Oletko mieluummin vahva vai lihaksikas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Timba79 sanoi:
Pyh, sillä mitään väliä ole onko se auto tavallinen 1,3 nuhapumppu kuhan toimii ja näyttää hyvältä. ;)

Noin ne kollit varmaan miettii tuunatuissa Civiceissään jotka seisoessaan parkkiruudussakin näyttää siltä, että menee 200km/h -aina siihen asti ku tulee joku tuunaamattomalla tavisautolla viereen liikennevaloissa, vinkkaa pojan tyttöystävälle silmää ja jättää pojat ihmettelemään _dieselin_ käryä... ;)

Oliko se nyt Tomppa85:n (?) sigu: "mitä tekee Ferrarilla jossa on kuplan kone" -siihen tiivistyy tarvittava. Ylikärjistetty esimerkki: ite olisin mielummin se 65 kg kynäniska, johon kukaan ei käy kiinni _kahdesti_, kuin se 120 kg alle kympin rasvoilla oleva potari jota pyörittelee 50kg heroiinin raiskaama nistikin miten haluaa. Itelle kelpaa kumpi vaan, lihas ja voima kunhan tulee edes jompaa kumpaa. Toki mielummin yhdessä kuin erikseen :)

Taitaa kallistua tuonne lihaksikkaan puolelle. Itselle voima on vain sivuasia salilla käymisessä. Se on mukavampaa seurata kehitystä peilin kautta, kuin raudan määrässä.

Olisihan se ihan hauskaa nähdä ne ilmeet, kun 60 kiloinen kynis nostaa penkistä 300 kiloa :D

Jaahas, itse kun en ole lihaksikas enkä vahvakaan, niin oikeastaan ihan kumpi tahansa vaihtoehto kelpaisi minulle.
Salilla käymisen aloitin ihan kunnon ja ryhdin kohentamisen merkeissä.
Onhan siinä sivussa sellaista jotain pientä muhkuraakin kehittynyt jonnekin puolin kroppaa, muttei mitään kovin huomattavaa.:)
Tällä hetkellä varmasti on tärkeintä vain se salilla käyminen ja se hyvän olon tunne, joka noista pikku treeneistä seuraa. Sitä on sen puol- tai puoltoistatuntisen session jälkeen pitkän aikaa jotenkin tyytyväinen itteensä,
vaikka peili kertoo karulla kielellään, että sama rimpula se siellä edelleen katselee. :)
Näin jotenkin vertaisinkin tämmöisen harrastelijan vinkkelistä sitä ruumiinkuntoa vaikka vaatteisiin. Ei se meinaa, että onko sinulla Doltse Kappanat tai Kutsit niskassa, tai vanhat tarjoustalon romppeet. Se meinaa, miten niitä vaatteita kantaa. Ja se meinaa myös, että miten sitä kehoaan kantaa. Oli sitten voimaa tai lihasta, tai ei kumpaakaan. :piis:

Itse olin alunperin paksukainen.Treenillä ja ruokavaliolla muutuin normaaliksi,tai siis tulihan sitä pikkasen pattia sekä voimaa siinä sivussa.
Kyllä se ulkonäkö oli ratkaiseva asia silloin kauan sitten,en kokenut että minulla mitään voimanpuutetta olisi ollut.Halusin vain paremman kropan ja heitin 21kiloa läskiä helvettiin.
edit siis vastaus on ulkonäkö!

semmonen tony halmeen näkönen(siis kokoinen :)) jolla on tarpeeksi voimaa. siksi sellainen lookki, kun siinä saa syödä vapaasti eikä tartte aina puntarin kautta kaikkea syödä.

RoMuLuu sanoi:
Lihasmassan hankkiminen on ehdottomasti ykkös tavoite, voima on lähinnä mukava sivutuote.
Itse en osaisi paremmin tuota sanoa. Siis päämäärä on saada lihasta ja sitten siinä sivussa tulee sitä voimaa.

Enemmin jotain lihaksia ja suht kireä, kuin iso, vahva ja läski.
"Isot painot" on kokeiltu ja paikathan siinä vain tuppasi hajoamaan. Nyt mennään sit heikkona ja muka lihaksikkaana..

Ite en oikeen oo mitään rajaa tähän hommaa vetäny. Salilla aina se voima on tärkeempää. Mut sit kotona aina tulee mietittyy, et sais olla pattia vielä enemmän. Ite kun reenailin sillon tällön 2003-2005 kevääseen asti, niin halusin voimaa mutta tietämättä asioista mitää treenasin kaikki ilikkeet bodytyyliin (sarjat 8-13). Mutta nyt syksyllä 2005 on ollu jotain järkeäkin tässä. Ruokavalio on saatu kuntoon, huolehdittu että saadaan tarvittavat ravintoaineet, paskat pois ja juopottelua vähennetty. Nyt tässä elokuusta asti oon voimaohjelmalla tehny. Tuleehan siinä vähän pattia mutta nyt parin viikon ajan oon vähän suunnitellu omaa ohjelmaa ja siitä sitten teen sopivan. Elikkäs nyt on muutama viikko treenattu bodytyyliin suurinosa liikkeistä. Mutta kyykky, mave ja penkki treenataan vähän lyhyemmillä sarjoilla. Niihin haluan enemmän voimaa.
Eli suoraan sanottuna molempia haluan. Melkeinpä yhtä tärkeitä molemmat (voima/lihas) mutta ehkä se kallistuu hivenen tuonne voiman puolelle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kyl jos noista kahdesta pitää jompikumpi valita, niin kyllä varmaan ton lihaksikkaan noista ottaisin.

