin miellyttävämpää muotoon. Naisten ihailevat katseet tms. ovat kyllä mannaa itsetunnolle, vaikkei itsetunto erityisen huono olisikaan.

Jos taas voimaa ajatellaan itsepuolustus mielessä, niin nämä ovat mielestäni lajikohtaisia juttuja. Kyllä isompikin/vahvempikin mies tippuu osaavan lajin harrastajan toimesta helpostikin. Voima taas saattaa antaa kunnioitusta kaveripiirissä. Voima ei välttämättä näy missään, jossei sitä joudu missään käyttämään. Ja joissain tapauksissa arvostan kestävyysvoimaa enemmän kuin hetkittäistä voimaa.

Mä punttaan kun se on kivaa. Kokoa mulla on jo oikeestaan riittävästi ollakseni mukavasti raamikas. Voimaa tulee hitaasti, mutta tulee kuitenkin, joten homma skulaa.

Mulle sekä voima että koko on oikeastaan sivuseikkoja (joskin isompi/vahvempi > pienempi/heikompi). Mä meen salille vain ja tasan siks, että mä pidän siitä.

Molemmat on tärkeitä mulle. Ensin treenasin pelkkää voimaa jokusen vuoden, ja tämän jälkeen siirryin massalinjalle lisäämällä treenin kestoa (ei kuitenkaan kuin 30-45min kerrallaan) ja volyymiä lisäämällä sekä tietysti sarjojen toistomäärien lisäämisellä.

Tämä on helppo: tietysti voimaa!
Voimasta on niin paljon enemmän hyötyä urheilussa kuin näyttävistä lihaksista, bodauslajit erikseen...

zztop sanoi:
....itse en kyllä halua enkä voi olla lihaksikas,mutta heikko,ei lainkaan mahdollista!!...QUOTE]
:confused:

Lihasta! Mutta kun on lihasta niin on myös voimaa. Tietenkään tämä ei päde tappiin asti, isoimmat lihakset - isoin voima, ei päde aina.

Amerikan Jeesus sanoi:
Tähän voisi todeta, että Hulkin paitaan voisi painaa "olen isompi kuin miltä näytän" -kommentin lisäksi myös "mutta olen samalla paljon voimattomampi kuin miltä näytän".
Öööh, muuten ihan hyvä mutta olen kyllä paljon vahvempi kuin miltä näytän (mikä ei sinänsä ole vaikeaa, koska en näytä yhtään miltään :lol2: ).

Pääsääntöinen tavoite on olla lihaksikas ja kiree, mutta olisi sitä voimaakin kiva olla vähän varastossa.

mulle sillä vahvuudella ei niin oo väliä kunhan näyttäis isolta ja lihaksikkaalta mutta tottakai siinä voimaakin tulee mutta se ulkonäkö on minulle se pääasia

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hulkki sanoi:
Öööh, muuten ihan hyvä mutta olen kyllä paljon vahvempi kuin miltä näytän (mikä ei sinänsä ole vaikeaa, koska en näytä yhtään miltään :lol2: ).

Jos vaatimattomuudesta jaettaisiin Oscareita olisit varmasti ehdolla...

Edit: Paljon pitäis maksaa väliä jos annan sulle 10kg läskiä ja sä mulle 20kg lihasta? :D

Jos on vahva ja kireä, niin useimmissa tapauksissa ollaan lihaksikkaita :)

Eli kai se vahvan puolelle pitkän mietinnän jälkeen kallistuu. Oishan se hienompi vetää 250kg kireänä 90-kiloisena kuin pöhöisenä 130-kiloisena :kippis1:

Tähän on helppo vastata. Ehdottomasti ennemmin vahva. Vaikka olisin kuinka ruipelo niin jos kisoissa nousee 300Kg penkiltä niin so what....

Itsellä alunperin junnuna olisi ollut mukava näyttää tosi isolta botarilta. Nykyisin olisin mieluummin "Men's Fitness"-tyyppinen, jolla ei ole niin paljon lihasta mutta kohtuu vähän rasvaa. Koska tällainen ihanne ei näytä älyttömän vahvalta, olisin mielummin vahvempi miltä näytän.

Vastaan siis vahva.

Lihaksikas mutta ikinä en niin iso että malli kärsisi:) Eli kehon klassiset linjat pitää säilyä/parantua ja niin paljon pattia päälle kun on tullakseen:D

Voimaa, pitkälti samasta syystä kuin Sumppari:

Sumppari sanoi:
Yksi syy siihen, miksi voima kuitenkin vie voiton tässä kahden hyvän valintatilanteessa, jossa kumpikin päämäärä on loppujen lopuksi hieno homma, on se, että voimaa on niin helppo mitata. Symmetriasta yms. voi väitellä ja arvailla loputtomiin, mutta voimaa voi mitata vaikka puolen kilon tarkkuudella, ja kehitys siten helposti seurattavissa. Jotain 1kg lihasmassan kasvua ei oikeasti voi nähdä mistään, ja peili valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa. Sieltä näkyy oma fiilis.

... ja sitäpaitsi nainen, joka jaksaa vetää leukoja jne. saa rispektiä :D

Muita motivaattoreita ovat terveys ja hyvä olo (myös henkisellä puolella) sekä
yleinen suorituskyky. Toki ulkonäkökin jossain määrin, mutta se tulee vasta jossain näiden em. seikkojen takana.

Mulle se bodarin ulkomuodon tavoittelu on aina ollut itsestäänselvyys. Voima kun ei välttämättä näy päällepäin. Minä haluan että työn tulokset näkyvät koko ajan eikä vaan salilla/kisoissa.
Mutta en vihaa voimaa, saa sitä tulla...kunhan näytän groteskilta!

Suositut

Back
Ylös Bottom