ojentajatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roope.b
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
NGV sanoi:
No en tee perinteisellä tavalla tuota kapeata penaa, vaan laitan kädet toisin päin. Samalla tavalla niin kuin Juntusen Ville teki siinä yhdessä videossa.
Se ei ole kapea penkki :) Kannattaa käyttää termiä vastaote penkki, tai reverse grip bench press tai lyhenteenä RGBP :D

Ja tuota ei kyllä kapeapenkki tyylisesti kannata tehdä, eli viittaan nyt ote leveyteen. Tässä liikkeessä on syytä käyttää huomattavasti leveämpää otetta kuin kapeassa penkissä.

Mä käytän ojentajiin myös sellasta liikettä että teen yhdellä käsipainolla esim seisten. silleen että nostan molemmilla käsillä painoa tuolta takaraivon kohdalta ylös. Suurin osahan tekee tuon yhdellä kädellä, mut must tuntuu että saan paljon paremmin vedettyä kun käytän kahta kättä... Tekeekös kukaan muu kyseistä liikettä?

Jos dippi tuntuu ärtsyltä olkapäissä, se voi johtua huonosta suoritustavasta. Kun itse sain opastusta liikkeessä, se alkoi tuntua paremmalta. Pitäkää kyynärpäät lähellä kylkiä ja tehkää vaikka vähän kapeammalla otteella! Taivuttakaa käsiä siis taakse eikä sivulle!

toolate sanoi:
Se ei ole kapea penkki :) Kannattaa käyttää termiä vastaote penkki, tai reverse grip bench press tai lyhenteenä RGBP :D

Ja tuota ei kyllä kapeapenkki tyylisesti kannata tehdä, eli viittaan nyt ote leveyteen. Tässä liikkeessä on syytä käyttää huomattavasti leveämpää otetta kuin kapeassa penkissä.
Ahaan, itselläni on todella kapea ote tuossa. Eli voinko tehdä leveämmälle otteella ja se ei käy rintaan? Itse lasken tangon johonkin ylä-keskivatsan kohdalle eli voinko ottaa leveämmän otteen? Nykyään mulla on todella kapea ote ettei vaan mee rinnalle.

Riittääkö ojentajille normipunnerrus taljassa? Vai pitääkö tehä eri otteilla, kehittääkseen lihaksen näyttävyyttä?

lurppa sanoi:
Jos dippi tuntuu ärtsyltä olkapäissä, se voi johtua huonosta suoritustavasta. Kun itse sain opastusta liikkeessä, se alkoi tuntua paremmalta. Pitäkää kyynärpäät lähellä kylkiä ja tehkää vaikka vähän kapeammalla otteella! Taivuttakaa käsiä siis taakse eikä sivulle!

joo jos ojentajille tekee dippiä niin kannattaa pitää kädet lähellä kylkiä...jos tekee rinnalle niin käsiä kantsii pitää leveemmällä...

Bodaaja sanoi:
Riittääkö ojentajille normipunnerrus taljassa? Vai pitääkö tehä eri otteilla, kehittääkseen lihaksen näyttävyyttä?

No eipä se lihas siitä sen näyttävämmäksi tule vaikka missä kulmassa hinkkaisit. Se ojentaja on näyttävä jos siinä on tarpeeksi kokoa ja rasvat on riittävän alhaiset.

NGV sanoi:
Ahaan, itselläni on todella kapea ote tuossa. Eli voinko tehdä leveämmälle otteella ja se ei käy rintaan? Itse lasken tangon johonkin ylä-keskivatsan kohdalle eli voinko ottaa leveämmän otteen? Nykyään mulla on todella kapea ote ettei vaan mee rinnalle.

Luulen, että toi menee saman verran, ellei enemmänki rinnalle ku normipena. kannattais varmaa tehä sitä kapeeta penkkiä kädet oikeinpäin. ja jos SE EI VAAN SAA mennä rinnalle ni kannattas varmaa harkita liikkeen vaihtoa koska kyllä kapeakin pena menee rinnalle jonkun verran.