sillon kun on masssakausi haaveilee suurista painoista ja voimasta, sitten taas voimakaudella ajattelee et miks vitus tekee tätä, itsensä vaan rikkoo. mää alan kyl tekee koht taas bodii ja alotan mavet kymppejä tehden....

Itteäni ei ainakaan kiinnosta ulkoiset seikat juuri minkään vertaa. Huomatkaa tuo "juuri", eli tottakai se on ihan jees ettei akat syleskele päälle, mutta pääasia on kyllä siinä että saan toteuttaa fyysisyyttäni. En kyllä ole niin sen voimankaan perään. Olen ehkä laiska ja saamaton, koska teen vain niitä asioita jotka tuntuvat luonnollisilta ja jotka koen helpoiksi enkä pyri rikkomaan rajojani rajojen rikkomisen riemusta.

Vastailempa alkuperäiseen kysymykseen koko threadia lukematta...

Tavoitteeni on olla vahva, mutta ei missään nimessä treenata egopainoilla siten, että kaikki salilla näkis miten yritän riuhtoa ylisuurilla kuormilla, ei ei... Lisämassaa en juurikaan koe tarvitsevani, haluan pysyä toki normijamppaa lihaksikkaampana, mutta en tavoittele bodari-tyyppistä kroppaa. Jotenkin tuntuu, että massan kasvaessa kangistuu ja hidastuu (jotkut tosin pysyy sairaan nopeina ja jäntevinä lihasten ollessa suuuria...).

Elikkä tavoitteeni on olla kokooni nähden vahva ja samalla liikkuva & nopea. Tähän on olemassa omat järkisyytkin, mutta empä ala niitä tässä purkamaan... :rolleyes:

Edit. Vaikka tuossa avatarissani yritän pullistella olematonta kroppaani, niin boudaus & pullistelu ei ole minun juttuni. :D

Ennemmin ottaisin voimaa kuin massaa/lihasta jo pelkästään sen takia että se nyt vaan on "käytännöllisempää"... Pystyy niputtamaan porukkaa hokutoryu-treeneissä helpommin ja muutenkin voimaa nyt vaan tarviin enemmän. Vittuako sitä pullistelemaan kun voi pistää porukkaa kenttään (älkää nyt ottako herneitä, tää oli kieli poskella kommentti... osittain.)

Vaimokaan kun ei pidä hirmu bodarilookista (vaikka enhän mä nyt sitä kuitenkaan kuuntelis mut enivei...). Sama muuten pätee kaikkeen muuhunkin mulla; auto on aika tavis vm.-90 rähjä mutta 250-heppainen sellanen, moottoripyöränikin on 70-luvulta mutta kulkee kuin perkele.

Noh onneksi itse oon sekä pieni että heikko niin ei tarvii miettiä niin paljon. Ja toisaalta enpä ole vielä tähän päivään mennessä tavannut heikkoa bodaria...

Jonkinsortin ihanne vois olla:

tapeta1-02.jpg

lihaksikas :worship: Jos joku pönttö ei arvais nakkarilla et voimaa ei oo niin paljoa ku koko antaa luulla :D No ei vaan...eihän tuo nyt näissä ;) piireissä ole kummonen tulos, mut noin muussa maailmassa (lue:pakkiksen ulkopuolella) ei hävetä yhtään sanoa nostavansa penkistä ainakin 65kg :lol2: Juu juu, ei ole voiman mittari, mut ehkä ymmärsitte pointin ;) Mutta siis vastaus viestin alussa :rolleyes:

Kyllä niitä lihaksia ensisijaisesti ollaan metsästämässä, voimaa tulee siinä sivussa... Tosin treenaan kyllä vaihdellen massa- ja voimatreenejä.

ensin paino siihen 100kg(?) ei tietenkään millään <10% rasvoilla ... ja sitten on jotain mihin sitä voimaa treenta.. sit alkaa vituttaa ku "hyvä" kroppa meni voiman takia ja aletaan taas parantelee sitä... sit vituttaa ku "hyvät" voimat meni kropan takia ja aletaan parantelee niitä... eli siis ihan fiiliksen mukaan.. niin kauan kun ei ole osallistumassa keho tai voimanosto kisoihin, ei sillä ole vitunkaan väliä.

Suositut

Back
Ylös Bottom