Kysytäämpäs vaikka threadissa. Itselläni on leikattu olkapäätä jokin kuukausi sitten, eikä olkapää anna isoja painoja laittaa kapeaanpenkkiin. Dippikään ei luonnistu. Ranskista voi sentään tehdä ym. käsipaino vetkulointeja + talja. Elikkäs tekeekö kukaan käsipainoilla tasapenkillä "kapeaapenkkiä" ote on käsipainoista niin, että peukku osoittaa päätä kohti ja kädet menevät kyljissä kiinni ja siitä vain punnerretaan, käytännössä sama kuin kapeapenkki tangolla, mutta käsipainot ja ote erillainen. Tähän saa painoja reilusti ilman kipua ja tuntuukin ojentajissa. Onko tästä jotain haittaa? En ole koskaan lukenut, että joku tämmöistä tekisi. Varmasti helpompi tehdä normi kapeapenkki, mutta jos ei nuo olkapäät anna sitä tehdä. En muista kirjan nimeä, mutta siinä näytettiin eri liikkeet mihin mikäkin tuo rasitusta. Siinä suositeltiin pystypunnerrustakin juuri kyseisellä tavalla, jos on hieman olkapää ongelmia. Ote samanlainen tietty tehdään pystyasennossa kädet menee enempi eteen.

Paras ojentajaliike, millä oon saanu esim. penkkiin paljon hyötyä on ranskalainen punnerrus maaten käsipainoilla..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysytäämpäs vaikka threadissa. Itselläni on leikattu olkapäätä jokin kuukausi sitten, eikä olkapää anna isoja painoja laittaa kapeaanpenkkiin. Dippikään ei luonnistu. Ranskista voi sentään tehdä ym. käsipaino vetkulointeja + talja. Elikkäs tekeekö kukaan käsipainoilla tasapenkillä "kapeaapenkkiä" ote on käsipainoista niin, että peukku osoittaa päätä kohti ja kädet menevät kyljissä kiinni ja siitä vain punnerretaan, käytännössä sama kuin kapeapenkki tangolla, mutta käsipainot ja ote erillainen. Tähän saa painoja reilusti ilman kipua ja tuntuukin ojentajissa. Onko tästä jotain haittaa? En ole koskaan lukenut, että joku tämmöistä tekisi. Varmasti helpompi tehdä normi kapeapenkki, mutta jos ei nuo olkapäät anna sitä tehdä. En muista kirjan nimeä, mutta siinä näytettiin eri liikkeet mihin mikäkin tuo rasitusta. Siinä suositeltiin pystypunnerrustakin juuri kyseisellä tavalla, jos on hieman olkapää ongelmia. Ote samanlainen tietty tehdään pystyasennossa kädet menee enempi eteen.

Tuskinpa haittaa jos et itse tunne liikettä olkapäille epämieluisaksi? Vielä kenties olkapääystävällisempi variaatio tuosta on tehdä vastaava liike lattialla maaten jolloin liikerata loppuu alhaalla siihen kun kyynärpäät osuvat lattiaan, yhä kuitenkin mahd. lähellä vartaloa. Itse olkapäitä en tuollaisen leikkauksen jälkee tekisi muuten kuin vipunostoilla kenties ja keveillä painoilla. Veikkaan että kaikki kovat punnertavat liikkeet joissa tapahtuu olkanivelen kiertoa on parasta jättää pois. Eli siis kaikki punnertavat liikkeet pystysuunnassa ja vaakasuunnassakin lähes kaikki. Poislue tuo ylempänä mainittu käipainovariaatio.

^^ penkki todella kapealla otteella ja koittaa laskea tankoa enempi vatsaa kuin rintaa kohti.

Ojentajat ovat kehon nopein lihas(eniten nopeita lihassoluja) ja täten bodarinkin kanttii tehdä jopa nelosia. Pääliikkeessä 4-6 alue, ja sitten 6-10 lopuissa.

Lattiapunnerrusta tangolla tai käsipainoilla kannattaa kokeilla.

2-jakosella dippi 2x ja ranskalainen 2x, toinen vaihtoehto kapea penkki 2x ja taljapunnerrus 2x. Sit ku vielä samana päivänä on rinta ja olkapäät niin epäsuorat päälle niistä :whip:

Luulen, että toi menee saman verran, ellei enemmänki rinnalle ku normipena. kannattais varmaa tehä sitä kapeeta penkkiä kädet oikeinpäin. ja jos SE EI VAAN SAA mennä rinnalle ni kannattas varmaa harkita liikkeen vaihtoa koska kyllä kapeakin pena menee rinnalle jonkun verran.
Koska ketju nostettiin ylös niin pitääpä puuttua ikivanhaan viestiin, jossa asiat kerrotaan aivan päin vittua. Eli siis vastaotepenkissä voi ottaa ihan yhtäleveän otteen kuin normaalissakin eikä se mene rinnalle.

Suositut

Back
Ylös Bottom